Nee.quote:Op dinsdag 8 december 2009 12:47 schreef Sooze1 het volgende:
(Speelt het nog mee dat hij het heeft uitgemaakt en mijn hart heeft gebroken?)
Dat denk ik ook wel. Een tweedehandsbank op marktplaats doet het niet zo goed.quote:Op dinsdag 8 december 2009 12:50 schreef BasEnAad het volgende:
Ik denk dat de afschrijving wel 50% is.
Maar heb je niet liever dat hij gewoon de spulllen mee neemt? Ik kan me voorstellen dat je best een bedrag moet ophoesten nu.
Als je het goed wil doen, dan zou ik per object de huidige waarde bepalen. Noteren, optellen, uitbetalen.quote:Op dinsdag 8 december 2009 12:57 schreef Sooze1 het volgende:
Fatsoen is geen probleem, hij wil echt niets hebben. We hebben geen ruzie, dus ik wil een reeel geldbedrag geven. Maar ook niet teveel
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Serieus... Gewoon vragen wat hij wil hebben. Ben je het er mee eens, prima. Ben je her er niet mee eens, doe een tegenbod. Net zolang tot jullie het eens zijn.Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
Daar staat ie ook al ...quote:Op dinsdag 8 december 2009 13:12 schreef Re het volgende:
als het alleen om de inboedelscheiding gaat kan het beter naar WGR...
Vanaf de tweede verdieping kan een gedumpte liefde al een behoorlijk impact hebben!quote:Op dinsdag 8 december 2009 13:14 schreef Re het volgende:
ohhh ok, dan hier over de emotionele impact van deze gedumpte geliefde
Hij wil er geld voor hebben. Laat hem een voorstel doen en onderhandel erover.quote:Op dinsdag 8 december 2009 13:19 schreef Sooze1 het volgende:
Hij wil dus niks hebben en ik wil eigenlijk niets kwijt. Ik wil een redelijk bod doen om hem uit te kopen
1. Heb je de bonnetjes/ een idee wat het in totaal gekost heeft?quote:
Moeilijk, nieuw kopen ben je meer kwijt maar de spullen zijn het bij lange na niet meer waard (8000 bedoel ik, 4000 is immers maar de helft.) Aan de andere kant, hij moet alles wel nieuw kopen, dus hij is in deze sowieso duurder uit. Maar jij moet de huur alleen gaan opbrengen dus dat zal voor jou weer zwaarder gaan drukken..... Ik vind het heel lastig om een prijskaartje er aan te hangen, misschien kun je 3000 voorstellen?quote:
En nieuwe tv en een nieuwe wasmachine koop je wel voor 4K.quote:Op dinsdag 8 december 2009 13:48 schreef Sooze1 het volgende:
Ja ik heb alle bonnetjes nog, komt ongeveer op 10.000 euro uit, dat is inclusief alle kleine dingen als glazen, verf, lijstjes.
Ik heb er wel wat voor over, omdat het nu een erg fijn appartement is en ik heb er zo weinig aan als hij de tv en wasmachine meeneemt. Die heb ik toch nodig.
Ik quote even de Topic start:quote:Op dinsdag 8 december 2009 13:46 schreef capricia het volgende:
Voor 4.000 euro koop je geen nieuwe inboedel, maar aan de andere kant:
een tweedehands inboedel levert op marktplaats ook geen 4.000 euro op.
Echter TS geeft ook aan dat ze elk 50-50 betaald hebben. Kortom: 5000 euro aan spullen p.p.quote:Alles bij elkaar denk ik voor zo'n 10.000 euro aan spullen
3 K lijkt mij ook meer dan genoeg.quote:Op dinsdag 8 december 2009 13:50 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Ik quote even de Topic start:
[..]
Echter TS geeft ook aan dat ze elk 50-50 betaald hebben. Kortom: 5000 euro aan spullen p.p.
4000 euro is denk ik iets te veel, 3000 euro is vrij royaal.
Precies dat, ik heb een scheiding meegemaakt waar uiteinelijk elk dubbeltje verrekend moest worden, duurde meer dan een jaar voordat de knoop definitief doorgehakt was.quote:Op dinsdag 8 december 2009 13:44 schreef Copycat het volgende:
Kun je dat bedrag missen, dan zou ik het doen. Anders ga je lopen emmeren over geld terwijl hij nieuwe spullen moet kopen en jij alles compleet hebt. Met alle scheve gezichten van dien.
Misschien het verschil delen? 3500? Dan doen jullie allebij evenveel water bij de wijn. 4000 is imho heul veul en 3000 zal hij te weinig vinden als hij 4000 in het hoofd heeft. Wel jammer dat het zo gelopen is tussen jullie, neem niet aan dat dit de bedoeling was van het samen gaan wonen.quote:
Zo zou ik het ook aanpakken.quote:Op dinsdag 8 december 2009 13:57 schreef SicSicSics het volgende:
Je kunt hem altijd nog een tegenbod doen en kijken hoe hij reageert op die 3k. Als hij voet bij stuk houdt kun je altijd eieren voor je geld kiezen en het hem geven, of ook je poot stijf houden en een bak gezeik op je nek halen.
Pragmatisch was het toverwoord toch?
Succes met de afhandeling iig. Lijkt me lastig zat!
Jeetje, dat is pas een binnenvetter.....quote:Op dinsdag 8 december 2009 14:09 schreef Sooze1 het volgende:
Nee dit was zeker niet de bedoeling van samenwonen. Nare voor mij is ook dat ik helemaal gelukkig was met hem en dat er niets aan de hand was. Toch heeft hij het op een zondagavond, om half 12, toen we gewoon gingen slapen het zomaar uitgemaakt, na ruim 5 jaar. Hij had het al met iedereen besproken (vrienden/ouders) en al een logeeradres geregeld, terwijl ik van niks wist. Die ochtend hadden we het bij mijn ouders aan de ontbijttafel nog over evt een huis kopen gehad. Dikke tranen voor mij dus, maar dat wil ik in deze beslissingen over geld liever zo min mogelijk meenemen, al speelt het stiekem wel mee natuurlijk!
Lijkt mij ook. Niet al te veel werk van maken. Afronden die handelquote:Op dinsdag 8 december 2009 14:20 schreef Fionn het volgende:
Die 3k aanbieden en evt naar 3,5 of 4k gaan als anders echt de pleuris uitbreekt is idd misschien wel zo makkelijk.
Met alles netjes uitgerekend kom je waarschijnlijk toch ergens rond dat bedrag uit, en als je het zo oplost kan je je inderdaad gedoe met bonnetjes en geargumenteer over hoeveel afschrijving je nou precies kan rekenen met hem vermijden, en ben je snel van de zaak af.
Het lijkt me emotioneel al vervelend genoeg voor je zonder ook nog een tijd veel gedoe te hebben over de zakelijke afwikkeling.
Jij moet echt je prioriteiten op orde gaan stellen.quote:Op dinsdag 8 december 2009 13:48 schreef Sooze1 het volgende:
Ja ik heb alle bonnetjes nog, komt ongeveer op 10.000 euro uit, dat is inclusief alle kleine dingen als glazen, verf, lijstjes.
Ik heb er wel wat voor over, omdat het nu een erg fijn appartement is en ik heb er zo weinig aan als hij de tv en wasmachine meeneemt. Die heb ik toch nodig.
Schat, je moet vermenigvuldigen met twee. Voor 8000 euro koop je wel redelijk een nieuwe inboedel.quote:Op dinsdag 8 december 2009 13:46 schreef capricia het volgende:
Voor 4.000 euro koop je geen nieuwe inboedel, maar aan de andere kant:
een tweedehands inboedel levert op marktplaats ook geen 4.000 euro op.
Das toch mooi dan? Dan komen we beiden vanuit een andere hoek op 3K inzet.quote:Op woensdag 9 december 2009 01:56 schreef macondo het volgende:
[..]
Schat, je moet vermenigvuldigen met twee. Voor 8000 euro koop je wel redelijk een nieuwe inboedel.
Verder ; veel kosten zijn sunk cost, die haal je nooit meer terug. Verfspullen enz. Dus dan is je inboedel tegen nieuw waarde ongeveer 9000 euro waard. Als je er met 3000 euro uitkomt zou het best een scherpe deal zijn. Ga er van uit dat je 3500 kwijt bent.
Wat een geweldige manier om je liefdesverdriet te verwerken!quote:Op donderdag 10 december 2009 12:05 schreef Sooze1 het volgende:
Ja pff, single zijn, ik ben een beetje vergeten hoe dat ook alweer moet na ruim 5 jaar.. Dat ik mezelf een rondreis door Costa Rica cadeau heb gedaan en morgen vertrek en met kerst en oud&nieuw lekker in de zon zit ipv zielig alleen onder de kerstboom is iig een goed begin!
Inderdaad, mooie mannen daar!quote:Op donderdag 10 december 2009 12:07 schreef Copycat het volgende:
Wat een geweldige manier om je liefdesverdriet te verwerken!
Dat gaat helemaal goed komen met jou.
Heel veel zonnig vakantieplezier en niks weerhoudt je van een leuk vakantievriendje ...
Pfff! Die zijn er hier ook!quote:
Ja hoor, best wel, maar daar wat meer exotisch.quote:Op donderdag 10 december 2009 12:17 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Pfff! Die zijn er hier ook!Toch!?!
toch?
Veel plezier TS!
Zijn er donkere mannen in Costa Rica? Ik dacht dat ze getint waren?quote:Op donderdag 10 december 2009 13:35 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Ja hoor, best wel, maar daar wat meer exotisch.Mooi weer, knappe donkere man, stilletjes zitten gniffelen om ons in het koude Nederland....
![]()
Ehm, hij bood geen 2500, hij vroeg 2500quote:Op donderdag 10 december 2009 10:54 schreef Sooze1 het volgende:
Delen door twee maakt dan 2250. Mijn ex was daar niet helemaal gelukkig ermee, en bood toen 2500. Prima, 2500 is het dus geworden.
Genoeg, doordat het een stabiel land is en was zijn er veel mensen naar toe gevlucht. Magoed, getint-donker ik denk dat we daar hetzelfde mee bedoelen. Maakt ook niet uit, bottom line is dat TS lekker daar zit als wij hier zitten te verkleumen.quote:Op donderdag 10 december 2009 17:17 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Zijn er donkere mannen in Costa Rica? Ik dacht dat ze getint waren?
En ja, success TS!
quote:Costa Rica has a population of 4,509,290. Whites and mestizos make up 94% of the population , while 3% are Black/Afro-Caribbean, 1% Amerindian, 1% Chinese, and 1% other.[54] The white population is primarily of Spaniard ancestry[55] with significant numbers of Costa Ricans of Italian, German, English, Dutch, French, Irish, Portuguese, Lebanese and Polish families, as well a sizable Jewish community.
quote:Costa Rica hosts many refugees, mainly from Colombia and Nicaragua. As a result of that and illegal immigration, an estimated 10% (400,000-600,000) of the Costa Rican population is made up of Nicaraguans.
quote:Costa Rica took in many refugees from a range of other Latin American countries fleeing civil wars and dictatorships during the 1970s and 80s—notably from Chile and Argentina, as well as El Salvador who fled from guerrillas and government death squads.[58] According to the World Bank, about 441,000 immigrants live legally in the country and 127,060 Costa Ricans are living abroad legally.[59]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |