abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75363866
Hoi,

Ik zit met een probleem. Vanochtend vond ik een brief van de penningmeester van de vve in de bus met de mededeling dat ik een achterstand van 2006 t/m 2009 ad ¤ 1120,00 even voor 31 december 2009 wil c.q. moet betalen. In de brief wordt er niet aangegeven hoe het bedrag is opgebouwd. Ik heb wel af en toe betaald maar zag dat er in ze totaliteit weinig tot niets werd gedaan (bijv 2x per jaar werd de trap schoongemaakt en 2x per jaar de ramen voor de rest niets).
Middels het internet ben ik er achtergekomen dat vanaf 1 mei 2008 elke vve actief moet zijn?
Dat was deze vve dus niet, het was een slapende vve. Ik heb mijn appartement in 2006 juli gekocht en mijn eerste vergadering was pas in mei 2008. (mijn eerste leden vergadering) (het appartementencomplex bevat 4 woningen en 2 winkelpanden ) De 2e leden vergadering was op 28 oktober jl..
Het huishoudelijk reglement is niet gedateerd en niet ondertekend, deze heb ik als bijlage bij de koopakte gekregen. Per 28 oktober 2009 is het HR gekoppeld aan modelreglement bij splitsing 1983. Ook in de 2e vergadering is pas gestemd dat de servicekosten verhoogd worden (tijdelijk voor een jaar van ¤ 45,00 naar ¤ 100,00) voor een onderhoudsbeurt (schilderen buitenkant)
Vraag1: Ben ik nu verplicht nu ook de achterstallige betalingen van voor actief maken van de vve te betalen?? Op het internet kan ik nergens de verplichtingen vinden mbt een slapende vve (geen vergaderingen en ook geen betaalverplichtingen--> dit is wat ik alleen kan vinden.
Ik ben nu pas via de brief aangesproken en daarvoor nooit. Wat is nu de eigenlijke gang van zaken.

Vraag2: Wanneer is een Huishoudelijke Reglement rechtsgeldig? Ons MODELREGLEMENT BIJ SPLITSING IN APPARTEMENTSRECHTEN 1983

Vraag 3: Kan ik de penningmeester ook een voorstel doen om alleen de achterstallige betaling vanaf 1 mei 2008 te voldoen. Dit immers de datum die door Min. VROM is vastgesteld.

Vraag4: Welke wetsartikelen kan ik gebruiken om een brief op te stellen naar de penningmeester? En hoe ziet zo'n brief eruit?

groetjes,

p.s help help
pi_75363968
Als het 45,- per jaar kost, hoe kom je dan aan 1120,- in 3 jaar?

En wat heb je wel 'af en toe betaald'?
Wat zo werkt dat natuurlijk niet
pi_75364013
quote:
Op maandag 7 december 2009 11:09 schreef Xcalibur het volgende:
Als het 45,- per jaar kost, hoe kom je dan aan 1120,- in 3 jaar?

En wat heb je wel 'af en toe betaald'?
Wat zo werkt dat natuurlijk niet
45 per jaar, dat wil ik ook wel, ik betaal nu 80 per maand.
pi_75364044
Ik zou ze een brief terug sturen met de vraag om uiteen te zetten hoe dit bedrag opgebouwd is en nadat ze dit aangetoond hebben. Daarna pas afstemmen hoe dit bedrag voldaan kan worden.

Een HR moet bij mijn weten vastgesteld zijn door de algemene ledenvergadering waar notulen van moeten zijn om deze te laten gelden.
pi_75364267
Het is 45 per maand sorry … was een slapende vve er werd niks gedaan heb zelf me achterbalkon bijv geschuurd en geverfd etc etc heb bijv een 1 jaar lang in stof gezeten en de vve deed niks…stroom gegeven aan de arbeiders toen het dak werd vernieuwd…
Pas in 2008 is er een ledenvergadering geweest (de eerste) en daar werd het bestuur samengesteld. Ik ben toen ook al niet in gebreken gesteld door het bestuur idem
voor 2009 terwijl beide winkelpanden dat wel werden.
En is de vergadering van 2009 oktber is het HR aan Model gekoppeld.

mvg
pi_75364281
Ik zou idd even de constructie van het bedrag nagaan.
Mijn VVE gaat vanaf januari weer met 10% omhoog.
Haters gonna hate.
pi_75364340
ik weet ik hoor te betalen .... maar de manier waarop sommige zaken zijn gegaan is niet normaal...
ik wil graag betalen maar niet over de periode dat er nog sprake was van een slapen de vve.
kan dat?
pi_75364475
Ik neem aan dat je akkoord bent gegaan met die kosten toen je er ging wonen?
Dan moet je gewoon betalen dus. Dat zaken niet gedaan worden op een manier die jij wilt geeft je geen recht om dan maar niet te betalen. Bovendien ben je zelf lid, dus kan je daar ook zelf wat aan gaan doen....
pi_75364578
bij koopappartement hoort dat je lid wordt van de VVE en dus heb je gewoon te betalen.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  maandag 7 december 2009 @ 11:29:29 #10
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_75364606
Het dak werd dus wel vernieuwd?
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_75364661
Ik heb voor niks akkoord getekend alleen me koopakte ….en volgens mij dienen de servicekosten jaarlijks toch ook bekeken worden als men de jaarrekening gaat maken???
Ben ik met je eens dat ik zelf lid maar heb daar niet bij stilgestaan… en in die periode werd 1 appartement verhuurd 1 stond leeg en ik en mijn buurjongen waren alleen dus op die manier hebben wij alles zelf gedaan….
pi_75364716
Je zal moeten betalen. Vve is niet een kwestie van ik kijk wel of ik betaal. Mocht je op de lange duur niet willen betalen dan kan je woning verkocht worden en daarmee de rekening voldaan worden.
  maandag 7 december 2009 @ 11:34:41 #13
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_75364749
quote:
Op maandag 7 december 2009 11:21 schreef purdy_rolex het volgende:
ik weet ik hoor te betalen .... maar de manier waarop sommige zaken zijn gegaan is niet normaal...
ik wil graag betalen maar niet over de periode dat er nog sprake was van een slapen de vve.
kan dat?
Door je appartement te kopen ben je automatisch lid geworden van je V.v.E.
Of dat nu een slapende was of niet.
De maandelijkse bijdrage hoort daar ook bij. Ook als je niet zo blij bent met de acties van de V.v.E.
Waarom stap je zelf niet het bestuur in? Zie je gelijk waar al het geld in is gaan zitten.

Overigens is 80euro per maand een schijntje, en uiteindelijk zul je via de rechter gedwongen worden je achterstand af te rekenen. Desnoods met een gedwongen verkoop.

M.a.w. ik zou graag willen weten hoe je kosten zijn opgebouwd, en daarna tot een betalingsregeling met je vve zien te komen.

[ Bericht 6% gewijzigd door RaymondK op 07-12-2009 11:53:12 ]
pi_75364895
Ik vind het een beetje vreemd dat je meteen op een forum post.
Mijn eerste reactie zou zijn: Beste penningmeester, geef precies aan hoe dit bedrag is opgebouwd. Bovendien zou ik willen weten hoe de andere leden zijn aangeslagen.

Misschien (heel misschien) had de VVE een tekort opgebouwd vóórdat jij er kwam wonen en verdelen ze het tekort nu voor het gemak maar even over alle leden. Dan heb je nog een punt.

Voor andere tekorten ben je vrij kansloos. De VVE, dat ben jij. Als jij weigert te betalen gaat een ander dat niet voor jou doen.
pi_75365536
@flurry

ja het dak werd vernieuwd maar vraag niet hoe, ik kon om 07.00 de arbeiders elk dag van stroom voorzien omdat er niemand aanwezig was in het pad.... dat soort dingen.. ik heb er nooit wat van gezegd maar nu trek ik het niet....
pi_75369089
quote:
Op maandag 7 december 2009 11:57 schreef purdy_rolex het volgende:
@flurry

ja het dak werd vernieuwd maar vraag niet hoe, ik kon om 07.00 de arbeiders elk dag van stroom voorzien omdat er niemand aanwezig was in het pad.... dat soort dingen.. ik heb er nooit wat van gezegd maar nu trek ik het niet....
Dat is geen argument.
Ik begrijp dat je vindt dat je al meer hebt gedaan dan van je verwacht kon worden, maar die 1100 euro zal toch ergens vandaan moeten komen en je buren gaan het niet opbrengen.
Zou je niet eens vragen hoe het is opgebouwd?
pi_75369341
quote:
Op maandag 7 december 2009 11:38 schreef mgerben het volgende:
Ik vind het een beetje vreemd dat je meteen op een forum post.
Mijn eerste reactie zou zijn: Beste penningmeester, geef precies aan hoe dit bedrag is opgebouwd. Bovendien zou ik willen weten hoe de andere leden zijn aangeslagen.

Misschien (heel misschien) had de VVE een tekort opgebouwd vóórdat jij er kwam wonen en verdelen ze het tekort nu voor het gemak maar even over alle leden. Dan heb je nog een punt.

Voor andere tekorten ben je vrij kansloos. De VVE, dat ben jij. Als jij weigert te betalen gaat een ander dat niet voor jou doen.
Dat had ik dus.
En aangezien de helft plus 1 bepaalde wat er wel of niet besloten werd, had ik gewoon een houten bek.
Een maand na intrek, mocht ik 3000,-- gulden aftikken. Ik heb toen veelvuldig de second-hand shop kunnen bezoeken voor meubels

(Ondanks dat ik geinformeerd had of de reserves voldoende waren.)
pi_75370645
En waarom een tijdelijke verhoging omdat er even geverfd moet worden zou je niet een structurele verhoging doorvoeren waarmee gespaard wordt om eens groot onderhoud te kunnen laten uitvoeren
pi_75372863
vraag me niet er zitten een paar mafkezen daarzo.... ik zo graag willen maar werk zelf 50 uur in de week .....
tja structuele verhoging???? voor 4 bewoners??? pand komt uit 1986 we betalen nu genoeg dat er niet fatsoenlijk mee wordt omgegaan dat zie je nu dus....45,00 naar 100,00 dan verdient iemand goud geld zo op die manier.(100x12x4)
zal het wel moeten gaan betalen maar ze zullen een hele slechte aan me hebben.

Wat ik niet snap is dat ik nooit in gebreken ben gesteld. Kan men mij nu alsnog zomaar opdragen om even af te tikken Ik wil graag betalen maar verdom het over een periode te doen dat er niet eens een bestuur aanwezig was laat staan dat er vergaderd werd.
En daarbij komt nogeens dat het niet een de ledenvergadering naar voor is gekomen.

wat is wijsheid
pi_75373537
Je doet nu voorkomen alsof het jij tegen 'hun' is. Je moet niet vergeten dat jij onderdeel bent van 'hun' (stomweg doordat je het appartementsrecht hebt gekocht). Als er een maandelijkse bijdrage is afgesproken, dan ben je die gewoon verschuldigd vanaf het moment dat jij de transportakte bij de notaris hebt getekend. "Af en toe" betalen ben je misschien mee weggekomen omdat er tot nu toe blijkbaar niet al te strikt op gecontroleerd werd, maar dat is zeker geen reden om eronderuit te komen.

Verder is alles wat je nu in de pot van de VVE stopt strikt genomen nog steeds jouw geld: als je tzt de keet weer verkoopt, kijkt de notaris welk deel van de VVE pot van jou is en dat koopt de koper feitelijk van je over.
pi_75373698
ik ben niet tegen hun voor alle duidelijk ! ik wil wel betalen maar dan moet het wel gaan zo als het zou moeten gaan.!

als je iemand wilt aanspreken dan moet je dat op een fatsoenlijk dan wel officiele manier doen en niet zomaar op de zondag ochtend ff snel een brief in je brievenbus deponeren.
pi_75373772
Je bent verplicht te betalen. Zoals gezegd ben je lid geworden van de VVE en daarmee jezelf verplicht te voldoen aan je plichten als lid. Dit is dus de VVE bijdrage betalen.

Slapend of niet. Slapend wil enkel zeggen dat er niet actief onderhoud gepleegd wordt. Het geld raakt niet op maar kan op een later tijdstip gebruikt worden. Veel VVE's gingen vroeger pas actie ondernemen als er echt wat nodig was. Tegenwoordig mag dat niet meer en moet een VVE een meerjarenplan hebben en die uitvoeren. In principe als je als VVE een meerjarenplan maakt waarbij niets hoeft te gebeuren voldoe je aan de wettelijke maatstaaf en ben je geen slapende VVE meer.

Dat jij de werklui aan stroom hebt geholpen is aardig maar ook gelijk stom dat je daar geen melding van gemaakt hebt. Je mag dus zelf ook wel iets actiever deelnemen.

De verschuldigde betaling is volgens mij nog niet verjaard dus je mag gewoon dokken.
pi_75373827
quote:
Op maandag 7 december 2009 15:26 schreef purdy_rolex het volgende:
ik ben niet tegen hun voor alle duidelijk ! ik wil wel betalen maar dan moet het wel gaan zo als het zou moeten gaan.!

als je iemand wilt aanspreken dan moet je dat op een fatsoenlijk dan wel officiele manier doen en niet zomaar op de zondag ochtend ff snel een brief in je brievenbus deponeren.
Daar sta je in je recht. Geef gewoon aan dat de termijn te kort is en je daar onmogelijk aan kunt voldoen. Ze noemen waarschijnlijk 31-12 omdat ze de balans een beetje op orde willen hebben.
pi_75373902
klopt nog niet verjaard
wellicht ben ik in sommige gevallen te goed geweest....
  maandag 7 december 2009 @ 15:32:42 #25
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_75373954
quote:
Op maandag 7 december 2009 15:31 schreef purdy_rolex het volgende:
wellicht ben ik in sommige gevallen te goed geweest....
Euh nee, je had gewoon moeten betalen.
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')