Dat gaan we zeker doen. KvK + BTW nummer gaan we volgende week halen en daarna een zakelijke rekening openen.quote:Op woensdag 9 december 2009 10:41 schreef iFries het volgende:
Weet je wat jij zou moeten doen? Even naar de Kamer van Koophandel!
Als het 'doorspitten' van de KvK-site al teveel is voor je, dan wens ik je heel veel sterkte met je VoF.quote:Op woensdag 9 december 2009 10:44 schreef Build.1984 het volgende:
Ik vraag gewoon naar ervaringen en heb geen zin om de hele KvK-site door te spitten.
Voor de Negen Vrienden onderneming heb je toch meer dan 1 Vriend nodig?quote:
Een eensmanszaak met 2 vennoten?quote:Op woensdag 9 december 2009 10:47 schreef Chinless het volgende:
Je weet waar VoF voor staat he? Dus ik snap niet waarom je dat zou nemen als je maar 1 firma of 1 bepaalde bedrijfsactiviteit.
Kan je eerder een NV nemen of eenmanszaak.
Ik heb de website wel bekeken, ben ook naar de startersdag geweest dus de meeste informatie is mij wel duidelijk. Zoals ik eerder zei; ben vooral benieuwd naar ervaringen van andere personen.quote:Op woensdag 9 december 2009 10:46 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Als het 'doorspitten' van de KvK-site al teveel is voor je, dan wens ik je heel veel sterkte met je VoF.
Of je verdiept je eerst in de materie en reageert dan pasquote:Op woensdag 9 december 2009 10:47 schreef Chinless het volgende:
Je weet waar VoF voor staat he? Dus ik snap niet waarom je dat zou nemen als je maar 1 firma of 1 bepaalde bedrijfsactiviteit.
Kan je eerder een NV nemen of eenmanszaak.
Een BV is geen optie vanwege het feit dat je ¤ 18.000,- moet inleggen bij de start.quote:Op woensdag 9 december 2009 10:55 schreef nerd4sale het volgende:
[..]
Een eensmanszaak met 2 vennoten?
Een VoF is daar juist voor bedoeld.
Persoonlijk zou ik eerder denken aan een BV, vanwege de hoofdelijke aansprakelijkheid van een VoF. Vriendschappen duren vaak niet eeuwig...
Een NV lijkt me wat overdreven.
We kennen elkaar 20+ jaar. Heb daar vertrouwen in. Natuurlijk willen we wel iets op papier te zetten maar om nu gelijk naar een notaris te gaan, we delen gewoon alle opbrengsten 50-50. Daarbij kost een notaris geld, wat we nu beide niet hebben.quote:Op woensdag 9 december 2009 10:44 schreef JumpingJacky het volgende:
Ja, een leuke bijverdienste, zo zijn er meerdere VoF's begonnen. En ja, we zijn dikke vrienden dus waarom zouden we naar de notaris gaan om alles goed te regelen/
Maar helaas, vriendschappen houden wel eens op te bestaan en heel soms loopt een VoF beter dan verwacht en is het opeens meer dan 'een leuke bijverdienste'. En dan heb je erge spijt dat je het vanaf het begin niet gelijk goed geregeld hebt.
Hmmm, dat is een goede tip. Dat ga ik dus even uitzoeken. Bedankt!quote:Op woensdag 9 december 2009 10:58 schreef fris het volgende:
Je wil volgende week gaan inschrijven bij de KvK, dan betaal je nog lidmaatschap voor heel 2009. Beter wacht je even tot 1 januari. Dan heb je gelijk nog 2 weken extra de tijd om je nog even te verdiepen in wat je echt wil.
Je bent met een Vof nog steeds hoofdelijk aansprakelijk. Dus wat zijn volgens jou dan de voordelen van een VoF?quote:Op woensdag 9 december 2009 10:56 schreef Build.1984 het volgende:
[..]
Een BV is geen optie vanwege het feit dat je ¤ 18.000,- moet inleggen bij de start.
De branche is webdesign en webhosting.quote:Op woensdag 9 december 2009 10:57 schreef lezzer het volgende:
Een bv is pas interessant bij een bepaald inkomen, en bovendien kost dat meer geld om op te richten.
Daarbij profiteer je dan niet van de eerste drie jaar startersaftrek (of hoe heet dat ook weer).
Tenzij je helemaal geen enkele risico wilt lopen.
Dan maak je een holdingconstructie. Jij een bv, je maat een bv en een werkmaatschappij (de 3e bv).
Kost wat, maar dan heb je ook wat
Ik zou gewoon gaan freelancen.
Wat is je branche eigenlijk?
Als het geld begint te komen, telt dat allemaal niks meer.quote:Op woensdag 9 december 2009 10:58 schreef Build.1984 het volgende:
[..]
We kennen elkaar 20+ jaar. Heb daar vertrouwen in. Natuurlijk willen we wel iets op papier te zetten maar om nu gelijk naar een notaris te gaan, we delen gewoon alle opbrengsten 50-50. Daarbij kost een notaris geld, wat we nu beide niet hebben.
We zijn inderdaad nog steeds privé aansprakelijk maar we hoeven nu maar 1 boekhouding bij te houden. Daarbij hebben wel beide recht op bepaalde aftrekposten en vrijstellingen en als aan de desbetreffende voorwaarden voldaan wordt.quote:Op woensdag 9 december 2009 10:59 schreef lezzer het volgende:
[..]
Je bent met een Vof nog steeds hoofdelijk aansprakelijk. Dus wat zijn volgens jou dan de voordelen van een VoF?
Volgens mij richt je een bedrijfsvorm op met in het achterhoofd twee dingen:
1. juridische aansprakelijkheid
2. belastingvoordeel
Dan lopen ze privé geen enkel risico.quote:
En als hij niks bijdraagt en jij 70 uur werkt?quote:Op woensdag 9 december 2009 10:58 schreef Build.1984 het volgende:
[..]
We kennen elkaar 20+ jaar. Heb daar vertrouwen in. Natuurlijk willen we wel iets op papier te zetten maar om nu gelijk naar een notaris te gaan, we delen gewoon alle opbrengsten 50-50. Daarbij kost een notaris geld, wat we nu beide niet hebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |