abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 20 december 2009 @ 14:07:53 #101
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_75835926
quote:
Op zondag 20 december 2009 06:51 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Nee, niet echt. Jazz blijft ook niet zeuren om voer, en die krijgt echt maar een beetje. Als hij zou mogen zou ie vast een halve worst opeten ja Maar hij zeurt er verder niet om. Alleen als je met t spul bezig bent kan het hem niet snel genoeg gaan. Alle dieren hier zijn na een hapje Carnibest voldaan Maag en hoofd.

Sommige adressen bezorgen ook. En kunnen je ouders dat anders niet eens in de paar maanden met jou ophalen?
Ok ik ben benieuwd het zou wel een stuk beter zijn voor hem.

Ik moet ze eerst maar eens zien te overtuigen dat t (waarschijnlijk) beter is.
quote:
Op zondag 20 december 2009 10:55 schreef anboni het volgende:

[..]

In de Herenstraat in Voorburg zit 'n dierenwinkel die carnibest verkoopt (en ook daadwerkelijk op voorraad heeft). Maar goed, da's vanuit Pijnacker inderdaad gauw 20 minuten met de scooter waarschijnlijk..
Er zit er ook 1 in delft en in Zoetermeer dus ik kan kiezen maar het blijft (zeker met dit weer) een hele onderneming.
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
pi_75837898
quote:
Op zondag 20 december 2009 06:37 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

Ik heb ze al geschreven of ze niet in Pijnacker een verkoop punt willen hebben.

20 minuten in een auto is anders dan 10 a 20 minuten op de scooter met dit weer.
(Het sneeuwt hier al weer uren.)

Dat invriezen is echt t probleem niet want daar maak ik gewoon plaats voor. Nu mn ouders nog overtuigen.....
Informeer eens bij je lokale dierenwinkel. Ik ben er pas achter gekomen dat de mijne het kan bestellen voor me. Dan moet ik wel een grootverpakking kopen (10 rollen van 500 gram geloof ik) maar als je plek hebt hoeft dat geen probleem te zijn. Nadeeltje is wel dat je niet kunt variėren. Of je moet een heel grote vriezer hebben en twee pakken weg kunnen bergen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_75839008
quote:
Op zondag 20 december 2009 06:45 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

Maar dan heb je dus kans dat het honger gevoel blijft bestaan. Wodan zit nu al te zeuren om meer meer meer terwijl hij aan een afgepast dieet zit voor een kat van zijn leeftijd en gewicht.
Nee dat hongergevoel blijft niet bestaan aangezien de vertering van vers vlees langzamer gaat dan de vertering van brokken. Mocht hij toch gaan drammen dan kun je bijv. een eitje (geklutst) geven eens per week, een keer een stukje rundergehakt apart leggen voordat je je eigen balletjes kruidt of spaghettisaus maakt, snij afval van kipfilet (rauw dus) geven etc etc etc. Als je maar geen varkensvlees geeft.

En qua prijs zul je goedkoper zitten dan de dure brokken van de DA.
As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
  zondag 20 december 2009 @ 21:26:54 #104
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_75854179
quote:
Op zondag 20 december 2009 14:55 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Informeer eens bij je lokale dierenwinkel. Ik ben er pas achter gekomen dat de mijne het kan bestellen voor me. Dan moet ik wel een grootverpakking kopen (10 rollen van 500 gram geloof ik) maar als je plek hebt hoeft dat geen probleem te zijn. Nadeeltje is wel dat je niet kunt variėren. Of je moet een heel grote vriezer hebben en twee pakken weg kunnen bergen.
Er is maar 1 soort dat mijn kat eten mag dus das t probleem niet.
quote:
Op zondag 20 december 2009 15:20 schreef nieslief het volgende:

[..]

Nee dat hongergevoel blijft niet bestaan aangezien de vertering van vers vlees langzamer gaat dan de vertering van brokken. Mocht hij toch gaan drammen dan kun je bijv. een eitje (geklutst) geven eens per week, een keer een stukje rundergehakt apart leggen voordat je je eigen balletjes kruidt of spaghettisaus maakt, snij afval van kipfilet (rauw dus) geven etc etc etc. Als je maar geen varkensvlees geeft.

En qua prijs zul je goedkoper zitten dan de dure brokken van de DA.
Hmmm ik snap je goede bedoelingen maar dat kan en mag allemaal niet als je kat suikerpatient is. 2x per dag zn vaste maaltijd plus zn insuline is alles wat je geven mag.
pi_75860049
quote:
Op zondag 20 december 2009 21:26 schreef Outpost76 het volgende:
Hmmm ik snap je goede bedoelingen maar dat kan en mag allemaal niet als je kat suikerpatient is. 2x per dag zn vaste maaltijd plus zn insuline is alles wat je geven mag.
Ligt er maar net aan wie je het vraagt. Mijn broer had twee suikerkatten, die hadden de hele dag door voer staan. Waren 10 en 9 toen suiker werd vastgesteld, ze zijn uiteindelijk 15 en 17 geworden.
pi_75866038
quote:
Op zondag 20 december 2009 06:37 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

Ik heb ze al geschreven of ze niet in Pijnacker een verkoop punt willen hebben.

20 minuten in een auto is anders dan 10 a 20 minuten op de scooter met dit weer.
(Het sneeuwt hier al weer uren.)

Dat invriezen is echt t probleem niet want daar maak ik gewoon plaats voor. Nu mn ouders nog overtuigen.....
Je zou ook eens naar Haaksbarf kunnen kijken, daar hebben ze wel een verkooppunt van in Pijnacker. Het bevat net zoals de diabetes-versie van Carnibest geen rijst.

Bij mijn dierenwinkel hadden ze alleen de hondenvariant, maar ze honden de kattenversie voor me bestellen en binnen 2 dagen was het er.
Nom nom.
  maandag 21 december 2009 @ 07:46:16 #107
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_75866891
quote:
Op zondag 20 december 2009 23:13 schreef anboni het volgende:

[..]

Ligt er maar net aan wie je het vraagt. Mijn broer had twee suikerkatten, die hadden de hele dag door voer staan. Waren 10 en 9 toen suiker werd vastgesteld, ze zijn uiteindelijk 15 en 17 geworden.
Dat vind ik vreemd om te horen maar goed fijn dat t bij hun zo werkte.
quote:
Op maandag 21 december 2009 03:05 schreef Cherimoya het volgende:

[..]

Je zou ook eens naar Haaksbarf kunnen kijken, daar hebben ze wel een verkooppunt van in Pijnacker. Het bevat net zoals de diabetes-versie van Carnibest geen rijst.

Bij mijn dierenwinkel hadden ze alleen de hondenvariant, maar ze honden de kattenversie voor me bestellen en binnen 2 dagen was het er.
En dat is net zo goed?
pi_75889356
quote:
Op maandag 21 december 2009 07:46 schreef Outpost76 het volgende:

En dat is net zo goed?
Men zegt dat het zelfs nog beter is, omdat Haaksbarf puur uit vlees bestaat en er bij Carnibest nog toevoegingen in zitten zoals rijst, koudgeperste olie en vitamines en mineralen.

Ik heb er iig goede ervaringen mee, maar ik heb een probleemloze kitten die sowieso wel alles vreet.
Nom nom.
  dinsdag 22 december 2009 @ 06:13:28 #109
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_75912174
quote:
Op maandag 21 december 2009 18:33 schreef Cherimoya het volgende:

[..]

Men zegt dat het zelfs nog beter is, omdat Haaksbarf puur uit vlees bestaat en er bij Carnibest nog toevoegingen in zitten zoals rijst, koudgeperste olie en vitamines en mineralen.

Ik heb er iig goede ervaringen mee, maar ik heb een probleemloze kitten die sowieso wel alles vreet.
Ok zo iets dacht ik ook te lezen op hun site maar ja als ik iets probeer te verkopen zou ik ook roepen dat mijn product het beste is.
Prijskaartje?

Edit:
Vanavond naar mn DA en t er over hebben. Lijkt me dat ie er all1 maar baad bij de switch kan hebben.
  dinsdag 22 december 2009 @ 06:23:10 #110
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_75912194
Gaat dus al wat beter met je katje?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 22 december 2009 @ 06:38:18 #111
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_75912245
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 06:23 schreef Megumi het volgende:
Gaat dus al wat beter met je katje?
Ja als van ouds eigenlijk. Al heb ik gisteren weer kots gevonden......

ps katje

Biertje en de ab er bij en t is af.
pi_75913455
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 06:38 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

Ja als van ouds eigenlijk. Al heb ik gisteren weer kots gevonden......

ps katje

[ afbeelding ]

Biertje en de ab er bij en t is af.
Hahahahahaha die ligt er lekker bij.

Als ik zou starten met rauwvleesvoeding bij een suikerpatiėnt dan zou ik vooral de eerste weken als dat lukt wat vaker suiker prikken. Kijk ook eens op www.barfplaats.nl daar zitten erg veel deskundigen (ook dierenartsen) waar je mee kunt overleggen. En let op niet iedere DA kent rauwvleesvoeding, in de opleiding leren ze vaak alleen over brokvoeding en over het all-meatsyndroom; dat ontstaat als je alleen vlees geeft en niet een complete voeding waar ook bot en orgaan in zit. Dat is zeg maar hetzelfde als zelf elke dag alleen brood eten zonder beleg dan kom je ook tekort. En juist in de organen en in bot zitten de voedingsstoffen die rauwvleesvoeding gezond maken. Het kan zijn dat jouw DA er compleet niets van weet en er dus op tegen is dat je dat probeert.

Haaksbarf zou ik persoonlijk een betere vinden dan Carnibest juist omdat het geen rijst bevat en dus geen koolhydraten die invloed hebben op de suikerspiegel.

Wat je ook voor kunt leggen (en ik weet dat dat bij sommige dieren kan werken) is een rauwvleesvoeding met daarnaast zelf toe te voegen alvleesklier (te koop bij halalslagers of te bestellen bij keurslagers!!!). Overleg dit wel eerst met een DA met ervaring met rauwvleesvoeding.
As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
  dinsdag 22 december 2009 @ 19:46:12 #113
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_75937140
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 09:06 schreef nieslief het volgende:

[..]

Hahahahahaha die ligt er lekker bij.

Als ik zou starten met rauwvleesvoeding bij een suikerpatiėnt dan zou ik vooral de eerste weken als dat lukt wat vaker suiker prikken. Kijk ook eens op www.barfplaats.nl daar zitten erg veel deskundigen (ook dierenartsen) waar je mee kunt overleggen. En let op niet iedere DA kent rauwvleesvoeding, in de opleiding leren ze vaak alleen over brokvoeding en over het all-meatsyndroom; dat ontstaat als je alleen vlees geeft en niet een complete voeding waar ook bot en orgaan in zit. Dat is zeg maar hetzelfde als zelf elke dag alleen brood eten zonder beleg dan kom je ook tekort. En juist in de organen en in bot zitten de voedingsstoffen die rauwvleesvoeding gezond maken. Het kan zijn dat jouw DA er compleet niets van weet en er dus op tegen is dat je dat probeert.

Haaksbarf zou ik persoonlijk een betere vinden dan Carnibest juist omdat het geen rijst bevat en dus geen koolhydraten die invloed hebben op de suikerspiegel.

Wat je ook voor kunt leggen (en ik weet dat dat bij sommige dieren kan werken) is een rauwvleesvoeding met daarnaast zelf toe te voegen alvleesklier (te koop bij halalslagers of te bestellen bij keurslagers!!!). Overleg dit wel eerst met een DA met ervaring met rauwvleesvoeding.
Ja lache he! En dan ook nog op t plekkie waar ik zelf ook t prettigst zit natuurlijk.

Lijkt me idd wel een goed plan. Een andere voeding heeft ook waarschijnlijk een andere invloed op zn suiker.
Mijn DA is een door de wol geverfde (dieren en vee arts) en nog steeds leergierig. Hij kende het idd niet en gaat zich van de week inlezen over deze soorten van voer. Hij wilde all1 wel eerst een ontlastings onderzoek doen om te zien of er niet wat anders mis is dan meteen over te stappen. Nou heb ik nog voer van dat andere merk dus op zich geen probleem al wilde ik eigenlijk nog voor de kerst overstappen. Dat wordt nu wat lastig omdat ik mn DA wel de kans wil geven meer info in te winnen over deze voer soorten.

Carnibest heeft ook een speciale suikerpatienten versie zonder rijst ed.

Dat is op zich ook nog wel een idee. Al zal echt goede voeding misschien al genoeg zijn om m weer van de suiker af te krijgen. Bij katten gebeurt dat nl wel vaker.
pi_75957851

Top DA heb je!!!!!

Hij zou contact op kunnen nemen met een holistisch dierenarts in Amsterdam ik stuur je een pm met de gegevens.
  woensdag 23 december 2009 @ 19:51:24 #115
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_75982939
quote:
Op woensdag 23 december 2009 08:58 schreef nieslief het volgende:

Top DA heb je!!!!!

Hij zou contact op kunnen nemen met een holistisch dierenarts in Amsterdam ik stuur je een pm met de gegevens.
Thx voor de PM das lief van je en lekker met mn kater aan t mee leven!
pi_75983651
quote:
Op woensdag 23 december 2009 19:51 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

Thx voor de PM das lief van je en lekker met mn kater aan t mee leven!
Graag gedaan hoor 't was een kleine moeite. Ik ben allang blij dat jouw DA wat wil leren.
  donderdag 14 januari 2010 @ 22:43:44 #117
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_76828499
quote:
Op woensdag 23 december 2009 20:07 schreef nieslief het volgende:

[..]

Graag gedaan hoor 't was een kleine moeite. Ik ben allang blij dat jouw DA wat wil leren.
Even een Update. Mn DA wilde iets in huis halen als test en dat is niet mogelijk dus heeft ie er verder niets meer mee gedaan.

Ik heb inm zelf 2 worsten van 500 gr Haaks Barf gekocht. Vandaag voor het eerst aan Wodan gegeven maar hij moet t niet. Hij zal t vanzelf wel gaan eten maar raar vind ik t wel. Al kan t er mee te maken hebben dat ie gister blik voer kreeg en vandaag en daardoor zwaar over zn nek is gegaan zodat ik vandaag heel mn gang mocht dweilen. Ook heeft ie weer last van zn darmen. Daarbij komt dat zn lever bijna niet meer te werkt en kan t dus binnen kort ook over zijn

Morgen urine inleveren en intensief op zn suikerspiegel letten de komende dagen......
  vrijdag 15 januari 2010 @ 20:05:17 #118
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_76865082
Hallo iemand?
pi_76865257
Wat erg voor jullie! Dat zn lever niet werkt kan natuurlijk niet meer goedkomen, verschrikkelijk. Heel veel sterkte en wees extra lief voor hem!
pi_76865384
Jeetje wat een verhaal. Daar schrik ik echt even van.

Evt. om het toch te proberen wat vertrouwde brokjes erdoorheen geven. Of erover heen strooien. Rauw vleesvoeding ruikt minder sterk dan blik of brok voer (dat was je vast al wel opgevallen) als je er iets bij doet wat hij lekker vindt (misschien iets van bouillon??) dan zou het smakelijker kunnen ruiken. Het werkt vaak ook al als je er alleen een beetje gekookt water overheen giet.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 20:55:40 #121
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_76867065
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 20:10 schreef chocoladedrop het volgende:
Wat erg voor jullie! Dat zn lever niet werkt kan natuurlijk niet meer goedkomen, verschrikkelijk. Heel veel sterkte en wees extra lief voor hem!
Thx ik schrok er ook wel van. Al geeft mn DA de moed nog niet op omdat t aan meerdere dingen kan liggen waardoor er misschien nog wel wat aan te doen is. Al denk ik zelf t zelfde als jij. Is de lever op dan houd t op. Maar goed we gaan door en proberen er het maximum uit te halen!
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 20:13 schreef nieslief het volgende:
Jeetje wat een verhaal. Daar schrik ik echt even van.

Evt. om het toch te proberen wat vertrouwde brokjes erdoorheen geven. Of erover heen strooien. Rauw vleesvoeding ruikt minder sterk dan blik of brok voer (dat was je vast al wel opgevallen) als je er iets bij doet wat hij lekker vindt (misschien iets van bouillon??) dan zou het smakelijker kunnen ruiken. Het werkt vaak ook al als je er alleen een beetje gekookt water overheen giet.
Tja ik ook toen ik dat hoorde.

Ik vind dat een goed idee. Vooral dat met t bouillon. Ik heb nl nog wat over van zn tussendoortjes wat ik er wel over heen kan doen.
pi_76887175
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 20:55 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

Thx ik schrok er ook wel van. Al geeft mn DA de moed nog niet op omdat t aan meerdere dingen kan liggen waardoor er misschien nog wel wat aan te doen is. Al denk ik zelf t zelfde als jij. Is de lever op dan houd t op. Maar goed we gaan door en proberen er het maximum uit te halen!
[..]

Tja ik ook toen ik dat hoorde.

Ik vind dat een goed idee. Vooral dat met t bouillon. Ik heb nl nog wat over van zn tussendoortjes wat ik er wel over heen kan doen.
Succes ermee. Ik hoop dat het ook wat voor z'n lever doet. Hoe minder afvalstoffen die te verwerken krijgt hoe beter denk ik zelf.
  zaterdag 16 januari 2010 @ 15:45:46 #123
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_76892265
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 12:59 schreef nieslief het volgende:

[..]

Succes ermee. Ik hoop dat het ook wat voor z'n lever doet. Hoe minder afvalstoffen die te verwerken krijgt hoe beter denk ik zelf.
Hij is nog steeds niet enthousiast. (Met boullion er over \ door heen.) Maar met wat knabbels er op heeft ie er wel van gegeten. Al is dat nou juist niet de bedoeling maar goed beter iets dan niets eten.

Ja zolang ze er maar geen lever in hebben gedaan. De afvalstoffen van die kip krijgt ie dan ook binnen.
pi_76893350
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 15:45 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

Hij is nog steeds niet enthousiast. (Met boullion er over \ door heen.) Maar met wat knabbels er op heeft ie er wel van gegeten. Al is dat nou juist niet de bedoeling maar goed beter iets dan niets eten.

Ja zolang ze er maar geen lever in hebben gedaan. De afvalstoffen van die kip krijgt ie dan ook binnen.
Jahaa dat wel maar lever is wel essentieel i.v.m. de vitamine A die erin zit. En die kun je haast niet op een andere manier toevoegen. In Carnibest zit als ik het goed heb ong. 3 % lever. En da's niet veel als je het op het totaal bekijkt.

Enne mooi dat hij wat gegeten heeft. Nu langzaam aan de knabbels afbouwen en de bouillon nog even erin houden. Maak je de bouillon wel iets warm voor je het erop giet? Als hij goed eet met de warme bouillon kun je dat vervangen door lauw water. Dat water maak je steeds kouder tot hij het goed eet. Daarna mag je dat achterwege laten.
  zaterdag 16 januari 2010 @ 19:20:26 #125
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_76898717
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 16:24 schreef nieslief het volgende:

[..]

Jahaa dat wel maar lever is wel essentieel i.v.m. de vitamine A die erin zit. En die kun je haast niet op een andere manier toevoegen. In Carnibest zit als ik het goed heb ong. 3 % lever. En da's niet veel als je het op het totaal bekijkt.

Enne mooi dat hij wat gegeten heeft. Nu langzaam aan de knabbels afbouwen en de bouillon nog even erin houden. Maak je de bouillon wel iets warm voor je het erop giet? Als hij goed eet met de warme bouillon kun je dat vervangen door lauw water. Dat water maak je steeds kouder tot hij het goed eet. Daarna mag je dat achterwege laten.
Ik heb Haaks Barf

Idd Helaas was dat eenmalig en laat ie t nu weer staan. Ik warm t niet op nee. Dat geeft imo teveel kans op bacterie vorming en als ik t te warm maak heb ik de kans dat het andere voer wat gaarder wordt en dus zn doel mist. Of zie ik dat verkeerd?
Ik was t idd wel van plan om t af te bouwen. Thx voor het mee denken iig!

[ Bericht 2% gewijzigd door Outpost76 op 17-01-2010 06:29:18 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')