Er zijn hier tot nu toe 1 of 2 personen geweest met een N1, dus dat zijn er niet veelquote:Op dinsdag 29 december 2009 11:45 schreef Exentric90 het volgende:
[..]
laatste wat?
laatste telefoon die de update gaat krijgen of de laatse update voor de telefoon?
Hoe komt de rest trouwens aan de N1? werken er zoveel mensen bij google die op FOK! zitten?
//edit//
ik draai overigens al enige tijd 1.6 (DRC83) zo'n maandje ongeveer. (heb de telefoon pas 1,5 maand)
Wel de Amerikaanse (aangezien ik de DRC83 heb die niet in europa word uitgegeven (wel een NL toestel overigens))
Geen spijt van aangezien ik Engels fijner vind werken.
Top telefoon helemaal met het onscreen TB zodat ik ook snel even een sms kan typen met 1 hand
nja opzich als je na gaat dat er 1000 mensen met een N1 zijnquote:Op dinsdag 29 december 2009 15:49 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Er zijn hier tot nu toe 1 of 2 personen geweest met een N1, dus dat zijn er niet veel
Wat zijn je voorkeuren?quote:Op dinsdag 29 december 2009 16:04 schreef R4m0n_46 het volgende:
Ik ben van plan de HTC Tattoo te halen, vanwege het Andriod OS.
Lijkt me een erg gave telefoon (vooral door Android).
Mijn voorkeuren zijn een telefoon met touchscreen, GPS, Wifi, 3,5 mm jack, goede audiospeler, een systeem waar je zelf van alles in kan aanpassen/op kan installeren, een camera (minimaal 3 megapixel, anders ga ik er op achteruit met wat ik nu heb), uitbreidbaar geheugen (minimaal tot 16GB).quote:Op dinsdag 29 december 2009 16:09 schreef Exentric90 het volgende:
[..]
Wat zijn je voorkeuren?
Als je een telefoon gaat halen puur om het OS dan ga je er spijt van krijgen.
Wil je een telefoon met een Soft of een Hardware Toetsenbord?
ga eerst eens na wat je er mee wilt doen.
Tattoo is zeker een leuke telefoon maar een aantal vrienden van mij hebben er zeker wel spijt van.
Eentje sowieso (LintuxCx).quote:Op dinsdag 29 december 2009 16:06 schreef Exentric90 het volgende:
[..]
nja opzich als je na gaat dat er 1000 mensen met een N1 zijn
En er daar van 2 op fok zitten, best tof!
Maar ik vraag me wel af of ze ook werkelijk bij google werken
Dit zijn volgens mij telefoons voor de Chinese markt!quote:Op dinsdag 29 december 2009 16:27 schreef R4m0n_46 het volgende:
Ik zie net op GSM Arena dat Motorola nog 2 Android telefoons gaat aanbieden naast de Milestone;
http://www.gsmarena.com/motorola_xt701-3071.php
http://www.gsmarena.com/motorola_mt710-3072.php
Toch wel zo'n beetje dezelfde specs als de Milestone![]()
Van het design moet je houden volgens mij.
Wel eentje waarbij je je nagels of een stylus moet gebruiken he?quote:
klein voorbeeldje: Geen hardware Qwerty toesenbord.quote:Op dinsdag 29 december 2009 16:13 schreef R4m0n_46 het volgende:
[..]
Mijn voorkeuren zijn een telefoon met touchscreen, GPS, Wifi, 3,5 mm jack, goede audiospeler, een systeem waar je zelf van alles in kan aanpassen/op kan installeren, een camera (minimaal 3 megapixel, anders ga ik er op achteruit met wat ik nu heb), uitbreidbaar geheugen (minimaal tot 16GB).
De Tattoo spreekt me aan qua design (no nonsense), het heeft een touchscreen, GPS, Wifi, 3,5 mm jack.
En Android natuurlijk.
Kan je me misschien vertellen wat je vrienden er minder aan vonden?
Daar heb ik me nog niet zo in verdiept eerlijk gezegd.quote:Op dinsdag 29 december 2009 16:31 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Wel eentje waarbij je je nagels of een stylus moet gebruiken he?
Is het ding véél goedkoper dan een Hero? Anders kun je beter die nemen.
mensen word eens wakker!! je zou toch zeggen dat mensen hier in DIG wat meer verstand hebben.quote:Op dinsdag 29 december 2009 16:13 schreef R4m0n_46 het volgende:
[..]
Mijn voorkeuren zijn een telefoon met touchscreen, GPS, Wifi, 3,5 mm jack, goede audiospeler, een systeem waar je zelf van alles in kan aanpassen/op kan installeren, een camera (minimaal 3 megapixel, anders ga ik er op achteruit met wat ik nu heb), uitbreidbaar geheugen (minimaal tot 16GB).
Niet mee eens als je aan photoshop doet merk je weldegelijk het verschilquote:Op dinsdag 29 december 2009 17:05 schreef skittelman het volgende:
[..]
mensen word eens wakker!! je zou toch zeggen dat mensen hier in DIG wat meer verstand hebben.
Het aantal MP op je camera van je telefoon zegt helemaal niks. Bij dig.camera's kan je er nog wat van zeggen (ook niet veel maar goed) maar op een telefoon zegt het werkelijk niets.
Bij de simpele test die wij in de winkel hebben gedaan met ambassador toestellen kwam al naar voren dat je er niks van kan zeggen.
Voorbeeld:
De SE K800i (3.2mp) maakt 100x betere foto's dan elke smartphone op de markt.
Destijds (4 a 5mnd geleden) kwam de N79 als beste uit de test. HTC's zoals de Hero, HD, Diamond. Nokia's zoals de n95, n96, n97 waren allemaal minder duidelijk dan de verouderde K800i, alleen de N79 was echt duidelijk beter.
Ik snap dat het niet alleen om de megapixels gaat, dus ik was al wel wakkerquote:Op dinsdag 29 december 2009 17:05 schreef skittelman het volgende:
[..]
mensen word eens wakker!! je zou toch zeggen dat mensen hier in DIG wat meer verstand hebben.
Het aantal MP op je camera van je telefoon zegt helemaal niks. Bij dig.camera's kan je er nog wat van zeggen (ook niet veel maar goed) maar op een telefoon zegt het werkelijk niets.
Bij de simpele test die wij in de winkel hebben gedaan met ambassador toestellen kwam al naar voren dat je er niks van kan zeggen.
Voorbeeld:
De SE K800i (3.2mp) maakt 100x betere foto's dan elke smartphone op de markt.
Destijds (4 a 5mnd geleden) kwam de N79 als beste uit de test. HTC's zoals de Hero, HD, Diamond. Nokia's zoals de n95, n96, n97 waren allemaal minder duidelijk dan de verouderde K800i, alleen de N79 was echt duidelijk beter.
HTC heeft over het algemeen geen goede camera's.quote:Op dinsdag 29 december 2009 19:50 schreef R4m0n_46 het volgende:
[..]
Ik snap dat het niet alleen om de megapixels gaat, dus ik was al wel wakker![]()
De lens etc moeten ook goed zijn, focus weet ik allemaal wat.
Kheb nu een N80, 3,15MP.
Denk alleen wel dat de Tattoo mindere foto's gaat maken, aangezien hij zelfs al geen flitser heeft (dan zal hij de rest van de functies, zoals autofocus, ook wel niet hebben).
heb twee dezelfde foto's genomen vanuit het raam, een met de SE c902 en een met de Hero:quote:Op woensdag 30 december 2009 07:51 schreef Incolumis het volgende:
de hero is idd bagger al het om foto'gaat, het is al gauw te donker om foto's te schieten
Opzettelijk genaaid worden?quote:Op woensdag 30 december 2009 15:48 schreef Merkie het volgende:
Wat is het alternatief voor "pech hebben" dan?
Dat ben ik maar half met je eens. Het is bij mijn Hero wel het punt waar ik het minst tevreden over ben. De lichtgevoeligheid van de fotochip is om te huilen en die f2.8 die op de camera staat, daar heb ik ook zo mijn twijfels over, dan zou je toch echt meer lichtinval moeten hebben. Verder is de vertraging onwerkbaar, zeker als je kinderen wilt fotograferen. De lenskwaliteit zuigt trouwens ook.quote:Op dinsdag 29 december 2009 21:28 schreef skittelman het volgende:
[..]
HTC heeft over het algemeen geen goede camera's.
heb zelf ervaring met de diamond, hd en de hero allemaal bagger
als het je om de camera gaat koop je een digitale of zo'n nokia "pannekoeken vastloop toestel".
Tobo?quote:Op woensdag 30 december 2009 18:23 schreef Devolution het volgende:
Als er een tobo bij zat was het voor mij een instantbuy. Helaas dus.. Ik hou het nog maar bij m'n good old G1
Toetsenbordquote:
In principe zou het via de lucht moeten komen. Wat je ook kan proberen is Instellingen > Over de telefoon > daar kan je volgens mij handmatig checken op updates.quote:Op woensdag 30 december 2009 22:50 schreef Kabbie_Kabbie het volgende:
Mijn vriendin heeft vandaag der HTC magic van vodafone binnen gekregen. Prachtig dingetje.
Nu staat er alleen nog android 1.5 op terwijl 1.6 allang uit is. Hoe krijg ik dit veilig geupdate? komt dit automatisch "via de lucht"?
quote:Op woensdag 30 december 2009 22:57 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
In principe zou het via de lucht moeten komen. Wat je ook kan proberen is Instellingen > Over de telefoon > daar kan je volgens mij handmatig checken op updates.
Dat is eigenaardig.. Misschien even contact opnemen met Vodafone dan? Je kan het ook wel handmatig doen (net zo veilig) alleen dan weet je nog niet waarom je nu nog geen 1.6 hebtquote:Op woensdag 30 december 2009 23:00 schreef Kabbie_Kabbie het volgende:
[..]
Dat heb ik geprobeerd dan krijg ik: "Uw systeem is momenteel bijgewerkt" Ook na dat ik het "*#*checkin*#*# heb geprobeerd.
Mischien idd maar is even bellen. mischien kunnen ze de update wel naar je telefoon "sturen"quote:Op woensdag 30 december 2009 23:07 schreef elfzesendertig het volgende:
Eigenaardig
[..]
Dat is eigenaardig.. Misschien even contact opnemen met Vodafone dan? Je kan het ook wel handmatig doen (net zo veilig) alleen dan weet je nog niet waarom je nu nog geen 1.6 hebt
HTC zal dat er wel uitgesloopt hebben bij de Hero. Bij stock Android zit het in ieder geval wel.quote:Op woensdag 30 december 2009 23:06 schreef -J-D- het volgende:
Hmmmz, op mijn Hero zie ik die optie 'handmatig checken' o.i.d. niet bij dat 'Over de telefoon'-menuutje.
Compact camera's claimen regelmatig f/2.8 te doen toch? Met hun eigen versie van f in de meeste gevallen. De CCD van zo'n telefooncamera heeft ook ongetwijfeld net zo veel oppervlakte in mm als een dSLR in cm.quote:Op woensdag 30 december 2009 19:34 schreef Schanulleke het volgende:
De lichtgevoeligheid van de fotochip is om te huilen en die f2.8 die op de camera staat, daar heb ik ook zo mijn twijfels over, dan zou je toch echt meer lichtinval moeten hebben.
Het is met mijn probleem helemaal goed gekomen. Mijn vriendin ontving gister automatisch de updatequote:Op woensdag 30 december 2009 23:17 schreef Kabbie_Kabbie het volgende:
[..]
Mischien idd maar is even bellen. mischien kunnen ze de update wel naar je telefoon "sturen"
Dat 'F-getal' is niks meer of minder dan de diameter van het diafragma gedeeld door de brandpuntsafstand van de lens.quote:Op donderdag 31 december 2009 10:13 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Compact camera's claimen regelmatig f/2.8 te doen toch? Met hun eigen versie van f in de meeste gevallen. De CCD van zo'n telefooncamera heeft ook ongetwijfeld net zo veel oppervlakte in mm als een dSLR in cm.
Exentric90: Er werken wel wat meer dan duizend mensen bij Google hoor.Ver over de tienduizend...
Welke versie zitten we op dit moment? 2.0.1 toch?quote:Op zondag 3 januari 2010 18:33 schreef Kabbie_Kabbie het volgende:
[..]
Het is met mijn probleem helemaal goed gekomen. Mijn vriendin ontving gister automatisch de update
Voor de Magic niet. Die zit op 1.6. Ze hebben 2.0 tot nu toe alleen nog op de Droid/Milestone uitgebracht.quote:Op zondag 3 januari 2010 19:11 schreef 555Martijn het volgende:
[..]
Welke versie zitten we op dit moment? 2.0.1 toch?
Ik wil m ook op de Magic maar betwijfel t toch echtquote:Op zondag 3 januari 2010 21:11 schreef DennisMoore het volgende:
Krijgen nou alle Android toestellen die de 2.1 update krijgen de animaties enzo die je ziet in de filmpjes van de Nexus One?
En de Hero hangt nog te bungelen op 1.5 (quote:Op zondag 3 januari 2010 19:14 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Voor de Magic niet. Die zit op 1.6. Ze hebben 2.0 tot nu toe alleen nog op de Droid/Milestone uitgebracht.
Ben ik met je eens. Al ben ik nog steeds wel erg benieuwd naar Eclair.quote:Op maandag 4 januari 2010 00:00 schreef DennisMoore het volgende:
'k Vind dat de Hero prima 'bungelt' met z'n Sense. Er is geen feature die ik enorm mis of iets dat nu vreselijk slecht werkt.
Wat dat betreft was de vorige ROM-update een uitstékende verbetering.
nieuwer wil niet altijd zeggen beter... Ik gebruik op mn macbook ook nog een oude FireFox beta omdat die multi-touch browsing beter ondersteunt dan de nieuwe versies.quote:Op zondag 3 januari 2010 23:32 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
En de Hero hangt nog te bungelen op 1.5 (als ik dat had geweten....)
Ziet er mooi uit!quote:Op maandag 4 januari 2010 11:04 schreef BluesRebel het volgende:
Ik heb Home++ op mijn telefoon gezet en wat is dat ding vet zegHet is een homescreenvervanger, maar hij is snel en simpel. Je notificatiebalk gaat weg en er komt een knop ervoor beneden. Je onderste balk verandert compleet -> contacten, browser, bookmarks, applicatiebalk, ingebouwde taakbeheer, tijd, datum, ... en alles verwijst naar iets. Door op 3G bijvoorbeeld te drukken gaat ie naar de internet instellingen, door op het geluid icoontje te drukken maakt ie 'm stil enzovoort. Je kunt dat balkje heen en weer bewegen. Er zijn niet zoveel opties (zoals ik zei, hij is simpel) maar je kunt tot 7 screens kiezen en landscape-mode aan de homescreen toevoegen, wat toetsenbordloze apparaten niet hebben. Ook kun je instellen dat ie na je laatste homescreen door kan en zo een 'cirkel' wordt
[ afbeelding ]
Ik weet niet hoe zij dingen aan dat onderste balkje hebben toegevoegd maar ik zal even op hun site kijken.
Is die er ook voor de Magic?quote:Op maandag 4 januari 2010 11:04 schreef BluesRebel het volgende:
Ik heb Home++ op mijn telefoon gezet en wat is dat ding vet zegHet is een homescreenvervanger, maar hij is snel en simpel. Je notificatiebalk gaat weg en er komt een knop ervoor beneden. Je onderste balk verandert compleet -> contacten, browser, bookmarks, applicatiebalk, ingebouwde taakbeheer, tijd, datum, ... en alles verwijst naar iets. Door op 3G bijvoorbeeld te drukken gaat ie naar de internet instellingen, door op het geluid icoontje te drukken maakt ie 'm stil enzovoort. Je kunt dat balkje heen en weer bewegen. Er zijn niet zoveel opties (zoals ik zei, hij is simpel) maar je kunt tot 7 screens kiezen en landscape-mode aan de homescreen toevoegen, wat toetsenbordloze apparaten niet hebben. Ook kun je instellen dat ie na je laatste homescreen door kan en zo een 'cirkel' wordt
[ afbeelding ]
Ik weet niet hoe zij dingen aan dat onderste balkje hebben toegevoegd maar ik zal even op hun site kijken.
klopt niet, die "verzendingskosten [150$]" zijn ook tax and dutie kosten. Dan zou het uitkomen op 475 euro.quote:Op maandag 4 januari 2010 23:31 schreef DennisMoore het volgende:
http://www.androidplanet.(...)rijzen-bekendgemaakt
Nexus One inclusief verzendkosten en importheffing etc zo'n 600 euro.
Dat zou beter zijn. Hoe kom je aan die info?quote:Op dinsdag 5 januari 2010 00:21 schreef Firenzo het volgende:
klopt niet, die "verzendingskosten [150$]" zijn ook tax and dutie kosten. Dan zou het uitkomen op 475 euro.
Grrr... waarom krijgen ze dát nou niet eens goed voor elkaarquote:http://www.engadget.com/2010/01/04/nexus-one-review/
Oh, and using this thing in daylight? Forget about it. Like most screens of this type, the Nexus One is a nightmare to see with any kind of bright light around, and snapping photos with it on a sunny day was like taking shots with your eyes closed.
Ik gebruik de camera echt nooit dus voor mij is dat niet eens echt een minpuntquote:Op dinsdag 5 januari 2010 11:32 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Grrr... waarom krijgen ze dát nou niet eens goed voor elkaar?
http://www.androidplanet.(...)n-april-android-2-0/quote:“Krijgen de oudere eerste generatie Android-telefoons nu wel of niet een update naar versie 2.0?” is de vraag die veel bezitters van zo’n toestel bezighoudt. De Oostenrijkse operator A1 durft nu een duidelijk antwoord te geven: ja. Android 2.0 en 2.1 komen via een OTA (Over The Air) update beschikbaar. Een vertegenwoordiger van A1 heeft tegenover een lezer van de website Androinica verklaard dat Android 2.0 in maart of uiterlijk april uitgerold gaat worden. Wanneer Android 2.1 beschikbaar komt, kon deze bron nog niet zeggen. Maar hij bevestigde wel dat deze ook voor de HTC Magic beschikbaar zal komen
Nu maar hopen dat Vodafone Nederland, die de HTC Magic in Nederland leverde, de koers van A1 volgt. Dit zou goed nieuws zijn voor Magic-bezitters die met deze update dan ook kunnen profiteren van de laatste Android-verbeteringen.
Nee, maar wat voor de camera geldt, geldt voor alles wat je op 't scherm wil zien lijkt me. Simpelweg een contact opzoeken om te bellen bijvoorbeeld... of een sms'je lezen.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 12:22 schreef BluesRebel het volgende:
Ik gebruik de camera echt nooit dus voor mij is dat niet eens echt een minpunt
Heb jij dan daar problemen mee? Op mijn Magic vind ik het aardig te doenquote:Op dinsdag 5 januari 2010 12:25 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Nee, maar wat voor de camera geldt, geldt voor alles wat je op 't scherm wil zien lijkt me. Simpelweg een contact opzoeken om te bellen bijvoorbeeld... of een sms'je lezen.
Of een pin-automaat zoeken met Layar.
Met de Hero moest ik echt even schaduw opzoeken op een zonnige dag.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 12:35 schreef BluesRebel het volgende:
Heb jij dan daar problemen mee? Op mijn Magic vind ik het aardig te doen
Zoveel slechter dan de Droid? Zie jij daar verschil in? Ik vind ze beide dramatisch daar. Volgens mij hebben ze ook gewoon het ergste hoekje uitgezocht waaruit je niet moet kijkenquote:Op dinsdag 5 januari 2010 12:51 schreef Merkie het volgende:
[ afbeelding ]
Is het AMOLED-scherm van de Nexus One nou echt zoveel slechter in zonlicht dan een TFT-scherm (zoals die van de Droid)? Volgens mij overdrijft Engadget.
Zal eens erop letten, hoewel ik geen zonnige dagen voorlopig verwachtquote:Op dinsdag 5 januari 2010 13:11 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Met de Hero moest ik echt even schaduw opzoeken op een zonnige dag.
Lees nog eens wat ik zegquote:Op dinsdag 5 januari 2010 14:35 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Zoveel slechter dan de Droid? Zie jij daar verschil in? Ik vind ze beide dramatisch daar. Volgens mij hebben ze ook gewoon het ergste hoekje uitgezocht waaruit je niet moet kijkenEen beetje omdraaien en hij wordt al beter meestal.
Dat is niet correct.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 12:22 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Ik gebruik de camera echt nooit dus voor mij is dat niet eens echt een minpunt
[..]
http://www.androidplanet.(...)n-april-android-2-0/
Wat schandalig laat weer
Als 2.0 in april komt, komt 2.1 misschien pas in de zomer en degene met een 1-jarig abonnement kunnen dan al een nieuw toestel aanschaffen. Wat een naaierij, Google bevoordeelde de Droid al en nu deze. Ik vind dat wij als klanten genaaid worden.
Iemand op die site stelt trouwens een goede vraag; of die van Oostenrijk 32A of 32B zijn.. oftewel, 512 MB RAM of 256. Die van ons zijn namelijk 256.
Gedaan.. begrijp m nog steeds zoals ik dat vanmiddag deedquote:
Ah ok, dan is t verschil een stuk kleiner. Laten we t hopen....quote:Op dinsdag 5 januari 2010 18:27 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Dat is niet correct.
32A = 288MB RAM
32B = 192MB RAM
Uit jouw reactie lijkt het net alsof ik de Nexus One veel slechter vind dan de Droid.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 18:45 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Gedaan.. begrijp m nog steeds zoals ik dat vanmiddag deed
Dan heb jij mijn reactie verkeerd begrepen denk ikquote:Op dinsdag 5 januari 2010 18:52 schreef Merkie het volgende:
[..]
Uit jouw reactie lijkt het net alsof ik de Nexus One veel slechter vind dan de Droid.
En dat is negatief omdat...? In ieder geen T-Mobile.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 21:30 schreef DennisMoore het volgende:
In 't voorjaar via Vodafone... dus.
Typ het eens in op Google.quote:
Thank gawd GEEEEEEN T-Mobilequote:Op dinsdag 5 januari 2010 21:30 schreef DennisMoore het volgende:
In 't voorjaar via Vodafone... dus.
'k Wil gewoon een unlocked en unbranded foon...quote:Op dinsdag 5 januari 2010 21:35 schreef Renesite het volgende:
Thank gawd GEEEEEEN T-Mobile!
Mag in het voorjaar verlengen, en aangezien de 4G nog een raadsel is
Ach, ik moet toch een abonnement, ik wil geen prepaid en wil sowieso internet erop. Wat dat betreft geen probleemquote:Op dinsdag 5 januari 2010 21:44 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
'k Wil gewoon een unlocked en unbranded foon...
Maarja, 'k mag mijn huidige Vodafone-abo ook in 't voorjaar verlengen, dus wie weet.
Je kan hem ook unlocked kopen.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 21:44 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
'k Wil gewoon een unlocked en unbranded foon...
Maarja, 'k mag mijn huidige Vodafone-abo ook in 't voorjaar verlengen, dus wie weet.
Tja, Applegeleuter las ik eens...quote:Op woensdag 6 januari 2010 01:14 schreef Stereotomy het volgende:
Vervelend dat de nexus one geen multitouch heeft, op zo'n mooi scherm.
quote:Op woensdag 6 januari 2010 11:15 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Tja, Applegeleuter las ik eens...
Ja? Want de HTC Hero in de VS op Sprint en Verizon heeft ook gewoon multitouchquote:Op woensdag 6 januari 2010 11:37 schreef kepler het volgende:
Schijnt alleen in de US te zijn, hier in Europa mag multitouch weer wel
Grote kans dat het wel gewoon werkt in Europa?
hij ziet er wel goed uitquote:Op woensdag 6 januari 2010 10:03 schreef DennisMoore het volgende:
[ afbeelding ]
De HTC Bravo is ook een optie natuurlijk.
Ten eerste pinch zoom staat niet gelijk aan multitouch. Vanaf Android 2.0 is er multitouch ondersteuning, het kan in apps ingebouwd worden, maar dat hoeft niet per se in de vorm van pinch zooming.quote:Op woensdag 6 januari 2010 11:58 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ja? Want de HTC Hero in de VS op Sprint en Verizon heeft ook gewoon multitouchRaar allemaal.
Zit dat niet in de HTC-sense skin ingebakken? Dan is het dus HTC die het risico neemt, en eventueel aangeklaagd kan worden door Applequote:Op woensdag 6 januari 2010 11:58 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ja? Want de HTC Hero in de VS op Sprint en Verizon heeft ook gewoon multitouchRaar allemaal.
Hoe kun je dat nou zeggen! Pinch zoom is de belangrijkste vorm van multitouch!quote:Op woensdag 6 januari 2010 12:19 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Ten eerste pinch zoom staat niet gelijk aan multitouch.
Dit klinkt daarentegen wel weer logisch.quote:Ik denk dat HTC ook dat soort patenten heeft en het daarom kan wagen om pinch zooming bij Sense in te bouwen. Bij Google betwijfel ik echter of zij patenten hebben waarop ze Apple kunnen terugpakken. Daarom zullen zij het ook niet inbouwen.
Voor jou misschien. Mij kan het persoonlijk niet zoveel schelen. Een veel belangrijkere vorm van multitouch vind ik dat het virtuele toetsenbord 2 punten kan registreren. Dat voorkomt veel typfouten als je snel typt. Deze zit volgens mij al wel vanaf 2.0 ingebouwd.quote:Op woensdag 6 januari 2010 12:46 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Hoe kun je dat nou zeggen! Pinch zoom is de belangrijkste vorm van multitouch!Multitouch is het navigeren van het device met twee of meer vingers op een touchscreen, in wat voor vorm dan ook.
http://en.wikipedia.org/wiki/Multitouchquote:
Het gaat me er niet om wat de belangrijkste vorm van multitouch is. Maar om het feit dat je pinch zooming niet als multitouch ziet, terwijl dat per definitie wel zo is.quote:While touch sensing is commonplace for single points of contact, multi-touch sensing enables a user to interact with a system with more than one finger at a time, as in chording and bi-manual operations.
Mij ook niet, maar het is handig om in discussies wel de juiste definities te gebruiken. Anders wordt het erover praten zo moeilijk.quote:Mij kan het persoonlijk niet zoveel schelen.
Ja dat is inderdaad ook multitouch. Want twee punten.quote:Een veel belangrijkere vorm van multitouch vind ik dat het virtuele toetsenbord 2 punten kan registreren. Dat voorkomt veel typfouten als je snel typt. Deze zit volgens mij al wel vanaf 2.0 ingebouwd.
Ik gebruikte de juiste term. Multi-touch staat gewoon niet gelijk aan pinch zoom. In de volksmond misschien wel, maar er klopt geen reet van. Apple kan ook niet zoiets als multi-touch patenteren. Wel hebben ze pinch zoom kunnen patenteren.quote:Op woensdag 6 januari 2010 13:20 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
En de rest van de wereld:
http://en.wikipedia.org/wiki/Multitouch
[..]
Mij ook niet, maar het is handig om in discussies wel de juiste definities te gebruiken. Anders wordt het erover praten zo moeilijk.
[..]
Ja dat is inderdaad ook multitouch. Want twee punten.
quote:Op woensdag 6 januari 2010 13:24 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Ik gebruikte de juiste term. Multi-touch staat gewoon niet gelijk aan pinch zoom. In de volksmond misschien wel, maar er klopt geen reet van. Apple kan ook niet zoiets als multi-touch patenteren. Wel hebben ze pinch zoom kunnen patenteren.
Ik denk inderdaad dat we langs elkaar heen pratenquote:Op woensdag 6 januari 2010 13:25 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Pinch zoom is een vorm of applicatie of toepassing van multitouch, get it?
Volgens mij denken we hetzelfde erover maar lezen we ergens verkeerd ofzo. Je kunt idd toepassingen van multitouch patenteren.
Zodra je een capacitief scherm hebt, heb je technisch de mogelijkheid om multitouch te gebruiken mits je platform of software daarvoor geprogrammeerd is.
quote:Op woensdag 6 januari 2010 17:01 schreef Renesite het volgende:
Maaaare:
Dragon = Passion = Bravo = Nexus One qua specsqua look
Milestone = Droid.![]()
Toch?
volgens Planet Android komt hij iets later uit en is een op zich staand model met toevallig dezelfde specs als de nexus one. de bravo heeft wel een betere camera las ikquote:Op woensdag 6 januari 2010 17:05 schreef Renesite het volgende:
Hmm.. Maar komen die Nexus One en Bravo beiden los uit? Lijkt me wat overbodig
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |