TS heeft haast en doet zijn ronde door de appie om nog snel wat bier en avond eten te claimen.
Tot mijn grote schrik bemerk ik dat het schap van goedkoop bier zowaar leeg is. Als student zijnde is dit uiterst dramatisch, want veel geld voor dure exotische brouwsels als Hertog Jan of Jupiler kan ik mij maar mondjes maat veroorloven. Grote troost was nabij toen mijn oog viel op een blauw gekleurde sixpack van het merk Bavaria, welke een schijntje duurder bleek te zijn dan de standaard goedkope meuk.
Ik pleurde het pakketje in mijn mandje en snelde mij naar de kassa daar waar ik een niet minder dan gemiddeld lelijk puisterig kassameisje trof die mij vriendelijk toelachde met haar van van staal voorziene rotkop.
Eenmaal de koopzegels geweigerd en haar nog een olijke dag toegewenst, reed ik naar huis waar ik mezelf een heerlijke maaltijd toediende.
Na dat deze heerlijke spijs eenmaal achter mijn kiezen zat en ik er een aantal fapsessies op had zitten, vond ik het tijd voor een biertje.
Ik trek het eerste blikje open en neem een flinke teug. Mijn smaakpapillen registreerde een nog onbekende, doch opmerkelijke smaak. Ik kon het geheel plaatsen, maar verweet deze nieuwe smaakbelevenis aan de tot mij eerder genomen voedsel.
Na dat het eerste blikje met toch wat terughoudendheid geleegd was, besloot ik er nog één te nemen. Ik doe een graai naar een nog vol blikje waarbij mij iets opvalt.
Er zit een rare rode vlek op mijn blik Bavaria. Mijn vermoedens dat het gaat om een verpakking waarin alcohol-vrij bier wordt ingesloten, worden in één klap bevestigd.
Ik heb alcohol vrij bier.
Ja mensen. Een schrale troost dat ik tenminste bier héb gaat er voor mij niet in.
Klacht: Alcohol-vrij bier drinken is het zelfde als een vrouw met een dwarslaesie beffen.
Subklacht: Tissues zijn op.
Antiklacht: Er ligt nog een banaan te gisten in mn fruitschaal, misschien kan ik daar wat mee.
Hoop: Wachten tot het placebo effect intreedt
Paint: