abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75402280
quote:
Baghdad, Iraq (CNN) -- The death toll from a series of bombings Tuesday morning in central Baghdad quickly climbed to at least 101 people killed and 182 others wounded, the Interior Ministry said.

The first of the vehicles blew up in southern Baghdad's Dora district about 10 a.m. (0700 GMT).

Three other car bombs struck at the heart of the Iraqi capital about half an hour later, detonating a few minutes apart. One hit the Ministry of Labor and Social Affairs, while the others exploded in busy commercial districts -- Nahdha and al-Qashla Square.

A fifth bomb blew up outside the Karkh Civil Court in western Baghdad's Mansour district.

The sounds of sporadic gunfire and emergency sirens could be heard immediately following the attacks, according to the ministry. Smoke from the blasts could be seen billowing into the morning sky.

Twin car bomb attacks in October killed and wounded hundreds of people.
pi_75402310
He bah, het was toch de laatste tijd redelijk rustig daar?
pi_75402374
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 11:10 schreef nummer_zoveel het volgende:
He bah, het was toch de laatste tijd redelijk rustig daar?
jaa idd. en darom is dit ook weer een donkere vlek op een best goed tijd
pi_75403018
quote:
BAGDAD (ANP/RTR/AFP) – Het dodental door een reeks aanslagen vandaag in de Iraakse hoofdstad Bagdad is tot zeker 101 opgelopen. Ongeveer 180 mensen raakten gewond.

Dat heeft het Iraakse ministerie van Binnenlandse Zaken laten weten. De politie maakte melding van een reeks explosies, vermoedelijk veroorzaakt door autobommen, kort na elkaar.
Kort na elkaar Eerst een bom... dat trekt veel bekijks, dan nog een paar
Zo doen ze het toch al een tijdje? Je zou denken: Bom? Blijf weg...
  † In Memoriam † dinsdag 8 december 2009 @ 11:47:07 #5
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_75403463
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 11:34 schreef Frutsel het volgende:
Zo doen ze het toch al een tijdje? Je zou denken: Bom? Blijf weg...
En toe blijven kijken hoe mensen daar gewond liggen?
Carpe Libertatem
pi_75404386
Update: 112 doden, 197 gewonden

Een overzicht van de bloedigste aanslagen dit jaar in Irak.

- 8 december: Autobommen ontploffen bij twee ministeries en een gerechtsgebouw in Bagdad. Volgens het ministerie van Binnenlandse Zaken vielen door de aanslagen zeker honderd doden en 105 gewonden.

- 25 oktober: Bij twee overheidsgebouwen in Bagdad ontploffen autobommen. Zeker 155 mensen komen om, meer dan zevenhonderd mensen raken gewond.

- 11 oktober: Drie zelfmoordaanslagen in de stad Ramadi kosten aan zeker 23 mensen het leven.

- 19 augustus: In Bagdad komen ongeveer honderd mensen om en raken meer dan vijfhonderd mensen gewond door een golf bomaanslagen.

- 24 juni: Door een bom in Sadr City in Bagdad komen 62 mensen om.

- 20 juni: Een bom, verstopt in een vrachtwagen, explodeert in een dorp bij Kirkuk. Gevolg 72 doden en ruim tweehonderd gewonden.

- 29 april: In het sjiitische Sadr City komen 51 mensen om door bomaanslagen.

- 24 april: Door twee zelfmoordaanslagen sterven in Bagdad 65 mensen.

- 23 april: Zeker 56 mensen komen om door een zelfmoordaanslag in Muqdadiyah, even ten noordoosten van Bagdad.
http://www.nu.nl/buitenla(...)anslagen-bagdad.html
pi_75404427
Wanneer komt er nou vrede en stabiliteit in dat land, wat Bush zei te brengen?
pi_75404608
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 12:18 schreef OldJeller het volgende:
Wanneer komt er nou vrede en stabiliteit in dat land, wat Bush zei te brengen?
na de verkeizingen die er weer aan zitten te komen daar. En anders ooit nog later wel weer eens als er weer een dictator zit, tijdens saddam vielen er in ieder geval zover wij weten minder doden.
pi_75404787
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 12:27 schreef Basp1 het volgende:

[..]

na de verkeizingen die er weer aan zitten te komen daar. En anders ooit nog later wel weer eens als er weer een dictator zit, tijdens saddam vielen er in ieder geval zover wij weten minder doden.
Tijdens Saddam Hussein ging je dan wellicht gebukt door het leven als je bepaalde achtergrond/geloof had, of mocht je niet kritisch over het regime zijn, maar mensen konden volgens mij inderdaad gewoon veilig de straat op, hadden te eten en te drinken, konden naar werk, hadden een huis, etc. etc.
Lang, láng zo slecht nog niet als ze het nu hebben.

