abonnement Unibet Coolblue
pi_75433941
Bij mij op het werk worden en er regelmatig voetbalpoultjes ingevuld via stanleybet, nu is het zo dat ze vorge week een leuke prijs hadden met een paar man van een kleine 10000 euro, vraag me niet welke wedstrijden maar ze hadden hem in ieder geval goed.
Stel nu dat 1 man een grote prijs zou winnen, hoe zit dit dan met de belasting? moet je dit geld aangeven want voor zover ik weet gaat het niet op naam maar krijg je het zo uitgekeerd handje contant, kan het alsnog gebeuren dat je hierover nog belasting moet betalen of hoe werkt dit eigenlijk.
Zou ik een mooie auto kunnen kopen voor het bedrag en dan de belastingdienst die vraagt hoe ik bij wijze van spreken aan het geld komt?Dus moet je het opgeven ? gelden deze regels ook voor de nederlands toto?
pi_75433997
Je moet 29% kansspel belasting betalen gewoonlijk bij bedragen boven de 454 euro
pi_75434073
Je wint daar geld en ze komen het handje contantje aan je afgeven? Apart.

Lijkt me sowieso sterk dat je daar geen account hoeft te hebben dat op naam staat?
pi_75434229
Het zal wel gewoon in een pot gegooid worden, dus dan krijg je het contant en dan ik zou het lekker niet opgeven bij de belasting )
pi_75441319
Hoogstwaarschijnlijk betaalt de uitkerende instantie de kansspelbelasting al.

Die ¤10.000 euro die je wint is gewoon box 3 "spaargeld". Als je er een auto van koopt is het er niet meer in box 3 en kun je in ieder geval niet over die ¤10.000 vermogensrendementheffing betalen (voorzover je boven de vrijstelling zou uitkomen).
pi_75488207
Het is dus zo dat ze met hun formulier naar zo een winkeltje in belgie moeten die aan stanleybet meedoet, en dat ze daar hun geld krijgen, helaas zijn ze de 1x voor niks gereden omdat dat bedrag moest aangevraagd worden.Volgens mij gaat het dus ook niet op naam of iets dergelijks.
pi_75493101
Neem dit even door. Het komt er op neer dat als de organisator in Belgie legaal is en belasting heeft betaald, je in principe geen Nederlandse belasting verschuldigd bent. Let wel: je moet wel aangifte doen!
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')