abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75506247
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 03:14 schreef Equites het volgende:
Zo te horen is je baas gewoon een grote kk lul, had jij je netjes aan de regels gehouden dan was je nu vrij. Nu heb je geen poot om op te staan.
Oh ... dus als ik het goed begrijp ...

... omdat TS zich niet netjes aan de regels houdt (m.b.t. het aanvragen van verlof) en vervolgens werkelijk vanalles uit de kast trekt (valse ziekmeldingen, werkweigeringen, contractbreuk, etc.) om zich eronderuit probeert te drukken ...

... dan is de báás een grote kk lul

rrrright
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  vrijdag 11 december 2009 @ 07:58:10 #102
162670 DoimeN
Nee, het boeit me niets!
pi_75506924
TS is een Báás

Onbeschaamde TVP

Een december tip:
Je kan atlijd nog tussen Nederland en Belgenland op en neer rijden (tussen kerst en oud en nieuw) om wat illegaal vuurwerk op te halen. Je hebt immers toch alle tijd vrij.
--------------------------------------------------------------------------------------------
Als je gewoon je bek dicht houdt, is er niets aan de hand!
pi_75507104
quote:
Op maandag 7 december 2009 15:49 schreef BrandX het volgende:

[..]

als ik het topic goed gevolgd heeft, geeft TS in het begin ergens aan dat hij vrij had gevraagd met kerst omdat hij naar het buitenland toe gaat (wil gaan). Ik heb dat ook vertaald als zijnde vakantie moet ik zeggen.

Dat overlijdengebeuren betreft een eerder vrijvraag verzoek., als ik ts hier in dit onderling akkefietje goed begrijp:
[..]

[..]

Mja, waarschijnlijk heb je gelijk. In dat geval wil TS dus gewoon vrij, heeft niet op de juiste manier verlof aangevraagd en wil daarom nu ontslag nemen / werk weigeren..

Een aanwinst voor de arbeidsmarkt!
Ik denk altijd goed na voordat ik iets stoms zeg!
pi_75508876
quote:
Op maandag 7 december 2009 15:29 schreef maickeltje het volgende:

[..]

Tuurlijk jij weet waar het om gaat...
Als iemand van je familie overlijd en je dan geen vrij krijgt omdat het zo plots gebeurd...ja dat is inderdaad triest
Het hangt er van af, als het verre neef is, krijg je daar niet automatisch verlof voor volgens de meeste arbeidsvoorwaarden/CAO's, en zal je hiervoor dus op de reguliere manier verlof voor aan moeten vragen, met dus ook de kans dat een leidinggevende dit kan weigeren. En als je geen verlof krijgt als je broer/zus/moeder/vader overlijdt kan je je gewoon ziekmelden, dat is een heel ander verhaal, maar dit staat netjes in elke CAO vermeld als 1 dag voor 2e graads familie, benodigde tijd voor 1e graads etc etc...

Voor het kerstverlof is het zo dat een leidinggevende verlof mag weigeren als je onmisbaar bent voor de werkzaamheden, mits dit gaat conform de geldende procedure, dus binnen 2 weken een reactie etc.

De CAO werkt 2 kanten op.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')