En Bush en consorten steeds maar zeggen "we zullen het beter maken voor het Iraakse volk, we zullen ze bevrijden". Van de reportages die ik heb gezien en van het dagelijkse nieuws dat uit die regio vandaan komt, zou ik toch wel stellen dat een hoop mensen beter af waren voor de inval en deze ellende.
pi_75405002
IES VREDE!!
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_75405426
Altijd grappig om de reacties van de "Saddam-aanhangers" te lezen, die de massamoordenaar verheerlijken na elke aanslag in dat land. Wat was het toch goed onder zijn bewind! " "

Nu weet je waarom die dictator is geexecuteerd, zodat wat er ook gebeurt in Irak, dat criminele tuig niet weer aan de macht komt.
pi_75405438
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 12:33 schreef OldJeller het volgende:
Ik zou wel eens een reportage willen zien hoe het heden ten dage gesteld is met de water en stroom voorziening. En dan ook hoe het was voor de inval, en welke beloftes het westen wel niet gemaakt heeft hoe snel de infrastructuur in irak weer op orde zou zijn.
pi_75405454
*knip*

[ Bericht 99% gewijzigd door Frutsel op 08-12-2009 13:43:28 (zucht) ]
pi_75405540
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 12:55 schreef Irakees het volgende:
Altijd grappig om de reacties van de "Saddam-aanhangers" te lezen, die de massamoordenaar verheerlijken na elke aanslag in dat land. Wat was het toch goed onder zijn bewind! " "

Nu weet je waarom die dictator is geexecuteerd, zodat wat er ook gebeurt in Irak, dat criminele tuig niet weer aan de macht komt.
Ja we aanbidden die man echt, kom je ook een keer naar onze dagelijke bijeenkomst.

De infrastructuur was in ieder geval een heel stuk beter gereld. Ook had irak ook geen last van +1000 doden per jaar door aanslagen. En als we de amnsety cijfers mogen geloven vielen er door het saddam beqwind de laatste jaren ook niet zoveel doden meer.

Waarom ben jij eingelijk nog niet terug gegaan naar je geboorteland als het er nu wel zo goed toeven is?
pi_75405644
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 12:33 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Tijdens Saddam Hussein ging je dan wellicht gebukt door het leven als je bepaalde achtergrond/geloof had, of mocht je niet kritisch over het regime zijn, maar mensen konden volgens mij inderdaad gewoon veilig de straat op, hadden te eten en te drinken, konden naar werk, hadden een huis, etc. etc.
Doe niet zo raar. We weten niet hoe het was. Het was een dictatuur. Journalisten konden er geen beeld van krijgen, en al helemaal niet de sporadische toeristen. Jij weet het niet en ik weet het niet.

Hussein en z'n regime was misdadig. Het gewone volk had geen vrijheid, geen rechten, helemaal niks. Elke seconde van elke dag in angst leven of jij slachtoffer van het lot zou worden is net zo erg toen als nu. Misschien wel erger.
quote:
En Bush en consorten steeds maar zeggen "we zullen het beter maken voor het Iraakse volk, we zullen ze bevrijden". Van de reportages die ik heb gezien en van het dagelijkse nieuws dat uit die regio vandaan komt, zou ik toch wel stellen dat een hoop mensen beter af waren voor de inval en deze ellende.
Dat denk ik dus niet. Alhoewel ik nog altijd niet weet hoe het is om in een dictatuur te wonen, en jij ook niet.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_75405657
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 12:56 schreef Manifesto het volgende:
Ik baseer me enkel op reportages, documentaires en interviews met/over mensen uit die regio. Ik verheerlijk niks en zeg zeker niet dat de mensen het *goed* hadden daar, maar zeer zeker wel beter dan nu. Al gebeurde er onder zijn bewind nog altijd veel slechts en zijn er een hoop onschuldigen de dupe daarvan geworden.

[ Bericht 18% gewijzigd door Frutsel op 08-12-2009 13:44:05 ]
pi_75405701
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 12:59 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ja we aanbidden die man echt, kom je ook een keer naar onze dagelijke bijeenkomst.

De infrastructuur was in ieder geval een heel stuk beter gereld. Ook had irak ook geen last van +1000 doden per jaar door aanslagen. En als we de amnsety cijfers mogen geloven vielen er door het saddam beqwind de laatste jaren ook niet zoveel doden meer.

Waarom ben jij eingelijk nog niet terug gegaan naar je geboorteland als het er nu wel zo goed toeven is?
Wie sloopt de infra struktuur nu? Wie plegen de aanslagen nu?

Weet je terwijl intelligente mensen zich afvragen waarom er weer zoveel doden zijn gevallen in een zinloze aanslag. Geef jij het antwoord op die vraag ze sterven voor jouw zodat mensen als jij kunnen roepen hoe geweldig het onder saddam was en hoe slecht ze het nu hebben. En dat is triest..

[ Bericht 3% gewijzigd door Frutsel op 08-12-2009 13:44:21 ]
pi_75405707
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 13:02 schreef waht het volgende:

[..]

Doe niet zo raar. We weten niet hoe het was. Het was een dictatuur. Journalisten konden er geen beeld van krijgen, en al helemaal niet de sporadische toeristen. Jij weet het niet en ik weet het niet.

Hussein en z'n regime was misdadig. Het gewone volk had geen vrijheid, geen rechten, helemaal niks. Elke seconde van elke dag in angst leven of jij slachtoffer van het lot zou worden is net zo erg toen als nu. Misschien wel erger.
[..]

Dat denk ik dus niet. Alhoewel ik nog altijd niet weet hoe het is om in een dictatuur te wonen, en jij ook niet.
Zoals ik hierboven al zeg, dáár baseer ik me op.
Ik geloof, zeker naar dergelijke getuigenissen van anderen te hebben gehoord, dat velen nu méér in angst en onzekerheid leven dan toen, al leefden velen daar toen ook in.
pi_75405749
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 12:59 schreef Basp1 het volgende:
Wat doet infrastructuur er toe als je geen vrijheid hebt? Die cijfers van Amnesty zeggen mij niks. Irak was de laatste jaren het 'ergste', meest gesloten land in het Midden Oosten.

Maar goed, zoals hierboven al gezegd. Wij weten nul komma nul van leven in een dictatuur en kunnen dus geen juiste vergelijking maken.
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 13:04 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Zoals ik hierboven al zeg, dáár baseer ik me op.
Ik geloof, zeker naar dergelijke getuigenissen van anderen te hebben gehoord, dat velen nu méér in angst en onzekerheid leven dan toen, al leefden velen daar toen ook in.
Mijn beeld is andersom, dat hoewel nu Irak meer in het licht der berichtgeving is, men zich tijdens het Hussein-regime toch minder veilig voelde. Het is logisch dat er niet dagelijks berichten kwamen uit pre-2003 Irak, en dat veel misdaden van het regime nooit in onze kranten zijn gekomen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_75405769
*knip*

[ Bericht 99% gewijzigd door Frutsel op 08-12-2009 13:45:10 (nee dus) ]
pi_75406049
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 13:06 schreef Irakees het volgende:

[..]

Ja dat was mij al wel duidelijk geworden. Het linkse hippietuig verheerlijkt naast Saddam nog meer massamoordenaars zoals Stalin en Mao.
Jouw landgenoten hebben gewoon een strenge leider nodig, anders gaan ze met elkaarm op de vuist. Dat bijkt wel.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_75406055
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 13:02 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Ik baseer me enkel op reportages, documentaires en interviews met/over mensen uit die regio. Ik verheerlijk niks en zeg zeker niet dat de mensen het *goed* hadden daar, maar zeer zeker wel beter dan nu. Al gebeurde er onder zijn bewind nog altijd veel slechts en zijn er een hoop onschuldigen de dupe daarvan geworden.
Je baseert je op wat jij wilt geloven en gehele plaatje daarom heeft discussiëren met jouw geen zin. 110+ doden en jij doet huilie over Bush, waren de slachtoffers Bush aanhangers. Of zijn de slachtoffer vermoord omdat ze het verkeerde geloof hadden..zijn ze gedood door Shia's, Sunnies..waren het terroristen of criminelen...wat drijft de moordenaars tot dit soort daden..is een willekeurige moord verzet..
Zie er is genoeg om uit te puzzelen maar jij valt terug in de oude mantra blablabal bush..

[ Bericht 6% gewijzigd door Frutsel op 08-12-2009 13:45:37 ]
pi_75406216
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 13:05 schreef waht het volgende:

Mijn beeld is andersom, dat hoewel nu Irak meer in het licht der berichtgeving is, men zich tijdens het Hussein-regime toch minder veilig voelde. Het is logisch dat er niet dagelijks berichten kwamen uit pre-2003 Irak, en dat veel misdaden van het regime nooit in onze kranten zijn gekomen.
Klopt, en er zijn ook zeker misdaden tegen de mensheid gepleegd toen Saddam Hussein daar de touwtjes in handen had. Maar de mensen die ik zag/las/hoorde spreken over vroeger en nu, spraken veelal toch wel dat ze vroeger wel vaak in enige angst leefden, dingen niet mochten, maar dat ze de situatie nu toch een stuk erbarmelijker vinden.
Of dat de algemene consensus is, weet ik uiteraard niet. Ik denk dat bv een hoop Koerden wél blij zijn dat hij niet meer aan de macht is. En het ligt er natuurlijk ook aan hoe gevaarlijk het is in het gebied waar je woont en in hoeverre er water en voedsel is, en huisvesting.
pi_75407161
Inmiddels wordt er al gesproken over meer dan 120 doden en 400 gewonden.

UPDATE: 127 doden nu
pi_75408419
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 13:47 schreef SoldMayor het volgende:
Inmiddels wordt er al gesproken over meer dan 120 doden en 400 gewonden.

UPDATE: 127 doden nu
Echt verschrikkelijk weer. En waaróm deze aanslag? Tegen wie en door wie?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')