Een kerstboom is gewoon onderdeel van westerse tradities. Het is van de zotte dat we die moeten opgeven omdat een stel politiek correcte dhimmi's die niet eens uit wens van moslims (want die hebben ze er niets over gevraagd) er maar vanuit gaan dat er mogelijk aanstoot aan gegeven kan worden.quote:Op maandag 7 december 2009 14:30 schreef bijderechter het volgende:
Kijk, van oorsprong natuurlijk een Christelijk feest en vanuit dat oogpunt heeft dat niets te zoeken op een openbare school.
Maar ondertussen is dat hele Kerst zo commercieel dat het zijn Christelijke betekenis vrijwel verloren heeft en het gewoon een algemeen feest is geworden in veel ogen. Vanuit dat oogpunt zou het wel weer moeten kunnen.
Maar een kerstboom heeft helemaal niets met het Christendom te maken, dat is een heidense traditie.quote:Op maandag 7 december 2009 14:30 schreef bijderechter het volgende:
Kijk, van oorsprong natuurlijk een Christelijk feest en vanuit dat oogpunt heeft dat niets te zoeken op een openbare school.
Maar ondertussen is dat hele Kerst zo commercieel dat het zijn Christelijke betekenis vrijwel verloren heeft en het gewoon een algemeen feest is geworden in veel ogen. Vanuit dat oogpunt zou het wel weer moeten kunnen.
Ten eerste is kerst niet van oorsprong christelijk.quote:Op maandag 7 december 2009 14:30 schreef bijderechter het volgende:
Eh, wel positief denk ik. Ik wel in ieder geval. Maar hej, zo ben ik he: pietje positievo.quote:Op maandag 7 december 2009 14:34 schreef bijderechter het volgende:
Hoe zou de gem. Nederlander tegen een mooie 'Mohammed stal' kijken op een openbare school tijdens de ramadan?
Oh dat zou toegejuicht worden "en alle kinderen krijgen cadeautjes"quote:Op maandag 7 december 2009 14:34 schreef bijderechter het volgende:
Hoe zou de gem. Nederlander tegen een mooie 'Mohammed stal' kijken op een openbare school tijdens de ramadan?
Neen, die boom is 'ver-christelijkt, heeft niets met Westerse tradities te maken:quote:Op maandag 7 december 2009 14:33 schreef john_ven24 het volgende:
[..]
Een kerstboom is gewoon onderdeel van westerse tradities. Het is van de zotte dat we die moeten opgeven omdat een stel politiek correcte dhimmi's die niet eens uit wens van moslims (want die hebben ze er niets over gevraagd) er maar vanuit gaan dat er mogelijk aanstoot aan gegeven kan worden.
Niet het gehele westen is Christelijk.quote:De katholieke kerk heeft zijn eigen christelijke betekenis aan de boom gegeven. De driehoekige vorm van de kerstboom zou de heilige drie-eenheid vertegenwoordigen van de Vader, de Zoon en de Heilige Geest...
Kan je niet vergelijken. Dit is toch ONS land met ONZE cultuur. En daar hoort een pedoprofeet niet bij. Ik kan toch ook niet, als ik in Iran ga wonen, van ze verwachten dat er een kerststal op een school staat.quote:Op maandag 7 december 2009 14:34 schreef bijderechter het volgende:
Kerst is van oorsprong helemaal geen Christelijk feest, de Germanen vierden het al. De Christenen hebben het gewoon overgenomen om die barbaren makkelijker te converteren.quote:Op maandag 7 december 2009 14:30 schreef bijderechter het volgende:
Dat doet ie toch ook niet?quote:Op maandag 7 december 2009 14:37 schreef damsco het volgende:
[..]
Kan je niet vergelijken. Dit is toch ONS land met ONZE cultuur. En daar hoort een pedoprofeet niet bij.
Dat is maar net hoe je er zelf mee omgaat.quote:Op maandag 7 december 2009 14:26 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Ja, gezellig is dat, als je kinderen zo erg in hun materialistische drang worden geforceerd dat ze zelfs tegenover een lichtgevende boom liedjes gaan zingen die ze normaal gesproken niet eens kunnen aanhoren..
quote:Op maandag 7 december 2009 14:37 schreef damsco het volgende:
[..]
Kan je niet vergelijken. Dit is toch ONS land met ONZE cultuur. En daar hoort een pedoprofeet niet bij. Ik kan toch ook niet, als ik in Iran ga wonen, van ze verwachten dat er een kerststal op een school staat.
30 jaar geleden.quote:Op maandag 7 december 2009 14:38 schreef TukkerEdje het volgende:
Trommel een aantal studenten op, doe een paar cent bij elkaar en plant zelf een kerstboom in de aula...
Wel goed bewaken tegen die "politiek correcte" gasten die 'm natuurlijk dan weer weg willen halen. Waar is de tijd dat studenten protest leverden ipv kankerden via FOK! ?
Ja, en dus is het ondertussen een Christelijk feest. Hoe het vroeger was doet niet terzake toch?quote:Op maandag 7 december 2009 14:37 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Kerst is van oorsprong helemaal geen Christelijk feest, de Germanen vierden het al. De Christenen hebben het gewoon overgenomen om die barbaren makkelijker te converteren.
Ik wilde het ook zeggen. Die boom heeft niks met het Christendom te maken. Naar mijn weten is het een Germaanse traditie.quote:Op maandag 7 december 2009 14:36 schreef bijderechter het volgende:
[..]
Neen, die boom is 'ver-christelijkt, heeft niets met Westerse tradities te maken:
[..]
Niet het gehele westen is Christelijk.
En dus zou je kunnen zeggen dat religieuze uitingen niet thuishoren op een openbare school, gelijk welke uiting dat is.
QFT!quote:Op maandag 7 december 2009 14:37 schreef damsco het volgende:
[..]
Kan je niet vergelijken. Dit is toch ONS land met ONZE cultuur. En daar hoort een pedoprofeet niet bij. Ik kan toch ook niet, als ik in Iran ga wonen, van ze verwachten dat er een kerststal op een school staat.
Wie de hell is trouwens ONSquote:Op maandag 7 december 2009 14:37 schreef damsco het volgende:
[..]
Wat heeft een kerstboom te maken met een religieus feest? Of denk je dat de paashaas ook een christelijk figuur isquote:Op maandag 7 december 2009 14:39 schreef bijderechter het volgende:
[..]
Ik zeg toch potdorie niet dat het verwacht wordt
Mijn punt is (maar eigenlijk alleen voor de discussie, niet eens zozeer mijn overtuiging), dat religieuze uitingen niet thuishoren op een openbare school.
Ik heb ook nog nooit een Marokkaan of moslim gehoord die iets tegen een kerstboom had hoor.quote:Op maandag 7 december 2009 14:40 schreef boudemaniak het volgende:
[..]
QFT!
Als ik in het buitenland ga wonen dan zou ik ook niet mijn eigen cultuur opdringenWillen zij daar een mohammedstal, BEST.. maar ga niet klagen in ons land dat we geen kerstboom of stalletje mogen hebben
Kerst is allang geen religieuze uitting meer, maar een gewone nederlandse (en andere landen ook btw) feestdag met eigen tradities.quote:Op maandag 7 december 2009 14:39 schreef bijderechter het volgende:
[..]
Ik zeg toch potdorie niet dat het verwacht wordt
Mijn punt is (maar eigenlijk alleen voor de discussie, niet eens zozeer mijn overtuiging), dat religieuze uitingen niet thuishoren op een openbare school.
Dat is oko heul niet gebeurd he vriend. Lees anders de OP even.quote:Op maandag 7 december 2009 14:40 schreef boudemaniak het volgende:
[..]
QFT!
Als ik in het buitenland ga wonen dan zou ik ook niet mijn eigen cultuur opdringenWillen zij daar een mohammedstal, BEST.. maar ga niet klagen in ons land dat we geen kerstboom of stalletje mogen hebben
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |