Dat dacht ik ookquote:Op maandag 7 december 2009 19:32 schreef Mone het volgende:
Heeft vast de volkskrantmagazine van afgelopen zaterdag gelezen.
quote:
Ja idd.quote:Op maandag 7 december 2009 19:32 schreef Mone het volgende:
Heeft vast de volkskrantmagazine van afgelopen zaterdag gelezen.
dat... iemand die zulke afwijkende ideeën verspreidt zou helemaal niet met kinderen mogen werken imoquote:Op maandag 7 december 2009 19:31 schreef teknomist het volgende:
Allemaal new age bullshit.
Als je je eigen kind geen grenzen stelt, kun je erop van aan dat je kind later een junk, crimineel of in het algemeen een nietsnut wordt. Daarnaast zou ik aangifte doen tegen je leidster wegens kwakzalverij.
quote:Op maandag 7 december 2009 19:50 schreef Chai het volgende:
Hoe weet ik of mijn kind een Nieuwetijdskind is?
Vaak vragen ouders ons of hun kind een Indigokind (nieuwetijdskind) is. Hier volgt een lijstje met de meest in het oog springende kenmerken van Indigokinderen:
* Ze hebben een sterk innerlijk gevoel van waarheid, eerlijkheid en rechtvaardigheid
* Ze wilen leven volgens ethische principes; als ze dat niet lukt kunnen ze last krijgen van depressieve of angstige gevoelens
* Ze accepteren geen leiding van mensen die voor hun gevoel niet volgens ethische principes leven
* Ze laten zichzelf niet in een hokje plaatsen
* Ze hebben van nature eerbied voor elk leven; sommigen willen bijvoorbeeld al op jonge leeftijd geen vlees eten
* Ze voelen stemmingen en problemen van anderen heel goed aan; ze hebben soms de neiging om deze (in versterkte mate!) te weerspiegelen
* Hun vijf zintuigen zijn zo gevoelig, dat ze gemakkelijk overprikkeld en overbelast kunnen raken
* Ze laten zich niet dwingen om iets te doen waarin ze niet geloven
* Ze kunnen hun denkbeelden vaak moeilijk onder woorden brengen, omdat taal te beperkend voor ze is
* Omdat ze uitstekend aanvoelen wat goed en fout is, hebben ze eigenlijk geen discipline nodig (ze reageren trouwens meestal erg slecht op discipline). Wel hebben ze behoefte aan duidelijke structuren.
* Ze hebben een intelligentie die meestal ruim boven het gemiddelde ligt en ze zijn zeer leergierig. Maar ze nemen geen genoegen met "traditionele" antwoorden of antwoorden die gebaseerd zijn op "autoriteit"
* Ze hebben vaak problemen met tijd:
o ze hebben moeite met op tijd komen
o het herkennen van het chronologische verloop van gebeurtenissen kan moeilijk voor ze zijn
o het tijdsbesef is heel rekbaar (ze hebben bijvoorbeeld het gevoel ergens nog maar tien minuten bezig te zijn terwijl dat in werkelijkheid al ruim twee uur is)
o planning is moeilijk, waardoor ze vaak in de problemen komen om iets op tijd klaar te hebben
o Ze hebben moeite met het ordenen en opbergen van hun spullen; ze zijn voortdurend op zoek naar hun spullen
Gewoon autisten met een concentratieprobleem dus, maar de ouders hebben liever een alternatief labeltje.
rudolf steiner is van de vrijeschool, dat is heel iets anders als dat nieuwetijdsegebeurenquote:Op maandag 7 december 2009 19:39 schreef tho_Omas het volgende:
Dude, gaan je kinderen naar een Rudolf Steiner creche ofzo?
Haha, dus dat is wat die moeder mij eigenlijk wilde zeggen toen ze mij attendeerde op haar idee dat mijn zoon een nieuwetijdskind zou zijn.quote:Op maandag 7 december 2009 19:50 schreef Chai het volgende:
-knip-
Gewoon autisten met een concentratieprobleem dus, maar de ouders hebben liever een alternatief labeltje.
Deze laatste zaken zijn niet op mij van toepassing, ben ik nu een halve-tijds-kind?quote:Op maandag 7 december 2009 19:50 schreef Chai het volgende:
o het herkennen van het chronologische verloop van gebeurtenissen kan moeilijk voor ze zijn
o het tijdsbesef is heel rekbaar (ze hebben bijvoorbeeld het gevoel ergens nog maar tien minuten bezig te zijn terwijl dat in werkelijkheid al ruim twee uur is)
o planning is moeilijk, waardoor ze vaak in de problemen komen om iets op tijd klaar te hebben
o Ze hebben moeite met het ordenen en opbergen van hun spullen; ze zijn voortdurend op zoek naar hun spullen
Lichtpaars?quote:Op maandag 7 december 2009 20:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Deze laatste zaken zijn niet op mij van toepassing, ben ik nu een halve-tijds-kind?
Beetje zoals het Paarse kabinet dus.quote:Op maandag 7 december 2009 19:50 schreef Chai het volgende:
Hoe weet ik of mijn kind een Nieuwetijdskind is?
Vaak vragen ouders ons of hun kind een Indigokind (nieuwetijdskind) is. Hier volgt een lijstje met de meest in het oog springende kenmerken van Indigokinderen:
* Ze hebben een sterk innerlijk gevoel van waarheid, eerlijkheid en rechtvaardigheid
* Ze wilen leven volgens ethische principes; als ze dat niet lukt kunnen ze last krijgen van depressieve of angstige gevoelens
* Ze accepteren geen leiding van mensen die voor hun gevoel niet volgens ethische principes leven
* Ze laten zichzelf niet in een hokje plaatsen
* Ze hebben van nature eerbied voor elk leven; sommigen willen bijvoorbeeld al op jonge leeftijd geen vlees eten
* Ze voelen stemmingen en problemen van anderen heel goed aan; ze hebben soms de neiging om deze (in versterkte mate!) te weerspiegelen
* Hun vijf zintuigen zijn zo gevoelig, dat ze gemakkelijk overprikkeld en overbelast kunnen raken
* Ze laten zich niet dwingen om iets te doen waarin ze niet geloven
* Ze kunnen hun denkbeelden vaak moeilijk onder woorden brengen, omdat taal te beperkend voor ze is
* Omdat ze uitstekend aanvoelen wat goed en fout is, hebben ze eigenlijk geen discipline nodig (ze reageren trouwens meestal erg slecht op discipline). Wel hebben ze behoefte aan duidelijke structuren.
* Ze hebben een intelligentie die meestal ruim boven het gemiddelde ligt en ze zijn zeer leergierig. Maar ze nemen geen genoegen met "traditionele" antwoorden of antwoorden die gebaseerd zijn op "autoriteit"
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |