abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75371671
quote:
Op maandag 7 december 2009 14:30 schreef bijderechter het volgende:
Kijk, van oorsprong natuurlijk een Christelijk feest en vanuit dat oogpunt heeft dat niets te zoeken op een openbare school.

Maar ondertussen is dat hele Kerst zo commercieel dat het zijn Christelijke betekenis vrijwel verloren heeft en het gewoon een algemeen feest is geworden in veel ogen. Vanuit dat oogpunt zou het wel weer moeten kunnen.
Een kerstboom is gewoon onderdeel van westerse tradities. Het is van de zotte dat we die moeten opgeven omdat een stel politiek correcte dhimmi's die niet eens uit wens van moslims (want die hebben ze er niets over gevraagd) er maar vanuit gaan dat er mogelijk aanstoot aan gegeven kan worden.

Dat er dan geen kerststal onder gezet wordt begrijp ik dan wel, maar de hele boom er niet neerzetten en het woord kerst niet willen noemen is van de zotte.
pi_75371703
Hoe zou de gem. Nederlander tegen een mooie 'Mohammed stal' kijken op een openbare school tijdens de ramadan?
pi_75371724
quote:
Kijk, van oorsprong natuurlijk een Christelijk feest en vanuit dat oogpunt heeft dat niets te zoeken op een openbare school.

Maar ondertussen is dat hele Kerst zo commercieel dat het zijn Christelijke betekenis vrijwel verloren heeft en het gewoon een algemeen feest is geworden in veel ogen. Vanuit dat oogpunt zou het wel weer moeten kunnen.
Maar een kerstboom heeft helemaal niets met het Christendom te maken, dat is een heidense traditie.

Terechte klacht TS!
  maandag 7 december 2009 @ 14:35:03 #54
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_75371726
quote:

Ten eerste is kerst niet van oorsprong christelijk.

Daarnaast is de traditie van de kerstboom (binnen en/of buitenshuis) een paganistisch gebruik wat ONDANKS christelijke pogingen om de traditie de kop in te drukken is blijven bestaan.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  maandag 7 december 2009 @ 14:35:52 #55
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_75371747
Het is trouwens wel grappig dat dit soort tradities alleen al vanuit het wij/zij gevoel en het idee 'dat we toch echt niet die tradities moeten opgeven' op eens juist heel erg conservatief geworden zijn.

10 jaar terug zouden er weinig jonge mensen zeggen dat 'je tradities belangrijk zijn' etc.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_75371760
quote:
Op maandag 7 december 2009 14:34 schreef bijderechter het volgende:
Hoe zou de gem. Nederlander tegen een mooie 'Mohammed stal' kijken op een openbare school tijdens de ramadan?
Eh, wel positief denk ik. Ik wel in ieder geval. Maar hej, zo ben ik he: pietje positievo.

Volgens mij begrijp jij, en meer van die haters, het topic verkeerd.
Volgens mij gaat het topic over de geforceerde politiek correctheid van het schoolbestuur, niet over het al dan niet bestaande gezeur van moslims.
pi_75371771
quote:
Oh dat zou toegejuicht worden "en alle kinderen krijgen cadeautjes" mail snel de PvdA met je mooie multi culti plan.
pi_75371777
quote:
Op maandag 7 december 2009 14:33 schreef john_ven24 het volgende:

[..]

Een kerstboom is gewoon onderdeel van westerse tradities. Het is van de zotte dat we die moeten opgeven omdat een stel politiek correcte dhimmi's die niet eens uit wens van moslims (want die hebben ze er niets over gevraagd) er maar vanuit gaan dat er mogelijk aanstoot aan gegeven kan worden.
Neen, die boom is 'ver-christelijkt, heeft niets met Westerse tradities te maken:
quote:
De katholieke kerk heeft zijn eigen christelijke betekenis aan de boom gegeven. De driehoekige vorm van de kerstboom zou de heilige drie-eenheid vertegenwoordigen van de Vader, de Zoon en de Heilige Geest...
Niet het gehele westen is Christelijk.

En dus zou je kunnen zeggen dat religieuze uitingen niet thuishoren op een openbare school, gelijk welke uiting dat is.
  maandag 7 december 2009 @ 14:37:13 #59
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_75371794
quote:
Kan je niet vergelijken. Dit is toch ONS land met ONZE cultuur. En daar hoort een pedoprofeet niet bij. Ik kan toch ook niet, als ik in Iran ga wonen, van ze verwachten dat er een kerststal op een school staat.
  maandag 7 december 2009 @ 14:37:46 #60
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_75371819
quote:

Kerst is van oorsprong helemaal geen Christelijk feest, de Germanen vierden het al. De Christenen hebben het gewoon overgenomen om die barbaren makkelijker te converteren.
Ook geen sig dus
  maandag 7 december 2009 @ 14:38:02 #61
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_75371835
quote:
Op maandag 7 december 2009 14:37 schreef damsco het volgende:

[..]

Kan je niet vergelijken. Dit is toch ONS land met ONZE cultuur. En daar hoort een pedoprofeet niet bij.

Dat doet ie toch ook niet?
  maandag 7 december 2009 @ 14:38:15 #62
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_75371841
quote:
Op maandag 7 december 2009 14:26 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Ja, gezellig is dat, als je kinderen zo erg in hun materialistische drang worden geforceerd dat ze zelfs tegenover een lichtgevende boom liedjes gaan zingen die ze normaal gesproken niet eens kunnen aanhoren. .
Dat is maar net hoe je er zelf mee omgaat.

De kinderen krijgen hier geen kado's met kerst, daarvoor hebben we sint al gehad.
En liedjes zingen voor de boom? alleen als ze dat zelf willen, anders niet hoor.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_75371852
Trommel een aantal studenten op, doe een paar cent bij elkaar en plant zelf een kerstboom in de aula...

Wel goed bewaken tegen die "politiek correcte" gasten die 'm natuurlijk dan weer weg willen halen. Waar is de tijd dat studenten protest leverden ipv kankerden via FOK! ?
There's no place like 127.0.0.1
  maandag 7 december 2009 @ 14:39:05 #64
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_75371871
quote:
Op maandag 7 december 2009 14:38 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Dat doet ie toch ook niet?
Dat zeg ik toch ook niet.
pi_75371872
quote:

[..]

Kan je niet vergelijken. Dit is toch ONS land met ONZE cultuur. En daar hoort een pedoprofeet niet bij. Ik kan toch ook niet, als ik in Iran ga wonen, van ze verwachten dat er een kerststal op een school staat.

Ik zeg toch potdorie niet dat het verwacht wordt

Mijn punt is (maar eigenlijk alleen voor de discussie, niet eens zozeer mijn overtuiging), dat religieuze uitingen niet thuishoren op een openbare school.
  maandag 7 december 2009 @ 14:39:43 #66
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_75371901
quote:
Op maandag 7 december 2009 14:38 schreef TukkerEdje het volgende:
Trommel een aantal studenten op, doe een paar cent bij elkaar en plant zelf een kerstboom in de aula...

Wel goed bewaken tegen die "politiek correcte" gasten die 'm natuurlijk dan weer weg willen halen. Waar is de tijd dat studenten protest leverden ipv kankerden via FOK! ?
30 jaar geleden.

In andere landen weten ze gelukkig nog wel hoe het moet in plaats van die volgevreten studentjes hier.
pi_75371903
quote:
Op maandag 7 december 2009 14:37 schreef Dennis_enzo het volgende:

[..]

Kerst is van oorsprong helemaal geen Christelijk feest, de Germanen vierden het al. De Christenen hebben het gewoon overgenomen om die barbaren makkelijker te converteren.
Ja, en dus is het ondertussen een Christelijk feest. Hoe het vroeger was doet niet terzake toch?
pi_75371911
quote:
Op maandag 7 december 2009 14:36 schreef bijderechter het volgende:

[..]

Neen, die boom is 'ver-christelijkt, heeft niets met Westerse tradities te maken:
[..]

Niet het gehele westen is Christelijk.

En dus zou je kunnen zeggen dat religieuze uitingen niet thuishoren op een openbare school, gelijk welke uiting dat is.
Ik wilde het ook zeggen. Die boom heeft niks met het Christendom te maken. Naar mijn weten is het een Germaanse traditie.

Maar het is toch wel van den zotte dat die school niet eens een kerstboom wil optuigen. Bij mij op school staan ze er nu ook. Ze zijn wel lelijk, maar dat doet er niet toe. Het brengt wel de sfeer.
It's funny
But not ha-ha funny.
  maandag 7 december 2009 @ 14:40:13 #69
229170 boudemaniak
Statisch Geladen
pi_75371925
quote:

[..]

QFT!
Als ik in het buitenland ga wonen dan zou ik ook niet mijn eigen cultuur opdringen Willen zij daar een mohammedstal, BEST.. maar ga niet klagen in ons land dat we geen kerstboom of stalletje mogen hebben
“Thunder is good, thunder is impressive; but it is lightning that does all the work”
pi_75371935
quote:

[..]

Wie de hell is trouwens ONS
  maandag 7 december 2009 @ 14:40:32 #71
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_75371939
quote:
Op maandag 7 december 2009 14:39 schreef bijderechter het volgende:

[..]

Mijn punt is (maar eigenlijk alleen voor de discussie, niet eens zozeer mijn overtuiging), dat religieuze uitingen niet thuishoren op een openbare school.
Wat heeft een kerstboom te maken met een religieus feest? Of denk je dat de paashaas ook een christelijk figuur is ?
  maandag 7 december 2009 @ 14:40:59 #72
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_75371961
quote:
Op maandag 7 december 2009 14:40 schreef boudemaniak het volgende:

[..]

QFT!
Als ik in het buitenland ga wonen dan zou ik ook niet mijn eigen cultuur opdringen Willen zij daar een mohammedstal, BEST.. maar ga niet klagen in ons land dat we geen kerstboom of stalletje mogen hebben
Ik heb ook nog nooit een Marokkaan of moslim gehoord die iets tegen een kerstboom had hoor.
  maandag 7 december 2009 @ 14:41:18 #73
229170 boudemaniak
Statisch Geladen
pi_75371970
quote:
Op maandag 7 december 2009 14:39 schreef bijderechter het volgende:

[..]

Kerst is allang geen religieuze uitting meer, maar een gewone nederlandse (en andere landen ook btw) feestdag met eigen tradities.
“Thunder is good, thunder is impressive; but it is lightning that does all the work”
pi_75371972
quote:
Op maandag 7 december 2009 14:40 schreef boudemaniak het volgende:

[..]

QFT!
Dat is oko heul niet gebeurd he vriend. Lees anders de OP even.
  maandag 7 december 2009 @ 14:41:25 #75
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_75371978
quote:
Op maandag 7 december 2009 14:40 schreef bijderechter het volgende:

[..]

Wie de hell is trouwens ONS
Nederlanders. En niet het type dat een paspoortje aanvraagt en zich dan ook Nederlander mag noemen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')