Hoi,
Ik zit met een probleem. Vanochtend vond ik een brief van de penningmeester van de vve in de bus met de mededeling dat ik een achterstand van 2006 t/m 2009 ad ¤ 1120,00 even voor 31 december 2009 wil c.q. moet betalen. In de brief wordt er niet aangegeven hoe het bedrag is opgebouwd. Ik heb wel af en toe betaald maar zag dat er in ze totaliteit weinig tot niets werd gedaan (bijv 2x per jaar werd de trap schoongemaakt en 2x per jaar de ramen voor de rest niets).
Middels het internet ben ik er achtergekomen dat vanaf 1 mei 2008 elke vve actief moet zijn?
Dat was deze vve dus niet, het was een slapende vve. Ik heb mijn appartement in 2006 juli gekocht en mijn eerste vergadering was pas in mei 2008. (mijn eerste leden vergadering) (het appartementencomplex bevat 4 woningen en 2 winkelpanden ) De 2e leden vergadering was op 28 oktober jl..
Het huishoudelijk reglement is niet gedateerd en niet ondertekend, deze heb ik als bijlage bij de koopakte gekregen. Per 28 oktober 2009 is het HR gekoppeld aan modelreglement bij splitsing 1983. Ook in de 2e vergadering is pas gestemd dat de servicekosten verhoogd worden (tijdelijk voor een jaar van ¤ 45,00 naar ¤ 100,00) voor een onderhoudsbeurt (schilderen buitenkant)
Vraag1: Ben ik nu verplicht nu ook de achterstallige betalingen van voor actief maken van de vve te betalen?? Op het internet kan ik nergens de verplichtingen vinden mbt een slapende vve (geen vergaderingen en ook geen betaalverplichtingen--> dit is wat ik alleen kan vinden.
Ik ben nu pas via de brief aangesproken en daarvoor nooit. Wat is nu de eigenlijke gang van zaken.
Vraag2: Wanneer is een Huishoudelijke Reglement rechtsgeldig? Ons MODELREGLEMENT BIJ SPLITSING IN APPARTEMENTSRECHTEN 1983
Vraag 3: Kan ik de penningmeester ook een voorstel doen om alleen de achterstallige betaling vanaf 1 mei 2008 te voldoen. Dit immers de datum die door Min. VROM is vastgesteld.
Vraag4: Welke wetsartikelen kan ik gebruiken om een brief op te stellen naar de penningmeester? En hoe ziet zo'n brief eruit?
groetjes,
p.s help help