abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Kerstkaart terrorist zondag 6 december 2009 @ 18:11:38 #1
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_75343199
PAYPAL

Voordat je een vraag gaat stellen over paypal, lees eerst even dit stukje door.
Mocht je daarna nog vragen hebben kun je ze altijd nog stellen, komt daar een goed antwoord op zullen we deze lijst weer bijwerken.

Wat is paypal?

Kan je ook een Paypal account gebruiken als je geen credit card hebt?

Ja dat kan.

Je kan altijd geld ontvangen op je paypal account en dat geld laten overschrijven naar je eigen rekening.

Heb je een personal account dan ontvang je gratis alles op je paypal account, heb je een Premier/Business Account (waarmee je CreditCard betalingen kan accepteren) dan kost je dat per transactie 1.9% + ¤0.35 EUR to 3.4% + ¤0.35 EUR. Hier meer info: https://www.paypal.com/cg(...)outside&countries=EU

Schrijf je ¤100.00 of meer over naar je eigen rekening kost het je niets.
Schrijf je minder dan ¤100.00 over naar je eigen rekening kost dat je ¤1,00

Er zal een dag of 5 a 7 overheen gaan voordat je het op je eigen rekening ziet staan.

Voor meer informatie kun je deze link volgen en dan kun je per land zien wat de eventuele kosten zijn:
https://www.paypal.com/cg(...)hdrawal-fees-outside

Wil je geld storten op je paypal account kost dit niets.
Je kan dan een betaling doen aan:

Naam: PayPal International Ltd
Rekening nr: 266566472
Bank: Bank of America, N.A.
Plaats: Amsterdam

Vergeet niet je Bank Transfer ID te vermelden in het vakje mededelingen! Deze kan je rechtboven in vinden bij My Account -> Add Funds.

Wat is dan het verschil tussen een free en een premium account?

Met een free account kun je geen betalingen accepteren van Creditcards en met een Premium account wel.

Voor de kosten die paypal in rekening brengt voor de transacties kun je hier kijken:
https://www.paypal.com/cg(...)outside&countries=EU

En als ik nu iets betaal en mijn pakket komt niet aan, ben ik dan mijn geld kwijt?

Bij Paypal ben je alleen gedekt voor het niet verzenden van een pakket. Als jij niets hebt ontvangen, dan kun je Paypal verzoeken om dat te onderzoeken. Zij vragen de verkoper dan om bewijs van verzending. Kan de verkoper dat niet overleggen, dan krijg je je geld terug.

Let even op als je zelf gaat verkopen aan mensen uit het buitenland: Paypal kan helemaal niets met de T&T-nummers van TPG. Oftewel: als jij verzendt met TPG en de koper beweert niets te hebben gekregen, dan trek je aan het kortste eind, want Paypal biedt niet de mogelijkheid als bewijs een nummer van TPG in te vullen ('sorry, dit nummer kennen we niet' krijg je dan).

Meer informatie voor kopers en verkopers die met Paypal werken en meer willen weten over geld teruggave en goederen retour sturen etc kun je hier kijken:
http://www.paypal.com/cgi-bin/webscr?cmd=_security-center-outside

Met dank aan ElisaB

Dit bericht is hier niet neergezet om mensen te pushen om met paypal in zee te gaan, deze topic is gemaakt omdat er veel vragen over waren.

Ook paypal heeft zijn mindere kant, deze kun je vinden op www.paypalsucks.com

Hier deel 2: [Centraal] Paypal deel 2
Deel 3: [centraal] PayPal deel 3
quote:
W00fer vroeg het volgende:
Geeft dat de verkoper een bepaalde garantie of?
---
]ja, aangezien de verkoper nu moet wachten na jouw betalingsmail of het wel echt betaald is. Aangezien er dus eerst gekeken moet worden naar saldo.

Bij koppeling staat t geld meteen op rekening van verkoper omdat PP hun geld dan wel krijgt.

links kloppen niet meer allemaal door inkorting van links......
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  zondag 6 december 2009 @ 21:54:14 #2
191846 makkie88
Zo moeilijk is het niet
pi_75351153
Ik zit hier bij een vriend van me, die wilt iets bestellen op dealextreme.
Maar nu hebben we zn giro er aan aangesloten en hij staat op Primair
Bevestigd maar als we dan iets willen bestellen gaat ie zeiken over creditcard gegevens toevoegen ofzo

hoe los ik dat op? ik heb geen credit card
  maandag 7 december 2009 @ 14:18:56 #3
191846 makkie88
Zo moeilijk is het niet
pi_75371034
Bumb, k vraag et me nogsteeds af;)
pi_75375997
Door er eerst geld op te storten voor de eerste keer. Een vriend van mij had hetzelfde probleem na een belletje aan paypal werd dit geadviseerd. En sindsdien werkt het.
  zondag 31 januari 2010 @ 02:14:10 #5
269956 Nieners
Sofa King Addicted.
pi_77469281
Ik kick hem even.

Heb onlangs dure schoenen verkocht via designer-vintage.com,
het is vanaf daar eigenlijk via de mail afgehandeld en de koper stond erop om te betalen via PayPal.
Had er geen probleem mee dus dat is netjes gedaan en dat geld heb ik vervolgens naar m'n gewone rekening laten storten (inmiddels ook betalingen mee verricht).

Pakketje is netjes opgestuurd naar Oostenrijk met T&T (13,10 kostte het en op een ander forum zeiden ze me dat dat dus gewoon verzekerd is en ik nam zelf ook aan dat het verzekerd is aangezien die optie mij werd aangeboden nadat ik de waarde noemde). Toen kreeg ik ongeveer 4 dagen later een mail van de koper dat het pakketje retour is gestuurd:

Zending verzonden naar land van bestemming 19-01-2010 NEDERLAND
Zending in depot 19-01-2010 NEDERLAND
Zending in depot 20-01-2010 OOSTENRIJK
Zending ontvangen in land van bestemming 21-01-2010 OOSTENRIJK
Zending zit in afleverroute 21-01-2010 OOSTENRIJK
Zending niet afgeleverd; adres incorrect. Retour afzender 22-01-2010 OOSTENRIJK
Zending niet afgeleverd; adres incorrect. Retour afzender 22-01-2010 OOSTENRIJK
Zending in depot 25-01-2010 DUITSLAND
Zending ontvangen in land van bestemming 26-01-2010 NEDERLAND
Zending zit in afleverroute 26-01-2010 NEDERLAND
Zending afgeleverd bij geadresseerde 26-01-2010 NEDERLAND

Maar nu komt het: de zending is niet bij mij afgeleverd en het is mij een raadsel waarom dit adres in godsnaam onjuist is??? Het is precies overgenomen zoals de koper mij heeft gemaild, dubbel gecheckt en op het postkantoor zien ze ook wel wanneer het niet juist erop staat? Ik heb TNT al gebeld maar daar kom ik niet veel verder mee: ''u moet geduld hebben''.

Ondertussen ben ik dus bang dat ik die schoenen kwijt ben en de koper ook haar geld terug krijgt. Dat laatste is logisch, maar ben ik daar niet tegen ''beschermd''? Ik heb immers alle gegevens die ze nodig hebben bij een geschil om tegen te gaan dat er een terugboeking plaats vindt? Mede omdat er al betalingen mee verricht zijn (ja, achteraf gezien erg onhandig maargoed... ik nam aan dat het wel goed zat zeker met alle controles die ik heb verricht voor ik het pakketje op de post deed).

Mijn grootste angst is dat ik mijn schoenen niet meer terug zie en doodleuk 300 euro terug kan storten straks. Die schoenen zijn toch niet uit het niets opeens verdwenen? Zit nu ook zelfs te twijfelen of ik m'n postcode + huisnummer wel erop heb gezet (postcode sowieso gaat me meer om het huisnummer) puur omdat ik er gewoon de zenuwen van krijg . Kan me haast niet voorstellen dat ik dat niet heb gedaan maargoed, iemand tips? Wat kan ik hier nog aan doen?

Laatste keer dat ik met TNT verzend!
Living and loving in the moment.
pi_77478453
Heb je een verzendbewijs met de adressering erop?
Hoe is het verzonden?
Hebben jullie me een beetje gemist?
  zondag 31 januari 2010 @ 15:49:34 #7
269956 Nieners
Sofa King Addicted.
pi_77479596
quote:
Op zondag 31 januari 2010 15:10 schreef nachtdier3 het volgende:
Heb je een verzendbewijs met de adressering erop?
Hoe is het verzonden?
Ja maar dat is weggevaagd door de stempel en het feit dat het in m'n porto zat.
Pakketnummer staat er wel bij. Het is in een schoenendoos met daaromheen een kartonnen, goed ingetapede (sp?), doos verzonden.
Living and loving in the moment.
pi_78406249
Hmm.. door een virus op mijn computer heeft een of andere idioot een ongeautoriseerde transactie kunnen uitvoeren naar een website.
Als het nou om 10 euro ging oke, maar het gaat hier om een bedrag van 1000 euro.
Ik heb zelf bij PayPal al een claim ongeautoriseerde transactie ingediend, maar zij onderzoeken niks blijkbaar.. kreeg na 2 uur alweer een bericht terug dat er geen reden was om dit terug te draaien

Dusss.. nu beginnen de eerste mailtjes al te komen dat ik nog 1000 euro aan ze moet betalen, terwijl ik daar zelf nooit iets voor heb gekregen. Nu las ik verhalen dat je dan maar het best je adres / gegevens e.d. kunt wijzigen, omdat ze dan meestal je account alleen sluiten en je niet meer toelaten. (volgens andere paypal gebruikers)

Iemand hier ervaring mee of tips?
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 24 februari 2010 @ 22:07:37 #9
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_78412431
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 20:07 schreef Orinoki het volgende:
Hmm.. door een virus op mijn computer heeft een of andere idioot een ongeautoriseerde transactie kunnen uitvoeren naar een website.
Als het nou om 10 euro ging oke, maar het gaat hier om een bedrag van 1000 euro.
Ik heb zelf bij PayPal al een claim ongeautoriseerde transactie ingediend, maar zij onderzoeken niks blijkbaar.. kreeg na 2 uur alweer een bericht terug dat er geen reden was om dit terug te draaien

Dusss.. nu beginnen de eerste mailtjes al te komen dat ik nog 1000 euro aan ze moet betalen, terwijl ik daar zelf nooit iets voor heb gekregen. Nu las ik verhalen dat je dan maar het best je adres / gegevens e.d. kunt wijzigen, omdat ze dan meestal je account alleen sluiten en je niet meer toelaten. (volgens andere paypal gebruikers)

Iemand hier ervaring mee of tips?
als ze echt wat willen weten ze via je oude adresgegevens je ook wel te achterhalen.
Dus adres wijzigen zal niet de optie zijn. Waarschijnlijk heb je ook je CC of bankrekening gekoppeld... Dus heb je daarmee ook nog eens een methode dat ze je adres hebben.

Ik zou als ik jou was een mail sturen naar de persoon naar wie de 1000 euro is gegaan en een kopie sturen naar Paypal waarin je nogmaals de betaling als ongeautoriseerd aanmerkt en dan kijken wat de ontvanger en paypal er mee gaan doen.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_78823087
Ik heb afgelopen maandag een bestelling gedaan en betaald met PayPal, gewoon naar een Nederlands bedrijf. Nu heeft PayPal deze transactie eruit gepikt voor onderzoek oid, en staat die transactie ook in mijn Klachtencentrum. Kan ik hier nog iets aan doen? Het duurt nu bijna een week, het geld is gelijk van m'n rekening geschreven (onder mijn transacties staat ook 'betaling voltooid'), dus PayPal heeft nu eigenlijk m'n geld gegijzeld ofzo? Want de verkoper heeft het ook niet ontvangen omdat er een onderzoek ingesteld zou zijn. Het is ook allemaal zo verdomd onoverzichtelijk, ik heb ook geen mail erover van PayPal ontvangen.
Tap tap tap
pi_79207344
Ben nu ook rond aan het kijken voor een PayPal account, maar is het ook voldoende om enkel je Creditcard aan Paypal te koppelen?
Of saté?
pi_79218230
Ik heb een "probleem".
Ik heb laatst (lees: een tijd terug) mijn free account naar een premium account gezet.
Dit omdat ik niet goed las wat het exact inhield.
(ooohhh, what does this button do?, I no, alleen serieuze reacties pliez)

Hoe kan ik mijn premium account naar een free account zetten?
En dit wil ik omdat ik geen creditcard rekeningen wil accepteren.

Ktnxbai
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 20:07:36 #13
228072 Crimyclown
Sapper de fap!
pi_85407656
Hoe lang duurt het voordat het geld op je paypal rekening staat? Ik heb het via een bankrekening laten overschrijven en kreeg een mailtje dat ze dachten het geld er 16 augustus 2010 op zou staan. Er staat nog steeds niks op, hoelang duurt dit meestal?
Anonieme tievesclown
pi_91619914
Heb een defect item gekregen en ben met verkoper overeengekomen dat hij het terugneemt.
Is het verstandig dit meteen via paypal te doen (middels een claim) of kan ik ook nog claimen als ik bijvoorbeeld na terugsturen (buiten paypal) geen geld teruggestort krijg?

Is TNT trouwens voldoende voor paypal bij terugzenden qua bewijs van verzenden?
  donderdag 20 januari 2011 @ 17:26:36 #15
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_91620109
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 17:21 schreef sittingtuck het volgende:
Heb een defect item gekregen en ben met verkoper overeengekomen dat hij het terugneemt.
Is het verstandig dit meteen via paypal te doen (middels een claim) of kan ik ook nog claimen als ik bijvoorbeeld na terugsturen (buiten paypal) geen geld teruggestort krijg?

Is TNT trouwens voldoende voor paypal bij terugzenden qua bewijs van verzenden?
Als je via eBay message ben overeenkomen het terug te sturen is het prima, daar is geen claim voor nodig. Je kan inderdaad ook claimen na het sturen.

Ik heb iets teruggestuurd en wacht al 4 dagen lang op mijn geld, dus ik ga zometeen een claim aanmaken. En stuur een foto van het Track en Trace bewijs.

Altijd aangetekend sturen via TNT Post. Komt het goed.
[b]Op zaterdag 21 november 2009 00:42 schreef Bravebart het volgende:[/b]
Toch frappant dat zo'n knaapje zich in 1 week zo heeft ingelikt binnen PUB dat hij een verjaardagstopic krijgt.
pi_91623493
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 17:26 schreef Dionysiou het volgende:

[..]

Als je via eBay message ben overeenkomen het terug te sturen is het prima, daar is geen claim voor nodig. Je kan inderdaad ook claimen na het sturen.

Ik heb iets teruggestuurd en wacht al 4 dagen lang op mijn geld, dus ik ga zometeen een claim aanmaken. En stuur een foto van het Track en Trace bewijs.

Vergeet te vermelden dat het om Duitsland gaat gaat dan dat TNT aangetekend voldoende nog steeds op?

Toen ik aangaf dat het item defect was annuleerde verkoper meteen de transactie. Waarop ik een ebaybericht krijg waar duidelijk in staat : accepteer deze annulering als u uw geld terug hebt gekregen. Verkoper weigert te storten voor hij zijn item terugkrijgt en ik weiger dus de annulering te accepteren voor ik mijn geld terug heb. Paypal afwikkeling lijkt me in dit geval voor ons beide duidelijker..
Of zit ik nu onnodig moeilijk te doen? :P
  donderdag 20 januari 2011 @ 19:21:49 #17
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_91625081
Ik verstuurde die 2 producten ook aangetekend in de UK en Duitsland. Die in de UK betaalde netjes terug, die in Duitsland nog niet
[b]Op zaterdag 21 november 2009 00:42 schreef Bravebart het volgende:[/b]
Toch frappant dat zo'n knaapje zich in 1 week zo heeft ingelikt binnen PUB dat hij een verjaardagstopic krijgt.
pi_91625357
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 17:26 schreef Dionysiou het volgende:

[..]

Hou er rekening mee dat je claim binnen 45 dagen na betaling van je product geopend moet worden. Doe je het later krijg je de melding dat het te laat is.

quote:
Toen ik aangaf dat het item defect was annuleerde verkoper meteen de transactie. Waarop ik een ebaybericht krijg waar duidelijk in staat : accepteer deze annulering als u uw geld terug hebt gekregen. Verkoper weigert te storten voor hij zijn item terugkrijgt en ik weiger dus de annulering te accepteren voor ik mijn geld terug heb. Paypal afwikkeling lijkt me in dit geval voor ons beide duidelijker..
Of zit ik nu onnodig moeilijk te doen?
Dit doet de verkoper zodat hij zijn verkoop commisie terug krijgt. Hou er wel rekening mee dat jij als goed is geen claim kan openen zolang die case open staat.
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
pi_91628254
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 19:26 schreef RPG het volgende:

[..]

Hou er rekening mee dat je claim binnen 45 dagen na betaling van je product geopend moet worden. Doe je het later krijg je de melding dat het te laat is.

[..]

Dit doet de verkoper zodat hij zijn verkoop commisie terug krijgt. Hou er wel rekening mee dat jij als goed is geen claim kan openen zolang die case open staat.
En als ik zijn verzoek tot annuleren nu afwijs of laat verlopen?
Ebay vraagt me duidelijk bij het accepteren vd annulering of ik m'n geld al heb teruggekregen.
Als ik dit voorleg aan de verkoper met het idee dat hij misschien eerst even stort en ik dan gerust zijn annulering accepteer staat hij er op dat ik eerst maar terugstuur :D
Als ik ook mijn claimrechten bij paypal verlies op deze manier zal ik toch maar zaken moeten doen via de ebaymanier.
pi_91628967
Ik zou even met eBay contact opnemen wat je beste kan doen. Maar niet zomaar akkoord gaan want daarmee geef je al aan dat je je geld terug hebt en kan je niks meer claimen.
pi_91630252
Ebay klantenservice krijg ik niet in beeld welk spoor ik ook volg door de verschillende FAQ's
Zie net dat als ik de annulering van verkoperzijde niet annuleer het automatisch geannuleerd wordt op de 24e. Heb er maar een eigen paypal claim tegenaangegooid om iig te voorkomen dat ik via deze route genaaid wordt. Je weet maar nooit met dat paypal en ebay these days.. Jammer eigenlijk.
pi_91630623
op ebay.nl > rechtboven op hulp > dan in nieuwe pagina op Contact met ons opnemen (rechterkant) > Kopen - Ik heb iets gekocht > Object niet ontvangen > en dan onderaan E-mail ons met je vraag of probleem.
pi_91631162
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 20:54 schreef RPG het volgende:
op ebay.nl > rechtboven op hulp > dan in nieuwe pagina op Contact met ons opnemen (rechterkant) > Kopen - Ik heb iets gekocht > Object niet ontvangen > en dan onderaan E-mail ons met je vraag of probleem.
geprobeerd, maar dan kom ik op een pagina met een foutmelding..
Andere link naar klantenservice heb ik zo 123 niet kunnen vinden!
pi_91635688
Even een vraagje, ik heb kort geleden een rekening aangemaakt en onlangs mijn rekening bevestigd door de twee bedragen in te vullen. Het bedrag wat nu op mijn account staat is 0,00EU.
Nu wil ik iets gaan bestellen bij MP4nation.net. Als ik dan wil betalen, krijg ik dan een afschrift van Paypal oid of moet ik eerst geld van mijn bankrekening overmaken naar mijn Paypal rekening?
I'm the motherfucking baboon
pi_91653851
Heb een DPD depot in de buurt weet iemand of dit paypal 'approved' is qua track&trace?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')