abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75355790
Heb je in jouw land de Sint nog zien langskomen? Hebben je kids hun schoentjes nog gezet?

Krijg je de locals een beetje warm voor het Sinterklaasfeest (surprises, gedichten )?

Of doe je er totaal nix aan? En zoniet: mis je het???
 FR
pi_75355804
Zelf had ik er voor dit jaar geen zin in om moeite te doen, want het kan de familie hier niet zo bar veel schelen eigenlijk. Ze denken dat het zoiets is als je 'naamdag' (zie katholieke kalender), dus men wenst me dan vooral een "bonne (fête de) Saint Nicolas".... ("fijn Sinterklaasfeest gewenst") - een beetje of het je verjaardag is, maar dan zonder enige poespas...
Als je dan als enige gaat zitten dichten, cadeautjes bedenken, etc, dan is de lol er eigenlijk wel vrij snel af...

En net toevallig dit jaar kreeg ik onverwacht (surprise) Sinterklaasbezoek! Ik kreeg een belletje de avond vantevoren dat 'men' langskwam. Ik heb dus lekker toch kadøwwwwtjes en lieve attenties gehad en ik moet toegeven dat dat toch best wel leuk was!

Dus ja, ik mis de Sinterklaassfeer eerlijk gezegd wel een beetje.
 FR
pi_75355807
Ik vind 't wel leuk om even mee te lezen, if you don't mind.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_75355846
quote:
Op zondag 6 december 2009 23:42 schreef Quir het volgende:
Ik vind 't wel leuk om even mee te lezen, if you don't mind.
Nee hoor, no problème.
 FR
  zondag 6 december 2009 @ 23:50:27 #5
253334 Kevincy
Duivenmelker
pi_75356070
In Hongarije heet ie Mikula's
"Fuck the phones! Unless Carmen Electra calls for an
emergency titty-fuck, dont pick up!"
"He's so full of shit that his eyes are brown"
  zondag 6 december 2009 @ 23:52:47 #6
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_75356134
In Spanje heb ik het nog nooit gezien. Behalve onder Nederlanders dan,
  maandag 7 december 2009 @ 00:03:02 #7
163216 bioloogje
Meneer Bioloogje voor jou!
pi_75356462
quote:
Op zondag 6 december 2009 23:52 schreef Snakey het volgende:
In Spanje heb ik het nog nooit gezien. Behalve onder Nederlanders dan,

Voor hun is het normaal... Ze hebben hem het hele jaar al bij ons is hij maar een maandje...
pi_75356639
quote:
Op maandag 7 december 2009 00:03 schreef bioloogje het volgende:

[..]

Voor hun is het normaal... Ze hebben hem het hele jaar al bij ons is hij maar een maandje...
 FR
pi_75356679
quote:
Op zondag 6 december 2009 23:50 schreef Kevincy het volgende:
In Hongarije heet ie Mikula's
Klinkt indd min of meer hetzelfde. ('Nicolaus')
Weet je toevallig ook hoe het daar gevierd wordt en of het op de Nederlandse Sinterklaastradities lijkt?
 FR
  maandag 7 december 2009 @ 00:22:50 #10
253334 Kevincy
Duivenmelker
pi_75356986
quote:
Op maandag 7 december 2009 00:10 schreef Bora-Bora het volgende:

[..]

Klinkt indd min of meer hetzelfde. ('Nicolaus')
Weet je toevallig ook hoe het daar gevierd wordt en of het op de Nederlandse Sinterklaastradities lijkt?
Sinterklaas in Hongarije heet Mikula's en hij komt uit Lapland. Hij heeft geen zwarte pieten om zich heen om hem te helpen maar een klein duivel, Krampusz. Een echte Krampusz is voor kleine kinderen zo eng, dat je hem eigenlijk maar heel zelden ziet: een man met een enorm houten duivelsmasker op.

Kinderen poetsen één van hun laarzen op en zetten deze in de vensterbank van hun slaapkamer. Ze laten het raam open om Sinterklaas naar binnen te laten. Hij stopt in de nacht van 5 op 6 december lekkers in de schoenen van kindertjes mits zij deze gepoetst hebben.

Vaak komt Mikula's ook op school (op zes december) en leest dan, net als in Nederland uit zijn grote boek voor. Rond Sinterklaas zijn er ook chocolade figuren te krijgen, die zeer sterk op onze eigen Sint lijken, met staf, zak en mijter.
pi_75357347
quote:
Op maandag 7 december 2009 00:22 schreef Kevincy het volgende:

[..]

Sinterklaas in Hongarije heet Mikula's en hij komt uit Lapland. Hij heeft geen zwarte pieten om zich heen om hem te helpen maar een klein duivel, Krampusz. Een echte Krampusz is voor kleine kinderen zo eng, dat je hem eigenlijk maar heel zelden ziet: een man met een enorm houten duivelsmasker op.

Kinderen poetsen één van hun laarzen op en zetten deze in de vensterbank van hun slaapkamer. Ze laten het raam open om Sinterklaas naar binnen te laten. Hij stopt in de nacht van 5 op 6 december lekkers in de schoenen van kindertjes mits zij deze gepoetst hebben.

Vaak komt Mikula's ook op school (op zes december) en leest dan, net als in Nederland uit zijn grote boek voor. Rond Sinterklaas zijn er ook chocolade figuren te krijgen, die zeer sterk op onze eigen Sint lijken, met staf, zak en mijter.
Leuk om de details van de Sinterklaas"variant" daar te horen!

Wat is de rol van Krampusz? Moet hij ook de stoute kindertjes straffen of meenemen, in principe?

En blijven de volwassenen het feest nog doorvieren, met cadeau's onder elkaar; zoals die gekke Hollanders?
 FR
  maandag 7 december 2009 @ 00:52:55 #12
253334 Kevincy
Duivenmelker
pi_75357723
quote:
Op maandag 7 december 2009 00:37 schreef Bora-Bora het volgende:

[..]

Leuk om de details van de Sinterklaas"variant" daar te horen!

Wat is de rol van Krampusz? Moet hij ook de stoute kindertjes straffen of meenemen, in principe?

En blijven de volwassenen het feest nog doorvieren, met cadeau's onder elkaar; zoals die gekke Hollanders?
Hij is het hulpje dat wat achterlaat in d schoen, aan het presentje kunnen kinderen zin of ze leuk of vervelend zijn geweest.

Lieve kinderen vinden vaak chocola in hun schoen en stoute kinde­ren soms alleen een ui, aardappel, steenkooltje O.I.D

De oudere lekker aan de Palinka (Palinka is een vruchtenbrandewijn, die vooral gestookt wordt uit appels, pruimen, peren of abrikozen of van welke andere vruchten ook.) En ik ben vaker dronken geweest maar met palinka ga je echt door de war lopen.

ff een foto gegoogled voor je

pi_75359915
We spelen hier (nieuw zeeland) met heel veel mensen het "dobbelstenen spel" tijdens Sinterklaas
  maandag 7 december 2009 @ 09:29:45 #14
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_75361067
Sinterklaas heb ik gemist dit jaar. We zouden nog wel naar de Hems (NL pub) gaan, maar dat is er niet meer van gekomen.

De eerste paar jaren heb ik mijn vrienden 'geforceerd' om Sinterklaas met me te vieren, maar dan had ik ook het snoepgoed en versieringen. Dit jaar had ik alleen een paar kleine zakjes Deense pebernodder die trouwens precies gelijk aan pepernoten zijn.
reset
  maandag 7 december 2009 @ 11:14:55 #15
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_75364127
Als wij volgend jaar in duitsland wonen dan vieren we wel sinterklaas. Mijn zoontje is jarig op 5 december, dus hij weet natuurlijk ook dat rond zijn verjaardag sinterklaas langskomt met kadootjes. En hij is 6, dus dat vergeet ie niet meer
  maandag 7 december 2009 @ 11:41:10 #16
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_75364980
Zelfs in Roemenië viert men het las ik in een Roemeense krant.

grappig
  maandag 7 december 2009 @ 12:06:31 #17
63722 z80
I fink you freaky
pi_75365923
in Duitsland komt Nikolaus met knecht Ruprecht
hier in Kleve komt de beste man met een boot (lees platte schuit).
en knecht Ruprecht is hier niet zwart maar heeft een grote cape met muts om, meer is wel in bezit van een roe achtig voorwerk.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  maandag 7 december 2009 @ 16:48:51 #18
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_75377261
Ik mis de gezelligheid en het eten van pepernoten, banketstaaf e.d. met Sinterklaas. En dat je in de supermarkt al dat gejengel van sinterklaas liedjes hoort. Of de avond voor pakjesavond nog een kadootje kopen, volgende dag nog een surpise maken en pas een uur voordat het begint met je gedicht klaar zijn.

.En nu wil ik gewoon bitterballen met een likje mosterd.
Modus Vivendi!
Beetje aan het werk @ Lao P.D.R.
Soda water en Earl Grey :-)
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 7 december 2009 @ 16:54:34 #19
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_75377496
Zaterdag hier in DLD Nikolaus gevierd met Christans voetbalelftal (allemaal jongetjes van 9 met broertjes en zusjes). Nikolaus vertelde eerst het verhaal van Bisschop Nikolaus en daarna riep hij een voor een de jongens bij zich. Hij vertelde wat over ze (in relatie tot het voetballen uiteraard) en vervolgens kregen ze een chocoladeletter (gedoneerd door ondergetekende ). Dat was me wat, want dat kennen ze hier helemaal niet. Ze waren snel verdwenen

Wij overwegen om chocoladeletters in te gaan voeren in Duitsland
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 7 december 2009 @ 19:19:47 #20
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_75383120
Hier konden alle Nederlandse ouders met hun kinderen naar Long Beach. Centraal gelegen tussen Los Angeles en Orange County, en in bezit van een haven..... kwam Sinterklaas daar aan met Zwarte Pieten etc, per boot. Er zijn meestal dan zo'n 40 tot 50 kinderen van expats en immigranten die dan bij de sint op schoot mogen etc.

Ben zelf niet geweest, maar fotootje online gevonden van iemand anders:

Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 7 december 2009 @ 20:36:48 #21
13151 crew  Rewimo
pi_75386692
Niet bepaald een stoomboot Maar wel tof!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 7 december 2009 @ 20:46:26 #22
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_75387151
quote:
Op maandag 7 december 2009 20:36 schreef Rewimo het volgende:
Nee, het budget is natuurlijk ook ietsje kleiner dan de gemiddelde plaats in Nederland waar zelfs in een klein dorp al 500 kinderen staan toe te kijken....

Het gaat dan ook om het idee. En die kinderen hebben geen flauw idee natuurlijk dat het bootje twee havens verderop geparkeerd stond.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 7 december 2009 @ 21:22:43 #23
63722 z80
I fink you freaky
pi_75388961
quote:
Op maandag 7 december 2009 20:36 schreef Rewimo het volgende:
heb je drijvende bak in Kleve dan gezien.

ja hij komt over het water, maar daar mee heb je ook alles gezegd.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 7 december 2009 @ 21:25:55 #24
13151 crew  Rewimo
pi_75389088
Die is nog erger inderdaad
pi_75389208
De crisis slaat ook bij de Sint toe zo te zien
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')