Wat je zegt, klopt inderdaad.quote:Op woensdag 9 december 2009 14:35 schreef _Flash_ het volgende:
Wat denk je zelf.. Er is een maximum van 30 jaar.
Hoe het met bedragen zit weet ik niet zeker, maar ik denk dat als je bijvoorbeeld eerst 10 jaar een hypotheek had van 150K, en vervolgens neem je een hypotheek van 250K, dat je over die 100K extra weer 30 jaar de HRA kan toepassen. Maar zeker weten doe ik dat niet. Wie weet hier meer van?
De teller van een eventuele eigenwoningreserve. Mochten jullie 'winst' op een woning hebben gemaakt in het verleden, dan hoef je daar bij aankoop van de nieuwe woning geen rekening meer mee te houden.quote:Op woensdag 9 december 2009 14:36 schreef Kaza het volgende:
We huren inmiddels al meer dan 5 jaar, betekent dit dat de teller weer op nul gaat?
In principe geldt dan dat de helft 28 jaar is en een helft 27 jaar.quote:En welk aantal jaren wordt er anders genomen, dat van mijn man of dat van mij? Of een gemiddelde?
Alleen de jaren dat jullie een hypotheek hadden vanaf 2001 tellen mee.quote:Op woensdag 9 december 2009 14:46 schreef Kaza het volgende:
Ok, dank je wel voor de antwoorden. Ik heb de belastingdienst gelezen, maar het staat er niet echt duidelijk in.
Overigens was er toendertijd geen overwaarde, maar dat maakt nu niet meer uit dus.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |