abonnement Unibet Coolblue
  maandag 7 december 2009 @ 12:03:25 #51
158491 Broekpaling
Plons is water.
pi_75365810
Het was super, we stonden vooraan.
0 topics op naam. 14.gif
pi_75366322
Wat een bril-jant concert zeg!
Om half 5 van huis weg gegaan, iets voor 5en in de rij, kwart over 5 binnen!
Lekker broodje bapao naar binnen gewerkt icm drie bier en toen wachten op CombiChrist!

Combichrist, tsja, best vet, maar gaat op een gegeven moment wel vervelen. Vond ze precies lang genoeg spelen, zodoende een vet voorprogramma.

Rammstein was geniaal. Totaal geen last gehad van het geluid, was super. Heb alleen maar staan headbangen, springen, schreeuwen, beuken, noem maar op! Waanzinnig!
Het enige puntje was dat het podium idd iets hoger moest, heb niet gezien hoe Flake aan zn glitterpakje kwam
Maar dat boeit verder ook niet, want als je staat te beuken zie je het ook niet, dus care!
Topconcert!

En omdat ik mooi met de fiets was, was ik om kwart voor elf al weer thuis, helemaal voldaan en kapot!
Elke euro waard geweest, heerlijke show!

Pinkpop misschien maar eens een dagkaart overwegen
Bringing them big boy toys, I do big boy things, I make big boy noise
pi_75366371
quote:
Op maandag 7 december 2009 12:01 schreef Katth het volgende:

[..]

Ga dan niet vooraan staan
Totaal niet mee eens. Vooraan je uitleven is natuurlijk geen probleem, als de omgeving er ook geen probleem mee heeft. Als jij de enige bent in een groep mensen die zich uitleeft en de rest stoort zich mateloos aan jou, ben je domweg a-sociaal bezig.

De jongens in kwestie hoefde maar een meter of 10 naar links te gaan en konden daar helemaal los gaan. Daar hadden ze gewoon mee kunnen dansen met de mensen die dat ook leuk vinden. Of ze konden naar het groepje die achter mij aan het dansen waren. Ik had geen last van hun en zij niet van mij . Iedereen blij
pi_75367456
erg mooi concert, duurde voor mijn gevoel veelste kort
oud & nieuw in de zon vieren :)
kiss from a little thing
pi_75367996
Echt geweldig, Flake constant op zo'n lopende band
Counting all the assholes in the room, Well I'm definitely not alone.
AFCA, Can't be stopped!
Rammstein über alles.
  maandag 7 december 2009 @ 13:11:37 #56
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_75368216
quote:
Op maandag 7 december 2009 13:05 schreef DerMeister het volgende:
Echt geweldig, Flake constant op zo'n lopende band
Dat viel me ook al op . Ook later in een bootje over het publiek heen, geweldige gast
pi_75369250
Weet iemand trouwens wat de setlist was? Ben wel benieuwd welke nieuwe nummers ze nu allemaal gespeeld hebben!

Had trouwens ook gezeik met staan op de tribune, ging samen met mn zus staan zo vlak voordat ze terugkwamen, daarna blijven staan, heb veel gezeik en bier over me heen gehad omdat twee suffige oude taarten twee rijen achter me het niet konden zien. Kut voor ze, hadden ze het maar vriendelijk moeten vragen in plaats van meteen met drank te gooien, sukkels
Op woensdag 30 juli 2014 17:12 schreef Nebo het volgende:
Jouw lul is jongvolwassen en in de bloei van zijn leven Spankster.
pi_75369382
quote:
Op maandag 7 december 2009 13:36 schreef SpankmasterC het volgende:
Weet iemand trouwens wat de setlist was? Ben wel benieuwd welke nieuwe nummers ze nu allemaal gespeeld hebben!

Had trouwens ook gezeik met staan op de tribune, ging samen met mn zus staan zo vlak voordat ze terugkwamen, daarna blijven staan, heb veel gezeik en bier over me heen gehad omdat twee suffige oude taarten twee rijen achter me het niet konden zien. Kut voor ze, hadden ze het maar vriendelijk moeten vragen in plaats van meteen met drank te gooien, sukkels
Rammlied
B********
Waidmanns Heil
Keine Lust
Weisses Fleisch
Feuer Frei
Wiener blut
Frühling in Paris
Ich tu dir weh
Liebe ist für alle da
Benzin
Links 2 3 4
Du hast
Pussy
Sonne
Haifisch
Ich Will
Engel

van Last.fm af

Beeldschermen zijn wel gewenst, ik heb amper iets kunnen zien Maar gelukkig was het verder wel weer eeerg vet
pi_75369530
Geen Morgenstern dus? Jammer, hun mooiste nummer.
  Boks-Chick maandag 7 december 2009 @ 13:46:42 #60
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_75369691
quote:
Op maandag 7 december 2009 13:43 schreef bloodymary het volgende:
Geen Morgenstern dus? Jammer, hun mooiste nummer.
Heirate mich, die zou ik zo graag eens een keer live willen zien
lolwut
  maandag 7 december 2009 @ 14:11:50 #61
255897 Chirrel
I don't give a plain fuck
pi_75370722
Ik heb wel wat nummers gemist, maar dat heb je nou eenmaal bij een new-album-tour.
Geluid viel goed te doen ook al zakten de solo's van Richard ver weg in de bagger.

Prima concertje.
pi_75370877
Het wordt tijd om eens een best-of-tour te gaan doen. Net als de Stones 6 jaar terug deden, gewoon dik 2 uur hits .
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
pi_75370880
Voor mij zat een echtpaar van rond de 60 die er echt uitzagen alsof ze naar de zoveelste symfonie van Beethoven gingen in het concertgebouw maar die vrouw ging helemaal uit haar plaat
Wel lekker blijven plakken hè?
  maandag 7 december 2009 @ 14:18:46 #64
160346 Mavro
Black & Red
pi_75371029
Even mijn korte reactie:

Het was mijn eerste concert en het was een super ervaring!

We hadden staanplaatsen in de cirkel vooraan. Toen er genoeg mensen in dat gebied stonden, kreeg je een blauw bandje en mocht je alleen nog met dat bandje de cirkel in.

We stonden achteraan in de cirkel tegen het hek en aangezien ik maar 1.71m ben, heb ik niet alles helemaal goed kunnen zien.

Op Combichrist zijn we helemaal los gegaan. Heerlijke muziek, lekker knallen en een goede opwarmer! We waren de enige in het vak die er een beetje op konden losgaan trouwens. De rest keek alsof ze naar een begrafenis gingen.

Paar observeringen:
* Mijn broertje en zijn vriend (beide 20) en ik (24) hebben de gemiddelde leeftijd van het publiek naar beneden gehaald.
* Als je dan in de cirkel staat, waarom zing je dan niet mee of sta je niet lekker te headbangen? Mensen keken alsof ze een begrafenis aan het bekijken waren.
* Ik had het idee dat ze echt superkort speelden. Ook klopte de eerder genoemde setlist niet helemaal, maar gelukkig bestond de eerste toegift uit Sonne, Haifisch (!!!) en Ich Will en daarna ook nog Engel.
* Hoewel het mijn eerste Rammsteinconcert was had ik het idee dat het wat op de automatische piloot ging. Op de dvd's zie je ze veel meer plezier hebben.
* Wc's waren kut geregeld
* Ik ben nu nog schor van het meebrullen en heb me uitstekend vermaakt

Filmpjes en foto's die ik gemaakt heb zijn redelijk gelukt en ik zal vandaag nog een linkje posten.

Ow, en waarom mocht ik niet op de rug van mijn broertje? Echt superflauw, anders had ik Sonne super kunnen filmen!
"If you can fake sincerity, you can fake pretty much anything."
  maandag 7 december 2009 @ 14:21:10 #65
255897 Chirrel
I don't give a plain fuck
pi_75371145
^Ja dat is waar, na x-aantal concerten is het niet echt uniek meer en dat zag je er wel vanaf.
En ik had een doodswens voor een paar gasten naast me die alles moesten filmen voor hun nageslacht, die ze hopelijk nooit zullen krijgen.
  maandag 7 december 2009 @ 14:25:08 #66
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_75371338
quote:
Op maandag 7 december 2009 14:18 schreef Mavro het volgende:
Even mijn korte reactie:

We stonden achteraan in de cirkel tegen het hek en aangezien ik maar 1.71m ben, heb ik niet alles helemaal goed kunnen zien.

Ow, en waarom mocht ik niet op de rug van mijn broertje? Echt superflauw, anders had ik Sonne super kunnen filmen!
Zodat mensen achter jou, ook al zit er een gat van 2 meter tussen, ook nog wat kunnen zien. Voor ons ging ook een meid bij iemand op de shouders, die werd gewoon naar de grond getrokken.

Als je klein bent en shit wil zien, ga je maar op de tribune zitten.
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
  maandag 7 december 2009 @ 14:42:10 #67
14612 _GdR_
3.1415926536
pi_75372007
Gister dus ok geweest met een stel 'hardcore' concert bezoekers. Ik ben meestal meer van relaxt op de tribune zitten enzo. Mja we gingen dus naar dat voorste vak en kregen zo'n lintje dat je dus gewoon heen en weer kon lopen. ik zit dus nooit meer op de tribune.

Combichrist vond ik echt veel te vet. Deed me een beetje denken aan die scene van matrix2 in die grot. super vet. Het geluid van Rammstein vond ik ook tegen vallen. heb nog steeds een fukking piep in mn linker oor

Het vuur(werk) vond ik ook iets te ruig zeker met feuer frei als die gasten die vlammenwerpers op hebben.

Kortom: voor herhaling vatbaar.

Pakeren was ook iets te vet. Er was ook nog 1 of andere gothic party aan de gang aan die parkeer gasten vragen waar we moesten parkeren voor de 'gothic & fancy' beurs. gratis en net om de hoek van het stadion Ben wel gaar vandaag maar het is het waard.
Out! out! flapoor your father! | DaFan's moeder
pi_75372249
Recensie Oor:
quote:
BIJ RAMMSTEIN VLIEGT HET VUURWERK JE OM DE OREN :: 7-12-2009

Lange tijd zag het er naar uit dat Rammstein 2010 niet zou halen. Interne ruzies en machtsspelletjes verdeelden het collectief. Bovendien moest het optreden in Luxemburg een paar dagen voor deze show in Nederland wegens ziekte van een van de bandleden worden afgelast waardoor het tot zondagmorgen onzeker was of de vurige Duitsers wel zouden komen opdagen.

Maar zondagavond, om stipt acht uur, staat de groep dan toch voor de tweede keer in hun loopbaan in het Gelredome te Arnhem. Die ze qua podiumaankleding omtoveren tot een soort van elektriciteitscentrale. Het concert pakt uit als een ware triomftocht. Compleet met vuurwerk - waar de band om bekend staat.

Het optreden staat grotendeels in het teken van het nieuwe album Liebe Ist Für Alle Da, waarvan vrijwel alle nummers worden gespeeld. Dat is meestal slecht nieuws voor de fans van een band. Maar Rammsteins laatste is zeker niet hun slechtste en bovendien zijn alle liedjes van een passend decor voorzien. Tot en met waslijnen met babies met laserogen die aan het eind exploderen (in Wiener Blut) en een als een ratelslang over het publiek heen schietend vuurwerk aan toe. Dit is veruit de meest spectaculaire liveshow van de band in Nederland.

Ook de drummer en de beide gitaristen krijgen een rol in het vuurspektakel, maar de visuele spilfiguren blijven zanger Till Lindemann en toetsenspeler Flake. Tijdens Ich Tu Dir Weh krijgen de twee het met elkaar aan de stok. De schriele, Goofy-achtige toetsenman is echter geen partij voor de stoere bodybuilder van een zanger. Vanaf een hoge paal stort Till een melkemmer vol lava over de iele slungel uit. Flake herrijst in een zilveren pak, maar wordt nooit meer helemaal de oude en moet de rest van het optreden afmaken op een soort van lopende band, waarop hij heel wat kilometers aflegt.

Hoewel iedereen de nummers uit volle borst meezingt en tijdens het concert diverse mensen al enthousiast tegen elkaar op springen en botsen, slaat de vlam echt in de pan tijdens de paar oudjes die er worden gespeeld. Zoals Feuer Frei!, waarin de gitaristen met maskers op hun gezichten ook vuur blijken te kunnen spuwen (en niet te weinig; je voelt de hitte tot zeker halverwege de zaal), Benzin (nog heter, en nog meer stank) en Links 2, 3, 4, waarin het publiek keihard Links Heil roept.

Spectaculair zijn verder de grote sneeuwvlokken die zanger Till Lindeman tijdens Pussy over de zaal uit spuit en de kolossale ijzeren engelenvleugels die tijdens de laatste toegift - het door een zangeres ondersteunde Engel - op het podium te zien zijn. Rammstein was muzikaal al de strakste en leukste metalband van de afgelopen jaren, maar heeft zichzelf qua show op alle fronten overtroffen.

Door Philip van Campenhout / Fotografie: Peter Pakvis

Gezien: 6 december 2009, Gelredome, Arnhem
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  maandag 7 december 2009 @ 14:50:16 #69
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_75372296
quote:
Op maandag 7 december 2009 14:18 schreef Mavro het volgende:

Ow, en waarom mocht ik niet op de rug van mijn broertje? Echt superflauw, anders had ik Sonne super kunnen filmen!
[...] .

Er stonden beetje middenin de zaal ook 2 dozen die op de schouders/rug zaten. Gelijk het (behoorlijk) goede zicht weg. 't Was dat ik bij ze stonden, anders had ik ze gevraagd om gewoon te gaan staan.
  maandag 7 december 2009 @ 15:09:01 #70
160346 Mavro
Black & Red
pi_75372972
Nouja zeg, voor 1 nummer maakt toch niet uit? Lekker zuur.

Anyway, ik kon nog redelijk op het hek staan dus ik heb het meeste gewoon mee kunnen krijgen.
"If you can fake sincerity, you can fake pretty much anything."
  Boks-Chick maandag 7 december 2009 @ 15:10:32 #71
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_75373019
quote:
Op maandag 7 december 2009 14:48 schreef Felixa het volgende:
Recensie Oor:
[..]
lolwut
  Boks-Chick maandag 7 december 2009 @ 15:11:54 #72
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_75373062
quote:
Op maandag 7 december 2009 15:09 schreef Mavro het volgende:
Nouja zeg, voor 1 nummer maakt toch niet uit? Lekker zuur.

Anyway, ik kon nog redelijk op het hek staan dus ik heb het meeste gewoon mee kunnen krijgen.
ja erg leuk, als net voor een van je favo nummers zo'n gozer voor je op iemands schouder jouw zicht belemmerd. Ook al is het maar voor een nummer. Freaking irritant. Ik ben niet gekomen om delen niet te zien omdat iemand 'maar voor een nummertje' op de rug van een ander moet (want met jou willen meer dat doen).
lolwut
pi_75373255
quote:
Op maandag 7 december 2009 12:03 schreef Broekpaling het volgende:
Het was super, we stonden vooraan.
Gelukkig wel net buiten de schuimparty bij Pussy
  maandag 7 december 2009 @ 15:17:56 #74
158491 Broekpaling
Plons is water.
pi_75373323
quote:
Op maandag 7 december 2009 15:16 schreef Sm0keZ het volgende:

[..]

Gelukkig wel net buiten de schuimparty bij Pussy
Nee, er midden in.
0 topics op naam. 14.gif
  maandag 7 december 2009 @ 15:26:09 #75
255897 Chirrel
I don't give a plain fuck
pi_75373664
Het flatste net naast ons.

En Loki_ vindt dat Flake in zijn bootje cool was.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')