abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75397058
Laten we beginnen bij het begin. Ik heb een vriendin van 15 (ben zelf 17) maar dat is het probleem niet. Het probleem is iets wat ik al een tijdje vreesde. Ze heeft zware pychische problemen. Ze heeft gister bijna zelfmoord gepleegd. Ze is een persoon die als ik er ben 24/7 aan me vast klampt kan amper naar de wc zonder dat ze mee gaat. Daar bij ben ik de enige die ze vertrouwt. Jongens help! dumpen is geen oplossing daar is ze me te dierbaar voor. btw. ze krijgt waarschijnlijk pyscische hulp een opvang centrum ofzo iets.Maar hoe kan ik haar nu het beste helpen en steunen want probleem 2 is we wonen allebei in een andere stad (vroeger woonde ik in de zelfde als haar) dus er ff heen fietsen is er ook niet bij. Pas volgend jaar krijg ik een ov jaar kaart en een kaartje kost 15 euro enkele reis, en ik heb het geld niet op me rug groeien en een opleiding die succesvol moet worden afgerond. Help me plz
Life is a Journey-not a destination
pi_75397094
Ouders van haar nog in beeld? Lijkt me iets waar jij niet alleen kan uitkomen.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_75397125
Jep ouders zijn gelukkig nog in beeld en ook hoop ik bekend met de stand van zaken want zoals ik al zij ze heeft zelfmoord proberen te plegen maar is tegen gehouden door haar moeder. dus ik denk dat er stappen worden ondernomen. maar het gaat eigenlijk meer om hoe ik haar het beste kan steunen nu.
  dinsdag 8 december 2009 @ 01:25:44 #4
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_75397136
Praat erover met haar ouders. Jij kan niet 24/7 haar handje lopen vasthouden.
En: "De enige zijn die ze vertrouwt is echt zo'n kutsmoes", heeft ze het moeilijk thuis ondanks de pubertijd?
Je moeder is een hamster
  dinsdag 8 december 2009 @ 01:27:19 #5
267856 TGVkopper
HOU ME TEGEN JONGUH!!!
pi_75397155
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 01:19 schreef Alucart het volgende:
Ze heeft zware pychische problemen. Ze heeft gister bijna zelfmoord gepleegd. Ze is een persoon die als ik er ben 24/7 aan me vast klampt kan amper naar de wc zonder dat ze mee gaat. Daar bij ben ik de enige die ze vertrouwt.
You're trapped.
It all makes sense after the 'shrooms and the purple haze.
pi_75397162
Zo ver ik weet heeft ze alleen de normale puber ruzies. Maar er speelt volgens mij veel meer in haar hoofd. Want ze weet ook niet wanneer ze dingen wel en niet kan zeggen b.v. ik was gister bij mijn groot ouders. Waar zij voor het eerst was zaten we een oud foto boek te kijken waar ik als klein jongtje nogal versufd keek was haar opmerken waar mijn beide groot ouders bij waren je had vast zin in mijn kut. ik deed het af als iets wat ik verkeerd heeft gehoord. Daar bij ziet ze me als een soort van bescherm engel: want ik moet haar problemen oplossen voor haar denken haar beschermen en haar laatste opvang net zijn.
pi_75397181
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 01:28 schreef Alucart het volgende:
zaten we een oud foto boek te kijken waar ik als klein jongtje nogal versufd keek was haar opmerken waar mijn beide groot ouders bij waren je had vast zin in mijn kut.
Oh, dan wilde ze vast ook zelfmoord plegen omdat ze zin had in je pik.
Oftewel, pik in haar handen duwen en dubbele winst.
I was an atheist until I realized I was God
  dinsdag 8 december 2009 @ 01:31:53 #8
102533 Gizmo112
Dat meen je niet
pi_75397190
Is dit wat je wilt de rest van je leven ?
Tot zover de kwaliteitspost
pi_75397196
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 01:28 schreef Alucart het volgende:
Zo ver ik weet heeft ze alleen de normale puber ruzies. Maar er speelt volgens mij veel meer in haar hoofd. Want ze weet ook niet wanneer ze dingen wel en niet kan zeggen b.v. ik was gister bij mijn groot ouders. Waar zij voor het eerst was zaten we een oud foto boek te kijken waar ik als klein jongtje nogal versufd keek was haar opmerken waar mijn beide groot ouders bij waren je had vast zin in mijn kut. ik deed het af als iets wat ik verkeerd heeft gehoord
Dat is inderdaad een opmerking waar je grootouders hoogstwaarschijnlijk niet op zaten te wachten . Kraamt ze er vaker zulke dingen uit op de verkeerde momenten...zou je daar eens op moeten wijzen...wellicht heeft dat ook te maken met de problemen die ze ondervindt...mensen zullen haar toch wel een beetje vreemd vinden als ze dat vaker doet en haar daarnaar behandelen waardoor zij mensen wellicht weer niet vertrouwt. Wat willen haar ouders trouwens doen?
Optimist tot in de kist
pi_75397202
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 01:31 schreef Gizmo112 het volgende:
Is dit wat je wilt de rest van je leven ?
Tja ik vind het niet erg dat ze zo aan mij kleeft. Maar ik heb ook zo het gevoel dat ik haar juist nu niet in de steek moet laten vanwegen dat ze echt een moeilijke tijd gaat krijgen
pi_75397209
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 01:32 schreef trovey het volgende:

[..]

Dat is inderdaad een opmerking waar je grootouders hoogstwaarschijnlijk niet op zaten te wachten . Kraamt ze er vaker zulke dingen uit op de verkeerde momenten...zou je daar eens op moeten wijzen...wellicht heeft dat ook te maken met de problemen die ze ondervindt...mensen zullen haar toch wel een beetje vreemd vinden als ze dat vaker doet en haar daarnaar behandelen waardoor zij mensen wellicht weer niet vertrouwt. Wat willen haar ouders trouwens doen?
Zover ik heb gehoord willen ze een pyscigoloog inschakelen Sorry voor als het woord verkeerd geschreven is.
  dinsdag 8 december 2009 @ 01:34:53 #12
280358 donthate
Aandachtsgeilurt
pi_75397216
Ik wil niet gaan doemdenken en alleen maar te gaan roepen dumpen maar je bent pas 17 en als zij zelfmoord gaat plegen dan is het alleen maar erger voor je.

En dit is maar jeugd liefde het is heus niet dat je je de rest van je leven bij je haar gaat blijven
  dinsdag 8 december 2009 @ 01:35:26 #13
267856 TGVkopper
HOU ME TEGEN JONGUH!!!
pi_75397220
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 01:33 schreef Alucart het volgende:
Tja ik vind het niet erg dat ze zo aan mij kleeft.
Het streelt je onzekere ego, maar op termijn word je er knettergek van
It all makes sense after the 'shrooms and the purple haze.
pi_75397226
juist op dit zit ik ook echt te wachten
  dinsdag 8 december 2009 @ 01:36:17 #15
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_75397229
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 01:33 schreef Alucart het volgende:

[..]

Tja ik vind het niet erg dat ze zo aan mij kleeft. Maar ik heb ook zo het gevoel dat ik haar juist nu niet in de steek moet laten vanwegen dat ze echt een moeilijke tijd gaat krijgen
Is in dit geval toch het beste voor jezelf.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
  dinsdag 8 december 2009 @ 01:36:31 #16
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_75397233
Geef haar over aan haar ouders en de hulpverlening. Dit wordt niks zo. Als je geluk hebt, zit je er 10 jaar aan vast en dumpt ze je als ze wat opgeknapt is. Als je pech hebt zit je er je hele leven aan vast en word je tientallen jaren geparasiteerd.

Klinkt hard, maar dit heeft allemaal niks met liefde of een relatie te maken. Je bent nu haar strohalm, niet haar geliefde.
Stop the world, I want to get out.
pi_75397235
daar heb je wel gelijk in. Maar ik heb er al voor gekozen haar niet te dumpen. want ik denk als ze deze moeilijke tijd achter de rug heeft en weer goed in dr vel zit dat ze dan als ik haar ook in deze tijd niet verlaten heb. Weer een nog closere relatie hebben
  dinsdag 8 december 2009 @ 01:37:54 #18
118585 Crutch
pi_75397240
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 01:34 schreef Alucart het volgende:
Zover ik heb gehoord willen ze een pyscigoloog inschakelen Sorry voor als het woord verkeerd geschreven is.
Lijkt me ook het beste, ze moet allereerst erachter komen wat haar nou precies mankeert. (al denk ik dat ik het al weet).

