Tot nu toe bevat al die heisa niets om te debunken... vandaar telkens weer die vraag om specifieke mails waaruit blijkt dat er iets (ernstigs) aan de hand is. Die twee of drie quotes waar iedereen het tot nu toe over lijkt te hebben zijn nou niet echt bepaald indrukwekkend.quote:Op maandag 7 december 2009 10:50 schreef slackster het volgende:
[..]
en welk woord in de zin, "download the file en zoek het zelf uit, op basis waarvan je het zelf kunt debunken of niet want ben niet je dienstbode" kun je niet verstaan?
ten eerste is niet met zekerheid te zeggen dat klimaat verandering door de mens veroorzaakt wordt want de wetenschap is tot de dag van vandaag nog verdeelt daarover. dat is o.a.is aan het licht gebracht door climate gatequote:Op maandag 7 december 2009 10:50 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je bent werkelijk onvermoeibaar in dit soor topics, maar helaas is deze discussie net zo constructief als de discussie met creationisten.Je kunt honderd topics lang proberen uit te leggen dat quote mining niet echt zinvol is, wat de daadwerkelijke context is, vragen om nou eens met concreet bewijs te komen, enzovoot, maar je krijgt honderd topics lang hetzelfde standaard riedeltje te horen.
Nee, jij zegt dat je duidelijke voorbeelden hebt van teksten. En wat heb je? Een paar uit z’n verband gehaalde citaten in een opiniestuk. En ik ben niet onder de indruk. Kortom, je liep gewoon telkens te zwammen dat je sluitend bewijs hebt?quote:Op maandag 7 december 2009 10:50 schreef slackster het volgende:
[..]
en welk woord in de zin, "download the file en zoek het zelf uit, op basis waarvan je het zelf kunt debunken of niet want ben niet je dienstbode" kun je niet verstaan?
In jouw ogen wellicht. Veel andere mensen zijn een stuk kritischer en vereisen iets meer dan een paar uit hun context gerukte quotes in een opinie stuk uit xde hand...quote:Op maandag 7 december 2009 11:12 schreef slackster het volgende:
...
er is aan het licht gebracht niet dat global warming een hoax is, er is aan het licht gebracht dat phil jones en kornuiten er een vreemde manier van wetenschap beoefenen op nahouden,
...
De grammaticale regels van het Nederlands zijn daarentegen vrij ondubbelzinnig.quote:Op maandag 7 december 2009 11:12 schreef slackster het volgende:
[..]
ten eerste is niet met zekerheid te zeggen dat klimaat verandering door de mens veroorzaakt wordt want de wetenschap is tot de dag van vandaag nog verdeelt daarover. dat is o.a.is aan het licht gebracht door climate gate
ben even een applicatie zoek waarmee ik de gehele content in txt file directories kan doorzoeken maar kan alvast wel een aantal pogingen doen natuurlijk.quote:Op maandag 7 december 2009 11:13 schreef Iblis het volgende:
[..]
Nee, jij zegt dat je duidelijke voorbeelden hebt van teksten. En wat heb je? Een paar uit z’n verband gehaalde citaten in een opiniestuk. En ik ben niet onder de indruk. Kortom, je liep gewoon telkens te zwammen dat je sluitend bewijs hebt?
Want daar zijn we nu al meer dan 3 topics naar opzoek.
nog ander verzoeken chef?quote:Op maandag 7 december 2009 12:14 schreef Iblis het volgende:
En die mail zegt dus dat het in hun opinie een hele slechte paper is, die niet door de peer-review moet komen. Omdat het kwalitatief slecht is. Niet omdat het kwalitatief deugdelijk is. Maar goed, dan nog is het hun opinie. Maar het hele idee van peer-review is dat slechte papers er niet doorkomen.
Feit is echter, dat die paper uiteindelijk – ondanks de bezwaren – toch gepubliceerd zijn. Dat even if we have to redefine what the peer-review literature is ! lees ik eigenlijk met een knipoog, maar goed, als je dat niet doet, dan heb je nog steeds weinig voor een samenzwering omdat de resultaten uiteindelijk helemaal niet onderdrukt zijn. En de reden waarom ze de papers niet wilden was omdat ze inhoudelijk niet sterk waren.
En dat is natuurlijk waar het uiteindelijk om gaat. Dat individuele wetenschappers ook emoties hebben en niet objectief zijn is niet zo bijster relevant. De redelijke objectiviteit van de wetenschap vloeit voort uit de methodologie, niet uit de collectieve objectiviteit van individuele wetenschappers. Het is ook altijd wel vrij typisch dat wanneer ik naar de publicaties van een zogenaamd gecensureerde wetenschapper kijk, deze gewoon in de reguliere wetenschappelijke tijdschriften zijn terug te vinden.quote:Op maandag 7 december 2009 12:14 schreef Iblis het volgende:
En die mail zegt dus dat het in hun opinie een hele slechte paper is, die niet door de peer-review moet komen. Omdat het kwalitatief slecht is. Niet omdat het kwalitatief deugdelijk is. Maar goed, dan nog is het hun opinie. Maar het hele idee van peer-review is dat slechte papers er niet doorkomen.
Feit is echter, dat die paper uiteindelijk – ondanks de bezwaren – toch gepubliceerd zijn. Dat even if we have to redefine what the peer-review literature is ! lees ik eigenlijk met een knipoog, maar goed, als je dat niet doet, dan heb je nog steeds weinig voor een samenzwering omdat de resultaten uiteindelijk helemaal niet onderdrukt zijn. En de reden waarom ze de papers niet wilden was omdat ze inhoudelijk niet sterk waren.
Maar goed, dit is ook privé-communicatie. Het ‘oh jeetje, hoe kan deze onzin ooit gepubliceerd zijn (of worden)’, dat denkt iedereen wel eens als wetenschapper, en zegt het ook wel eens. Niet netjes. Maar uiteindelijk zul je het toch inhoudelijk moeten weerleggen, en dat is wat uiteindelijk ook gebeurd is.quote:Op maandag 7 december 2009 12:17 schreef ATuin-hek het volgende:
Dus... waar is nou die paniek om? De toon en houding is mss wat agressiever dan strikt genomen wenselijk is.
Nou, wat ik me afvraag, als je dan eenmaal die hele mail voor je hebt, en weet over welke papers het gaat, of je dan kijkt of die inderdaad niet te vinden zijn. Dan heb je een mogelijk iets te pakken. Nu heb je alleen wat stevige uitspraken.quote:Op maandag 7 december 2009 12:21 schreef slackster het volgende:
[..]
nog ander verzoeken chef?
stel me in geheel gedienstige toestand ter beschikking om jou huiswerk te doen![]()
welke search querie moet ik invoeren, suggesties?quote:Op maandag 7 december 2009 12:24 schreef Iblis het volgende:
[..]
Nou, wat ik me afvraag, als je dan eenmaal die hele mail voor je hebt, en weet over welke papers het gaat, of je dan kijkt of die inderdaad niet te vinden zijn. Dan heb je een mogelijk iets te pakken. Nu heb je alleen wat stevige uitspraken.
Je loopt nou al een heel tijd te blaten zonder in te gaan op de inhoudelijke reacties die je krijgt. Iblis doet een hele simpele, verifieerbare uitspraak; Is de betreffende paper gepubliceerd of niet?quote:Op maandag 7 december 2009 12:21 schreef slackster het volgende:
[..]
stel me in geheel gedienstige toestand ter beschikking om jou huiswerk te doen![]()
p.s. over je verontschuldigende verklaring verschillen we wel van mening natuurlijk
is het weeer niet goed,quote:Op maandag 7 december 2009 12:27 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je loopt nou al een heel tijd te blaten zonder in te gaan op de inhoudelijke reacties die je krijgt. Iblis doet een hele simpele, verifieerbare uitspraak; Is de betreffende paper gepubliceerd of niet?
?? hij vroeg mij naar bewijs van hetgeen word beweerd elders, doe het dan zelf als je het zo goed weet allemaalquote:Op maandag 7 december 2009 12:32 schreef Monolith het volgende:
Blijkbaar zijn discussies met een stukje software dat willekeurige zinnen genereert net zo nuttig als discussies met de gemiddelde BNWer.
Zijn huiswerk? Je eigen huiswerk! Je was er toch zo overtuigt van dat het duidelijk aan was getoond? De onderbouwing die je daar toch wel voor zou moeten hebben lijkt nu bijna volledig gebaseerd te zijn op opinie stukjes van het internet.quote:Op maandag 7 december 2009 12:21 schreef slackster het volgende:
[..]
p.s. over je verontschuldigende verklaring verschillen we wel van mening natuurlijk
alsof jij ooit iets zinnigs te melden hebt, jij zeikt voornamelijk mensen af, lekker moeilijk is datquote:Op maandag 7 december 2009 12:38 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Zijn huiswerk? Je eigen huiswerk! Je was er toch zo overtuigt van dat het duidelijk aan was getoond? De onderbouwing die je daar toch wel voor zou moeten hebben lijkt nu bijna volledig gebaseerd te zijn op opinie stukjes van het internet.
link?quote:Op maandag 7 december 2009 12:43 schreef waht het volgende:
Mwah, ik blijf erbij dat mijn eerdere bron de waarheid aantoont.
l
dat ontken ik ook nietquote:Verder volledig afgezien van het feit mijn mening dat tegengaan van klimaatverandering niet onze prioriteit moet zijn.
Je doet mijn huiswerk? Ga toch heen. Jij beweert met zoveel woorden dat je ‘bewijs’ hebt. Ik ben benieuwd. Na wat aandringen welke mails het dan zouden zijn kom je eerst eens met een paar losse quotes.quote:Op maandag 7 december 2009 12:35 schreef slackster het volgende:
[..]
?? hij vroeg mij naar bewijs van hetgeen word beweerd elders b.v. msm, doe ik zijn huiswerk voor hem, sta je nog alleen maar te bitchen, want een vervelend mannetje ben jij zeg
doe het dan zelf als je het zo goed weet allemaal
Eerder in dit topic:quote:
volgens mij vroeg je mij om een voorbeeld te vinden in de mails, hetgeen ik heb gedaanquote:Op maandag 7 december 2009 12:48 schreef Iblis het volgende:
[..]
Je doet mijn huiswerk? Ga toch heen. Jij beweert met zoveel woorden dat je ‘bewijs’ hebt. Ik ben benieuwd. Na wat aandringen welke mails het dan zouden zijn kom je eerst eens met een paar losse quotes.
Dan nog meer aandringen en je komt eindelijk met een e-mail – ja, ik kende die e-mail al, en wat erin gezegd wordt is niet zo heel spannend, maar ik dacht, misschien dat hij het zelf ook doorheeft als hij dan eens alles leest. Blijkbaar niet. Ik heb eigenlijk überhaupt niet door of je ten volle begrijpt wat erin gezegd wordt, maar dat terzijde.
Hoe dan ook, nu plemp je die mail neer. Maar is dat bewijs? Er wordt over AR4 gesproken en dat er bepaalde artikelen niet in moeten komen.
Nou, AR4 staat online. Wat jij nu had kunnen doen is dat downloaden en bekijken. Maar dat vertik je. Dat je zelf niet kunt bedenken dat als er AR4 in de mail staat je search-query AR4 moet zijn valt me wat tegen. Maar goed.
Specifiek gaat het om hoofdstuk 3, en wie worden daarin genoemd? Kalnay & Cai, p. 325, 2e kolom, en p. 327, McKitrick & Michaels (MM), 2e kolom onderaan.
Gewoon geciteerd, gewoon genoemd, niets onderdrukt.
Moet je voor de gein ook eens kijken waar hij een voorbeeld voor vroeg... en waar meerdere mensen je nu al een paar dagen om vragen. Het is aan het begin van dit topic nog eens duidelijk herhaalt.quote:Op maandag 7 december 2009 12:51 schreef slackster het volgende:
[..]
volgens mij vroeg je mij om een voorbeeld te vinden in de mails, hetgeen ik heb gedaan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |