abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75366109
Een hele lap tekst, bereid je voor:

Wij wonen met ons huis in een soort studentenflat. Deze heeft een gezamelijke trappengang. Het betreft 4 hoeken van een flat, welke allemaal onder een ander huisnummer (A,B,C,D) Vallen.

Afgelopen donderdag hadden wij een feest met het huis. Allemaal leuk en aardig, het was immers al de 2e keer dus het was een keer goed geregeld. Rond 3 uur echter, zijn er een aantal kerels die zich niet kunnen gedragen en wij besluiten deze gewoon uit ons huis te zetten. Ze willen eerst niet, gaan schreeuwen, en besluiten dan toch om te gaan. 5 seconden later gaat het brandalarm af, en is het brandalarm in de algemene gang afgegaan, precies op de plek waar zij eruit zijn gezet. Daarnaast waren vuilniszakken door de ruimte gegooid, en de brandslang getrokken

Vervolgens is de calimiteitenlijn gebeld van de desbetreffende woonstichting, maar deze was niet te bereiken. Daarna is besloten om de politie te bellen, omdat het brandalarm met een tussenstation is doorgeschakeld met de brandweer. De politie zei dat we ervoor moesten zorgen dat we het alarm uit moesten zetten, omdat anders de brandweer komt. We hebben de brandalarm eruit gedraaid en het feest gestopt. Vervolgens hebben we op de andere afdelingen (waar ook het alarm afging) hetzelfde gedaan. Hierbij is wel 1 en ander gesneuveld.. Hierna hebben we het feest gecanceld..

Nu is het zo dat de woonstichting het alleen op onze afdeling wil verhalen. De jongen in kwestie is met naam bekend, maar geen van zijn vrienden zegt het gezien te hebben (logischerwijs). Wij kunnen dus niet bewijzen dat hij het heeft gedaan en dienen dus volgens de woonstichting zelf voor de kosten op te draaien. Echter hoe is het mogelijk dat wij voor de kosten verhaald worden, aangezien er niet te bewijzen is wie het heeft gedaan? Het alarm is ingedrukt op een algemene ruimte, en het is mogelijk dat van alle afdelingen iemand op die knop heeft gedrukt. Daarnaast stond de deur naar buiten open, omdat deze kapot was en niet meer vanuit buiten open gemaakt kon worden.

Kan iemand mij vertellen hoe wij hierin staan? Kan de woonstichting het zomaar op ons verhalen? natuurlijk willen wij er alles aan doen om de kosten te verhalen op diegene die het heeft gedaan, we hebben al telefoonnummers en namen. Echter wordt het bewijs moeilijk.

Ik ga nu naar college, maar mobiel internet is beschikbaar.
pi_75366184
Volgens mij kan dit niet zomaar op jullie verhaald worden, maar ben benieuwd naar de andere reacties.
  maandag 7 december 2009 @ 12:15:14 #3
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_75366215
Waarom moeten de bewoners van de andere drie flats de dupe worden van jullie uit de hand gelopen feestje?
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 7 december 2009 @ 12:16:42 #4
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_75366271
Aan de andere kant; jullie wonen er en jullie gaven een feestje.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_75366336
quote:
Op maandag 7 december 2009 12:15 schreef Lienekien het volgende:
Waarom moeten de bewoners van de andere drie flats de dupe worden van jullie uit de hand gelopen feestje?
Dat is inderdaad lullig en een andere kant van het verhaal en weinig met aansprakelijkheid te maken of niet. Zoals het er nu naar uit ziet wordt het zo'n 300 euro pp, waar we geen van allen op zitten te wachten.

Daarnaast hebben we een heel groot vermoeden dat die gast het is geweest. Zeker weten doen we het niet, als dat zo was geweest en we getuigen hadden was hij natuurlijk ervoor opgedraaid.
  maandag 7 december 2009 @ 12:19:12 #6
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_75366343
Jullie feest, jullie verantwoording...

Ook al zou het door die kerel gedaan zijn, hij was toch onderdeel van jullie feestje?
Als je getuigen hebt zou je het civielrechtelijk aan moeten pakken. Maar of dat die paar honderd waard is...
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_75366398
quote:
Op maandag 7 december 2009 12:16 schreef error_404 het volgende:
Aan de andere kant; jullie wonen er en jullie gaven een feestje.
Ja, maar is dat genoeg om het te verhalen op ons? Iemand van een andere afdeling zou erop hebben kunnen gedrukt, of totaal nog iemand anders van buiten de flat (deur stond immers open)

Nogmaals: Ik vraag gewoon wat de mogelijkheden zijn. Zijn de aannames genoeg om het te verhalen?
  maandag 7 december 2009 @ 12:20:45 #8
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_75366411
quote:
Op maandag 7 december 2009 12:19 schreef elby1988 het volgende:
Daarnaast hebben we een heel groot vermoeden dat die gast het is geweest. Zeker weten doen we het niet, als dat zo was geweest en we getuigen hadden was hij natuurlijk ervoor opgedraaid.
Je hebt geen getuigen, dus zonder bekentenis van hem, doet dat totaal niet ter zake (helaas).
pi_75366439
Je bent verantwoordelijk voor je gasten.
  maandag 7 december 2009 @ 12:21:28 #10
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_75366444
Je bent m.i. ook zelf verantwoordelijk als je je deur expres open hebt staan.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
  maandag 7 december 2009 @ 12:22:41 #11
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_75366495
quote:
Op maandag 7 december 2009 12:20 schreef error_404 het volgende:

[..]

Je hebt geen getuigen, dus zonder bekentenis van hem, doet dat totaal niet ter zake (helaas).
En stel dat je een bekentenis zou hebben, dan denk ik nog dat de woningstichting bij TS komt verhalen en dat TS dan mag zien hoe hij het van de dader terugkrijgt.
  maandag 7 december 2009 @ 12:31:31 #12
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_75366831
quote:
Op maandag 7 december 2009 12:22 schreef Lienekien het volgende:

[..]

En stel dat je een bekentenis zou hebben, dan denk ik nog dat de woningstichting bij TS komt verhalen en dat TS dan mag zien hoe hij het van de dader terugkrijgt.
Precies, zoiets zal het idd zijn.
pi_75367039
het probleem is inderdaad dat we geen bewijzen hebben. Kan de woonstichting het alleen op ons verhalen? als wij geen bewijs hebben,hebben zij het ook niet.. of is de aanname groot zat om te verhalen?
  maandag 7 december 2009 @ 12:46:26 #14
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_75367326
Maar ff; je hebt het over donderdag, dat is al weer even geleden, Wat heeft de verhuurder jullie laten weten?
  maandag 7 december 2009 @ 12:53:42 #15
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_75367572
quote:
Op maandag 7 december 2009 12:37 schreef elby1988 het volgende:
het probleem is inderdaad dat we geen bewijzen hebben. Kan de woonstichting het alleen op ons verhalen? als wij geen bewijs hebben,hebben zij het ook niet.. of is de aanname groot zat om te verhalen?
De woningstichting kan waarschijnlijk wel vaststellen dat jullie een feestje hadden. Ik denk dat jullie daarmee wel aansprakelijk zijn te stellen.
  maandag 7 december 2009 @ 12:54:53 #16
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_75367627
quote:
Op maandag 7 december 2009 12:37 schreef elby1988 het volgende:
Ik denk in deze dat de aanname groot genoeg is.

1. Jullie geven een feest.
2. Jullie hebben geen controle over jullie feest.
3. Jullie feest loopt compleet uit de hand.
4. Na uit de hand gelopen te zijn worden er spullen vernield.

De woningcorporatie staat erg sterk hier. Jullie kunnen het hooguit civieltechnisch terug halen.
pi_75368056
Laat ze eerst maar eens duidelijk maken welke kosten er dan daadwerkelijk zijn.
pi_75368247
Jouw feestje, jouw verantwoordelijkheid.

Als die lui niet zo eerlijk zijn om elkaar aan te wijzen zul jij met de gebakken peren zitten.
pi_75368491
ik stel deze vraag omdat na contact met de politie ons is geadviseerd niet te doen en de bal bij hen te laten. volgens hen staan we sterk..

overigens liep het niet totaal uut de hand. er vielen geen klappen en ze zijn na 3x "nee we gaan niet" toch weggegaan

dit stelt me in dubio, misschien eens langs rechtswinkel..
pi_75368614
Wat is nu de schade!
pi_75368817
sorry, op telefoon gaat niet zo snel.

doet het er toe? rond 2k, waarschijnlijk wel meer.. is nog onbekend. 16 melders a 250 euro worden bekeken welke het nog doen.. plus manuren.

[ Bericht 30% gewijzigd door elby1988 op 07-12-2009 13:32:46 ]
pi_75368838
Waarvoor dan? De brandweer is toch niet langs geweest?
pi_75368919
Je zal moeten opdraaien voor de schade die jij hebt toegebracht.

Je zegt dat je op andere afdelingen (wth is een afdeling in dit verband ) de brandalarmen hebt uitgeschakeld en dat daarbij dingen zijn gesneuveld. Dat zul je moeten vergoeden.

De schade die toegebracht is door het simpelweg inschakelen van het alarm is natuurlijk niet voor jullie rekening, maar lijkt me stug dat er schade is ontstaan door het inschakelen van het alarm (tenzij sprinklers).

Maar het is verstandig even te vermelden over wat voor schade we het hebben, dat is totaal niet duidelijk.
  maandag 7 december 2009 @ 13:30:00 #24
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_75368945
Potje breken, potje betalen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_75368956
quote:
Op maandag 7 december 2009 13:26 schreef elby1988 het volgende:
sorry, op telefoon gaat niet zo snel.

doet het er toe? rond 2k, waarschijnlijk wel meer..
Natuurlijk doet het ertoe wat voor schade er toegebracht is, anders is het niet in te schatten of je aansprakelijk bent.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')