Ah zo, tsja ik heb niks met ADO.quote:Op dinsdag 8 december 2009 16:23 schreef Vuile het volgende:
er zit een fit for free in het ado stadion.
Klinkt als een probleem bij de bank waar ze -uit gemakzucht- maar de klant mee opzadelen.quote:Maar nou het probleem: dat terugstorten kan niet meer aangezien de rekening zojuist is opgeheven
1. De bank kan moeilijk iets terugstorten op een rekeningnummer dat niet meer bestaat/actief is. Dat lijkt me logisch.quote:Op dinsdag 8 december 2009 16:18 schreef BlueMage het volgende:
1. Klopt het wat ING hier zegt over dat je niet meer kunt terugboeken als een rekening is opgeheven?
2. Ik vraag me al de hele dag af (en m'n collega ook trouwens) wat ADO Den Haag & Fit for Free in 's hemelsnaam met elkaar te maken hebben?![]()
3. Geld zelf van een bedrijf terugvorderen na onterechte afschrijving, hoe ga je dat doen?
Waarom is dat logisch? Ze moeten gewoon een bedrag X van rekening Y naar rekening Z boeken. Of Z nu de originele rekening is waarvan betaald is of een andere maakt natuurlijk niet uit. Technisch gezien is dit natuurlijk gewoon mogelijk.quote:1. De bank kan moeilijk iets terugstorten op een rekeningnummer dat niet meer bestaat/actief is. Dat lijkt me logisch.
Dat dacht ik dus ook al, dat zij 't maar oplossen idd.quote:Op dinsdag 8 december 2009 16:31 schreef bug_me_not2 het volgende:
[..]
Klinkt als een probleem bij de bank waar ze -uit gemakzucht- maar de klant mee opzadelen.
Ik zou direct een brief sturen naar ING waarin je stelt dat je dat geld terug wilt en ze dit kunnen boeken op rek. nr <insert rekening nummer van nieuwe/andere rekening>.
Nergens kan ik in de AV van de ING vinden dat het geld alleen teruggeboekt kan worden naar de originele rekening dus met een 'Nee, kan niet' van hun kant geen genoegen nemen. Wijs ze maar op hun verantwoordelijkheden...
quote:Op dinsdag 8 december 2009 16:41 schreef bug_me_not2 het volgende:
[..]
Waarom is dat logisch? Ze moeten gewoon een bedrag X van rekening Y naar rekening Z boeken. Of Z nu de originele rekening is waarvan betaald is of een andere maakt natuurlijk niet uit. Technisch gezien is dit natuurlijk gewoon mogelijk.
Ik snap natuurlijk wel dat de bank hier moeilijk over doet omdat het misschien niet de standaard manier van handelen is en ING liever ziet dat TS dit zelf oplost, zodat het hun geen moeite kost maar dat ontslaat ING niet van haar verantwoordelijkheid. ING heeft zonder toestemming van TS geld overgeboekt naar iemand anders, dus zij moeten er maar voor zorgen dat het geld van TS terug komt bij TS.
quote:Op dinsdag 8 december 2009 16:51 schreef Joran-Joran het volgende:
Ik werk daar. Wat is het rekeningnummer waarvan het geincasseerd wordt? En het betalingskenmerk? Ik kan dan even gaan opzoeken welk lid bij ADO Den Haag haar rekeningnummer bewust/onbewust gebruikt. Het geld kunnen wij gewoon terugstorten.
Een bank kan alleen maar storneren naar de rekening vanwaar het is geīncasseerd. Dat is logisch want anders kan ik ook bellen en zeggen dat ze de incasso van mijn buurman moeten storneren naar mijn rekening.quote:Op dinsdag 8 december 2009 16:41 schreef bug_me_not2 het volgende:
[..]
Waarom is dat logisch? Ze moeten gewoon een bedrag X van rekening Y naar rekening Z boeken. Of Z nu de originele rekening is waarvan betaald is of een andere maakt natuurlijk niet uit. Technisch gezien is dit natuurlijk gewoon mogelijk.
Ik snap natuurlijk wel dat de bank hier moeilijk over doet omdat het misschien niet de standaard manier van handelen is en ING liever ziet dat TS dit zelf oplost, zodat het hun geen moeite kost maar dat ontslaat ING niet van haar verantwoordelijkheid. ING heeft zonder toestemming van TS geld overgeboekt naar iemand anders, dus zij moeten er maar voor zorgen dat het geld van TS terug komt bij TS.
Bij deze dus bevestigd.quote:Op dinsdag 8 december 2009 16:52 schreef Joran-Joran het volgende:
Dit is trouwens niet de fout van de ING.
Goede service.quote:Op dinsdag 8 december 2009 16:51 schreef Joran-Joran het volgende:
Ik werk daar. Wat is het rekeningnummer waarvan het geincasseerd wordt? En het betalingskenmerk? Ik kan dan even gaan opzoeken welk lid bij ADO Den Haag haar rekeningnummer bewust/onbewust gebruikt. Het geld kunnen wij gewoon terugstorten.
Supporters van Ado Den Haag hebben een bepaald imago.quote:Op dinsdag 8 december 2009 16:18 schreef BlueMage het volgende:
2. Ik vraag me al de hele dag af (en m'n collega ook trouwens) wat ADO Den Haag & Fit for Free in 's hemelsnaam met elkaar te maken hebben?![]()
Ik zal m'n collega ff naar dit topic leiden morgen.quote:Op dinsdag 8 december 2009 16:51 schreef Joran-Joran het volgende:
FFF heeft een fout gemaakt door ten onrechte een incasso opdracht aan de ING aan te leveren.quote:Dit is trouwens niet de fout van de ING.
quote:Op dinsdag 8 december 2009 16:57 schreef _Michiel_ het volgende:
[..]
Supporters van Ado Den Haag hebben een bepaald imago.
De directie van Fit For Free heeft een vergelijkbaar imago.
Wie maakt nou de eerste fout dan?quote:Op dinsdag 8 december 2009 17:05 schreef bug_me_not2 het volgende:
[..]
FFF heeft een fout gemaakt door ten onrechte een incasso opdracht aan de ING aan te leveren.
ING heeft een fout gemaakt door niet te controleren of de rekeninghouder wel toestemming heeft gegeven voor de incasso.
Bij de inschrijving had inderdaad de tenaamstelling gecontroleerd moeten worden, helaas gebeurt dit niet altijd/is er al geincasseerd voordat iemand langs is geweest met zijn bankpasje.quote:Op dinsdag 8 december 2009 17:05 schreef bug_me_not2 het volgende:
[..]
FFF heeft een fout gemaakt door ten onrechte een incasso opdracht aan de ING aan te leveren.
ING heeft een fout gemaakt door niet te controleren of de rekeninghouder wel toestemming heeft gegeven voor de incasso.
Ze mag mailen naar @fitforfree.nlquote:Op dinsdag 8 december 2009 17:03 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Ik zal m'n collega ff naar dit topic leiden morgen.(gaat niet over mij en ik heb deze gegevens uiteraard niet op 't moment)
Oh anders PM ff je naam/werknemer gegevens oid dan kan ze zelf beslissen of je te vertrouwen bent en contact opnemen.
Dank je, ik zal het ff ergens opschrijven .quote:
Graag gedaanquote:Op dinsdag 8 december 2009 17:05 schreef CaLeX het volgende:
[..]
![]()
Wordt er ff een goede oplossing gefixt gaat er een zo lopen trollen
Nee, ik vind het logisch dat het geld terug bij de rechtmatige eigenaar. Uit gemakzucht kan ik me voorstellen dat het het makkelijkst is om dit te doen op het oorspronkelijke rekeningnummer, maar ik kan werkelijk geen enkele valide reden bedenken waarom dit niet op een andere rekening zou kunnen.quote:Dan is het toch logisch dat ING de incasso storneert op het rekeningnummer van waar het is geīncasseerd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |