abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 december 2009 @ 19:21:08 #1
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_75383159
Laatst zei een van de leidsters van de creche waar mijn zoontje naartoe gaat, dat ik hem geen grenzen meer mag stellen omdat hij een Indigokind zou zijn (een soort van nieuwetijdskinderen ofzo). Ik zei meteen dat ik dat flauwekul vind, de samenleving functioneert slechts doordat er regels gesteld worden, en dientengevolge functioneer je ook pas in de samenleving als je die regels kent, en dus moet mijn zoontje die regels ook leren kennen (hij moet later natuurlijk wel wat gaan presteren).

En wat weet zo'n leidster nu helemaal, of zie ik dat verkeerd?
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_75383463
Nadere beschrijving van de term?
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_75383534
Ik mag toch hopen dat die leidster grenzen stelt.

En waar baseerde ze die diagnose op?

[ Bericht 4% gewijzigd door Ssserpente op 07-12-2009 21:30:11 ]
pi_75383652
Allemaal new age bullshit.

Als je je eigen kind geen grenzen stelt, kun je erop van aan dat je kind later een junk, crimineel of in het algemeen een nietsnut wordt. Daarnaast zou ik aangifte doen tegen je leidster wegens kwakzalverij.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_75383700
Heeft vast de volkskrantmagazine van afgelopen zaterdag gelezen.
  maandag 7 december 2009 @ 19:32:13 #6
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_75383704
.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_75383725
quote:
Op maandag 7 december 2009 19:32 schreef Mone het volgende:
Dat dacht ik ook .
pi_75383736
quote:
Op maandag 7 december 2009 19:32 schreef Vivi het volgende:
.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  maandag 7 december 2009 @ 19:34:26 #9
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_75383808
Idigokinderen zijn de nieuwe leiders van de wereld. Die mag je in niets beperken (net zoals de huidige leiders in niets beperkt worden om oorlog te voeren of hun kiezers te bestelen en besodemieteren.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_75383927
quote:
Op maandag 7 december 2009 19:32 schreef Vivi het volgende:
.
pi_75383979
quote:
Op maandag 7 december 2009 19:32 schreef Mone het volgende:
Ja idd.
pi_75384029
Dude, gaan je kinderen naar een Rudolf Steiner creche ofzo?
pi_75384062
N.a.v. dit topic/ indigokinderen ben ik net bijna gestikt in een slok thee, pffff
  maandag 7 december 2009 @ 19:40:09 #15
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_75384068
quote:
Op maandag 7 december 2009 19:31 schreef teknomist het volgende:
Allemaal new age bullshit.

Als je je eigen kind geen grenzen stelt, kun je erop van aan dat je kind later een junk, crimineel of in het algemeen een nietsnut wordt. Daarnaast zou ik aangifte doen tegen je leidster wegens kwakzalverij.
dat... iemand die zulke afwijkende ideeën verspreidt zou helemaal niet met kinderen mogen werken imo
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_75384599
Hoe weet ik of mijn kind een Nieuwetijdskind is?
Vaak vragen ouders ons of hun kind een Indigokind (nieuwetijdskind) is. Hier volgt een lijstje met de meest in het oog springende kenmerken van Indigokinderen:

* Ze hebben een sterk innerlijk gevoel van waarheid, eerlijkheid en rechtvaardigheid
* Ze wilen leven volgens ethische principes; als ze dat niet lukt kunnen ze last krijgen van depressieve of angstige gevoelens
* Ze accepteren geen leiding van mensen die voor hun gevoel niet volgens ethische principes leven
* Ze laten zichzelf niet in een hokje plaatsen
* Ze hebben van nature eerbied voor elk leven; sommigen willen bijvoorbeeld al op jonge leeftijd geen vlees eten
* Ze voelen stemmingen en problemen van anderen heel goed aan; ze hebben soms de neiging om deze (in versterkte mate!) te weerspiegelen
* Hun vijf zintuigen zijn zo gevoelig, dat ze gemakkelijk overprikkeld en overbelast kunnen raken
* Ze laten zich niet dwingen om iets te doen waarin ze niet geloven
* Ze kunnen hun denkbeelden vaak moeilijk onder woorden brengen, omdat taal te beperkend voor ze is
* Omdat ze uitstekend aanvoelen wat goed en fout is, hebben ze eigenlijk geen discipline nodig (ze reageren trouwens meestal erg slecht op discipline). Wel hebben ze behoefte aan duidelijke structuren.
* Ze hebben een intelligentie die meestal ruim boven het gemiddelde ligt en ze zijn zeer leergierig. Maar ze nemen geen genoegen met "traditionele" antwoorden of antwoorden die gebaseerd zijn op "autoriteit"
* Ze hebben vaak problemen met tijd:
o ze hebben moeite met op tijd komen
o het herkennen van het chronologische verloop van gebeurtenissen kan moeilijk voor ze zijn
o het tijdsbesef is heel rekbaar (ze hebben bijvoorbeeld het gevoel ergens nog maar tien minuten bezig te zijn terwijl dat in werkelijkheid al ruim twee uur is)
o planning is moeilijk, waardoor ze vaak in de problemen komen om iets op tijd klaar te hebben
o Ze hebben moeite met het ordenen en opbergen van hun spullen; ze zijn voortdurend op zoek naar hun spullen

Gewoon autisten met een concentratieprobleem dus, maar de ouders hebben liever een alternatief labeltje.
pi_75384842
Ik vind dat echt crap.
Regels, duidelijkheid, discipline etc.moeten een belangrijk onderdeel van de opvoeding zijn.
Net als dat te laat komen respectloos is als je het had kunnen voorkomen.
Dat je egocentrisch bent als je alleen aan jezelf denkt en je ook eens om je heen moet kijken.
pi_75385868
quote:
Op maandag 7 december 2009 19:50 schreef Chai het volgende:
Vaak vragen ouders ons of hun kind een Indigokind (nieuwetijdskind) is. Hier volgt een lijstje met de meest in het oog springende kenmerken van Indigokinderen:

* Ze hebben een sterk innerlijk gevoel van waarheid, eerlijkheid en rechtvaardigheid
* Ze wilen leven volgens ethische principes; als ze dat niet lukt kunnen ze last krijgen van depressieve of angstige gevoelens
* Ze accepteren geen leiding van mensen die voor hun gevoel niet volgens ethische principes leven
* Ze hebben van nature eerbied voor elk leven; sommigen willen bijvoorbeeld al op jonge leeftijd geen vlees eten
* Ze voelen stemmingen en problemen van anderen heel goed aan; ze hebben soms de neiging om deze (in versterkte mate!) te weerspiegelen
* Hun vijf zintuigen zijn zo gevoelig, dat ze gemakkelijk overprikkeld en overbelast kunnen raken
* Ze kunnen hun denkbeelden vaak moeilijk onder woorden brengen, omdat taal te beperkend voor ze is
* Omdat ze uitstekend aanvoelen wat goed en fout is, hebben ze eigenlijk geen discipline nodig (ze reageren trouwens meestal erg slecht op discipline). Wel hebben ze behoefte aan duidelijke structuren.
* Ze hebben een intelligentie die meestal ruim boven het gemiddelde ligt en ze zijn zeer leergierig. Maar ze nemen geen genoegen met "traditionele" antwoorden of antwoorden die gebaseerd zijn op "autoriteit"
o het herkennen van het chronologische verloop van gebeurtenissen kan moeilijk voor ze zijn
o het tijdsbesef is heel rekbaar (ze hebben bijvoorbeeld het gevoel ergens nog maar tien minuten bezig te zijn terwijl dat in werkelijkheid al ruim twee uur is)
o planning is moeilijk, waardoor ze vaak in de problemen komen om iets op tijd klaar te hebben
o Ze hebben moeite met het ordenen en opbergen van hun spullen; ze zijn voortdurend op zoek naar hun spullen

Gewoon autisten met een concentratieprobleem dus, maar de ouders hebben liever een alternatief labeltje.
Een excuuslijst voor incapabele ouders

As usual, een hoop ondefiniëerbare waarden. Mijn peuter van 1.5 gaat op de grond liggen jammeren als er iets is dat ze niet krijgt. Als ik wil kan ik dus 75% van deze lijst meteen op haar van toepassing verklaren.

Die leider spoort totaal niet. Enne... hij legt jou wel regels op? Hypocriet!
  maandag 7 december 2009 @ 20:20:01 #19
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_75385974
Damn, volgens mij ben ik ook een Indigo!
Ik maak geen spinnen dood, kom vaak slecht uit mijn woorden, als iemand tegen mij schreeuwt schreeuw ik gewoon harder terug, heb op school veel toetsen gehaald door een eind in de ruimte te pennen (niet traditionele antwoorden ), verslaap me graag, ben altijd mijn autosleutels kwijt.

Oftewel: 90% van de vrouwen is Indigo .
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  maandag 7 december 2009 @ 20:28:18 #20
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_75386332
quote:
Op maandag 7 december 2009 19:39 schreef tho_Omas het volgende:
Dude, gaan je kinderen naar een Rudolf Steiner creche ofzo?
rudolf steiner is van de vrijeschool, dat is heel iets anders als dat nieuwetijdsegebeuren
Engaging Infinite Improbability Drive..
  maandag 7 december 2009 @ 20:32:43 #21
267451 Smikke
Formerly known as Smirre
pi_75386531
quote:
-knip-

Haha, dus dat is wat die moeder mij eigenlijk wilde zeggen toen ze mij attendeerde op haar idee dat mijn zoon een nieuwetijdskind zou zijn.
Opinions are like assholes, everybody's got one.
  maandag 7 december 2009 @ 20:35:12 #22
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_75386636
quote:

Deze laatste zaken zijn niet op mij van toepassing, ben ik nu een halve-tijds-kind?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  Licht Ontvlambaar maandag 7 december 2009 @ 20:40:41 #23
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_75386873
Je zoon is geboren tussen 1978 en 1986 en zit nu 'al' op de creche Oftewel, die crecheleidster is een beetje in het verleden blijven hangen, ze zijn inmiddels al drie termen verder... De zweefterm van dit moment is kristalkind.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_75387044
quote:
Op maandag 7 december 2009 20:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Deze laatste zaken zijn niet op mij van toepassing, ben ik nu een halve-tijds-kind?
Lichtpaars?
  maandag 7 december 2009 @ 20:48:22 #25
272857 shouta
Ondertitel:
pi_75387238
quote:

Beetje zoals het Paarse kabinet dus.
Signature:
Maximaal 4 regels
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')