abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75379976
Laatst reed ik achteruit mijn oprit af en raakte hierbij de auto van de buren die op een plaats staat waar deze niet mag staan. De auto stond voor de oprit van mijn buurman, hier mag volgens de wet geen auto staan (toch?). Nu is mijn vraag of ik hier verzekeringstechnisch wat aan heb.
Hieronder een paint van de situatie, mijn auto stond schuin in de voortuin. De rode kruisjes geven de plaats van schade aan.
pi_75380076
Begrijp ik nou goed dat JIJ tegen een geparkeerde auto aangereden bent en de schuld bij de tegenpartij wilt leggen?

Buurman krijgt hoogstens een boete voor verkeerd parkeren, mits het daar inderdaad verboden is.
pi_75380110
Je bent 2 keer fout en iedereen weet dat fout maal fout goed is.
pi_75380177
Buurman die parkeert voor zijn eigen oprit? Waarom zou dat verboden zijn? Tenzij er een algeheel parkeerverbod voor op straat is.

Sowieso de schuld bij iemand anders proberen te leggen terwijl jij niet kan autorijden
pi_75380451
het is inderdaad heel irritant als mensen hun auto parkeren op straat in niet in hun garage of oprit.

ik weet niet hoevaak maar je moet ware kunsten vertonen om je auto uit een uitrit zonder schade, met maar 1 weghelft op straat te krijgen loodracht op de oprit. die weghelft is maar 2 meter breed ofzo!
pi_75380465
Waarom zou je voor je eigen oprit geen auto neer mogen zetten? Mits er geen verboden verder zijn.
pi_75380585
Degene die achteruit rijd heeft vrijwel altijd schuld. Had je maar beter moeten kijken word er geredeneerd.
  Boks-Chick maandag 7 december 2009 @ 18:25:26 #8
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_75380633
Het idee is wel grappig
lolwut
pi_75380645
Je kunt natuurlijk ook gewoon fatsoenlijk leren rijden ipv je eigen onkunde afschuiven op de geparkeerde, stilstaande auto van de buurman.
pi_75380923
Dan ben je echt een enorme lutser zeg.... Met je lompe harses tegen een geparkeerde auto aanrijden en dan nog klagen dat die auto daar niet mag staan. Wees blij dat het ditmaal een geparkeerde auto was, er had net zo goed een kind op de stoeprand kunnen zitten. Rijbewijs inleveren en gewoon weer van vooraf aan beginnen lijkt me in jouw situatie het beste.

En als je dan de buurman aan de linkerkant had geraakt, had ik nog kunnen denken dat je dacht dat het net zou gaan. Maar met jouw rechter achterkant tegen zijn rechterkant is werkelijk krankzinnig te noemen. Kijk nou zelf eens goed naar dat plaatje. Zo'n aanrijding kan je alleen maar maken als je al rijdend met je hoofd tussen je benen zit te kijken waar je gas en rempedaal ook al weer zitten.

[ Bericht 15% gewijzigd door Bijvlagenzinvol op 07-12-2009 18:40:56 ]
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_75380940
Dit past hier wel, sorry TS: http://www.watbenjedan.info/
pi_75381030
Voor zover ik nog een beetje kan herrineren van m'n autotheorie mag je niet voor een uitrit parkeren, ook niet je eigen uitrit, dus die buurman is (denk ik) fout met parkeren.
Maar jij bent gewoon een enorme lutser dat je de fout bij hem wilt leggen, leer rijden ofzo
pi_75381041
volgens mij had mn vader ook zoiets gehad.. was in duitsland, daar woont ie ook en heeft ook duitse auto + verzekering... auto stond ook geparkeerd aan de zijde van de straat waar een parkeerverbod actief was. je mag daar maar aan een kant van de weg parkeren. volgens mij is daardoor de schade door twee gedeeld, op beide verzekeringen dus...
dan heb je nog geluk als het zo opgelost kan worden, maar degene die er (achteruit) tegenaan rijdt, is natuurlijk verantwoordelijk voor de schade...
pi_75381124
quote:
Op maandag 7 december 2009 18:34 schreef Elmostyle het volgende:
Voor zover ik nog een beetje kan herrineren van m'n autotheorie mag je niet voor een uitrit parkeren, ook niet je eigen uitrit, dus die buurman is (denk ik) fout met parkeren.
Maar jij bent gewoon een enorme lutser dat je de fout bij hem wilt leggen, leer rijden ofzo
dat dus, en als je ruzie wilt met de buurman moet je vooral hem de schuld gaan geven van je eigen gestuntel.
pi_75381193
Over hoeveel schade praat je eigenlijk, deukje bumper ?
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_75381202
quote:
Op maandag 7 december 2009 18:34 schreef Hugo__Boss het volgende:
volgens mij had mn vader ook zoiets gehad.. was in duitsland, daar woont ie ook en heeft ook duitse auto + verzekering... auto stond ook geparkeerd aan de zijde van de straat waar een parkeerverbod actief was. je mag daar maar aan een kant van de weg parkeren. volgens mij is daardoor de schade door twee gedeeld, op beide verzekeringen dus...
dan heb je nog geluk als het zo opgelost kan worden, maar degene die er (achteruit) tegenaan rijdt, is natuurlijk verantwoordelijk voor de schade...
zou goed kunnen, alleen is Duitsland niet Nederland
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  maandag 7 december 2009 @ 18:39:43 #17
141482 Q.
JurassiQ
pi_75381248
quote:
Op maandag 7 december 2009 18:25 schreef viccie het volgende:
Je kunt natuurlijk ook gewoon fatsoenlijk leren rijden ipv je eigen onkunde afschuiven op de geparkeerde, stilstaande auto van de buurman.
Dat.
For great justice!
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 7 december 2009 @ 18:40:45 #18
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_75381288
De naiviteit is en
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  maandag 7 december 2009 @ 18:41:08 #19
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_75381307
quote:
Op maandag 7 december 2009 18:08 schreef Zuiveldrink het volgende:
Laatst reed ik achteruit mijn oprit af en raakte hierbij de auto van de buren
[ afbeelding ]
JIJ reed achteruit en JIJ keek niet uit. Wie zal er dan schuldig zijn bij deze speciale verrichting? Als er een fietser voorbij was gekomen, had je die toch ook op straat gekegeld??
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
  maandag 7 december 2009 @ 18:41:18 #20
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_75381320
Bij fout parkeren gaat er hoogstens een boete naar de foutparkeerder. Voor de betaling van de schade ben je zelf verantwoordelijk.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_75381422
quote:
Op maandag 7 december 2009 18:21 schreef jongegast het volgende:
het is inderdaad heel irritant als mensen hun auto parkeren op straat in niet in hun garage of oprit.

ik weet niet hoevaak maar je moet ware kunsten vertonen om je auto uit een uitrit zonder schade, met maar 1 weghelft op straat te krijgen loodracht op de oprit. die weghelft is maar 2 meter breed ofzo!
okee, bedankt voor het melden
pi_75381438
Ts is een vrouw?
pi_75381476
wtf
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_75381496
Ik denk niet dat we de T/S nog zien hier.

Faalert.
pi_75381540
Wat voor buurt is dat eigenlijk, dat mensen in hun voortuin parkeren?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')