Maar het kan ook erger; ze kan misschien wel in een psychose raken o.i.d. Kortom; zij, jij en haar ouders moeten gewoon weten wat er aan de hand is.
Je moeder is een hamster
pi_75397243
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 01:34 schreef Alucart het volgende:

[..]

Lijkt me heel verstandig...een psycholoog of psychiater kan haar wellicht wat verder helpen...praat ook eens met haar ouders erover dat ze zo zwaar op jou leunt...je bent 17....als ze zo op jou leunt is dat voor jou ook niet goed...... Voor de rest is het afwachten wat er gaat gebeuren, als ze een zelfmoordpoging heeft gedaan en nog steeds suïcidaal is is de kans er ook nog dat ze voor een tijdjes opgenomen wordt. Natuurlijk niet leuk maar als het voor haar beter is.....
Optimist tot in de kist
pi_75397249
Btw ben er bij te vermelden dat ze een fictief zusje heeft waar ze het in het openbaar mee aan het praten is en mij er gewoon vrolijk over verteld alsof ze naast haar staat
  dinsdag 8 december 2009 @ 01:41:11 #21
118585 Crutch
pi_75397256
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 01:40 schreef Alucart het volgende:
Btw ben er bij te vermelden dat ze een fictief zusje heeft waar ze het in het openbaar mee aan het praten is en mij er gewoon vrolijk over verteld alsof ze naast haar staat
Morgen maar even bellen dan he?
Je moeder is een hamster
pi_75397259
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 01:38 schreef trovey het volgende:

[..]

Lijkt me heel verstandig...een psycholoog of psychiater kan haar wellicht wat verder helpen...praat ook eens met haar ouders erover dat ze zo zwaar op jou leunt...je bent 17....als ze zo op jou leunt is dat voor jou ook niet goed...... Voor de rest is het afwachten wat er gaat gebeuren, als ze een zelfmoordpoging heeft gedaan en nog steeds suïcidaal is is de kans er ook nog dat ze voor een tijdjes opgenomen wordt. Natuurlijk niet leuk maar als het voor haar beter is.....
ze zegt wel dat ze zelfmoord heeft proberen te plegen maar ik ken haar ze blaast 80 procent van haar verhalen 100 procent op waarschijnlijk voor aandacht. dus ik neem die zelfmoord pogin tochwel met een korreltje zout
  dinsdag 8 december 2009 @ 01:42:10 #23
280358 donthate
Aandachtsgeilurt
pi_75397262
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 01:40 schreef Alucart het volgende:
Je bent 17 je kan nog lang niet voor iemand zorgen..
En zoals ik al eerder zij over 1week kan het uit zijn of over 1jaar maar dit is toch jeugdliefde

Maar vind trouwens wel goed en lief van je dat je het volhoud en voor der wilt zorgen
  dinsdag 8 december 2009 @ 01:42:31 #24
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_75397268
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 01:37 schreef Alucart het volgende:
daar heb je wel gelijk in. Maar ik heb er al voor gekozen haar niet te dumpen. want ik denk als ze deze moeilijke tijd achter de rug heeft en weer goed in dr vel zit dat ze dan als ik haar ook in deze tijd niet verlaten heb. Weer een nog closere relatie hebben
Dat is lief van je en valt te prijzen. Maar misschien moet je voor jezelf een limiet vaststellen hoe ver je wilt gaan? Als je merkt dat je jezelf ten gronde aan het richten bent, zou ik wat afstand nemen. Zodra ze professionele hulp krijgt, moet dat kunnen. Anderen helpen is mooi, maar het moet nooit (langdurig) ten koste van jezelf gaan.

In ieder geval veel succes met de situatie!
Stop the world, I want to get out.
pi_75397272
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 01:41 schreef Crutch het volgende:

[..]

Morgen maar even bellen dan he?
dat was ik zo ie zo al van plan want ik ben toch wel benieuwd of die ouders wel door gaan zetten zo niet, zal ik de ernst van het probleem uitleggen maar ik denk wel dat de ouders hun ogen geopend zijn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')