abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75405936
Allereerst is het belangrijk om te weten, dat er in mijn huis iemand heeft gewoon (vanaf nu H) die UPC heeft gehad en uit dit huis is vertrokken zonder upc af te zeggen.

Ik heb ongeveer een maand geleden upc aangevraagd, bellen en internet. Dit heb ik via de telefoon gedaan, vraag me niet waarom maar het is helaas zo.

Dat kwam na de beloofde 2 weken, ik was niet thuis dus is het op het postkantoor bezorgd.

Toen ik het ophaalde viel het me meteen op dat er een verkeerde naam op stond, namelijk die van de oude bewoner. Maar er hoefde alleen maar getekend te worden door een willekeurig persoon en ik wilde niet nog langer wachten op mijn tv en internet dus ik heb het mee genomen.

Na het aansluiten had ik geen signaal, nergens in huis, dus heb ik gebeld met upc. Heel veel verschillende personen aan de lijn gehad maar ze kwamen achter het probleem: omdat H de rekeningen niet had betaald was het signaal dicht blijven staan maar zouden ze het nu open zetten, dat zou in 2 dagen gebeurd zijn. Dat was ook zo, het signaal was actief en het werkte, ik heb toen verder niet meer omgekeken naar die naam.

Nu een maand later kwam er een brief op naam van H van de UPC, verwachtend dat het voor mij was heb ik die open gemaakt, en ja hoor, een betalingsherinnering. 160 euro (3 maanden waarschijnlijk) die niet betaald zijn, nee logisch, die zijn natuurlijk niet betaald door H.

Dus ik afgelopen vrijdag weer bellen, en na 3x van persoon gewisseld te zijn, kwam het volgende er uit:

Ik moet naar de gemeente, waar ik een bewijs haal dat ik echt hier woon (a 8 euro) en dat moet ik met een flinke brief naar UPC toe sturen. Dan zou de naam gewijzigd worden en de rekening naar mij gestuurd worden.

Nu twijfel ik of ik dit ga doen, om de volgende punten:

-Het kost me 8 euro voor dat bewijs.
-Ik heb al een telefoonrekening gehad van 60 euro.
-Ik heb zon vermoeden dat als het niet goed gaat er weer zon rekening gaat komen.
-Wie zegt dat ze het echt doen?
-Ik heb eigenlijk wel een beetje genoeg van dit gedoe nu en aangezien alles NIET op mijn naam staat, kunnen ze me wel wat maken?

Dus wat ik nu van plan ben is af te wachten, kijken wat UPC doet en als hun een mogelijkheid bieden het op te lossen zonder moeite van mijn kant (het was hun fout) dan hou ik het, zo niet doe ik niks, want ze kunnen me toch niks maken of wel?

Alvast bedankt voor eventuele hulp.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_75406001
wie eist bewijst....
pi_75406026
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 13:14 schreef noutie het volgende:
wie eist bewijst....
Dus hun moeten komen met een oplossing bedoel je?
pi_75406119
Overigens ben ik ook al naar een upc winkel geweest, die konden ook niks doen en ook geen terugbel afspraak maken (dat kunnen ze bij de kpn wel)
pi_75406145
quote:
en de rekening naar mij gestuurd worden.
Je bedoelt de nota van je nieuwe abonnement neem ik aan?
pi_75406196
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 13:18 schreef Afvoerput het volgende:

[..]

Je bedoelt de nota van je nieuwe abonnement neem ik aan?
Ja sorry kwam misschien niet goed over, dan zou de acceptgiro van 160 euro alsnog naar mij verzonden worden.
pi_75406212
"Door fout vorige bewoner hoge kosten" was een betere TT geweest.
Het is niet de fout van UPC, het is de fout van de vorige bewoner die zijn zaakjes niet netjes heeft afgehandeld.
Dat is noch jouw fout noch die van UPC.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_75406240
quote:
-Het kost me 8 euro voor dat bewijs.
Zou je kunnen proberen te verhalen op UPC, vanwege hun onkunde
quote:
-Ik heb al een telefoonrekening gehad van 60 euro.
Totaal irrelevant.
quote:
-Ik heb zon vermoeden dat als het niet goed gaat er weer zon rekening gaat komen.
Die staat dan toch op de naam van H en niet op jouw naam
quote:
-Wie zegt dat ze het echt doen?
Als jij doorgeeft dat die rekeningen niet van jou zijn kunnen ze je weinig maken verder.
quote:
-Ik heb eigenlijk wel een beetje genoeg van dit gedoe nu en aangezien alles NIET op mijn naam staat, kunnen ze me wel wat maken?
Volgens mij weinig.
pi_75406249
Overigens heb ik upc ook al eens gemaild met dit probleem, die zeiden het volgende:
quote:
Geachte heer Böhm,,

Hartelijk dank voor uw bericht. Wij maken graag van deze gelegenheid gebruik om uw probleem op te lossen en/of uw vraag te beantwoorden.

Voor het wijzigen van de tenaamstelling sturen wij u perpdf een wijziginhsformulier toe. Wij verzoeken u deze beide in te vullen, te ondertekenen en met een kopie van uw ID-bewijs aan ons terug te sturen. De kosten van contractovername zijn ¤13,40. Leest u alstublieft goed de voorwaarden zoals deze op het formulier zijn vermeld.

Heeft u nog vragen, dan kunt u voor meer informatie terecht op http://www.upc.nl.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

UPC Nederland
Hier heb ik niet op gereageerd aangezien er dan weer kosten zouden zijn van mijn kant terwijl dit probleem niet door mij veroorzaakt is.
pi_75406259
Teken jij vaker voor post van andere personen trouwens?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_75406280
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 13:22 schreef spijkerbroek het volgende:
En inderdaad, waarom maak jij een brief open die niet op jouw naam staat en waarom teken je voor iets wat niet op jouw naam staat?
pi_75406283
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 13:20 schreef spijkerbroek het volgende:
"Door fout vorige bewoner hoge kosten" was een betere TT geweest.
Het is niet de fout van UPC, het is de fout van de vorige bewoner die zijn zaakjes niet netjes heeft afgehandeld.
Dat is noch jouw fout noch die van UPC.
Nee want ik heb dit hele alles telefonisch besteld op mijn naam, het feit dat upc dan denkt oh het zal wel dezelfde persoon zijn als iemand die daar 5 jaar geleden upc had slaat natuurlijk nergens op.
pi_75406329
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 13:21 schreef Dennis101 het volgende:

Totaal irrelevant.

Die staat dan toch op de naam van H en niet op jouw naam
Ik bedoelde hiermee de telefoonrekeningen die veroorzaakt zijn door het bellen naar upc met mijn mobieltje.
pi_75406344
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 13:20 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Ja sorry kwam misschien niet goed over, dan zou de acceptgiro van 160 euro alsnog naar mij verzonden worden.
Dus je bent bereid om die nota van 160 euro te vereffenen? Gast, laat ze maar met een incassobureau achter die wanbetaler aangaan. Sluit het eea af bij KPN ofzo.
pi_75406358
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 13:22 schreef spijkerbroek het volgende:
Het mocht door iedereen getekend worden, en ik had het besteld op dat adres en niemand anders woont hier.
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 13:23 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

En inderdaad, waarom maak jij een brief open die niet op jouw naam staat en waarom teken je voor iets wat niet op jouw naam staat?
Omdat het wel voor mij moet zijn natuurlijk, ik heb dit besteld.
pi_75406367
Niet geschoten is altijd mis
Google is your friend, abuse your friends
pi_75406377
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 13:24 schreef Afvoerput het volgende:

[..]

Dus je bent bereid om die nota van 160 euro te vereffenen? Gast, laat ze maar met een incassobureau achter die wanbetaler aangaan. Sluit het eea af bij KPN ofzo.
Deze 160 euro is voor 3 maanden upc abbonement wat ik zelf heb aangevraagd en dus ook moet betalen.
pi_75406398
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 13:24 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Het mocht door iedereen getekend worden, en ik had het besteld op dat adres en niemand anders woont hier.
[..]

Omdat het wel voor mij moet zijn natuurlijk, ik heb dit besteld.
Maar dan gaat er geen belletje rinkelen dat er ergens iets niet klopt? Over die rekening van 160 euro zou ik me trouwens niet druk maken, maar dat even terzijde.
pi_75406405
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 13:24 schreef Afvoerput het volgende:
Sluit het eea af bij KPN ofzo.
KPN kan nog geen itv leveren bij mij
pi_75406433
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 13:25 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Maar dan gaat er geen belletje rinkelen dat er ergens iets niet klopt? Over die rekening van 160 euro zou ik me trouwens niet druk maken, maar dat even terzijde.
Jawel maar ik wilde graag tv en internet en had geen zin om langer te wachten, nogmaals, die 160 euro is gewoon 3 maanden abbo he.
pi_75406435
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 13:25 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Deze 160 euro is voor 3 maanden upc abbonement wat ik zelf heb aangevraagd en dus ook moet betalen.
Huh? Die 160 euro zijn toch de kosten voor H, of snap ik het nou even niet meer?
pi_75406460
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 13:26 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Huh? Die 160 euro zijn toch de kosten voor H, of snap ik het nou even niet meer?
Nope, de 160 euro zijn naar H gestuurd, maar zijn kosten voor het abonnement wat IK heb aangevraagd.
pi_75406468
Waar zou het toch fout gegaan zijn?
quote:
Toen ik het ophaalde viel het me meteen op dat er een verkeerde naam op stond, namelijk die van de oude bewoner. Maar er hoefde alleen maar getekend te worden door een willekeurig persoon en ik wilde niet nog langer wachten op mijn tv en internet dus ik heb het mee genomen.
pi_75406505
Dit gaat vaker fout bij UPC. Zij gaan altijd uit van een bewoner per adres. De telefonische medewerkers zijn wel eens lui en luisteren niet wat je zegt. Bij mij ging het net op tijd goed.
quote:
Dus meneer Janssen wij leveren u het volgende:
Terwijl ik geen Janssen heet. Die gast heeft dus niet op zitten letten terwijl je je naam geeft.

Je zal ze echt nog even telefonisch moeten stalken. Jammer dat je dat pakket hebt geaccepteerd, nu moet je meer rechtzetten.
pi_75406512
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 13:27 schreef Repeat het volgende:
Waar zou het toch fout gegaan zijn?
[..]
Het is toch niet mijn schuld dat hun het op de verkeerde naam zetten als ik het op mijn naam heb besteld? Ik had tv en internet besteld, dat kwam aan, dus nam ik het aan.
pi_75406519
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 13:27 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Nope, de 160 euro zijn naar H gestuurd, maar zijn kosten voor het abonnement wat IK heb aangevraagd.
Je hebt het pas 2 weken in huis (af te leiden uit je OP) en je hebt nu al betalingsherinnering van 180 euro?
pi_75406527
Zoals al gezegd, dit is primair een fout (nalatigheid) van de vorige bewoner. Jij hebt de zaken vervolgens gecompliceerd door op het postkantoor te tekenen voor de ontvanger die aan die vorige bewoner was gericht. In dit geval doe je er toch echt het beste aan om het advies van UPC op te volgen: naar de gemeente voor dat bewijs (kun je meteen even navragen of H. wel netjes op jouw adres is uitgeschreven, anders kun je daar meteen even 'n onderzoek voor laten starten), briefje naar UPC waar je de situatie uitlegt en verzoekt om e.e.a. recht te zetten.
pi_75406620
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 13:28 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Je hebt het pas 2 weken in huis (af te leiden uit je OP) en je hebt nu al betalingsherinnering van 180 euro?
Een betalingsherinnering van 160 euro wat precies 3 maanden abbo is plus het feit dat er natuurlijk niet betaald is door H, lijkt me kloppend?
pi_75406627
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 13:28 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Inderdaad..
pi_75406636
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 13:29 schreef anboni het volgende:
Zoals al gezegd, dit is primair een fout (nalatigheid) van de vorige bewoner. Jij hebt de zaken vervolgens gecompliceerd door op het postkantoor te tekenen voor de ontvanger die aan die vorige bewoner was gericht. In dit geval doe je er toch echt het beste aan om het advies van UPC op te volgen: naar de gemeente voor dat bewijs (kun je meteen even navragen of H. wel netjes op jouw adres is uitgeschreven, anders kun je daar meteen even 'n onderzoek voor laten starten), briefje naar UPC waar je de situatie uitlegt en verzoekt om e.e.a. recht te zetten.
Kost mij weer geld en moeite terwijl het niet mijn schuld is, waarom zou ik?
  dinsdag 8 december 2009 @ 13:33:25 #31
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_75406681
Precies, eerst stoïcijns tekenen voor een pakket waar je naam niet op staat en daarna nog een brief openmaken die niet t.a.v. jou is gericht. Ipv te hopen dat alles vanzelf goed gaat had je gewoon direct moeten bellen en desnoods eisen dat ze het signaal weghalen omdat die persoon er niet meer woont. Eigen schuld, dikke bult. En dan ook nog zeiken om ¤8,- ...
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
pi_75406686
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 13:31 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Een betalingsherinnering van 160 euro wat precies 3 maanden abbo is plus het feit dat er natuurlijk niet betaald is door H, lijkt me kloppend?
Maar jij hebt toch geen 3 maanden gebruik gemaakt van UPC, slechts 2 weken. Dus zijn die kosten toch voor H en niet voor jou, of mis ik hier nu iets?
pi_75406711
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 13:33 schreef pisnicht het volgende:
Precies, eerst stoïcijns tekenen voor een pakket waar je naam niet op staat en daarna nog een brief openmaken die niet t.a.v. jou is gericht. Ipv te hopen dat alles vanzelf goed gaat had je gewoon direct moeten bellen en desnoods eisen dat ze het signaal weghalen omdat die persoon er niet meer woont. Eigen schuld, dikke bult. En dan ook nog zeiken om ¤8,- ...
Het signaal was weg, en is nu dus actief.
pi_75406714
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 13:32 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Maar je hebt dus al 3 maanden geen rekening ontvangen, en tot dusverre ging er geen belletje rinkelen dat er waarschijnlijk iets niet in de haak was?
pi_75406727
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 13:33 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Maar jij hebt toch geen 3 maanden gebruik gemaakt van UPC, slechts 2 weken. Dus zijn die kosten toch voor H en niet voor jou, of mis ik hier nu iets?
Ik neem aan dat je per kwartaal (vooruit) betaald?
pi_75406729
Jouw fout is dat je een pakket hebt geaccepteerd wat niet voor jou is. Dit maakt het allemaal ingewikkelder. Je had het pakket kunnen accepteren en daarna meteen de Helpdesk bellen dat de tenaamstelling niet klopt.
pi_75406735
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 13:32 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Omdat jij ook een fout gemaakt hebt door te tekenen voor iets wat helemaal niet aan jou gericht was? Maar goed, blijkbaar ben je niet geinteresseerd in constructief oplossen, maar wil je gewoon rellen. Geluk ermee.
pi_75406772
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 13:34 schreef noutie het volgende:
Jouw fout is dat je een pakket hebt geaccepteerd wat niet voor jou is. Dit maakt het allemaal ingewikkelder. Je had het pakket kunnen accepteren en daarna meteen de Helpdesk bellen dat de tenaamstelling niet klopt.
Dat heb ik ook gedaan, a zoveel per minuut omdat ik mobiel belde, op dat moment hebben ze het signaal open gezet maar konden ze de naam zo even niet veranderen, ik moest maar mailen.
pi_75406813
Ok ik heb dus een fout gemaakt, dat begrijp ik, dat kan ik niet terug draaien, maar die fout is veroorzaakt door hun, als hun gewoon de naam in hadden gevoerd die ik opgaf was alles goed gegaan.
pi_75406833
UPC is fout geweest door je iets toe te sturen voor de oude bewoner. Omdat deze zijn contract niet netjes heeft opgezegd en voor UPC nog geregisteerd staat op jouw adres, hebben ze jou een pakket toegestuurd op de verkeerde naam.

Op dat moment had je het pakket moeten weigeren, UPC moeten bellen dat het abbonnement op de verkeerde naam stond en op een nieuw pakket moeten wachten, dat wilde je zelf niet.

Overnemen van contract lijkt me niet handig, dan heb je kans dat je dus ook de achterstallige betalingen overneemt.

Bewijzen dat jij daar woont, die ander niet, en dat je op jouw naam een contract wil, dat lijkt me alleen maar handig. Anders krijg je uiteindelijk toch de incasso op de stoep of de deurwaarder en die willen ook wel graag bewijs hebben... die 8 euro moet je maar als leergeld zien dat jij zo snel mogelijk dat pakket wilde hebben en daarom iets wat onder andermans naam staat hebt opengemaakt en meegenomen. Officieel is dat zelfs strafbaar.
pi_75406956
Waarschijnlijk is die 160 euro niet voor 3 maanden abonnement hoor. Ik heb zelf net de eerste rekening ontvangen van UPC voor bellen en internet en die was ook iets van 160 euro. Dit is voor 1,5 maand abonnement, borg van modem, aansluitkosten tv en administratiekosten.
pi_75406981
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 13:41 schreef Swingding het volgende:
Waarschijnlijk is die 160 euro niet voor 3 maanden abonnement hoor. Ik heb zelf net de eerste rekening ontvangen van UPC voor bellen en internet en die was ook iets van 160 euro. Dit is voor 1,5 maand abonnement, borg van modem, aansluitkosten tv en administratiekosten.
dr is mij verteld dat dat soort kosten er niet zouden zijn.
pi_75407049
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 13:41 schreef delano.888 het volgende:

[..]

dr is mij verteld dat dat soort kosten er niet zouden zijn.
Ik zou toch maar zorgen dat die zooi heel snel op jouw naam komt te staan, kan je daarna nog even bekvechten met die gasten over een compensatie.
  dinsdag 8 december 2009 @ 13:58:11 #44
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_75407552
www.chelloo.com
Daar zitten medewerkers die wel helpen.
pi_75408766
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 13:34 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je per kwartaal (vooruit) betaald?
Nee.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')