Precies, plus het feit dat je aan een bepaalde leverancier en bepaalde smaen / koffiesoorten vastzit. Persoonlijk vind ik het heerlijk om voor het weekend bij een speciaalzaak een bijzondere koffie te halen. Dat lukt je niet met een nespresso.quote:Op dinsdag 8 december 2009 13:07 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Lief zijn voor je espresso apparaat doet hem langer leven, regelmatig ontkalken, goed schoonhouden.
reken voor de gein maar eens uit wat je kosten waren geweest als je Nespresso had gebruikt, a 30 cent per kopje
Precies, gewoon bonen kopen bij een koffiewinkel en lekkere koffie maken.quote:Op dinsdag 8 december 2009 13:11 schreef error_404 het volgende:
[..]
Precies, plus het feit dat je aan een bepaalde leverancier en bepaalde smaen / koffiesoorten vastzit. Persoonlijk vind ik het heerlijk om voor het weekend bij een speciaalzaak een bijzondere koffie te halen. Dat lukt je niet met een nespresso.
Na een beetje te hebben rond gekeken op internet denk ik dat een handmatige machine wat meer in mijn prijsklasse zitquote:Op dinsdag 8 december 2009 12:08 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wil je een automaat of een handmatige machine?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
in Eindhoven kun je ze ook kopen. Wat is er mis met online bestellen? Ik heb 's ochtends mijn met duffe kop geen zin in bonen malen oid, cup erin, brrrt, koffie.quote:Op dinsdag 8 december 2009 14:14 schreef YskaFredriksson het volgende:
wij hebben dus wel een nespresso alleen daar moet je weer speciale cupjes voor hebben die je of online kan bestellen of kan halen bij de bijenkorf in Amsterdam,Rotterdam, Den Haag en Utrecht.
Wij wonen in Groningen en hebben dus een tijdje zonder koffie gezeten.Ik drink voor de rest geen koffie maar het was dus een heel gezeik met die cupjes!
hoeft niet hoor, je hebt ook presurized filterhouders, Saeco Aroma bijvoorbeeld, gewoon 1 schep er in een zodra de juiste druk is ontstaan gaat er een veertje los en stroomt je koffie in je kopje, met vaak een geweldig schuimlaag.quote:Op dinsdag 8 december 2009 20:04 schreef Zith het volgende:
Snap wel dat dit veel oefening en kennis nodig heeft.
Ik heb dan ook de Rancilio Silvia, Rockey en een Behmor roasterquote:Op dinsdag 8 december 2009 21:35 schreef bbstreams het volgende:
[..]
hoeft niet hoor, je hebt ook presurized filterhouders, Saeco Aroma bijvoorbeeld, gewoon 1 schep er in een zodra de juiste druk is ontstaan gaat er een veertje los en stroomt je koffie in je kopje, met vaak een geweldig schuimlaag.
wil je toch tampen en knocken, dan moet je machine kopen met een 3-way-valve, die sluit de watertoevoer naar je koffieprut meteen af, je krijgt dan een droge koffiepuck die je er zo uit kan kloppen. een gaggia baby class of nero is bijvoorbeeld een hele goede keuze, Rancilio Silvia is ook erg bejubeld.
veel zeefhouder machines komen met een bakje voor ESE zakjes, altijd handig.
Die Saeco Aroma heb ik sinds een tijdje ook, en ik gebruik het apparaat met de speciale pads. Werkt heel gemakkelijk en de smaak is prima.quote:Op dinsdag 8 december 2009 21:35 schreef bbstreams het volgende:
[..]
hoeft niet hoor, je hebt ook presurized filterhouders, Saeco Aroma bijvoorbeeld, gewoon 1 schep er in een zodra de juiste druk is ontstaan gaat er een veertje los en stroomt je koffie in je kopje, met vaak een geweldig schuimlaag.
wil je toch tampen en knocken, dan moet je machine kopen met een 3-way-valve, die sluit de watertoevoer naar je koffieprut meteen af, je krijgt dan een droge koffiepuck die je er zo uit kan kloppen. een gaggia baby class of nero is bijvoorbeeld een hele goede keuze, Rancilio Silvia is ook erg bejubeld.
veel zeefhouder machines komen met een bakje voor ESE zakjes, altijd handig.
Je hebt wat meer uitgegeven aan het apparaat, maar bedenk je eens wat je bespaart hebt door geen cups te gebruiken maar gewoon goeie bonenquote:Op donderdag 10 december 2009 15:08 schreef golfer het volgende:
Mijn ouwe bakkie doet het na al die jaren intensief gebruik nog steeds prima:
[ afbeelding ]
Had ik in rood, na bijna 10 jaar trouwe dienst gaf ie kortsluiting en had ik geen zin in reparatiequote:
Mooi speeltje, en lekker helemaal metaal i.p.v. tegenwoordig met dat suffe plastic.quote:Op donderdag 10 december 2009 15:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Had ik in rood, na bijna 10 jaar trouwe dienst gaf ie kortsluiting en had ik geen zin in reparatie
jep, maar mijn nieuwe is ook uit staal.quote:Op donderdag 10 december 2009 15:54 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Mooi speeltje, en lekker helemaal metaal i.p.v. tegenwoordig met dat suffe plastic.
Nee, ik zou niet weten hoe dat moest (al zou dat wel op internet staan), en doe nu toch wel altijd aan temperature surfing dus temperatuur hoort altijd goed te zijn.quote:
Piet vertel me!quote:Op donderdag 10 december 2009 15:58 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
jep, maar mijn nieuwe is ook uit staal.
[ afbeelding ]
ECM Technika IIIquote:Op maandag 14 december 2009 00:56 schreef kabouter.muts het volgende:
[..]
Piet vertel me!
Wat is dat voor machine.
Helemaal te gei!!!
WOW
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |