Nou het advies van de politie was: negeren. Geen contact leggen en zodra ze weer begint te klagen, wéér naar de politie bellen zodat ze het erbij kunnen vermelden. Dus ik luister maar braaf naar meneer de politie manquote:Op dinsdag 8 december 2009 21:59 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Heb het niet eens gezien
Wat je ook kunt doen is een net briefje schrijven dat je graag van haar hoort als ze last van je heeft.
Dan kan ze niet overal meer heen gaan rennen want tenslotte heb jij aangeboden dat ze bij jou kan vertellen wat er dwars zit.
Op deze site staat veel info:quote:Op dinsdag 8 december 2009 21:54 schreef tombolafan het volgende:
[..]
maar weet iemand dan ook WAAROM ze zo vroeg geholpen worden??? Als er nog een goede reden voor is dan snap ik het misschien wel, maar ik kan niets bedenken...
En over het vroege steriliseren:quote:Het ras Labradoodle vindt zijn oorsprong in de zeventiger jaren, in Australië. Een blinde vrouw, die allergisch was voor honden, had behoefte aan een goede blindegeleidenhond zonder dat haar allergie zou verergeren. Vanuit die behoefte begon Wally Cochran met het kruizen van Labradors met Poedels, om tot een hondenras te komen dat als hulphond kon dienen voor mensen met astma of een allergische aandoening. De achterliggende gedachte was het samenbrengen van de goede eigenschappen van beide rassen, namelijk de zachtaardigheid en trainbaarheid van de Labrador met de intelligentie en de vachteigenschappen (o.a. weinig rui) van de Poedel.
Wat de gezondheidsvoordelen zijn staat er dan alleen weer niet bijquote:De grondleggers van dit hondenras hebben in Australië speciale fok- en onderzoekscentra opgezet waarbij men zichzelf behoorlijk strenge regels heeft opgelegd voor wat betreft ethiek, gezondheid en omgangsvormen. Één van die regels is onder andere dat alle pups jong gesteriliseerd of gecastreerd worden (“de-sexing”), nog voordat ze terecht komen bij de eigenaar. Hiermee probeert men zuivere bloedlijnen te waarborgen en illegale broodfok zo veel mogelijk te voorkomen. Bovendien zitten er ook gezondheidsvoordelen aan jong steriliseren of castreren van pups.
quote:Poedels zijn eendenjagers
En wat is dat de voordelen van de canon objectief tegenover die van Tamron? En heeft die net zoveel bereik als de Tamron? Ik kan leuke foto's schieten, maar de technische kant heb ik geen kaas van gegetenquote:Op dinsdag 8 december 2009 22:01 schreef Ynske het volgende:
[..]
ik ben erover aan het denken om m weg te doen voor 185 euro.
Die bollen vind ik dus zo ontzettend lelijk. En zijn wellicht van oudsher functioneel maar bij mij weten zitten er geen gewrichten op de kop en oren. En alle vier de knietjes zouden heel snel heel koud worden, net als de onderbuik waar alle kwetsbare organen zitten. Van die opgeflufte en geknipte honden (bollen, gorilla of anderszins) vind ik echt onnatuurlijk.quote:Op dinsdag 8 december 2009 21:59 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ik ben echt altijd dol geweest op poedels.
Superrobuuste honden zijn dat, slimmer dan border collies, en goede jagers en sporters ook![]()
Ik kan een showpoedel krijgen van de fokster van Billy als ik wil, zij gaat komend jaar haar poedel laten dekken, maar een poedel is mij te veel werk, daar moet ik te hard mee werken![]()
Qua uiterlijk kun je er echt van maken wat je wil.
Als je wil showen kun je kiezen uit verschillende toilletten, van heel tuttig met bollen en zo:
[ afbeelding ]
tot deze geweldige gorilla look:
[ afbeelding ]
( dat is de poedel waar ik een pup van zou mogen)
Of als je niet showt kunnen ze gewoon sportief kort:
[ afbeelding ]
En zelfs het bollenkapsel is van oudsher functioneel![]()
Poedels zijn eendenjagers en dus zwemmers, en die bollen zitten op de gewrichten en de organen, om die warm te houden en te beschermen, op de andere plekken is ie kaal om zo weinig mogelijk zware natte vacht te hebben en zo snel mogelijk droog te zijn
En bullen en zo , snuiten zo plat dat ze niet eens meer adem kunnen halen, en koppen zo dik dat ze ook niet meer natuurlijk kunnen bevallen, net zo iets.quote:Op dinsdag 8 december 2009 21:56 schreef Greys het volgende:
Die Chihuahua's en yorkies en andere kleine rasjes (keeshondjes e.d.) zó klein proberen te fokken dat er van alles lichamelijk mis mee gaat zijn - sommigen kunnen zichzelf amper warm houden met dat kleine lijfje - dat vind ik ook bijzonder onfris.
Dat kan....maar je kunt ook 1 kleur vastzetten...even kijken welke.....rood, oranje,3 kleuren geel(van licht naar donker), donker- en lichtgroen,5 kleuren blauw(van licht naar donker), 3 kleuren paars (dus ook van licht naar donker) en wit.. Wisselen tussen de kleuren kan plotseling (om de 2 seconden een andere kleur-flash), om de wat meer seconden (strobe), de ene kleur gaat langzaam over in de andere(fade) en nog langzamer over van de ene naar de andere kleur(smooth), knopjes erop om de boel wat de dimmen en uiteraard een aan- en uitknop....en nu klink ik als een lampenverkoperquote:Op dinsdag 8 december 2009 21:58 schreef Ynske het volgende:
[..]
als in, gaat hij vanzelf over in andere kleuren?
ok tofquote:Op dinsdag 8 december 2009 22:04 schreef trovey het volgende:
[..]
Dat kan....maar je kunt ook 1 kleur vastzetten...even kijken welke.....rood, oranje,3 kleuren geel(van licht naar donker), donker- en lichtgroen,5 kleuren blauw(van licht naar donker), 3 kleuren paars (dus ook van licht naar donker) en wit.. Wisselen tussen de kleuren kan plotseling (om de 2 seconden een andere kleur-flash), om de wat meer seconden (strobe), de ene kleur gaat langzaam over in de andere(fade) en nog langzamer over van de ene naar de andere kleur(smooth), knopjes erop om de boel wat de dimmen en uiteraard een aan- en uitknop....en nu klink ik als een lampenverkoper
ja, ik wist dat het kapsel van de poedel functioneel is, maar toch vind ik ze lelijk... en eh "nuffig", tenminste die, die ik ken...quote:Op dinsdag 8 december 2009 21:59 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ik ben echt altijd dol geweest op poedels.
Superrobuuste honden zijn dat, slimmer dan border collies, en goede jagers en sporters ook![]()
Ik kan een showpoedel krijgen van de fokster van Billy als ik wil, zij gaat komend jaar haar poedel laten dekken, maar een poedel is mij te veel werk, daar moet ik te hard mee werken![]()
Qua uiterlijk kun je er echt van maken wat je wil.
Als je wil showen kun je kiezen uit verschillende toilletten, van heel tuttig met bollen en zo:
[ afbeelding ]
tot deze geweldige gorilla look:
[ afbeelding ]
( dat is de poedel waar ik een pup van zou mogen)
Of als je niet showt kunnen ze gewoon sportief kort:
[ afbeelding ]
En zelfs het bollenkapsel is van oudsher functioneel![]()
Poedels zijn eendenjagers en dus zwemmers, en die bollen zitten op de gewrichten en de organen, om die warm te houden en te beschermen, op de andere plekken is ie kaal om zo weinig mogelijk zware natte vacht te hebben en zo snel mogelijk droog te zijn
nee minder bereik, maar kwalitatief wel veel beter.quote:Op dinsdag 8 december 2009 22:04 schreef Bamba het volgende:
[..]
En wat is dat de voordelen van de canon objectief tegenover die van Tamron? En heeft die net zoveel bereik als de Tamron? Ik kan leuke foto's schieten, maar de technische kant heb ik geen kaas van gegeten
Hmz, een béétje.quote:Op dinsdag 8 december 2009 22:04 schreef oh-oh het volgende:
[..]
En bullen en zo , snuiten zo plat dat ze niet eens meer adem kunnen halen, en koppen zo dik dat ze ook niet meer natuurlijk kunnen bevallen, net zo iets.
Maar ik vind daar dus pupjes onnodig laten opereren ook wel onder vallen persoonlijk![]()
Ze zijn gezond, daar dien je niet zomaar in te snijden, en ze krijgen niet de kans zich lichamelijk te ontwikkelen zoals normale honden door die ingreep. Snappie die redenatie?
quote:Op dinsdag 8 december 2009 22:04 schreef Barbaaf het volgende:
Hoi![]()
Leuke lens Bamba, één van de betere in z'n prijsklasse heb ik begrepen![]()
[..]
![]()
Nog niet.quote:Op dinsdag 8 december 2009 22:01 schreef Nonneke het volgende:
[..]
liever gesloop dan dat vreselijk irritante gepiep en gejank de hele tijd![]()
of sproeitie ?
Als ik dr ooit een neem gaat ie uiteraard showen en dan ga ik voor de gorilla look, en vanaf een jaar of 4 voor de bollen.quote:Op dinsdag 8 december 2009 22:04 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Die bollen vind ik dus zo ontzettend lelijk. En zijn wellicht van oudsher functioneel maar bij mij weten zitten er geen gewrichten op de kop en oren. En alle vier de knietjes zouden heel snel heel koud worden, net als de onderbuik waar alle kwetsbare organen zitten. Van die opgeflufte en geknipte honden (bollen, gorilla of anderszins) vind ik echt onnatuurlijk.
Je kan online bestellenquote:Op dinsdag 8 december 2009 22:05 schreef Ynske het volgende:
[..]
ok tof
shitdr zit geen formido in de buurt
Oke, ik hou het in m'n achterhoofd. Ik ga het voorlopig met de Tamron proberen en mocht hij niet bevallen weet ik dat jij een mooie portretlens hebt!!quote:Op dinsdag 8 december 2009 22:06 schreef Ynske het volgende:
[..]
nee minder bereik, maar kwalitatief wel veel beter.
Mij hoor je ook niet zeggen dat je honden van 6 maanden moet helpen.quote:Op dinsdag 8 december 2009 22:06 schreef Greys het volgende:
[..]
Hmz, een béétje.
Want niemand heeft me er nog echt van kunnen overtuigen dat het echt zo enorm nadelig is, een sterilisatie op jonge leeftijd. 'Daar dien je niet zomaar in te snijden' omdat ze gezond zijn geldt natuurlijk net zo goed bij 6 maanden als bij 12 weken, snappie
En als je nou graag vaak met andermans hondjes gaat wandelen ook, of je hond lekker af en toe los laat rennen op het strand? Hoe voorkomen je dan dat ie bovenop een ander kruipt? (Om maar eens wat te noemenquote:Op dinsdag 8 december 2009 22:10 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Mij hoor je ook niet zeggen dat je honden van 6 maanden moet helpen.
Ik ben helemaal geen voorstander van dat gecastreer hoor, neem gewoon een unisex roedel, niks aan t handje dan!
quote:Op dinsdag 8 december 2009 22:07 schreef tombolafan het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
altijd leuk, een man in de slowchat
Ik las tampon.quote:Op dinsdag 8 december 2009 22:09 schreef Bamba het volgende:
[..]
Oke, ik hou het in m'n achterhoofd. Ik ga het voorlopig met de Tamron proberen en mocht hij niet bevallen weet ik dat jij een mooie portretlens hebt!!
Kijk maar wat jij fijn vindt. Bij DTH kun je op zich ook wel de rust opzoeken hor. Zeker de buitenterreinen zijn groot genoeg om je met een kat/hond of 15 terug te trekken.quote:Op dinsdag 8 december 2009 22:12 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
![]()
Wat me er wel aan herinnert: als het plan is uit eten te gaan na DTH op 9 januari wil ik daar voor mezelf een héél groot voorbehoud bijzetten. Jullie zijn allemaal schatten maar als ik een flinke tijd in een kippenhok heb gezeten vind ik het meestal wel genoeg. Bij zo'n etentje is het ook niet mogelijk even de rust op te zoeken als ik die nodig denk te hebben
Ach wat een lief prulletjequote:Op dinsdag 8 december 2009 22:01 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Net gemaakt en don;t mind de wat mot je ik lag net lekker te slapen blik
en hier was ze doodziek
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Is ook een prima oplossing, doen wij hier helaas ook.quote:Op dinsdag 8 december 2009 22:02 schreef Bamba het volgende:
[..]
Nou het advies van de politie was: negeren. Geen contact leggen en zodra ze weer begint te klagen, wéér naar de politie bellen zodat ze het erbij kunnen vermelden. Dus ik luister maar braaf naar meneer de politie man![]()
Maar dat had idd ook nog gekunnen!
daar vergis je je flink in.. ze is pas 1quote:Op dinsdag 8 december 2009 22:16 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Ach wat een lief prulletje
En dat koppie toen ze ziek was zat er echt even van sniiff![]()
Maar ze is al wel op leeftijd of vergis ik me ?
Nee joh! May is nu een jaar oud dacht ik. Hooguit twee (vergis me altijd met Rosa).quote:Op dinsdag 8 december 2009 22:16 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Ach wat een lief prulletje
En dat koppie toen ze ziek was zat er echt even van sniiff![]()
Maar ze is al wel op leeftijd of vergis ik me ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |