abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 december 2009 @ 11:07:22 #26
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_75363889
quote:
Op maandag 7 december 2009 10:50 schreef slackster het volgende:

[..]

en welk woord in de zin, "download the file en zoek het zelf uit, op basis waarvan je het zelf kunt debunken of niet want ben niet je dienstbode" kun je niet verstaan?
Tot nu toe bevat al die heisa niets om te debunken... vandaar telkens weer die vraag om specifieke mails waaruit blijkt dat er iets (ernstigs) aan de hand is. Die twee of drie quotes waar iedereen het tot nu toe over lijkt te hebben zijn nou niet echt bepaald indrukwekkend.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  maandag 7 december 2009 @ 11:12:27 #27
238790 slackster
pizza calamiteiten
pi_75364049
quote:
Op maandag 7 december 2009 10:50 schreef Monolith het volgende:

[..]

Je bent werkelijk onvermoeibaar in dit soor topics, maar helaas is deze discussie net zo constructief als de discussie met creationisten.Je kunt honderd topics lang proberen uit te leggen dat quote mining niet echt zinvol is, wat de daadwerkelijke context is, vragen om nou eens met concreet bewijs te komen, enzovoot, maar je krijgt honderd topics lang hetzelfde standaard riedeltje te horen.
ten eerste is niet met zekerheid te zeggen dat klimaat verandering door de mens veroorzaakt wordt want de wetenschap is tot de dag van vandaag nog verdeelt daarover. dat is o.a.is aan het licht gebracht door climate gate

er is aan het licht gebracht niet dat global warming een hoax is, er is aan het licht gebracht dat phil jones en kornuiten er een vreemde manier van wetenschap beoefenen op nahouden,

namelijk dat wetenschap geen miss world verkiezing is waar de kandidaten met elkaar regelmatig in de clinch liggen of de haren vliegen vanuit jaloezie, afgunst en dat soort emoties

wetenschap kent geen concurrentie omdat verschillende verklaringen en theorieën juist aantonen dat verschillende onderzoeken met verschillende uitkomsten juist een teken is dat er ergens foutieve interpretaties bestaan van de gegevens

hetgeen de wetenschap juist ten goede komt want uiteindelijk gaat het er toch om wat dan wel de juiste interpretatie zou moeten zijn van klimaat verandering.

[ Bericht 0% gewijzigd door slackster op 07-12-2009 12:09:37 ]
  maandag 7 december 2009 @ 11:13:06 #28
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_75364068
quote:
Op maandag 7 december 2009 10:50 schreef slackster het volgende:

[..]

en welk woord in de zin, "download the file en zoek het zelf uit, op basis waarvan je het zelf kunt debunken of niet want ben niet je dienstbode" kun je niet verstaan?
Nee, jij zegt dat je duidelijke voorbeelden hebt van teksten. En wat heb je? Een paar uit z’n verband gehaalde citaten in een opiniestuk. En ik ben niet onder de indruk. Kortom, je liep gewoon telkens te zwammen dat je sluitend bewijs hebt?

Want daar zijn we nu al meer dan 3 topics naar opzoek.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  maandag 7 december 2009 @ 11:16:54 #29
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_75364200
quote:
Op maandag 7 december 2009 11:12 schreef slackster het volgende:

...

er is aan het licht gebracht niet dat global warming een hoax is, er is aan het licht gebracht dat phil jones en kornuiten er een vreemde manier van wetenschap beoefenen op nahouden,

...
In jouw ogen wellicht. Veel andere mensen zijn een stuk kritischer en vereisen iets meer dan een paar uit hun context gerukte quotes in een opinie stuk uit xde hand...
Onikaan ni ov dovah
pi_75364263
quote:
Op maandag 7 december 2009 11:12 schreef slackster het volgende:

[..]

ten eerste is niet met zekerheid te zeggen dat klimaat verandering door de mens veroorzaakt wordt want de wetenschap is tot de dag van vandaag nog verdeelt daarover. dat is o.a.is aan het licht gebracht door climate gate
De grammaticale regels van het Nederlands zijn daarentegen vrij ondubbelzinnig.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 7 december 2009 @ 11:45:49 #31
238790 slackster
pizza calamiteiten
pi_75365143
quote:
Op maandag 7 december 2009 11:13 schreef Iblis het volgende:

[..]

Nee, jij zegt dat je duidelijke voorbeelden hebt van teksten. En wat heb je? Een paar uit z’n verband gehaalde citaten in een opiniestuk. En ik ben niet onder de indruk. Kortom, je liep gewoon telkens te zwammen dat je sluitend bewijs hebt?

Want daar zijn we nu al meer dan 3 topics naar opzoek.
ben even een applicatie zoek waarmee ik de gehele content in txt file directories kan doorzoeken maar kan alvast wel een aantal pogingen doen natuurlijk.

gezien je er zo op staat

mailtje waarin gesteggeld, geroddeld en in termen van handje klap scenario's word gesproken word over wetenschappelijk onderzoek, rapporten, papers en last but not least wetenschappers dus individuen die volgens phil jones beter of juist niet zouden zijn omdat het ene onderzoek beter zou zijn dan de ander omdat het zijn eigen ideeën beter illustreert -quote- ERA-40 assimilates surface temps (which NCEP didn't) and doing this makes the agreement with CRU better.

en de klassieker - "I can't see either of these papers being in the next IPCC report. Kevin and I will keep
them out somehow - even if we have to redefine what the peer-review literature is !
Cheers
Phil"

staat op mijn hard drive maar wie zegt dat jij dat niet alsnog een verzinsel van mij vindt??

daarom chef kan ik u verzekeren dat ik alleen de documenten scan, niet persoonlijk bedoelt dus.

nu we dat uit de weg hebben, welke text wil je dat ik nog meer voor je zoek chef? (Iblis)? en waar kan ik mijn overuren declareren?

-------------------------------------------------------------------->

ge copy paste,niet meer of minder oke? (kan het evt. ook mailen).

[ volledige text - bestandsnaam = 1089318616.txt ]

From: Phil Jones <p.jones@uea.ac.uk>
To: "Michael E. Mann" <mann@virginia.edu>
Subject: HIGHLY CONFIDENTIAL
Date: Thu Jul 8 16:30:16 2004

Mike,
Only have it in the pdf form. FYI ONLY - don't pass on. Relevant paras are the last
2 in section 4 on p13. As I said it is worded carefully due to Adrian knowing Eugenia
for years. He knows the're wrong, but he succumbed to her almost pleading with him
to tone it down as it might affect her proposals in the future !
I didn't say any of this, so be careful how you use it - if at all. Keep quiet also
that you have the pdf.
The attachment is a very good paper - I've been pushing Adrian over the last weeks
to get it submitted to JGR or J. Climate. The main results are great for CRU and also
for ERA-40. The basic message is clear - you have to put enough surface and sonde
obs into a model to produce Reanalyses. The jumps when the data input change stand
out so clearly. NCEP does many odd things also around sea ice and over snow and ice.
The other paper by MM is just garbage - as you knew. De Freitas again. Pielke is also
losing all credibility as well by replying to the mad Finn as well - frequently as I see it.
I can't see either of these papers being in the next IPCC report. Kevin and I will keep
them out somehow - even if we have to redefine what the peer-review literature is !
Cheers
Phil

Mike,
For your interest, there is an ECMWF ERA-40 Report coming out soon, which
shows that Kalnay and Cai are wrong. It isn't that strongly worded as the first author
is a personal friend of Eugenia. The result is rather hidden in the middle of the report.
It isn't peer review, but a slimmed down version will go to a journal. KC are wrong
because
the difference between NCEP and real surface temps (CRU) over eastern N. America doesn't
happen with ERA-40. ERA-40 assimilates surface temps (which NCEP didn't) and doing
this makes the agreement with CRU better. Also ERA-40's trends in the lower atmosphere
are all physically consistent where NCEP's are not - over eastern US.

I can send if you want, but it won't be out as a report for a couple of months.
Cheers
Phil

Prof. Phil Jones
Climatic Research Unit Telephone +44 (0) 1603 592090
School of Environmental Sciences Fax +44 (0) 1603 507784
University of East Anglia
Norwich Email p.jones@uea.ac.uk
NR4 7TJ
UK
----------------------------------------------------------------------------

[ Bericht 26% gewijzigd door slackster op 07-12-2009 12:08:31 ]
  maandag 7 december 2009 @ 12:14:01 #32
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_75366173
En die mail zegt dus dat het in hun opinie een hele slechte paper is, die niet door de peer-review moet komen. Omdat het kwalitatief slecht is. Niet omdat het kwalitatief deugdelijk is. Maar goed, dan nog is het hun opinie. Maar het hele idee van peer-review is dat slechte papers er niet doorkomen.

Feit is echter, dat die paper uiteindelijk – ondanks de bezwaren – toch gepubliceerd zijn. Dat even if we have to redefine what the peer-review literature is ! lees ik eigenlijk met een knipoog, maar goed, als je dat niet doet, dan heb je nog steeds weinig voor een samenzwering omdat de resultaten uiteindelijk helemaal niet onderdrukt zijn. En de reden waarom ze de papers niet wilden was omdat ze inhoudelijk niet sterk waren.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  maandag 7 december 2009 @ 12:17:13 #33
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_75366281
Dus... waar is nou die paniek om? De toon en houding is mss wat agressiever dan strikt genomen wenselijk is.
Onikaan ni ov dovah
  maandag 7 december 2009 @ 12:21:24 #34
238790 slackster
pizza calamiteiten
pi_75366443
quote:
Op maandag 7 december 2009 12:14 schreef Iblis het volgende:
En die mail zegt dus dat het in hun opinie een hele slechte paper is, die niet door de peer-review moet komen. Omdat het kwalitatief slecht is. Niet omdat het kwalitatief deugdelijk is. Maar goed, dan nog is het hun opinie. Maar het hele idee van peer-review is dat slechte papers er niet doorkomen.

Feit is echter, dat die paper uiteindelijk – ondanks de bezwaren – toch gepubliceerd zijn. Dat even if we have to redefine what the peer-review literature is ! lees ik eigenlijk met een knipoog, maar goed, als je dat niet doet, dan heb je nog steeds weinig voor een samenzwering omdat de resultaten uiteindelijk helemaal niet onderdrukt zijn. En de reden waarom ze de papers niet wilden was omdat ze inhoudelijk niet sterk waren.
nog ander verzoeken chef?

p.s. verschillen we wel van mening natuurlijk

[ Bericht 2% gewijzigd door slackster op 08-12-2009 09:30:20 ]
pi_75366450
quote:
Op maandag 7 december 2009 12:14 schreef Iblis het volgende:

En dat is natuurlijk waar het uiteindelijk om gaat. Dat individuele wetenschappers ook emoties hebben en niet objectief zijn is niet zo bijster relevant. De redelijke objectiviteit van de wetenschap vloeit voort uit de methodologie, niet uit de collectieve objectiviteit van individuele wetenschappers. Het is ook altijd wel vrij typisch dat wanneer ik naar de publicaties van een zogenaamd gecensureerde wetenschapper kijk, deze gewoon in de reguliere wetenschappelijke tijdschriften zijn terug te vinden.
  maandag 7 december 2009 @ 12:21:43 #36
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_75366454
quote:
Op maandag 7 december 2009 12:17 schreef ATuin-hek het volgende:
Dus... waar is nou die paniek om? De toon en houding is mss wat agressiever dan strikt genomen wenselijk is.
Maar goed, dit is ook privé-communicatie. Het ‘oh jeetje, hoe kan deze onzin ooit gepubliceerd zijn (of worden)’, dat denkt iedereen wel eens als wetenschapper, en zegt het ook wel eens. Niet netjes. Maar uiteindelijk zul je het toch inhoudelijk moeten weerleggen, en dat is wat uiteindelijk ook gebeurd is.

Als deze papers nu inderdaad niet gepubliceerd waren, dat had je een punt gehad, dan was het allicht door bemoeienis gekomen, dat is niet het geval.
  maandag 7 december 2009 @ 12:24:51 #37
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_75366591
quote:
Op maandag 7 december 2009 12:21 schreef slackster het volgende:

[..]

stel me in geheel gedienstige toestand ter beschikking om jou huiswerk te doen
Nou, wat ik me afvraag, als je dan eenmaal die hele mail voor je hebt, en weet over welke papers het gaat, of je dan kijkt of die inderdaad niet te vinden zijn. Dan heb je een mogelijk iets te pakken. Nu heb je alleen wat stevige uitspraken.
  maandag 7 december 2009 @ 12:27:27 #38
238790 slackster
pizza calamiteiten
pi_75366688
quote:
Op maandag 7 december 2009 12:24 schreef Iblis het volgende:

[..]

Nou, wat ik me afvraag, als je dan eenmaal die hele mail voor je hebt, en weet over welke papers het gaat, of je dan kijkt of die inderdaad niet te vinden zijn. Dan heb je een mogelijk iets te pakken. Nu heb je alleen wat stevige uitspraken.
welke search querie moet ik invoeren, suggesties?
pi_75366689
quote:

[..]

p.s. over je verontschuldigende verklaring verschillen we wel van mening natuurlijk
Je loopt nou al een heel tijd te blaten zonder in te gaan op de inhoudelijke reacties die je krijgt. Iblis doet een hele simpele, verifieerbare uitspraak; Is de betreffende paper gepubliceerd of niet?
  maandag 7 december 2009 @ 12:30:04 #40
238790 slackster
pizza calamiteiten
pi_75366785
quote:
Op maandag 7 december 2009 12:27 schreef Monolith het volgende:

[..]

Je loopt nou al een heel tijd te blaten zonder in te gaan op de inhoudelijke reacties die je krijgt. Iblis doet een hele simpele, verifieerbare uitspraak; Is de betreffende paper gepubliceerd of niet?
is het weeer niet goed,

welke search querie moet ik invoeren, suggesties?

gaat wel om 61,9 mb he, moet ook nog de kost verdienden enzo
pi_75366881
Blijkbaar zijn discussies met een stukje software dat willekeurige zinnen genereert net zo nuttig als discussies met de gemiddelde BNWer.
  maandag 7 december 2009 @ 12:35:50 #42
238790 slackster
pizza calamiteiten
pi_75366978
quote:
Op maandag 7 december 2009 12:32 schreef Monolith het volgende:
Blijkbaar zijn discussies met een stukje software dat willekeurige zinnen genereert net zo nuttig als discussies met de gemiddelde BNWer.
?? hij vroeg mij naar bewijs van hetgeen word beweerd elders, doe het dan zelf als je het zo goed weet allemaal

[ Bericht 0% gewijzigd door slackster op 08-12-2009 09:31:53 ]
  maandag 7 december 2009 @ 12:38:52 #43
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_75367083
quote:

[..]

p.s. over je verontschuldigende verklaring verschillen we wel van mening natuurlijk
Zijn huiswerk? Je eigen huiswerk! Je was er toch zo overtuigt van dat het duidelijk aan was getoond? De onderbouwing die je daar toch wel voor zou moeten hebben lijkt nu bijna volledig gebaseerd te zijn op opinie stukjes van het internet.
Onikaan ni ov dovah
  maandag 7 december 2009 @ 12:41:51 #44
238790 slackster
pizza calamiteiten
pi_75367187
quote:
Op maandag 7 december 2009 12:38 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Zijn huiswerk? Je eigen huiswerk! Je was er toch zo overtuigt van dat het duidelijk aan was getoond? De onderbouwing die je daar toch wel voor zou moeten hebben lijkt nu bijna volledig gebaseerd te zijn op opinie stukjes van het internet.
alsof jij ooit iets zinnigs te melden hebt, jij zeikt voornamelijk mensen af, lekker moeilijk is dat
pi_75367242
Mwah, ik blijf erbij dat mijn eerdere bron de waarheid aantoont.

Verder volledig afgezien van het feit mijn mening dat tegengaan van klimaatverandering niet onze prioriteit moet zijn.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  maandag 7 december 2009 @ 12:44:46 #46
238790 slackster
pizza calamiteiten
pi_75367272
quote:
Op maandag 7 december 2009 12:43 schreef waht het volgende:
Mwah, ik blijf erbij dat mijn eerdere bron de waarheid aantoont.

l
link?
quote:
Verder volledig afgezien van het feit mijn mening dat tegengaan van klimaatverandering niet onze prioriteit moet zijn.
dat ontken ik ook niet

voor zover er door de mens effectief iets aan te doen is behalve iedereen extra belastingen op te leggen dan.

belastingen hebben zelden warmte, kou of regen tegen gehouden voor zover ik weet althans

[ Bericht 1% gewijzigd door slackster op 07-12-2009 12:58:28 ]
  maandag 7 december 2009 @ 12:48:58 #47
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_75367419
quote:
Op maandag 7 december 2009 12:35 schreef slackster het volgende:

[..]

?? hij vroeg mij naar bewijs van hetgeen word beweerd elders b.v. msm, doe ik zijn huiswerk voor hem, sta je nog alleen maar te bitchen, want een vervelend mannetje ben jij zeg

doe het dan zelf als je het zo goed weet allemaal
Je doet mijn huiswerk? Ga toch heen. Jij beweert met zoveel woorden dat je ‘bewijs’ hebt. Ik ben benieuwd. Na wat aandringen welke mails het dan zouden zijn kom je eerst eens met een paar losse quotes.

Dan nog meer aandringen en je komt eindelijk met een e-mail – ja, ik kende die e-mail al, en wat erin gezegd wordt is niet zo heel spannend, maar ik dacht, misschien dat hij het zelf ook doorheeft als hij dan eens alles leest. Blijkbaar niet. Ik heb eigenlijk überhaupt niet door of je ten volle begrijpt wat erin gezegd wordt, maar dat terzijde.

Hoe dan ook, nu plemp je die mail neer. Maar is dat bewijs? Er wordt over AR4 gesproken en dat er bepaalde artikelen niet in moeten komen.

Nou, AR4 staat online. Wat jij nu had kunnen doen is dat downloaden en bekijken. Maar dat vertik je. Dat je zelf niet kunt bedenken dat als er AR4 in de mail staat je search-query AR4 moet zijn valt me wat tegen. Maar goed.

Specifiek gaat het om hoofdstuk 3, en wie worden daarin genoemd? Kalnay & Cai, p. 325, 2e kolom, en p. 327, McKitrick & Michaels (MM), 2e kolom onderaan.

Gewoon geciteerd, gewoon genoemd, niets onderdrukt.
pi_75367485
quote:
Op maandag 7 december 2009 12:44 schreef slackster het volgende:

[..]

link?
Eerder in dit topic:
Hackers kraken klimaathoax [Deeltje 4]

Het is slechts één bron, maar het nuanceert de ophef wel aardig.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  maandag 7 december 2009 @ 12:51:53 #49
238790 slackster
pizza calamiteiten
pi_75367520
quote:
Op maandag 7 december 2009 12:48 schreef Iblis het volgende:

[..]

Je doet mijn huiswerk? Ga toch heen. Jij beweert met zoveel woorden dat je ‘bewijs’ hebt. Ik ben benieuwd. Na wat aandringen welke mails het dan zouden zijn kom je eerst eens met een paar losse quotes.

Dan nog meer aandringen en je komt eindelijk met een e-mail – ja, ik kende die e-mail al, en wat erin gezegd wordt is niet zo heel spannend, maar ik dacht, misschien dat hij het zelf ook doorheeft als hij dan eens alles leest. Blijkbaar niet. Ik heb eigenlijk überhaupt niet door of je ten volle begrijpt wat erin gezegd wordt, maar dat terzijde.

Hoe dan ook, nu plemp je die mail neer. Maar is dat bewijs? Er wordt over AR4 gesproken en dat er bepaalde artikelen niet in moeten komen.

Nou, AR4 staat online. Wat jij nu had kunnen doen is dat downloaden en bekijken. Maar dat vertik je. Dat je zelf niet kunt bedenken dat als er AR4 in de mail staat je search-query AR4 moet zijn valt me wat tegen. Maar goed.

Specifiek gaat het om hoofdstuk 3, en wie worden daarin genoemd? Kalnay & Cai, p. 325, 2e kolom, en p. 327, McKitrick & Michaels (MM), 2e kolom onderaan.

Gewoon geciteerd, gewoon genoemd, niets onderdrukt.
volgens mij vroeg je mij om een voorbeeld te vinden in de mails, hetgeen ik heb gedaan

hetgeen je uit de e-mails zou kunnen opmaken is het manipulatieve aspect hetgeen een rol speelt

het laatste woord over climate gate is nog niet gezegd, en zullen gespecialiseerden momenteel druk bezig zijn de overige implicaties te doorgronden.

los van CO2 reductie hetgeen niemand tegen spreekt denk je dat climate gate verder nog wil verhinderen of saboteren?

[ Bericht 4% gewijzigd door slackster op 07-12-2009 13:05:00 ]
  maandag 7 december 2009 @ 13:01:43 #50
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_75367859
quote:
Op maandag 7 december 2009 12:51 schreef slackster het volgende:

[..]

volgens mij vroeg je mij om een voorbeeld te vinden in de mails, hetgeen ik heb gedaan
Moet je voor de gein ook eens kijken waar hij een voorbeeld voor vroeg... en waar meerdere mensen je nu al een paar dagen om vragen. Het is aan het begin van dit topic nog eens duidelijk herhaalt.
Onikaan ni ov dovah
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')