http://www.nu.nl/binnenla(...)lenverkrachting.htmlquote:LEEUWARDEN - Het gerechtshof in Leeuwarden heeft dinsdag drie jongens uit Augustina (Friesland) vrijgesproken van een verkrachting met een bevroren frikadel.
© anpDe jongens werden vorig jaar door de rechtbank in Leeuwarden veroordeeld tot een taakstraf van 50 uur. Ze zouden in 2006 een toen nog 14-jarige dorpsgenootje met de frikadel hebben verkracht.
Het Openbaar Ministerie (OM) had het hof dinsdag gevraagd om een taakstraf en een schadevergoeding van 1250 euro.
''Volgens het hof is er geen sprake geweest van seksueel binnendringen in het lichaam'', zei advocaat Tjalling van der Goot, die een van de verdachten bijstond.
Seksuele lading
''Hoewel volgens de raadsheren in het algemeen het anaal inbrengen van een bevroren frikadel een seksuele lading heeft, ontbreekt die strekking in dit geval.''
Het voorval speelde zich af in een vriendengroep van destijds 13 en 14 jaar oud. ''Op een plek waar de vrienden regelmatig bij elkaar kwamen en waar veel werd geouwehoerd.''
Het anaal inbrengen van de snack maakte volgens Van der Goot deel uit van een weddenschap.
Bij de verkrachting ging het om bevroren frikadellen niet over kant en klare 'eet me maar op' frikadellen.quote:Op dinsdag 8 december 2009 21:37 schreef Brainfish het volgende:
[ afbeelding ]
Nu je het zegt.. Ik zie nu een heel ander beeld van die dingen.
Enige verschil is dat hij iets witter is en kneiterhard.quote:Op dinsdag 8 december 2009 21:39 schreef Esmerallda17 het volgende:
[..]
Bij de verkrachting ging het om bevroren frikadellen niet over kant en klare 'eet me maar op' frikadellen.
Waar staat trouwens in de tekst dat het om een meisje gaat?quote:Op dinsdag 8 december 2009 21:54 schreef Halcon het volgende:
Als ik het goed begrijp mag je dus binnen een vriendgroep, waar men veel ouwehoert en weleens bij elkaar komt, in het kader van een weddenschap een 13-jarig meisje verkrachten. Dat heeft immers geen seksuele lading.
Te debiel voor woorden dit.
+1 scherpquote:Op dinsdag 8 december 2009 21:59 schreef MASD het volgende:
Waar staat trouwens in de tekst dat het om een meisje gaat?
Ging het niet.quote:Op dinsdag 8 december 2009 21:59 schreef MASD het volgende:
[..]
quote:Verdachte -destijds 15 jaar- heeft zich met zijn medeverdachten -toen beiden 13 jaar- schuldig gemaakt aan verkrachting. Dit feit heeft zich afgespeeld binnen de vriendengroep. De aanleiding was het uitloven van vijf euro door een groepslid, niet zijnde een der verdachten, aan degene die een frikandel in zijn kont durfde te stoppen. Het slachtoffer heeft hierin aanvankelijk toegestemd. Een ander lid van de groep, evenmin een der verdachten, heeft vervolgens een bevroren frikandel opgehaald. Het slachtoffer heeft toen duidelijk gemaakt dat hij niet meer wilde. Verdachten hebben echter toch doorgezet. De medeverdachten hebben het slachtoffer vastgehouden over een bank. Verdachte heeft de frikandel bij het slachtoffer in de anus gestoken.
Dat zegtie niet. Maar als je een jongen mag verkrachten, mag je dat bij een meisje ook doen. Ik zou overigens liever een frikandel ontvangen dan een kroket of bitterbal.quote:Op dinsdag 8 december 2009 21:59 schreef MASD het volgende:
[..]
Even wachten tot de complete uitspraak op de site staat, dan kan je het lezen.quote:Op dinsdag 8 december 2009 22:13 schreef Eva4Evah het volgende:
Achterlijke actie. Vrijspraak? Die jongen is toch duidelijk verkracht. Of valt dit onder mishandeling?
Of het een jongen of een meisje is, maakt volgens de wet niets uit.quote:Op dinsdag 8 december 2009 21:59 schreef MASD het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 8 december 2009 22:07 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Dat zegtie niet. Maar als je een jongen mag verkrachten, mag je dat bij een meisje ook doen. Ik zou overigens liever een frikandel ontvangen dan een kroket of bitterbal.
Dat geldt dan ook voor jou. Het betrof hier geen verkrachting. Mishandeling wellicht, misschien een aanranding. Maar volgens de rechters dus geen verkrachting.quote:Op dinsdag 8 december 2009 22:31 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nee, -5 "lees de draad voor je blaat".
Het inbrengen van een frikandel is wettelijk gezien een verkrachting. Al zou het aanranding zijn, dan nog lijkt dat me een strafbaar feit.quote:Op dinsdag 8 december 2009 22:49 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Dat geldt dan ook voor jou. Het betrof hier geen verkrachting. Mishandeling wellicht, misschien een aanranding. Maar volgens de rechters dus geen verkrachting.
Verder wacht ik de te lezen versie van de uitspraak wel af om er meer over te kunnen zeggen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |