abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75342650
Hallo,

In de zoektocht naar een keuken hebben wij ons laten verleiden door een verkooppraatje van de keukenverkoper. Hierdoor hebben wij uiteindelijk een overeenkomst getekend, waarbij wij 40% korting krijgen op alles, ook bij wijzigingen. Nu krijgen we echter de offerte en krijgen we alleen de totaalprijs te zien. De 40% korting moeten we maar geloven zogezegd. Het is allerminst transparant en bruto verkoopprijzen zijn er klaarblijkelijk niet.

Heeft iemand hier ervaring mee? Kunnen we eisen dat wij bruto verkoopprijzen te zien krijgen? Waar is die korting anders op gebaseerd? Specificaties per component met de prijzen erbij krijgen we niet mee, kunnen we wel inzien bij de betreffende keukenzaak.

Elke reactie is welkom.

Groeten, Gerard
pi_75342686
Schopje WGR voor het uit de hand loopt.
pi_75342698
Je topic staat in het verkeerde forum.
quote:
Op zondag 6 december 2009 17:53 schreef g_vdberg het volgende:
Elke reactie is welkom.
En dit is vragen om problemen
pi_75342763
Wacht even, je hebt getekend dat je 40% krijgt, maar je hebt nog niet getekend voor wat voor keuken je wilt?
  zondag 6 december 2009 @ 17:58:08 #5
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_75342829
quote:
Op zondag 6 december 2009 17:56 schreef Dennis101 het volgende:
Wacht even, je hebt getekend dat je 40% krijgt, maar je hebt nog niet getekend voor wat voor keuken je wilt?
Dat lees ik ook. Screwed
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  zondag 6 december 2009 @ 18:01:39 #6
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_75342929
Hoeveel korting je krijgt is niet te controleren als je niet weet wat je koopt.

In mijn tak van sport zijn er apparaten waar je "standaard" met 35% korting op de list price begint, na dooronderhandelen rond 60% korting uitkomt maar eigenlijk bij 70-75% korting pas goede prijzen begint te betalen... Iedere boerenlul die de markt niet kent, of zich niet verlaagt tot truken, dreigen en gillen aan de telefoon betaalt op elke order tienduizenden euro's te veel. Mooi meegenomen voor de dozenschuivers...

Maar je zou de offerte eens kunnen overleggen aan een kennis die iets in de branche doet?
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  Redactie Frontpage zondag 6 december 2009 @ 18:04:15 #7
38148 crew  Innisdemon
pi_75342997
ONMIDDELIJK de overeenkomst cancellen, waar dat nog kan (aantal dagen anyone?)
Er zijn al te veel voorbeelden (zelfs op tv, radar e.d.) geweest van mensen die in hun *** genaaid werden door keukenboeren.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
  zondag 6 december 2009 @ 18:08:10 #8
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_75343105
En als ze je eraan willen houden: koop een deurknop met 40% korting en vertrek!
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_75343688
TVP..
Ben zelf ook aan het shoppen naar keukens, ga er maar vanuit dat je nog steeds way te veel betaald.. Probeer het te cancellen en alleen in zee te gaan met iemand die gewoon echt duidelijk is met zijn prijzen.
pi_75343749
voordat je 40% korting krijgt drukken ze eerst 30% bij de prijs op
pi_75344077
quote:
Op zondag 6 december 2009 18:04 schreef Innisdemon het volgende:
ONMIDDELIJK de overeenkomst cancellen, waar dat nog kan (aantal dagen anyone?)
Er zijn al te veel voorbeelden (zelfs op tv, radar e.d.) geweest van mensen die in hun *** genaaid werden door keukenboeren.
Een getekend contract kan je niet zomaar ontbinden hoor...

TS, wat heb je nou getekend? Want zoals ik het hier lees heb je dus alleen getekend voor de korting en niet voor iets anders?
pi_75344179
quote:
Op zondag 6 december 2009 18:30 schreef Snuitebolletje het volgende:
TVP..
Ben zelf ook aan het shoppen naar keukens, ga er maar vanuit dat je nog steeds way te veel betaald.. Probeer het te cancellen en alleen in zee te gaan met iemand die gewoon echt duidelijk is met zijn prijzen.
Er zitten altijd dikke marges op keukens en dergelijke (badkamers ook). Of je dat nou bij een groot bekend bedrijf koopt of bij sjakie van de hoek maakt dan niet uit.
pi_75344224
quote:
Op zondag 6 december 2009 18:48 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Er zitten altijd dikke marges op keukens en dergelijke (badkamers ook). Of je dat nou bij een groot bekend bedrijf koopt of bij sjakie van de hoek maakt dan niet uit.
Dat is mij inderdaad al duidelijk, Ben er ook achter dat je voor het geld van een keukenkampioenkeuken ook een Bulthaup neer kan zetten. Dus voor mij is nu nog de keuze of een bulthaup of een ikea keuken.
pi_75349719
Dank voor de reacties. We hebben een overeenkomst getekend. We kunnen elke keuken uitzoeken die we wensen. Nu een offerte gekregen, maar daar staat de korting niet op. De componenten gespecificeerd, met één totaalprijs.
pi_75349821
quote:
Op zondag 6 december 2009 21:20 schreef g_vdberg het volgende:
Dank voor de reacties. We hebben een overeenkomst getekend. We kunnen elke keuken uitzoeken die we wensen. Nu een offerte gekregen, maar daar staat de korting niet op. De componenten gespecificeerd, met één totaalprijs.
Je hebt dus een overeenkomst getekend voor een keuken (wat voor voorwaarden zitten daaraan, kan je ook een keuken van 10 euro kopen?) met 40% korting?

Als dat zo is zou ik toch wel willen weten wat de standaard catalogusprijs is.
pi_75349862
Het lijkt me toch dat de korting gebaseerd moet worden op bruto prijzen die ergens gepubliceerd staan (catalogus of internet)?
pi_75349920
quote:
Op zondag 6 december 2009 21:23 schreef g_vdberg het volgende:
Het lijkt me toch dat de korting gebaseerd moet worden op bruto prijzen die ergens gepubliceerd staan (catalogus of internet)?
Dat zou dus wel moeten, of staat er in je contract dat de korting gelden op de adviesprijs (dat zou ik ook nog wel een mooie vinden).
pi_75350066
Contract is overigens een groot woord. Het is een overeenkomst waarin staat dat we een keuken kopen. Wij krijgen 40% korting op alles en kunnen daarmee alles nog wijzigen. Daar staat niet expliciet dat het korting is van de catalogus prijzen o.i.d., maar is daar niet iets over vast gelegd? Waarom hebben we anders onderhandeld en uiteindelijk die 40% vast gelegd?
pi_75350245
quote:
Op zondag 6 december 2009 21:28 schreef g_vdberg het volgende:
Contract is overigens een groot woord. Het is een overeenkomst waarin staat dat we een keuken kopen. Wij krijgen 40% korting op alles en kunnen daarmee alles nog wijzigen. Daar staat niet expliciet dat het korting is van de catalogus prijzen o.i.d., maar is daar niet iets over vast gelegd? Waarom hebben we anders onderhandeld en uiteindelijk die 40% vast gelegd?
Overeenkomst is een contract, ik snap niet wat je nou precies hebt getekend. Een intentie tot aankoop van een keuken met korting? Zonder enige voorwaarden aan de waarde van de keuken of waar de korting op gebaseerd is? Zit er een termijn aan verbonden om die keuken te kopen? Dat soort dingen lijken me toch wel belangrijk om in een 'overeenkomst' te hebben staan.

Ik vind het maar vaag en zou of eisen van ze dat ze met een duidelijke prijsopgave komen of proberen om onder je overeenkomst uit te komen. Vreemde manier van zakendoen als je het mij vraagt.
pi_75352577
De waarde van de keuken is in de eerste opzet bepaald, maar gezien het feit dat we alles kunnen wijzigen is dat niet zo van belang. Het gaat mij er nu om dat we die 40% terug zien. De termijn was in eerste instantie begin 2010, maar dat hebben we nu laten varen omdat we eerst helderheid willen. Geen haast.

Het is een vreemde manier van zaken doen. Maar als ze die helderheid niet geven, op basis van welke gronden kunnen we onderuit?
pi_75355156
Ik heb weleens gehoord dat er op de kastjes (houtwerk) van keukens wel 60-70% marge zit. Op de inbouwapparatuur iets minder.

Zelf heb ik 5 jr terug het volgende gedaan:

Scherp onderhandelen over een keuken en met een offerte van ca. ¤ 7.000, - naar huis gegaan.

Met tipp-ex van de 7 een 6 gemaakt. Kopietje van de offerte gemaakt met bedrag van ¤ 6.000,- en hiermee naar een andere keukenboer gegaan. Die vond de aanbieding van de concurrente wel erg scherp! , maar hij wilde er toch nog onder gaan zitten met ¤ 5.750,-.

Wat zij kunnen (medemens 'naaien'), kan ik ook!
pi_75355263
quote:
Op zondag 6 december 2009 23:24 schreef Bassfly het volgende:
Ik heb weleens gehoord dat er op de kastjes (houtwerk) van keukens wel 60-70% marge zit. Op de inbouwapparatuur iets minder.

Zelf heb ik 5 jr terug het volgende gedaan:

Scherp onderhandelen over een keuken en met een offerte van ca. ¤ 7.000, - naar huis gegaan.

Met tipp-ex van de 7 een 6 gemaakt. Kopietje van de offerte gemaakt met bedrag van ¤ 6.000,- en hiermee naar een andere keukenboer gegaan. Die vond de aanbieding van de concurrente wel erg scherp! , maar hij wilde er toch nog onder gaan zitten met ¤ 5.750,-.

Wat zij kunnen (medemens 'naaien'), kan ik ook!
Dat er een dikke marge op zit is op zich natuurlijk niet zo raar. Op kleding zit bijvoorbeeld dezelfde marge, komt natuurlijk door de omloop snelheid, dus marge an sich zegt niet zoveel. Maar het is inderdaad wel grappig om te zien dat je zonder al te veel moeite aardig wat procenten van de prijs kan afsnoepen.

Maar wel een slimme actie van je trouwens.
  zondag 6 december 2009 @ 23:30:14 #23
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_75355357
Grens over gaan en in Duitsland je keuken kopen. Koop je voor hetzelfde geld een veel mooiere en luxere keuken en houdt je mogelijk nog geld over ook.

Ik heb dit soort dingen jaren terug bij Radar gezien. Kastje kost laten we zeggen normaal 100 euro. Vervolgens laten ze jou de prijs zien van 200 euro en bieden ze je daarop 50% korting aan als je nu snel beslist en tekent. Ofwel: ze verkopen jou de keuken voor een normale prijs in de waan dat je flinke korting hebt gekregen.

Sowieso, als je die acties van de keukenbranche ziet, weet je dat je genaaid gaat worden met de prijs. Nu gratis installatie, 40% korting en alleen vandaag geldig. Gratis inbouwapparatuur voor snelle beslissers... Tuurlijk... alleen als je direct tekent.

Cancellen en de grens over gaan en daar scherp handelen levert nog het meeste geld op (of een mooi granieten blad voor dezelfde prijs bijv.
Ook hoi !
pi_75367334
Bedankt voor de reacties/adviezen, maar hoe kom ik onder deze overeenkomst uit? Is hij wettelijk verplicht bruto prijzen te laten zien of kan dit zo met een offerte als deze?
pi_75367401
Ga naar het Tros Radar forum. Daar zitten tientallen mensen die zich ook hebben laten bedonderden. Die kunnen je vast wel vertellen wat je kunt doen.

Als ik het me goed kan herinneren is de verkoopovereenkomst niet geldig omdat er feitelijk niets vastgelegd is over het product dat je al gekocht hebt. Maar dat zul je zelf moeten uitzoeken of dit klopt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')