Iedere 3 uur willen eten (normaal iedere 4 uur) veel huilen en hangerig. Denk dat het zijn 8 weken sprongetje is.
  Iedere 3 uur willen eten (normaal iedere 4 uur) veel huilen en hangerig. Denk dat het zijn 8 weken sprongetje is.  dat wilde hij eerst echt niet.
  dat wilde hij eerst echt niet.

) ... maar daarna zit hij lekker dichtbij huis en er is nog geen wachtlijst
 ) ... maar daarna zit hij lekker dichtbij huis en er is nog geen wachtlijst   

wat fijn zeg!!quote:Op woensdag 9 december 2009 15:28 schreef martine1984 het volgende:
ow ja... er komt een kinderopvang recht voor mn deur. Dus ik ga Jamie daar inschrijven. Hij moet dan wel eerst 4 maandjes naar een opvang vlak bij mn werk ( waar ik nog steeds geen bevestiging van heb moet 11 jan voor t eerst werken) ... maar daarna zit hij lekker dichtbij huis en er is nog geen wachtlijst

sorry voor de ego post... moest t ff kwijt
 oh dat lijkt me echt ideaal zo dicht bij huis.
 oh dat lijkt me echt ideaal zo dicht bij huis. 
  maar goed, kan ze daarna lekker opwarmen tegen een van ons aan.
 maar goed, kan ze daarna lekker opwarmen tegen een van ons aan. ik had haar op haar rug/zij gelegd met een handdoek in de rug, op het speelkleed, en Sophietje een stukje verderop gelegd zodat ze er niet direct bij kwam en warempel, er werd heftig met beentjes gewapperd en met het hoofdje gedraaid enzo en toen lag ze ineens bíjna op haar buik. Alleen jammer dat dr armpje nog in de weg zat
 ik had haar op haar rug/zij gelegd met een handdoek in de rug, op het speelkleed, en Sophietje een stukje verderop gelegd zodat ze er niet direct bij kwam en warempel, er werd heftig met beentjes gewapperd en met het hoofdje gedraaid enzo en toen lag ze ineens bíjna op haar buik. Alleen jammer dat dr armpje nog in de weg zat 

Welke center parcs?quote:Op woensdag 9 december 2009 15:44 schreef huuphuup het volgende:
[..]
wat fijn zeg!!oh dat lijkt me echt ideaal zo dicht bij huis.
en leuk dat het babyzwemmen leuk was
Wij gaan aankomend weekend een weekendje naar Center Parcs en daar willen we ook eventjes gaan zwemmen met Amélie. We hebben zo'n zwemband-ring ding gekregen waar ze dan inhangen zeg maar. Maar daar is volgens mij geen extra warm bad om te gaan zwemmen met je baby. Dus ik gok dat we maar 10 minuutjes gaan ofzomaar goed, kan ze daarna lekker opwarmen tegen een van ons aan.
We hadden net bijna een draaiertje hier!ik had haar op haar rug/zij gelegd met een handdoek in de rug, op het speelkleed, en Sophietje een stukje verderop gelegd zodat ze er niet direct bij kwam en warempel, er werd heftig met beentjes gewapperd en met het hoofdje gedraaid enzo en toen lag ze ineens bíjna op haar buik. Alleen jammer dat dr armpje nog in de weg zat
we komen er wel

oh wat grappigquote:Op woensdag 9 december 2009 15:46 schreef het-is-mij het volgende:
[..]
Welke center parcs?
Wij ook.
Goed dat ze gedraaid heeft.
Wat zei de osteopaat?
 wij gaan in belgië
 wij gaan in belgië

)
) ...
... Ik vind het zooo frappant nog om te zien dat baby's gewoon dat soort dingen bijna helemaal vanzelf leren. Gewoon zo van: opeens ontdekken ze hun handen, opeens hebben ze door dat die beentjes de lucht inmoeten, etc.
 Ik vind het zooo frappant nog om te zien dat baby's gewoon dat soort dingen bijna helemaal vanzelf leren. Gewoon zo van: opeens ontdekken ze hun handen, opeens hebben ze door dat die beentjes de lucht inmoeten, etc.   

en mooi gewicht zeg!
 en mooi gewicht zeg!  

en niet verder hoeft te provoceren. Hopelijk is Lars snel weer zichzelf. Kan ie nog over die allergie heengroeien trouwens?
 en niet verder hoeft te provoceren. Hopelijk is Lars snel weer zichzelf. Kan ie nog over die allergie heengroeien trouwens?  

sommige kindjes willen heel veel drinken, anderen juist minder.
 sommige kindjes willen heel veel drinken, anderen juist minder.  hij doet zn naam eer aan! Snelle ....
 hij doet zn naam eer aan! Snelle .... 
 en t was niet eens zo'n forse luier (al dacht mn lief daar anders over
 en t was niet eens zo'n forse luier (al dacht mn lief daar anders over  ) maar goed, ik hoop dat de osteopaat daar ook gelijk naar kan kijken. Wie weet. Als ik er dan toch zit...
) maar goed, ik hoop dat de osteopaat daar ook gelijk naar kan kijken. Wie weet. Als ik er dan toch zit...  

) kon ie wel vanaf rug naar zij, dat is ie inmiddels geheel verleerd (gelukkig want dat was het banaanliggen van de voorkeurshouding). En Driekus kan helemaal niet zo mooi zijn hoofdje omhoog houden als jouw meisje dat kan, ondanks geregeld oefenen.
 ) kon ie wel vanaf rug naar zij, dat is ie inmiddels geheel verleerd (gelukkig want dat was het banaanliggen van de voorkeurshouding). En Driekus kan helemaal niet zo mooi zijn hoofdje omhoog houden als jouw meisje dat kan, ondanks geregeld oefenen.

quote:Op woensdag 9 december 2009 17:41 schreef Sorbootje het volgende:
pfffff een gevloerde Sorbo hier. Isabeau slaapt nu voor het eerst vandaag. Verder alleen maar hangen, jengelen, krijsen en drinken. Leuk zo'n baby van 8 weken
(natuurlijk vind ik haar nog heeeel lief, maar ben gewoon even helemaal gaar)
Lees bij als ik zelf weer een beetje bij ben

*breekt been van Manlief*
  *breekt been van Manlief* 

wel ontzettend balen dat je haar nu niet kunt zien zeg!
 wel ontzettend balen dat je haar nu niet kunt zien zeg! Hij heeft Amélie even uitgebreid bewondert haha, zo lief. Hij heeft een dochter die een week jonger is dus ergens vind ik dat wel een fijn idee. Hij wéét dus welke adviezen er gegeven worden door kraamverzorgsters en consultatiebureaus etcetera. (No offence verder naar die instanties hoor maar ik heb af en toe het idee dat mn fysio daar slecht van op de hoogte was.) Maarja goed, hij heeft dus de intake gedaan, t hele verhaal is afgedraaid, dat ze eigenlijk in de baarmoeder al een voorkeur ontwikkeld heeft etcetera. Waar ik van onder de indruk was, was dat hij door even zijn hand op haar schedeltje te leggen percies kon voelen waar ooit het hematoom heeft gezeten dat ze na de geboorte had (die bult op dr koppie). Hij heeft even losgemaakt en bedrukt en ontlast enzo wat er moest gebeuren onder luid protest van mn gebakje, dat dan weer wel
 Hij heeft Amélie even uitgebreid bewondert haha, zo lief. Hij heeft een dochter die een week jonger is dus ergens vind ik dat wel een fijn idee. Hij wéét dus welke adviezen er gegeven worden door kraamverzorgsters en consultatiebureaus etcetera. (No offence verder naar die instanties hoor maar ik heb af en toe het idee dat mn fysio daar slecht van op de hoogte was.) Maarja goed, hij heeft dus de intake gedaan, t hele verhaal is afgedraaid, dat ze eigenlijk in de baarmoeder al een voorkeur ontwikkeld heeft etcetera. Waar ik van onder de indruk was, was dat hij door even zijn hand op haar schedeltje te leggen percies kon voelen waar ooit het hematoom heeft gezeten dat ze na de geboorte had (die bult op dr koppie). Hij heeft even losgemaakt en bedrukt en ontlast enzo wat er moest gebeuren onder luid protest van mn gebakje, dat dan weer wel  maar ze ligt nu in de box tegen de mobile te brabbelen dus zo zielig is ze niet meer
 maar ze ligt nu in de box tegen de mobile te brabbelen dus zo zielig is ze niet meer  
  ) en de zenuwen in de nek en in het bekken ontlast. Dat leverde allemaal flink protest op maar toen ze eenmaal weer bij ons mocht was het alweer over.
 ) en de zenuwen in de nek en in het bekken ontlast. Dat leverde allemaal flink protest op maar toen ze eenmaal weer bij ons mocht was het alweer over.  

Als je er wat mee kunt zou ik het doen, op de website van de osteopaat waar ik geweest ben staat een overzicht van vergoedingen per verzekeraar, ik kan je de link wel ff pm-en. Als het vergoed wordt is het wellicht de moeite waard om te gaan.quote:Op woensdag 9 december 2009 19:29 schreef Sorbootje het volgende:
Huup, Isabeau had ook een hematoom en heeft een voorkeur. Misschien kan ik wel wat met je verhaal. Klinkt allemaal wel erg bekend.

