Ik bedoel dus het gebied van het huidige land: Griekenland.quote:
Waar heb jij vroeger les gehad? Turkije??quote:Op woensdag 16 december 2009 19:36 schreef Burakius het volgende:
[..]
Ik bedoel dus het gebied van het huidige land: Griekenland.
Nederland, alhoewel ik in Nederland slechts beperkte Geschiedenis lessen heb mogen genieten. Die ik tevens wel afsloot met een 9. Maar dat moet niets zeggen, want het niveau is dramatisch. Ik wist niet eens dat de Osmanen meededen in de 1ste wereldoorlog. Het stond doodgewoon niet eens in het boek... dat zegt al heel veel.quote:Op woensdag 16 december 2009 19:38 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Waar heb jij vroeger les gehad? Turkije??
Kijk, hier voedt jij nu, met je bovenstaande uitspraak, op ondoordachte wijze de immer aanwezige kloof tussen diverse geloofsrichtingen.quote:Op woensdag 16 december 2009 17:00 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Nee, was oprechte uiting van mijn liefde. Onvoorwaardelijk.
Maar in de Islam zijn ze meer van de 'voor-wat-hoort-wat'-liefde natuurlijk.
Meededen is een groot woord. Ze hadden gewoon een kutleger en waren in een mum van tijd verslagen. Ze waren al uit elkaar aan het brokken want op het Europese continent waren er al Ottomaanse landen onafhankelijk geworden.quote:Op woensdag 16 december 2009 21:08 schreef Burakius het volgende:
[..]
Nederland, alhoewel ik in Nederland slechts beperkte Geschiedenis lessen heb mogen genieten. Die ik tevens wel afsloot met een 9. Maar dat moet niets zeggen, want het niveau is dramatisch. Ik wist niet eens dat de Osmanen meededen in de 1ste wereldoorlog. Het stond doodgewoon niet eens in het boek... dat zegt al heel veel.
En jij bent de aangewezen persoon om te gaan praten over onderbuikgevoelens en 'afstandelijke houding tegenover andere groepen'.quote:Op donderdag 17 december 2009 01:34 schreef skattebaut het volgende:
[..]
Kijk, hier voedt jij nu, met je bovenstaande uitspraak, op ondoordachte wijze de immer aanwezige kloof tussen diverse geloofsrichtingen.
Dat onderbuikgevoel waardoor mensen beïnvloed worden en on/bewust een afstandelijkere houding gaan aannemen jegens andere groepen.
Iets waar we het in een ander topic eerder over hadden en waarvan jij zei dat gristenen dat niet doen...
quote:Op woensdag 16 december 2009 16:59 schreef Burakius het volgende:
[..]
Ik weet niet meer welk boek, maar volgens mij was toch echt de profeet Muhammed (vzmh) gekozen tot belangrijkste figuur uit de geschiedenis.
En dat zonder geweld te gebruiken.quote:Op donderdag 17 december 2009 11:26 schreef Sgt.Stiglitz het volgende:
[..]![]()
Muhammed heeft misschien meer bereikt in zijn leven dan Jezus, maar Jezus heeft veel meer invloed gehad op latere vorsten en volken. Sowieso is het Christendom nog de grootste wereldreligie, en daarnaast erkennen moslims Jezus ook als (naar ik meen) 2e profeet. Zonder Jezus was de Islam heel anders geweest.
Uiteraard is 'belangrijkste figuur uit de geschiedenis' subjectief. Jezus heeft wel meer invloed gehad op meer mensen dan Muhammed.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |