Bootje84 | maandag 7 december 2009 @ 13:36 |
Op de frontpage staan regelmatig artikelen over ongelukken die op de weg gebeuren waarbij een vrachtwagen kantelt. Dit kan natuurlijk verschillende oorzaken hebben. Helaas is het hier vaste prik dat de vrachtwagenchauffeur een (of meerdere) van de volgende dingen deed: - koffie zetten - tv kijken - msn-en - slapen - administratie bijwerken - te hard rijden Nu beweer ik niet dat alle vrachtwagenchauffeurs perfect rijden. Er zitten zeer zeker rotte appels bij. Alleen kan de oorzaak van het kantelen ook niet de schuld zijn van de chauffeur.. Voorbeelden: - gesneden worden door een auto/motor om nog even snel de afrit te halen - klapband krijgen (misschien treft de chauffeur hier enige blaam) - andere rare fratsen door overige weggebruikers.. De media vermeldt elke keer duidelijk als er een vrachtwagen bij betrokken is. Nogmaals, dat wil niet zeggen dat hij de schuldige is. Lief dagboek, dank je wel. | |
DuTank | maandag 7 december 2009 @ 13:37 |
TS is een gefrustreerde vrachtwagenchauffeur ![]() | |
Pakspul | maandag 7 december 2009 @ 13:38 |
Hallo Bootje84, Je stelt je weer eens aan. Groeten, Je dagboek ![]() | |
Lariekoek | maandag 7 december 2009 @ 13:38 |
Vrachwagens moeten verbannen worden tijdens de spits. | |
So_Surreal_Baby | maandag 7 december 2009 @ 13:38 |
Ga zware shag roken man ![]() | |
So_Surreal_Baby | maandag 7 december 2009 @ 13:39 |
Oja, moet je je collega truckers maar niet inhalen omdat jij 1 km/u sneller rijdt dan hem ![]() | |
Irritatie100 | maandag 7 december 2009 @ 13:39 |
Inhalende vrachtwagens op 2-baans wegen waar de ene 80 rijdt en de andere 82 terwijl je 120 mag ![]() | |
Bootje84 | maandag 7 december 2009 @ 13:41 |
quote:http://www.zondertransportstaatallesstil.nl/ | |
Lano | maandag 7 december 2009 @ 13:41 |
Eens hoor ts ![]() | |
LePoo | maandag 7 december 2009 @ 13:42 |
quote:Inderdaad zeg, stelletje paupers. Die 1 km/u gaat je op je hele kut rit geen uren schelen. ![]() ![]() | |
Kaicho | maandag 7 december 2009 @ 13:42 |
quote:Sluit me hier volledig bij aan! Zelfde overigens ook voor mensen met een caravan of aanhangwagen die met minimaal snelheidsverschil gaan inhalen ![]() | |
So_Surreal_Baby | maandag 7 december 2009 @ 13:43 |
quote:Precies, terwijl het ons wel tijd scheelt als we een 4 minuten langer 80 rijden ipv 100 | |
LePoo | maandag 7 december 2009 @ 13:45 |
quote:Even aangepast. | |
Bootje84 | maandag 7 december 2009 @ 13:45 |
quote:Ik ook hoor. We hebben amper tijd om pauze te houden. Nu worden we wel verplicht, maar soms heb je gewoon geen keuze. Besides.. Koffie drinken en boterham eten achter het stuur kan zonder problemen.. quote:Hoeveel zal dat schelen denk je..? Minder dan je denkt.. En uhm, kan het weer on-topic. Dus over de oorzaak van ongelukken waar een vrachtwagen bij is betrokken..? | |
Salatrel | maandag 7 december 2009 @ 13:45 |
quote:en met transport staat ook alles stil. in de file wel te verstaan. | |
Disavowed | maandag 7 december 2009 @ 13:46 |
Misschien haalde hij een andere vrachtwagen in met 2 km/p snelheidsverschil. | |
ShaoliN | maandag 7 december 2009 @ 13:48 |
Levensgevaarlijke kut vrachtwagens. Alleen in de nacht laten rijden die stomme boeren. | |
Lano | maandag 7 december 2009 @ 13:49 |
quote:Ik dacht dat vrachtwagenchauffeurs juist wel behoorlijke pauze's hadden? T lijkt me sowieso geen pretje om tegenwoordig op de vrachtwagen te zitten, toen mijn opa het vroeger was toen was het nog leuk ![]() | |
Lariekoek | maandag 7 december 2009 @ 13:52 |
quote:Ja leuk, maar niet tijdens de spits dus. | |
Bootje84 | maandag 7 december 2009 @ 13:54 |
quote:Heerlijk onderbouwd ![]() Wil je graag extra betalen voor je producten dan? Dat is namelijk het resultaat als je de vrachtwagens 's nachts wil laten rijden.. | |
Bootje84 | maandag 7 december 2009 @ 13:55 |
quote:Het blijft gewoon leuk hoor. Je bent welkom als je een keertje mee wilt.. | |
Hephaistos. | maandag 7 december 2009 @ 13:55 |
Ik erger me ook weleens aan vrachtwagenchauffeurs, maar TS heeft wel een punt natuurlijk. Compleet idioot hoe sommige automobilisten hun auto ervoor gooien, in de veronderstelling dat de remweg van een vrachtwagen wel ongeveer gelijk zal zijn aan die van hun. ![]() | |
Barcaconia | maandag 7 december 2009 @ 13:56 |
quote: ![]() Ja, chauffeurs zijn ook mensen. Misschien moeten ze alle kantoren in de nacht laten werken en chauffeurs overdag op de weg laten. Je kunt het ook omdraaien natuurlijk. En inhalen met 2kmpu verschil maakt op een dagrit meer uit dan jullie 40kmpu minder hard rijden in 2 minuten, terwijl je hele rit maar een half uurtje duurt. | |
Lano | maandag 7 december 2009 @ 13:57 |
quote:checkt fobo. Chick nd the duck ![]() | |
Koepert | maandag 7 december 2009 @ 14:00 |
Hoe vaak kom je t ook niet tegen dat n vrachtwagen voor n stoplicht uitrolt en een automobilist hem er ff voorgooit omdat die vrachtwagen toch moet stoppen; maar daarvoor nu wel vol in de ankers moet.. | |
Barcaconia | maandag 7 december 2009 @ 14:02 |
quote:En daarvoor eventueel moet uitwijken, en zijn combinatie op zijn kant in de sloot gooit. Waarbij er op de FP weer een bericht komt over ontstopping vanwege een gekantelde vrachtwagen en alle Fok!kertjes weer massaal beginnen over hoe stom die chauffeur is en dat die gast niet kan rijden en dergelijke. | |
#ANONIEM | maandag 7 december 2009 @ 14:03 |
quote:Zonder woon/werk-verkeer staat er nog veel meer stil. Vrachtwagens op bepaalde wegen weren tijdens de spits lijkt me een prima zaak. Verder moeten er inhaalverboden komen op alle Nederlandse snelwegen, minimaal van 06.00 tot 19.00 uur. | |
Bootje84 | maandag 7 december 2009 @ 14:03 |
quote:Ga je mee? ![]() | |
Ratelslangetje | maandag 7 december 2009 @ 14:07 |
Vrachtwagen zijn monsters op de weg. En als ze betrokken zijn bij een ongeluk is het 9 van de 10 keer de schuld van de vrachtwagen(chauffeur). | |
Barcaconia | maandag 7 december 2009 @ 14:07 |
quote:Heel leuk allemaal, maar de weg is van iedereen, ook van chauffeurs. Wat denk je dat het kost als je alle chauffeurs opeens nachtdiensten moet laten draaien. Dagdiensten tussen de spits is namelijk onmogelijk omdat winkels voor openingstijd bevoorraad moeten zijn. Als chauffeurs opeens allemaal nachttoeslag moeten krijgen en jouw producten worden een stuk duurder ga je het niet leuk vinden. Daarbij zijn vrachtwagens in de meeste gevallen niet eens de veroorzakers van file, hoogstens van meer drukte. Als ik weer ga rijden ben je van harte welkom om een dagje spits mee te maken en ik kan je laten zien hoe automobilisten zich gedragen en hoe files ontstaan. Het is druk, dat is een feit. Vrachtwagens weren gaat het probleem niet oplossen. Alleen verschuiven. | |
Bootje84 | maandag 7 december 2009 @ 14:24 |
quote:Dat dus! | |
zovty | maandag 7 december 2009 @ 14:26 |
Bij voorbaat: ![]() ![]() | |
H.FR | maandag 7 december 2009 @ 14:36 |
Terechte klacht, al zijn vrachtwagens vaak ook wel heel gevaarlijk bezig. | |
Maringo | maandag 7 december 2009 @ 14:38 |
quote:Dat scheelt je 36 seconden op je totale reistijd dan. Als je daar al moeilijk over gaat doen, moet je dichterbij je werk gaan wonen, met het OV gaan of jezelf ophangen aan de hoogste boom die je kan vinden. | |
Bootje84 | maandag 7 december 2009 @ 14:58 |
quote:Ja maar, ja maar ... ooh.. ![]() (De automobilisten zijn ineens stil..) | |
So_Surreal_Baby | maandag 7 december 2009 @ 15:16 |
Nee ![]() Jullie zijn 4 minuten bezig om een andere vrachtwagen in te halen, waardoor jullie zo'n 20 auto's gedurende 4 minuten 40 km/u zachter laten rijden... De vrachtwagen haalt na die 4 minuten de andere vrachtwagen in, de auto's kunnen er weer langs... Daarna zal de vrachtwagen binnen 1 of 2 minuten wéééér achter een vrachtwagen rijden die iets meer begrenst is dan de vrachtwagen waar ze zelf in rijden, zo blijf je bezig ! Het klopt dus niet wat jij zegt met je 36 seconde. 36 seconde per auto ja, vermenigvuldig dat meer eens door 20 (het aantal auto's die de 36 seconde vertraging oplopen omdat jij even snel langs die andere vrachtwagen wilt) Ga maar eens uitrekenen voor hoeveel vertraging jullie zorgen over een hele dag / rit Om naar maar te zwijgen wat voor file jullie veroorzaken door het 'accordeon-effect' wat jullie creëren. Slotje | |
ShaoliN | maandag 7 december 2009 @ 15:17 |
quote:De automobilisten weten dat discussie weinig zinvol is. De chauffeurs kunnen niet eens hun stuur recht houden, laat staan de discussie aangaan. | |
ShaoliN | maandag 7 december 2009 @ 15:18 |
quote:Daarnaast zou een vrachtwagenchauffeur 9 minuten op een volledige werkdag rijden winnen! Dat is ook erg indrukwekkend. (en onmogelijk omdat ze nooit 8 uur non stop rijden en 80 halen) | |
Beelzebufo | maandag 7 december 2009 @ 15:21 |
Er zúllen goede chauffeurs zijn die zich aan de regels houden, maar die kom ik niet zo vaak tegen. Bijna dágelijks raak op de A7: tussen zaandam en purmerend is er in de spits een beperking op 100 km/h. Op dat traject is er ook een spitsstrook open en meestal is het behoorlijk druk, maar rijdt het wel door. Ik rij dan 90 per uur op de spitsstrook (niet janken over te langzaam!) want dan kan ik het grootste gedeelte van het traject zonder remmen en zonder inhalen afleggen. Waarom heb ik dan in GODSVREDESNAAM zowat élke dag een vrachtwagen op 10 cm van mijn achterbumper die knippert (en soms toetert) dat ik harder moet? Wat is er met de regel dat ze maximaal 80 per uur mogen gebeurd? Voorbij Purmerend tot aan Den Oever is het 120. De A7 kent op dat stuk niet zo veel op- en afritten daarom wordt er over het algemeen pittig doorgereden (ja, fout, ik weet het, maar het gaat nu even over de vrachtwagens). Er is daar een inhaalverbod voor vrachtwagens, maar dat is, zoals al eerder gesteld, geen enkele reden om niet met 1 km/u verschil in te gaan halen op de tweebaans weg. Waarom? Het kan hooguit een paar minuten schelen op het hele traject terwijl er kilometers file door onstaat. En breek me de bek niet open over rits-vakken. Om even terug te komen op de A7: bij Zaandam komt daar via de linkerbaan verkeer van de A8 bij. Waarom is het voor vrachtwagens die daar moeten invoegen niet nodig om te kijken of er overig verkeer is? Ik wil bést ruimte geven, maar soms kan dat niet meteen. Waarom wordt er dan meteen gedreigd met door me heen te rijden? En al die vrachtwagens met pech? Slecht onderhoud! De luchtremmen slaan vast door lekkages en de wagen kan geen kant meer op! Waarom stapt zo'n chauffeur nou in een wagen waarvan hij wéét dat hij niet goed is? Over bellen/eten/masturberen achter het stuur ga ik het al helemaal niet hebben... [/rant] | |
Barcaconia | maandag 7 december 2009 @ 15:25 |
quote:Veel chauffeurs rijden gewoon elke dag de volle 9 of soms 10 uur vol met snelwegkilometers hoor. Dat scheelt dus op een dagrit minuten in plaats van secondes voor jou. quote:Juist, alle chauffeurs zijn stom en kunnen niet rijden.... Als jij 150.000km in 1 jaar kunt rijden met een 40 of 50tons combinatie zonder problemen, exact tussen de lijnen en sowieso zonder ongelukkig ben je een hele goede jongen. Gelukkig weet ik beter dus eigenlijk is deze discussie inderdaad zinloos. Je hebt dus wel gelijk, maar je argumentatie is erg jammer. | |
So_Surreal_Baby | maandag 7 december 2009 @ 15:26 |
quote:Reageer dan eens op mijn post hierboven ![]() | |
Barcaconia | maandag 7 december 2009 @ 15:37 |
quote:Daar kan ik heel kort over zijn: Dat is geen dagelijkse praktijk. Een auto haal je in met 1kmpu verschil omdat je dan verder kunt. Als je een convooi van 10 voorbij wilt met 1kmpu ben je inderdaad fout bezig, maar dat doen weinig chauffeurs. 1, 2 of 3 auto's inhalen misschien wel. Maar dan wegen die 36 seconde van 20, 40 of 60 auto's alsnog niet op tegen de tijdwinst van de chauffeur zelf. Het is immers voor al die individuele auto's maar 36 seconde op een korte rit, voor de chauffeur kan 1kmpu over 9 uur verspreid gewoon 9km uitmaken, dat kan veel zijn als je van Zuid-Spanje afkomt op een rit van 3 dagen, ritten worden namelijk vaak zeer strak geplanned. Meestal is het trouwens niet 1kmpu, soms wel ja. Maar als je dat doet in de spits is het gewoon verboden, dus chauffeurs kunnen daar flinke boetes voor krijgen (en terecht zeg ik dan ook!). Dat gebeurt ook. Ik ken weinig collega's die inhaalverboden negeren tenzij iemand echt 75 rijdt. Maar dan ben je er ook vlug genoeg voorbij. Dat het gebeurt weet ik ook wel, maar ik zie het gelukkig niet zo heel erg vaak. En over file veroorzaken: Dat heb ik eerder al in dit topic genoemd. Als je zelf een dagje spits mee rijdt zie je exact waarom de vrachtwagens niet voor dat accordeon effect zorgen maar juist de auto's. | |
Bootje84 | maandag 7 december 2009 @ 15:42 |
quote:Ik nodig je graag uit in mijn cabine voor een heel nieuw inzicht... | |
Repeat | maandag 7 december 2009 @ 15:43 |
Truckers ![]() Ze moeten eens actief gaan controleren op dat gespuis wat rustig gaat staan lossen bij een doorgang waar ik ook doorheen moet. Sta je zo een half uur... | |
Barcaconia | maandag 7 december 2009 @ 15:48 |
quote:Er zal vast ergens een auto in de weg staan op de reguliere losplaats omdat hij/zij even vlug boodschappen wilde doen. Te vaak meegemaakt. En maar afgezeken worden door voorbijgangers. Hee sorry, ik ben gewoon mijn werk aan het doen, ga maar zeiken bij automobilisten die geen 100 meter verder willen lopen om op een gewone parkeerplaats te gaan staan. ![]() | |
So_Surreal_Baby | maandag 7 december 2009 @ 15:49 |
BIj het invoegen voeg ik het liefst in voor een vrachtwagen omdat daar veel ruimte voor zit, maar dat vinden jullie irritant dus ![]() | |
Repeat | maandag 7 december 2009 @ 15:52 |
quote:Tuurlijk, ik snap ook wel dat je dan geen uur gaat zitten wachten tot die auto weg is. Maar wat ik vaak meemaak is dat er een vrachtwagen staat te lossen op een losplaats. Dan komt er een collega van hem die bij dezelfde supermarkt moet zijn, pleurt zn vrachtwagen er gewoon naast en gaat ook uitladen. Dan is de hele straat wel geblokkeerd. Maargoed dit is natuurlijk maar één voorbeeld, dit maak ik ook niet vaker mee, behalve op die plek met altijd dezelfde hufterige chauffeur. | |
Bootje84 | maandag 7 december 2009 @ 15:55 |
quote:Zolang ze niet snijden is er niets aan de hand. Oja, automobilisten die op het allerlaatste moment invoegen bij een wegversmalling zorgen ook voor harmonicawerking qua file... quote:Er zijn altijd rotte appels. Ook onder automobilisten.. (Alleen daar zijn er meer) [ Bericht 0% gewijzigd door Bootje84 op 07-12-2009 16:03:06 ] | |
RealZeus | maandag 7 december 2009 @ 15:57 |
quote:Ja, leuk bedacht van TLN. Je kunt een rotte appel wel mooi inpakken maar het blijft een rotte appel. Laat ze eersta maar eens wat doen aan die bedrijven die structureel hun hand lichten met de regels en CAO ![]() | |
RealZeus | maandag 7 december 2009 @ 16:01 |
quote:Ja mag per dag 9 uur rijden en als jij naar het buitenland moet maakt het wel degelijk uit. Maar goed, als jullie het betalen gaan wij wel thuis zitten. ![]() | |
BlueMage | maandag 7 december 2009 @ 16:02 |
quote:lolwut? ![]() Verder terechte klacht. Ik heb nooit last van jullie ik ga op de fiets naar m'n werk. ![]() | |
Bootje84 | maandag 7 december 2009 @ 16:02 |
quote:Verklaar je nader? | |
Bootje84 | maandag 7 december 2009 @ 16:02 |
quote:Ik vergeet "niet ".. Zal het even aanpassen. Dank je ![]() | |
RealZeus | maandag 7 december 2009 @ 16:04 |
quote:Buiten dat, weet jij hoe strak die planningen zijn tegenwoordig? | |
druppelkut | maandag 7 december 2009 @ 16:07 |
quote:Hallo zovty ![]() | |
Bootje84 | maandag 7 december 2009 @ 16:10 |
quote:Chauffeuse? | |
RealZeus | maandag 7 december 2009 @ 16:11 |
quote:Omdat jij geen 90 rijdt. Jouw teller geeft dat aan maar die wijkt af, die vrachtwagn rijdt 90. En over die 80 kilometer : lees even je volgende zin: quote:Sorry? Jij mag wel te hard rijden en als wij het doen zijn we klootzakken? quote:Inhalen tijdens inhaalverbod is not done. Maar die paar minuten kan net het verschil zijn tussen het halen en honderden euro's boete. quote:Omdat de gemiddelde automobilist helemaal geen ruimte wil geven. Ze doen echt alles om voor een vrachtauto te komen. quote:En hoe moet hij dat weten? Ik heb een keer gehad dat er een luchtleiding knapte , dat zie je echt niet aankomen. Ik had het geluk dat het dusdanig was dat mijn remmen niet vastsloegen, m,aar het kan wel. En denk maar niet dat de chauffeur of de planning er blij mee is. quote:Nee, want dat doen automobilisten allemaal niet. Die lezen ook geen krant of ander leesvoer en die hebben ook geen laptop op schoot. ![]() | |
druppelkut | maandag 7 december 2009 @ 16:15 |
quote:En trots! Maar ik ga hier de discussie niet aan. Valt toch niet te winnen, zowel voor de chauffeurs als de automobilisten. ![]() | |
Bootje84 | maandag 7 december 2009 @ 16:15 |
quote:Dat dus. Heb ook een keer een ontplofde luchtbalg meegemaakt. Schrok me de pleuris. Gelukkig sloegen mijn remmen ook niet vast. Had dat wel gebeurd, dan had half Westland vastgestaan ![]() | |
Bootje84 | maandag 7 december 2009 @ 16:16 |
quote:Fuck yeah ![]() | |
#ANONIEM | maandag 7 december 2009 @ 16:17 |
quote:Ik pleit automobilisten niet vrij. Ik zit vaak genoeg (lees: vrijwel dagelijks) op de weg om precies aan te wijzen wie de fileveroorzakers zijn: slakken die zonodig links moeten rijden. Wat vrachtwagens betreft: mijn idee zou zijn om eerst de inhaalverboden uit te breiden. Nu gelden deze alleen op sommige wegen en vaak ook maar van 06.00 tot 10.00 en van 15.00 tot 19.00 uur. Op slechts weinig wegen is het van 06.00 tot 19.00 uur. Dat gaan we wat mij betreft op elke snelweg doen. Een inhalende vrachtwagen is soms wel een minuut of langer bezig om 1-2 collega's in te halen, waarmee hij een tijdsvoordeel van enkele seconden bereikt. Ondertussen worden tientallen auto's hierdoor gehinderd, dus hun gezamenlijke vertraging kan oplopen tot vele minuten. Dat is toch wel een beetje erg scheef, vind je ook niet? Verder menen vrachtwagenchauffeurs vaak (onterecht) dat ze belangrijker zijn dan andere weggebruikers, met loze teksten als "zonder vervoer staat alles stil" en "als wij ons werk niet doen, komen producten niet in de supermarkt". Het uitvoeren van je werk is geen excuus om je op de weg te misdragen. | |
druppelkut | maandag 7 december 2009 @ 16:18 |
Ik zeg altijd maar: "Hoe groter des te voorrang." | |
Koepert | maandag 7 december 2009 @ 16:54 |
Echt een nutteloze discussie.. in de zin van, eens worden gaan 'beide partijen' het toch niet Vrachtwagens die met een minimaal snelheidsverschil inhalen zijn idd irritant.. Aan de andere kant, als je als automobilist niet ff geduld kunt opbrengen (lees: haast hebt), ga dan eerder van huis.. | |
#ANONIEM | maandag 7 december 2009 @ 17:18 |
TS verklaar jij eens al die files (en dat is bijna dagelijks) door een kapotte vrachtwagen? Mijn vermoeden; chauffeurs blijven net zolang doorrijden totdat de boel uit elkaar valt, immers onderhoud kost geld.quote:Dit is helemaal geen gek idee. Jij zegt 's nachts rijden kost extra geld, maar weegt dit op tegen al het fileleed dat vermeden wordt doordat er tijdens de spits geen vrachtwagens rijden? Het zijn indirect vrachtwagens die de meeste files veroorzaken; - niemand rijdt rechts omdat ze anders achter een vrachtwagen zitten - zodra een vrachtwagen gaat inhalen moet iedereen in de ankers met kop-staart botsingen als gevolg. | |
Barcaconia | maandag 7 december 2009 @ 17:24 |
quote:Ik zie dagelijks auto's langs de weg staan. Het verschil is dat een vrachtwagen meer ruimte in beslag neemt en dus overlast kan veroorzaken. Onderhoud kost geld, maar stilstaan op de weg kost nog veel meer geld. Stilstaan langs de weg zijn dus spontane breakdowns, geen achterstallig onderhoud vaak. quote:Chauffeurs zijn ook mensen. Als je alle chauffeurs moet vervangen door nachtchauffeurs ga je een groot probleem hebben. Weinig mensen willen hun gehele sociale leven omgooien door nachtwerk. Want dat is in principe wat je doet. | |
cvboer | maandag 7 december 2009 @ 18:18 |
Ongelofelijk dat automobilisten zich altijd druk zitten te maken om vrachtwagens ![]() Ik wil het gedrag van sommige echt niet goed praten, maar automobilisten zijn soms gigantische hufters. En nee, ik ben geen vrachtwagenchauffeur, ik rijd zowel in een personenauto als een busje. Sommige kunnen het ook maar moeilijk hebben als een busje harder wil dan hun burgerbak, en proberen ze nog gas te geven ook ![]() ![]() maar goed, ontopic, als iedereen nou eens wat meer rekening met elkaar houd dan word het als een stuk beter. Ik stoor mij iig niet aan vrachtwagens, ik ben vaak genoeg met een chauffeur mee geweest. Als er iemand een strak schema heeft dan zijn het de chauffeurs wel. | |
druppelkut | maandag 7 december 2009 @ 18:22 |
quote: ![]() | |
zovty | maandag 7 december 2009 @ 18:31 |
quote: ![]() | |
Ofyles2 | maandag 7 december 2009 @ 18:38 |
Terechte klacht. Sommige automobilisten hebben hun rijbewijs bij de sigarenboer gehaald. | |
Thomass | maandag 7 december 2009 @ 18:43 |
quote:Dankjewel dat je dat met ons wil delen. Stoere jongen. | |
Bootje84 | maandag 7 december 2009 @ 18:49 |
quote:Als jij een kop-staartbotsing krijgt, hou jij (of je achtervolger) niet genoeg afstand. De meeste chauffeurs knallen niet zomaar de vrachtwagen opzij om in te halen, maar spiegelen eerst netjes. (uitzonderingen daar gelaten) Verder maak ik het als automobilist elke dag mee dat auto's in het midden van een 3-5baans weg blijven rijden "omdat er toch genoeg ruimte links is". Jouw reden 1 geldt dus niet altijd. Deze mensen probeer ik altijd subtiel opzij te krijgen met de auto. Lukt het niet binnen 3 seconde, dan haal ik gewoon netjes links in. | |
probeer | maandag 7 december 2009 @ 19:22 |
quote:2.6 kilometer scheelt je dat. | |
Crank | maandag 7 december 2009 @ 19:50 |
Wat doen we met ze allen moeilijk zeg, vrachtwagens weg zorgt er niet ineens voor dat de file's opgelost zijn. Als je je daar echt zo aan ergert ga dan een uurtje langer door op je werk, iedereen lekker pleite nog even lekker op je gemak wat doen, of ga ergens even wat eten halen of drink ergens even rustig koffie. Al dat gehaast en gestress je leeft maar 1 keer waarom zo moeilijk doen, ik ga meestal half uurtje tot uurtje langer door en bijna nooit last van file's. En vrachtwagenchauffeurs doen ook gewoon hun werk dus lekker belangrijk uit eindelijk moeten we het samen oplossen klaar. | |
Samson | maandag 7 december 2009 @ 20:05 |
Vrachtwagens, breek me de bek niet open. 9 van de 10x als er iets is heeft het met een vrachtwagen te maken. Als je ook ziet hoe ze zich gedragen op de snelweg verbaast het je dat er niet nog meer ongelukken gebeuren. Vrachtwagens denken ook altijd dat ze op 1 centimeter van hun voorganger moeten rijden, zitten irritant snel te seinen als jij wel moet remmen om wat meer afstand te nemen etc. Waar komen al die slechte chauffeurs toch vandaan? Is het examen vergemakkelijkt of zo, of laten ze iedere vrachtwagenchauffeur standaard slagen of zo? | |
Stekelbees | maandag 7 december 2009 @ 20:07 |
Vrachtwagenchauffeurs. Nog erger dan een stel triangeljosti's bij elkaar. Dit is echt het ergste soort volk dat er is. Beetje elkaar gaan inhalen op tweebaans snelwegen. Stoere shit heur. Stel mongolen. | |
deepart | maandag 7 december 2009 @ 20:09 |
Vroom Vroom door de straat.. als een wegpiraat | |
Toempf | maandag 7 december 2009 @ 20:10 |
Het kan ook door de wind komen: | |
druppelkut | maandag 7 december 2009 @ 20:10 |
Auto's, breek me de bek niet open. 9 van de 10x als er iets is heeft het met een auto te maken. Als je ook ziet hoe ze zich gedragen op de snelweg verbaast het je dat er niet nog meer ongelukken gebeuren. Auto's denken ook altijd dat ze op 1 centimeter van hun voorganger moeten rijden, zitten irritant snel te seinen als jij wel moet remmen om wat meer afstand te nemen etc. Waar komen al die slechte automobilisten toch vandaan? Is het examen vergemakkelijkt of zo, of laten ze iedere automobilist standaard slagen of zo?![]() | |
Samson | maandag 7 december 2009 @ 20:16 |
quote:Het zou lachen zijn als je het idd om zou kunnen draaien, echter is het niet zo helaas. Maar blijf jij maar gewoon in de waan dat de meeste vrachtwagenchauffeurs (waaronder blijkbaar jezelf) zich voorbeeldig gedragen in het verkeer. Ik kom die voorbeeldige chauffeurs echter zelden tegen helaas. Als een hoop vrachtwagenchauffeurs nu eerst ns beginnen met de nodige afstand te houden en niet onnodig in te halen komen we al een heel eind ![]() | |
tho_Omas | maandag 7 december 2009 @ 20:17 |
Kap dan met inhalen. Truckers zijn rukkers. Vrachtwagenverbod in het weekend? | |
druppelkut | maandag 7 december 2009 @ 20:30 |
quote:Je kunt het ook heel makkelijk omdraaien. Meestal gebeurt er namelijk iets met een auto. Alleen als er iets gebeurt met een auto zijn de gevolgen niet zo erg. Een vrachtwagen krijg je iets moeilijker van zijn plek als ie eenmaal stilstaat. Wat betreft dat afstand houden, daar heb je deels gelijk in. Veel vrachtwagens doen aan het door mij gekscherend genoemde "olifanten". Ik vind dat het domste wat een chauffeur kan doen. Je ziet geen reet meer! Ja, de achterkant van je voorligger. Maar ook auto's maken zich daar veelvuldig schuldig aan. Vorige week heb ik dat zelf nog mogen ondervinden. Op een provinciale weg waar ik 60 reed met mijn combinatie (50 ton, 19 meter lang) stak opeens opa op zijn snorfiets over. 20 meter voor me. Hierdoor moest ik een noodstop maken en zie opeens een auto achter me met een kapotte voorkant achter me vandaan komen. Die was dus vol op mijn aanhanger gereden. Niets van gemerkt om heel eerlijk te zijn. Ik had nog geen krasje op mijn aanhanger!!!! Over dat inhalen van je: Ik haal absoluut niet in als het verboden is. Het liefst haal ik helemaal niet in. Maar ja, soms moet je wel. 75 op de snelweg achter een auto met aanhanger rijden is ook geen pretje. Uit ervaring en gesprekken met de KLPD blijkt dat dit soort inhalen gedoogd wordt. Je moet het dan uiteraard niet te gek maken door 2 of meerdere auto's in te halen. | |
Redbaron | maandag 7 december 2009 @ 20:35 |
![]() ![]() ![]() ![]() schijnheilig kutvolk ![]() | |
Marco001 | maandag 7 december 2009 @ 20:40 |
Ik ben het in dit topic meer met de vrachtwagen chauffeur eens als met de auto-mensen. Ik rij zelf vrij regelmatig in rolstoelbussen die soms zelfs nog slomer zijn als vrachtwagens(qua optrekken, ben er regelmatig door een vrachtwagen uitgereden... XD) maar ik haal ook maar 100 maximaal, vaak na pas 5 minuten plankgas.. Je wilt niet weten hoeveel mensen er bij mij gaan bumperkleven, zelfs soms zo erg dat ik ze niet eens meer zie in mijn spiegels. Ik kom er vaak aps achter dat ze zo dicht achter mij zitten op het moment dat ik op de rem trap. Dan gaat de achterkant van de bus namelijk ineens omhoog, en geloof mij, dat is absoluut niet fijn als je een rolstoeler of mensen met rugklachten ofzo in de bus hebt.. (En ja, ik heb een achteruitkijk spiegel in de bus, maar dacht je dat ik daarmee wat kan zien door een volledig ijzeren of mat plexiglazen rolstoellift heen? We hebben ook een transportbedrijf in de famile, en laatst heeft er nog 1 van die vrachtwagens in de sloot gezeten omdat die door een personenauto werd gesneden. 9 van de 10 ongelukken die bij dat bedrijf gebeuren, zijn schuld van de automobilist, en dat wil wat zeggen, als je zon 150.000 km per jaar maakt(*3) just my 2 cents.. | |
cheqy | maandag 7 december 2009 @ 20:41 |
quote:En ouwe wijven en lesbakken en allochtonen en ......... | |
FCZwolleZuid | maandag 7 december 2009 @ 20:47 |
Als automobilist neem ik het toch op voor de beroeps chauffeurs. Voor mijn werk rij ik regelmatig mee op de vrachtwagen vanuit Apeldoorn naar de haven van Rotterdam en zie regelmatig auto's de meest gekke capriolen uithalen om nog ff snel een afslag mee te pikken. En ook als ik niet mee rij heb ik nooit last van vrachtwagens. Hou er gewoon eens rekening mee dat 40ton niet snel tot stilstand komt en je kijkt wel uit voor vrachtwagens. Natuurlijk zijn er rotte appels maar meestal hebben die een PL op hun kentekenplaat ![]() | |
Redbaron | maandag 7 december 2009 @ 20:50 |
pl begint al uit te sterven hoor, ik pas al op bij het zien van een witte plaat | |
cvboer | maandag 7 december 2009 @ 20:57 |
quote:Graag gedaan. | |
druppelkut | maandag 7 december 2009 @ 21:04 |
Een goede aanvulling op het B-rijbewijs zou zijn om eens een paar uur mee te rijden met een vrachtwagen. En dan pas tegen het eind van de opleiding aan. Misschien wordt er dan wat meer begrip gekweekt voor de beroepschauffeur. | |
Samson | maandag 7 december 2009 @ 21:12 |
quote:Goed verhaal, met jou kun je tenminste een discussie voeren :-) Ik realiseer me dat personenauto's ook best wel debet kunnen zijn, veel mensen zullen zich idd te weinig realiseren dat het rijden met een vrachtwagen wel even anders is dan met een gewone auto. Er zouden er meer rond moeten rijden zoals jij ![]() | |
Grimmjoww | maandag 7 december 2009 @ 22:21 |
Ik mis een FFFFUUUUUUU-paint dat iemand wordt ingehaald ![]() | |
Bootje84 | dinsdag 8 december 2009 @ 16:24 |
quote:Vooral dat ja! Zie het zo; als fietser ben je soms lui om je licht aan te zetten. Automobilisten kafferen op je, maar het doet je weinig. Totdat je zelf de automobilist bent. Je ziet dan hoe gevaarlijk het is. Dit voorbeeld kan ook gebruikt worden met auto's en vrachtauto's.. Denk er maar eens over na.. | |
RealZeus | dinsdag 8 december 2009 @ 19:20 |
quote:Stilstand kost nog veel meer. Gelul dus. quote:Kop staart botsingen? Jullie automobilisten letten toch veekl beter op en houden je toch allemaal netjes aan de regels. | |
tho_Omas | dinsdag 8 december 2009 @ 19:21 |
quote:De zoveelste chauffeur die zijn tijd verdoet op fok. ![]() | |
RealZeus | dinsdag 8 december 2009 @ 19:30 |
quote:Automobilisten: inhalen over een voorsorteervak voor het stoplicht om maar voor je te komen. Hem er bij een invoegstrook met 60 km/u voor flikkeren en dan raar kijken als de vrachtwagenchauffeur daar pissed off over is, inhalen via een tankstation tijdens de file, hem voor een aanstormende vrachtwagen gooien op een 80 kilometer weg om er maar voor te komen, inhalen ook al kan het niet om maar voor de vrachtwagen te komen waarbij ze niet merken dat wij dan allang het gas hebben losgelaten omdat wij al gezien hadden dat hun auto minder Ferrari is dan ze denken, bumperkleven, irritant met hun lichten seinen als je naast een andere vrachtwagen rijdt en je dus geen kant op kunt of lui die dan inhalen over de vluchtstrook. Lui die na het inhalen hun middelvinger opsteken, lui die op een rotonde nog even voor je langsvliegen om maar voor je te komen... Nee, automobilisten zijn inderdaad een stuk fatsoenlijker. | |
RealZeus | dinsdag 8 december 2009 @ 19:33 |
quote:Dat en zelf even in zo'n ding sturen en even checken wat je allemaal ziet en vooral niet ziet vanuit een vrachtwagen. | |
tho_Omas | dinsdag 8 december 2009 @ 19:38 |
quote:Mensen die met 60 invoegen mag je wel prakken. Invoegen in de ochtendspits is soms heel lastig. Door dat olifanten moet je hem er soms wel tussen gooien. | |
RealZeus | dinsdag 8 december 2009 @ 20:02 |
quote:Als ik zie dat er weinig ruimte is en mensen laten op tijd merken wat ze willen dan geef ik ze die ruimte. | |
Bootje84 | donderdag 10 december 2009 @ 19:23 |
quote:dat ook.. Onder het motto van "zelf zien is beter dan het horen".. | |
Rickocum | donderdag 10 december 2009 @ 19:39 |
Ik ben je dagboek gvd niet!!!! ![]() |