. Maar goed, ik heb hem volgens mij zelfs de deur niet meer dicht horen doen toen hij wegging. En om 9 uur was Thomasje weer wakker. Oftewel, dat was een kort nachtje voor mama
 . Maar goed, ik heb hem volgens mij zelfs de deur niet meer dicht horen doen toen hij wegging. En om 9 uur was Thomasje weer wakker. Oftewel, dat was een kort nachtje voor mama 

maar wel ontzettend fijn dat alle enge dingen uitgesloten zijn. Hopelijk is hij er snel weer helemaal bovenop
 maar wel ontzettend fijn dat alle enge dingen uitgesloten zijn. Hopelijk is hij er snel weer helemaal bovenop  

)
 ) 

En ik kan ook heel wat met je verhaal, we houden het hier goed in de gaten, wie weet toch ook maar eens langs de osteopaat.
  En ik kan ook heel wat met je verhaal, we houden het hier goed in de gaten, wie weet toch ook maar eens langs de osteopaat.  

Kijk, in mijn afwezigheid worden de honneurs toch gewoon waargenomen! Ideaalquote:Op woensdag 9 december 2009 14:36 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Thomas van Ca.ra drinkt de bv-melk ook gewoon op kamertemperatuur. Misschien dat eens uitproberen?
kom ik met de tip van een andere moeder

voor alle beterschapswensen en jompels dat hij naar huis mocht. Het klinkt nu heel melodramatisch achteraf, maar op het moment dat je al uren en uren met een krijsend kind zit dan weet je op een gegeven moment echt niet meer wat je ermee moet. En je maakt je zo'n zorgen om zo'n kleintje dan. Pfoe!
 voor alle beterschapswensen en jompels dat hij naar huis mocht. Het klinkt nu heel melodramatisch achteraf, maar op het moment dat je al uren en uren met een krijsend kind zit dan weet je op een gegeven moment echt niet meer wat je ermee moet. En je maakt je zo'n zorgen om zo'n kleintje dan. Pfoe!

) maar zo'n zwembadringdinges kan pas als ze zelf kunnen zitten volgens mij hoor!
 ) maar zo'n zwembadringdinges kan pas als ze zelf kunnen zitten volgens mij hoor!  Ze zakt er anders als een plumpudding in weg. Gewoon lekker tegen je aanhouden zoals je bijv. doet als je de trap op loopt of bij een boertje. Dan krijgt ze ook nog gewoon wat lichaamswarmte van jou of je vriend mee.
 Ze zakt er anders als een plumpudding in weg. Gewoon lekker tegen je aanhouden zoals je bijv. doet als je de trap op loopt of bij een boertje. Dan krijgt ze ook nog gewoon wat lichaamswarmte van jou of je vriend mee.  

hooo okayquote:Op woensdag 9 december 2009 20:19 schreef Brighteyes het volgende:
Huup, ik weet niet of het al gezegd is (er staan zulke lange lappen tekst) maar zo'n zwembadringdinges kan pas als ze zelf kunnen zitten volgens mij hoor!
Ze zakt er anders als een plumpudding in weg. Gewoon lekker tegen je aanhouden zoals je bijv. doet als je de trap op loopt of bij een boertje. Dan krijgt ze ook nog gewoon wat lichaamswarmte van jou of je vriend mee.
*verder leest...

.
. 

Doe mij dat linkje ook eens. Ik was sowieso wel van plan om het in te dienen en te zien of we het terug zouden krijgen hoor.quote:Op woensdag 9 december 2009 19:37 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Als je er wat mee kunt zou ik het doen, op de website van de osteopaat waar ik geweest ben staat een overzicht van vergoedingen per verzekeraar, ik kan je de link wel ff pm-en. Als het vergoed wordt is het wellicht de moeite waard om te gaan.
Hij zei dat hoe kleiner het kind, hoe minder behandelingen er nodig waren.

Fijn dat hij zo met jullie meedenkt ook vwb de fysio enzo, zorgen dat jullie 3 keer kunnen voor je weer naar haar gaat enzo.
 Fijn dat hij zo met jullie meedenkt ook vwb de fysio enzo, zorgen dat jullie 3 keer kunnen voor je weer naar haar gaat enzo. 
 Wat een schrik dan zeg, als een arts zegt dat je moet komen enzo.
 Wat een schrik dan zeg, als een arts zegt dat je moet komen enzo. 

Had ik het woensdag gedeelte toch goed onthoudenquote:Op woensdag 9 december 2009 20:30 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Mefke, ik heb voor volgende week woensdag een afspraak bij de osteo staan.
 Men dat geheugen van mij...een ramp is het.
  Men dat geheugen van mij...een ramp is het.  want ik mag op sollicitatiegesprek volgende week. Was even lastig ivm de vakantie, maar is nu geregeld. Juh. En nou goed voorbereiden enzo.
  want ik mag op sollicitatiegesprek volgende week. Was even lastig ivm de vakantie, maar is nu geregeld. Juh. En nou goed voorbereiden enzo.

)
 ) 

Goed man, alvast succes.quote:Op woensdag 9 december 2009 20:36 schreef mefke79 het volgende:
[..]
Ik ben trouwens helemaalwant ik mag op sollicitatiegesprek volgende week. Was even lastig ivm de vakantie, maar is nu geregeld. Juh. En nou goed voorbereiden enzo.

Het zit jullie allemaal niet mee zegquote:Op woensdag 9 december 2009 17:25 schreef Beessie-Jen het volgende:
sorry verder niet bijgelezen.. weer druk druk druk hier....
maar even Evie-update;
bloedwaarden waren idd wat afwijkend; dus inmiddels ligt ze weer in de couveuse met een blauwe lamp...
wel op mijn kamer; maar echt leuk is het niet... dat blauwe licht is enorm fel; en daarom hangt er oiok nog een doek omheen; en kan ik haar dus helemaal niet zien...
naja allemaal voor een goed doel uiteindelijk...

ben wel kapot hoor vandaag... pffffff

voor Evie van Evi
 voor Evie van Evi 

ga je met 4 maanden al beginnen?quote:Op woensdag 9 december 2009 20:51 schreef DuchessX het volgende:
[..]
Hier alles prima. Ik tel de dagen af dat ik met de fruit- en groentenhapjes beginnen kan met Evi, lijkt me zo leuk

Gefeliciteerd en veel succes alvast!
 Gefeliciteerd en veel succes alvast! 
  Spreek je ‘r nog? Kun je meteen vertellen dat Amélie bijna omrolt. Want dat werd onderhand wel tijd natuurlijk.
  Spreek je ‘r nog? Kun je meteen vertellen dat Amélie bijna omrolt. Want dat werd onderhand wel tijd natuurlijk.   

We hebben eigenlijk alle tips al geprobeerd (Google is my best friend
 We hebben eigenlijk alle tips al geprobeerd (Google is my best friend   ). Koude melk, lauwe melk, melk op kamertemperatuur, vingers aan weerszijden, rondlopen, een gekleurde sok rond het flesje … Hielp allemaal niet. Maar net heeft ze een halve fles gedronken!
 ). Koude melk, lauwe melk, melk op kamertemperatuur, vingers aan weerszijden, rondlopen, een gekleurde sok rond het flesje … Hielp allemaal niet. Maar net heeft ze een halve fles gedronken!  Het was maar goed dat ik er niet bij was, want ik had ‘r ws allang weer aan de borst gelegd.
 Het was maar goed dat ik er niet bij was, want ik had ‘r ws allang weer aan de borst gelegd.   Maar de aanhouder wint dus! Morgen ben ik de hele avond weg, dus zullen ze zich door twee voedingen moeten slaan. Ben benieuwd!
 Maar de aanhouder wint dus! Morgen ben ik de hele avond weg, dus zullen ze zich door twee voedingen moeten slaan. Ben benieuwd! 

voor Lente die wel uit de fles gedronken heeft
 voor Lente die wel uit de fles gedronken heeft  

)
 ) Fijn dat hij weer thuis is Ca.Ra en nu maar lekker snel helemaal weer opknappen! En succes met de nacht! Slim om het zo te verdelen. Hier hebben we om de beurt 'nachtdienst' voor wat betreft de voedingen.
 Fijn dat hij weer thuis is Ca.Ra en nu maar lekker snel helemaal weer opknappen! En succes met de nacht! Slim om het zo te verdelen. Hier hebben we om de beurt 'nachtdienst' voor wat betreft de voedingen.  

Ze lacht heel veel en dan maakt ze er van die lieve geluidjes bij. En snds afgelopen maandag kan ze ineens dingetjes pakken die in de box liggen. Vind je ineens een hele natgesabbelde knuffel
 Ze lacht heel veel en dan maakt ze er van die lieve geluidjes bij. En snds afgelopen maandag kan ze ineens dingetjes pakken die in de box liggen. Vind je ineens een hele natgesabbelde knuffel   

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |