abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75444094
tvp
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_75445506
quote:
Op woensdag 9 december 2009 13:12 schreef Leevancleef het volgende:

[..]

Leuk boek . Biedt een interessant kijkje in de krochten van de joodse wetgeving.

Verder, tja, de halacha is behoorlijk ziek naar huidige maatstaven. Het laten stenigen van je ongehoorzame kinderen door de dorpsoudsten is toch niet echt iets dat je anno 2009 nog wil .

@ Paddy: ook droezim (druzen) gaan in dienst. Arabieren zijn vrijgesteld en orthodoxe joden ook. Desalniettemin mogen die vrijgestelde groepen wel dienst nemen als ze dat zouden willen.
Ow! Dank je! Kijk dat hoor je dan nooit hier. wist wel dat het tegenwoordig is toegestaan om als niet jood met jood te trouwen in Israël.

Kan het niet wat technischer? Gewoon de wetten benoemen? Zoals je ook wel eens van de Sharia leest? Je mag me ook een linkje geven van de vertaalde wetten. En ook niet alleen een paar wetten eruit pikken.

-edit- toch niet
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_75445876
quote:
Op woensdag 9 december 2009 14:21 schreef paddy het volgende:

[..]

Ow! Dank je! Kijk dat hoor je dan nooit hier. wist wel dat het tegenwoordig is toegestaan om als niet jood met jood te trouwen in Israël.

Kan het niet wat technischer? Gewoon de wetten benoemen? Zoals je ook wel eens van de Sharia leest? Je mag me ook een linkje geven van de vertaalde wetten. En ook niet alleen een paar wetten eruit pikken.

-edit- toch niet
Wat hij blijkbaar bedoelt is een vorm van mediatie. het kan dus op van alles betrekking hebben, zolang beide partijen het erover eens zijn dat de halacha wordt toegepast.
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
pi_75446538
quote:
Op woensdag 9 december 2009 00:09 schreef Enchanter het volgende:
Blinde haat en vooroordelen zijn het echt het kankergezwel van de samenleving
Gelukkig ben jij minder bevooroordeeld dan religieuzen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_75446599
Ik vraag me af: stel dat Israel democratisch hiervoor kiest...is het dan okay?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_75447486
quote:
Op woensdag 9 december 2009 14:48 schreef capricia het volgende:
Ik vraag me af: stel dat Israel democratisch hiervoor kiest...is het dan okay?
Wat mij betreft wel 'okay' in de zin van de soevereiniteit van Israël. Maar ik sta niet achter deze wetten.
pi_75447634
Dat moeten ze zelf weten of ze dat willen invoeren of niet.
“Laforest” seems like one of the more intellectual/controversial regulars
pi_75455135
quote:
Op woensdag 9 december 2009 00:14 schreef LXIV het volgende:

[..]

Natuurlijk! Zolang deze binnen het algemeen recht vallen en dus enkel een versterking hiervan zijn is er niks aan de hand! Je mag het voor jezelf altijd strenger maken.
Meestal gelden die strenge wetten alleen voor anderen.
pi_75455211
quote:
Op woensdag 9 december 2009 15:09 schreef waht het volgende:

[..]

Wat mij betreft wel 'okay' in de zin van de soevereiniteit van Israël. Maar ik sta niet achter deze wetten.
Maar jij bent toch ook geen Israelier? Ik sta ook niet achter bepaalde wetten in Duitsland of Belgie...maar hey...ik ben NL-er.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_75457817
quote:
Op woensdag 9 december 2009 18:50 schreef capricia het volgende:

[..]

Maar jij bent toch ook geen Israelier? Ik sta ook niet achter bepaalde wetten in Duitsland of Belgie...maar hey...ik ben NL-er.
Ja.... en wat is je punt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')