quote:Op zondag 6 december 2009 15:38 schreef SiGNe het volgende:
Veel piesen Vaak naar de kattenbak maar niks (kunnen) doen duidt op een nierprobleem..meestal tenminste..
Daar zat ik dus ook aan te denken. Maar van blaasgruis ga je niet kotsen dacht ik. Is er iets om t m makkelijker te maken?quote:
Veel piesen kan ook op suikerziekte duiden maar dat heeft ie al. Daarbij piest ie niet veel maar gaat veel naar de bak om 2 druppels te piesen.quote:Op zondag 6 december 2009 15:38 schreef SiGNe het volgende:
Veel piesen duidt op een nierprobleem..meestal tenminste..
Struviet???quote:Op zondag 6 december 2009 15:42 schreef TheYoung1 het volgende:
Struviet. Je DA zal je kunnen helpen.
Geen paniek!!
Top mijn dank is groot. De diagnose is dus al gesteldquote:Op zondag 6 december 2009 15:54 schreef Knuffelzacht het volgende:
Hoe weet u dat uw kat blaasgruis heeft?
De symptomen zijn onmiskenbaar:
- Vaak naar de bak gaan en maar kleine plasjes doen. Heel vaak is dit pijnlijk door de
moeizaam passerende kristallen die scherp kunnen zijn.
- Persen om te kunnen plassen.
- Niet kunnen plassen is eveneens behoorlijk pijnlijk. Daarom zal het dier toch volhouden
te proberen te plassen.
- Bloed in de urine is eveneens een duidelijk symptoom, doch niet altijd aanwezig.
- Blaasontsteking is ook een verdacht symptoom dat niet altijd optreedt. In het ergste
geval zal de kat helemaal niet meer kunnen plassen. Dan kunnen de nieren overvol
raken en hun bloedzuiverende functie verliezen. Hierdoor komen steeds meer
afvalstoffen in het bloed waardoor de kat een duidelijk zieke indruk gaat maken.
- De kat eet slecht of helemaal niet, is erg klagerig en ziet er rommelig uit.
quote:Op zondag 6 december 2009 15:38 schreef SiGNe het volgende:
Veel proberen te piesen duidt op een nierblaasprobleem..meestal tenminste..
Ok das wel een beetje beangstigend wat je nu post. Hij gaf gisteren over en vandaag niet dus ik vraag me af of t dan echt zo erg is (bij mijn kat) als jij nu post maar ik zal er goed op letten en bij na denken. Thx voor de waarschuwing.quote:Op zondag 6 december 2009 16:00 schreef ElisaB het volgende:
Als ie nu al aan het overgeven is, dan zou ik nu nog de DA bellen. Kan namelijk betekenen dat hij zijn urine niet kwijt kan en zichzelf aan het vergiftigen is. Als je tot morgen wacht, kan het goed te laat zijn.
Noot van mnijn DA: een verstopte kan kan binnen 24 uur hartstikke dood zijn.
Been there done that en de mijne was er bijna aan dood gegaan.quote:Op zondag 6 december 2009 16:03 schreef Outpost76 het volgende:
Ok das wel een beetje beangstigend wat je nu post. Hij gaf gisteren over en vandaag niet dus ik vraag me af of t dan echt zo erg is (bij mijn kat) als jij nu post maar ik zal er goed op letten en bij na denken. Thx voor de waarschuwing.
Dierenarts gebeld en ga zo toch maar er naar toe. Thx voor de hulp en adviezen. Thx voor t aanbod ook maar dat is niet nodig.quote:Op zondag 6 december 2009 16:05 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Been there done that en de mijne was er bijna aan dood gegaan.
Bel je DA en vraag advies! Zover kost het niets. Moet je toch langs, dan is vandaag langsgaan beter dan morgen met een ziekere kat (kosten van opname als het te erg is geworden zijn stukken hoger).
En als je het niet kunt betalen, dan PM je maar.
Ik zal hier even t resultaat posten. Een kater van mn ouders had last van blaas gruis en daar is zn piemel er af gehaald en daarna had ie er geen last meer van. Ik ben benieuwd want hij heeft ook al geen ballen meer. Straks heb ik echt een mietje als kat.quote:
quote:Op zondag 6 december 2009 16:13 schreef Outpost76 het volgende:
Dierenarts gebeld en ga zo toch maar er naar toe. Thx voor de hulp en adviezen. Thx voor t aanbod ook maar dat is niet nodig.
Mietjes kunnen ook heel oud worden hoorquote:Op zondag 6 december 2009 16:32 schreef Outpost76 het volgende:
Ik zal hier even t resultaat posten. Een kater van mn ouders had last van blaas gruis en daar is zn piemel er af gehaald en daarna had ie er geen last meer van. Ik ben benieuwd want hij heeft ook al geen ballen meer. Straks heb ik echt een mietje als kat.
Och, beter een mietje dan geen katquote:Op zondag 6 december 2009 16:32 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Ik zal hier even t resultaat posten. Een kater van mn ouders had last van blaas gruis en daar is zn piemel er af gehaald en daarna had ie er geen last meer van. Ik ben benieuwd want hij heeft ook al geen ballen meer. Straks heb ik echt een mietje als kat.
katten en pilletjes... dat blijft niet tofquote:Op zondag 6 december 2009 18:18 schreef Outpost76 het volgende:
Goed net terug en t is geen blaasgruis maar een darm infectie. De komende 10 dagen dus 2x daags een pilletje geven.
Iedereen bedankt voor de reacties en adviezen.
Daar heb je gelijk in. Al zou ik er zelf niet aan moeten denken.quote:Op zondag 6 december 2009 16:40 schreef freecell het volgende:
[..]
Och, beter een mietje dan geen kat
Maar het zou wel sneu voor het beest zijn inderdaad.
Top weer wat geleerd.quote:Op zondag 6 december 2009 17:06 schreef TheYoung1 het volgende:
Struviet is overigens de 'medische term' voor blaasgruis/kristallen.
Gezien je poezebeest al suiker heeft, zal het idd wel door de verzwakte niertjes komen.
Veel suuk6 bij de DA en keep us posted!
stoere foto btw!![]()
Toch goed dat je gegaan bent...ook darminfecties zijn niet erg prettig. En pillen geven....tja ligt eraan welke kat je hebtquote:Op zondag 6 december 2009 18:19 schreef Knuffelzacht het volgende:
[..]
katten en pilletjes... dat blijft niet tof
vielen de kosten mee??
Mijn kater is een goedzak en laat dat allemaal heel makkelijk toe dus dat wordt geen probleem. Anders had ik m wel een injectie laten geven.quote:Op zondag 6 december 2009 18:19 schreef Knuffelzacht het volgende:
[..]
katten en pilletjes... dat blijft niet tof
vielen de kosten mee??
Precies. Mijn vent heeft er nooit moeilijk over gedaan. Ik mag m zelfs stofzuigen dus een pilletje geven komt dan ook wel goed.quote:Op zondag 6 december 2009 18:22 schreef trovey het volgende:
[..]
Toch goed dat je gegaan bent...ook darminfecties zijn niet erg prettig. En pillen geven....tja ligt eraan welke kat je hebt. Hier krijgen een paar katten permanent tabletten (i.v.m. astma en nierfalen) en eentje zit aan een langdurige kuur van antibiotica....en ook voor die gelden...alles went...voor de kat en voor de eigenaar wat betreft het geven....je krijgt vanzelf door hoe het moet...als je maar lang en vaak genoeg het moet doen.
mijn katten doen heeel moeilijk, hebben ook langdurig aan tabletten gezeten elke dag een gevecht (2xmaal daag s)quote:Op zondag 6 december 2009 18:22 schreef trovey het volgende:
[..]
Toch goed dat je gegaan bent...ook darminfecties zijn niet erg prettig. En pillen geven....tja ligt eraan welke kat je hebt. Hier krijgen een paar katten permanent tabletten (i.v.m. astma en nierfalen) en eentje zit aan een langdurige kuur van antibiotica....en ook voor die gelden...alles went...voor de kat en voor de eigenaar wat betreft het geven....je krijgt vanzelf door hoe het moet...als je maar lang en vaak genoeg het moet doen.
lieve oudersquote:Op zondag 6 december 2009 18:23 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Mijn kater is een goedzak en laat dat allemaal heel makkelijk toe dus dat wordt geen probleem. Anders had ik m wel een injectie laten geven.
Ik heb geen idee de rekening mocht naar mn ouders
Whehe, stofzuigenquote:Op zondag 6 december 2009 18:24 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Precies. Mijn vent heeft er nooit moeilijk over gedaan. Ik mag m zelfs stofzuigen dus een pilletje geven komt dan ook wel goed.
Goed dat je bent geweest. Beterschap voor poesquote:Op zondag 6 december 2009 18:18 schreef Outpost76 het volgende:
Goed net terug en t is geen blaasgruis maar een darm infectie. De komende 10 dagen dus 2x daags een pilletje geven.
Iedereen bedankt voor de reacties en adviezen.
Zo hebben mn ouders er ook 1. Daar moet je gewoon een list voor verzinnen om t te kunnen geven. Als ze de gedachte opvangt dat je r een pil geven wil is ze al foetsie. Echt niet normaal en als je r dan hebt is t vechten en hopen dat je geen flinke krabbel of beet te pakken hebt.quote:Op zondag 6 december 2009 18:24 schreef Knuffelzacht het volgende:
[..]
mijn katten doen heeel moeilijk, hebben ook langdurig aan tabletten gezeten elke dag een gevecht (2xmaal daag s)
[..]
lieve ouders
Ow dat heb ik eigenlijk nog nooit geprobeerd.quote:Op zondag 6 december 2009 18:26 schreef freecell het volgende:
[..]
Whehe, stofzuigen
Plakrolleren vind mijn poes wel leuk
Meteen maar even een herhalings injectie gevraagd voor weet ik allemaal niet wat. (had ik een kaart voor gehad vorige week) Ook blijkt dat ie (terwijl ik in een appartementen complex woon en hij soms op mn balkon komt) vlooien heeft dus ook daar meteen wat voor mee genomen.quote:Op zondag 6 december 2009 18:31 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Goed dat je bent geweest. Beterschap voor poes
Daar trapte die van mij écht niet inquote:Op zondag 6 december 2009 18:38 schreef TheYoung1 het volgende:
Een kleine tip, indien nodig, voor de pilletjes... Crushen tussen 2 lepels en in het natvoer mengen
moet nog leuker is... een vloeibaar antibiotica... een soort papje was dat... en dat als je alleen bent en een kat hebt die het niet tof vind als ie niet weg kan... heb er nog net geen littekens aan overgehouden ondanks inwikkelen in handdoekquote:Op zondag 6 december 2009 18:43 schreef freecell het volgende:
[..]
Daar trapte die van mij écht niet inDan werd er om die plek heen gegeten
Wij hebben ons beestje toen ze nog klein was een tijd 3x per dag crème IN het oogje moeten smeren. Ook leukEn daarna moest er dan nog een pil in.
Dat was 2 dagen worstelen en toen liet ze zich gewoon pakken en wachtte gelaten tot het over was
PLan van aanpak was hier: persoon a. pakt poezel met handdoek op en wikkelt haar helemaal in. Persoon b. heeft dan toegang tot koppie
Klopt t is meteen een pak van mn hart. Al had ik er achteraf ook mee kunnen wachten tot morgen maar ja achteraf was t misschien te laat geweest en kan je een koe in zn kont kijken.quote:Op zondag 6 december 2009 18:36 schreef TheYoung1 het volgende:
Haa! Mooi, een goede afloop is altijd lekker.
Je weet tenminste wat er mis is, en dat je er wat tegen kan doen.
Suuk6 met de pilletjes. Maar zo te lezen issie daar wel makkelijk in..
Goeie tip maar hij eet geen nat voer. Hij krijgt speciaal voer van Hills (MD) ivm zn suikerziekte. Ok ook dat heb je als nat voer maar 1 zak kost al 45 eu dus om dan ook nog nat voer te kopen......quote:Op zondag 6 december 2009 18:38 schreef TheYoung1 het volgende:
Een kleine tip, indien nodig, voor de pilletjes... Crushen tussen 2 lepels en in het natvoer mengen
Daar hadden ze bij mn ouders ook altijd een handje van. Dat waar t medicijn in zit gewoon laten liggen.quote:Op zondag 6 december 2009 18:43 schreef freecell het volgende:
[..]
Daar trapte die van mij écht niet inDan werd er om die plek heen gegeten
Wij hebben ons beestje toen ze nog klein was een tijd 3x per dag crème IN het oogje moeten smeren. Ook leukEn daarna moest er dan nog een pil in.
Dat was 2 dagen worstelen en toen liet ze zich gewoon pakken en wachtte gelaten tot het over was
PLan van aanpak was hier: persoon a. pakt poezel met handdoek op en wikkelt haar helemaal in. Persoon b. heeft dan toegang tot koppie
Nagels knippen is in zo een geval dan ook al een gevecht maar t zou wel een berg oplossen.quote:Op zondag 6 december 2009 18:45 schreef Knuffelzacht het volgende:
[..]
moet nog leuker is... een vloeibaar antibiotica... een soort papje was dat... en dat als je alleen bent en een kat hebt die het niet tof vind als ie niet weg kan... heb er nog net geen littekens aan overgehouden ondanks inwikkelen in handdoek
ja, betrapt! Noorderling jij!quote:Op zondag 6 december 2009 18:45 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Klopt t is meteen een pak van mn hart. Al had ik er achteraf ook mee kunnen wachten tot morgen maar ja achteraf was t misschien te laat geweest en kan je een koe in zn kont kijken.
ja moet ik eerst dat eens proberen in mijn 1tjequote:Op zondag 6 december 2009 18:50 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Nagels knippen is in zo een geval dan ook al een gevecht maar t zou wel een berg oplossen.
Dan kom je hier langs en doen we t samen.quote:Op zondag 6 december 2009 18:59 schreef Knuffelzacht het volgende:
[..]
ja moet ik eerst dat eens proberen in mijn 1tje
ow, het is echt een heel noordelijke uitdrukkingquote:Op zondag 6 december 2009 18:55 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Hahahaha ik kom uit t westen (randmpstad) en daar woon ik al mn hele leven.
Dat wist ik dan weer niet. Volgens mij is t namelijk gewoon een Nederlandse uitdrukking die ik gewoon op school heb geleerd.quote:Op zondag 6 december 2009 19:17 schreef freecell het volgende:
[..]
ow, het is echt een heel noordelijke uitdrukking
Ook een goeie tip. Gelukkig hoef ik al dat soort dingen niet te doen om m een pil te kunnen geven. Daarbij is smeerkaas en smeerworst erg slecht voor een kat. Zeker voor een kat met suikerziekte.quote:Op zondag 6 december 2009 19:28 schreef krakkemieke het volgende:
Een fijngemaakte pil kan je ook mengen met heel plakkerig spul en dan op z'n poot smeren. Een vieze poot schijnt erger te zijn dan een vieze smaak.....![]()
Geen dikke klodder, dan schudt hij het meeste eraf.
Smeerkaas of smeerworst plakt natuurlijk ook....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |