abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75385820
een lilypad is zo'n silconenplakding dei jeop je borstplakt. Doordat het op je tepel duwt onderdrukt het het lekken,moetje alleen niet teveel lekken door bijvoorbeeld een toeschietreflex, ik gok dat dat gebeurt is bij twinkly
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_75385836
Nou, dat is lief hoor Trix. Maar voeden met hoedje is ook geen probleem, alleen wat meer gedoe. Zorg jij eerst maar dat je net zo'n lekker spekkie kweekt als hier nu in de box ligt. En dat gaat jou en Stef lukken, zekers te weten
Lotte!
Noah!
pi_75387084
trix, ik denk dat borstvoeding geven ook voor je moeder iets is wat je moet leren. Je wordt er snel handiger in en voor je het weet zit je op een personeelmiddag te voeden zonder dat iemand het doorheeft.

Linda, goed dat je het probeerd! Maar zoals al gezegd, het hoeft geen probleem te zijn, kijk maar naar Oeke die voedt al 6 maanden met hoedje en dat gaat goed. Maar in het geval van Trix gaat het niet goed, dan is het wel zaak om optijd in te grijpen..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_75387701
Voor Stef die zonder hoedje drinkt

En voor jullie ook gelijk eentje erachteraan Linda
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_75387784
oh Twinkly hier viel die lilypad er ook af op een bepaald moment teveel tsr's enzo gedurende de nacht.
Maar ik denk dat hij inmiddels wel zou blijven zitten.

Boh om het gezellig te houden hier heb ik volgens mij een verstopt melkkliertje te pakken ofzo, denk ik.
Mn linkerborst doet zeer, op 1 bepaalde plek steeds, het zit echt ín mn borst, en het komt af en toe op, een soort stekend/kloppend gevoel. Trouwens vooral ook als ik voorover buk
Maar er is geen harde plek of warme plek te voelen. Drinken is niet pijnlijk verder gelukkig. Ik masseer me suf tijdens het drinken maar het lijkt niet echt minder te worden. T is sinds eergisteravond.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_75399367
Heb je al een warm kompres geprobeerd tijdens het voeden huup?
pi_75399746
quote:
Op maandag 7 december 2009 20:16 schreef Jelief het volgende:
een lilypad is zo'n silconenplakding dei jeop je borstplakt. Doordat het op je tepel duwt onderdrukt het het lekken,moetje alleen niet teveel lekken door bijvoorbeeld een toeschietreflex, ik gok dat dat gebeurt is bij twinkly
Plons! Shirt nat!
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_75400274
Trix, hoe ging de nacht?
  dinsdag 8 december 2009 @ 10:17:56 #59
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_75400755
Goodmornings, daar zijn we weer De nacht ging supergoed, de afgelopen 3 voedingen is het tepelhoedje niet meer uit het bakje gekomen! Bovendien was hij net 40 gr. Aangekomen (gewogen voor voeding, na poepbroek) maar daar durf ik slechts onder voorbehoud enthousiast over te zijn Alleen is deze voeding nogal snel klaar, maar ach.. Dan komt hij zo wat sneller denk ik.
3!
pi_75400786
JOEPIE !!!!
pi_75400811
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 10:17 schreef Incantrix het volgende:
Goodmornings, daar zijn we weer De nacht ging supergoed, de afgelopen 3 voedingen is het tepelhoedje niet meer uit het bakje gekomen! Bovendien was hij net 40 gr. Aangekomen (gewogen voor voeding, na poepbroek) maar daar durf ik slechts onder voorbehoud enthousiast over te zijn Alleen is deze voeding nogal snel klaar, maar ach.. Dan komt hij zo wat sneller denk ik.
Klinkt goed hoor!

Een voorzichtige
  dinsdag 8 december 2009 @ 10:29:48 #62
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_75401110

Wat fijn!

Hoe veel nog tot aan zn geboortegewicht?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  dinsdag 8 december 2009 @ 10:31:03 #63
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_75401149
Wat goed zeg Incantrix!
En kan het niet zo zijn, maar mss lul ik maar wat, dat hij nu beter en effectiever leert drinken waardoor hij iets sneller klaar is zelfs?
pi_75401680
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 10:31 schreef Brighteyes het volgende:
Wat goed zeg Incantrix!
En kan het niet zo zijn, maar mss lul ik maar wat, dat hij nu beter en effectiever leert drinken waardoor hij iets sneller klaar is zelfs?
Het zou kunnen be, hij hoeft nu minder moeite te doen voor de melk... Maar de tijd die een kindje aan de borst zit zegt toch niet zoveel over hoeveel te binnen krijgen. Jennifer is altijd al een hele snelle drinker geweest en was met 5 minuutjes vaak wel klaar.. En dan had ze toch haar buikje vol. Andere kindjes drinken 20 minuten.

Dat is ook wel weer het voordeel van voeden op verzoek, je hoeft je helemaal niet druk te maken over de tijd die een kindje drinkt. Drinkt hij inder lang als normaal, dan kan het best zijn dat hij een klein slokje wilde en gewoon wat eerder komt voor een voeding.
  dinsdag 8 december 2009 @ 10:51:47 #65
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_75401752
Nou ja, dat bedoelde ik dus ook eig. te zeggen. Dat het feit dat hij nu korter gedronken heeft niet per se wil zeggen dat hij minder gedronken heeft zeg maar.

*weer weg is...
's Niet mijn terrein.
  dinsdag 8 december 2009 @ 10:56:17 #66
35189 Troel
scherp en bot
pi_75401905
Stef! Knappe kerel! En Lotte ook al zonder hoedje!

Ik wil even het lijstje van gisteren nog aanvullen:
quote:
Op maandag 7 december 2009 10:59 schreef Troel het volgende:
dag 1: 3145
dag 3: 2840 (-10%!)
dag 4: 2870
dag 5: 2880
dag 6: 2890
dag 7: 2910
dag 8: 2970
dag 9: 3120
dag 11: 3070
dag 31: 3850
7 weken: 4580 gram en 57,5 cm!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_75419748
Ik kom dit topic even binnenvallen met een vraagje..

Lianne is ruim 9 maanden en ik geef nog 100% borstvoeding.
Nu heeft ze sinds kort tandjes, en het is net een tepelklem die gezet wordt als ze gaat drinken!
Moet soms echt even goed m'n tanden op elkaar houden, zo'n pijn doet het soms als ze drinkt!

Is er met tandjes een andere manier van aanhappen nodig?
Ik voedt haar trouwens vaak liggend in bed of dat zij op het voedingskussen ligt.

Alvast bedankt voor jullie reacties!
pi_75421514
Auw heb je al andere houdingen geprobeerd? Bij mij hielp het als mijn zoontje zijn hoofd een beetje in zijn nek moest gooien voor het aanhappen (dus de borst aanbieden met de tepel ter hoogte van zijn neusje, beetje wazig uitgelegd misschien ) En inderdaad letten op het aanhappen, ze moeten echt een grote hap nemen zeg maar. Succes!
pi_75451809
Hoi! Ik probeer ook weer een beetje mee te gaan posten. Dat je het zo druk kan hebben door zo'n klein mensje
Het gaat hier redelijk met de borstvoeding. Goed op gang gekomen, maar we zitten met een hyperlactatie. Emma heeft daardoor onwijs veel darmkrampen en dat gaat echt door je ziel, zo sneu Vorige week donderdag begon ik aan blokvoeden à 3 uur en dat bracht al veel verbetering. Toen dachten we maandag 'laten we het weer normaal gaan proberen' en BOEM, weer gedonder. Lactatiekundige gebeld en toch weer terug naar het blokvoeden. Totaan het oneindige zeg maar Zolang die rotkrampen maar achterwege blijven vind ik het best!

Gelijk even een vraagje erachteraan: hoe zorgen jullie dat die zoogkompressen op hun plek blijven zitten? Ik heb van die wasbare van Avent, maar ze gaan de hele cup door en dat is niet erg handig met het lekken
pi_75452928
Moet ik nou hier zijn? Of juist in het flesvoeding- of kolftopic? Isabeau moet volgende maand naar het kdv, maar sinds een week weigert ze afgekolfde melk uit een flesje te drinken. Toen ze 4 a 5 weken was ging het prima. Toen heb ik het twee weken niet gedaan (dat zal de fout wel zijn) en nu weigert ze. AARGH! Wat nu? Iemand tips?
pi_75454294
Weigert ze de fles ook als iemand anders 'm aanbiedt?
pi_75454426
Helaas wel Soms drinkt ze een paar teugjes, maar meer dan 20 is er niet in te krijgen middels de fles
pi_75455268
Ik ben geen lactatiekundige oid, maar ik doe even m'n best om met je mee te denken.

Het kan zijn dat ze de fles om de fles weigert, maar het kan natuurlijk ook dat ze de smaak van de afgekolfde melk niet lekker vindt (als het ingevroren is geweest). Wil ze ook geen verse afgekolfde melk uit de fles? Behalve de fles kun je natuurlijk ook cupfeeding of fingerfeeding proberen, maar ik weet niet hoe graag ze dat op het kdv gaan doen...
Misschien is het nog een optie om live te voeden? Je hebt recht op een kwart van je werktijd om te voeden en dat mag je ook gebruiken om naar je kind toe te gaan ipv te kolven.

Irritante situatie overigens, maar wel prettig dat je nog een maand de tijd hebt om een oplossing te vinden. Succes! Ik hoop dat je wat aan m'n antwoord hebt.
pi_75455384
Bedankt voor het meedenken! De melk is vers, dus daar kan het niet aan liggen. Live voeden is helaas geen optie door mijn woon- werkafstand

Ik zal met het kdv overleggen. En inderdaad, gelukkig heb ik nog een maandje.

(en mijn schoonzus die lactatiekundige is ook nog raadplegen)
pi_75459952
Wup, je hebt van die wegwerpdingen daar zit een plakkertje op. Dubbelzijdig tape misschien?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')