met een zaklamp kan je je niet goed verdedigen.quote:Op zondag 6 december 2009 10:23 schreef Sakura het volgende:
Dan blijft het nog steeds verboden wapenbezit en daar staat nu eenmaal een fikse straf op.
Aan de andere kant is het wel altijd makkelijk een goede zaklamp in de auto te hebben voor als je een keer snachts met pech komt te staan![]()
[ afbeelding ]
Euh. heb je wel eens een mag lite gezienquote:Op zondag 6 december 2009 10:26 schreef Esmerallda17 het volgende:
[..]
met een zaklamp kan je je niet goed verdedigen.
Maglite is ook gewoon een wapen. Zodra je er je auto mee uitloopt begin je al een beetje strafbaar te worden.quote:Op zondag 6 december 2009 10:23 schreef Sakura het volgende:
Dan blijft het nog steeds verboden wapenbezit en daar staat nu eenmaal een fikse straf op.
Aan de andere kant is het wel altijd makkelijk een goede zaklamp in de auto te hebben voor als je een keer snachts met pech komt te staan![]()
[ afbeelding ]
Dat denk ik ook welquote:Op zondag 6 december 2009 10:31 schreef tjoektjoek het volgende:
[..]
Euh. heb je wel eens een mag lite gezien![]()
Reken maar dat je er iemand mee buiten westen kan meppen hoor
Waar staat dat het lopen met een Maglite strafbaar is?quote:Op zondag 6 december 2009 10:32 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Maglite is ook gewoon een wapen. Zodra je er je auto mee uitloopt begin je al een beetje strafbaar te worden.
Bij ons in het ziekenhuis lopen de bewakers er ook altijd heel trots mee rond, niet wetend dat ze gewoon strafbaar zijn
Daar waar staat dat het lopen met een honkbalknuppel of keukenmes strafbaar isquote:Op zondag 6 december 2009 10:33 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Dat denk ik ook wel
[..]
Waar staat dat het lopen met een Maglite strafbaar is?
ja oke :pquote:Op zondag 6 december 2009 10:31 schreef tjoektjoek het volgende:
[..]
Euh. heb je wel eens een mag lite gezien![]()
Reken maar dat je er iemand mee buiten westen kan meppen hoor
quote:7°. Voorwerpen waarvan, gelet op hun aard of de omstandigheden waaronder zij worden aangetroffen, redelijkerwijs kan worden aangenomen dat zij voor geen ander doel zijn bestemd dan om letsel aan personen toe te brengen of te dreigen en die niet onder een van de andere categorieėn vallen.
quote:Op zondag 6 december 2009 10:35 schreef Bragi het volgende:
Grote metalen zaklamp, mag-lite, zijn die legaal?
Anyway, deze X-marker is legaal.quote:Op zondag 6 december 2009 10:25 schreef Bragi het volgende:
http://www.urbansurvival.nl/index.php?item=x-marker&action=article&group_id=47&aid=1603&lang=NL
quote:X-marker is een zelfverdedigingsspray,(Qua uitelijk zou hij verward kunnen worden door het wettelijk verboden traangas of pepperspray maar x-marker is niet verboden door de Nederlandse wetgeving). Dit houdt in dat hij alleen in noodsituaties gebruikt mag worden. Dit betekent grofweg wanneer lijf, eerbaarheid of goederen in gevaar zijn of zullen gaan komen. Een kanttekening is dat dit alleen mag als er echt geen andere optie is om deze "aanval" af te wenden. Dus, als men weg kan komen moet men het ook doen. Als men zeker weet het bovenstaande van toepassing is mag x-marker gebruikt gaan worden.
Het product heeft de volgende werking:
Na het verlaten van de spray zal de blauwe vloeistof vrijwel direct na impact op het lichaam, (lees gezicht), zich omvormen tot een schuimerige laag. Het beste is dit te vergelijken met het opschuimen van scheerschuim.
Doordat de dader het zicht wordt ontnomen zal hij zijn aanval staken om het schuim uit zijn ogen te verwijderen. Vanaf dit moment zal het slachtoffer de tijd krijgen om te ontkomen aan de aanvaller en zich in veiligheid te brengen. Om een dader te pakken te krijgen zal men aangifte moeten doen en zal men een persoonsomschrijving moeten maken. Omdat de aanval een grote mate van stress en angst met zich meebrengt en vaak volkomen onverwachts plaatsvind is het voor de meeste slachtoffers vaak onmogelijk om een correcte en complete persoonbeschrijving te doen. Dit met gevolg dat een dader vaak niet kan of mag worden vervolgd.
Wat probeer je nou te zeggen?quote:Op zondag 6 december 2009 10:36 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Sla iemand eens op z'n bek met je maglite... Of loop eens met je maglite op een ruzie af.
Kom dan gerust terug
Wat ik probeer te zeggen is dat je link niet helemaal duidelijk wasquote:Op zondag 6 december 2009 10:39 schreef Bragi het volgende:
[..]
Wat probeer je nou te zeggen?Ik ondersteun je eerdere opmerking alleen maar.
En een aansteker, en je hebt een wapen idd..quote:Op zondag 6 december 2009 11:09 schreef rene90 het volgende:
Gewoon deo in je auto hebben...
Hoger.quote:Op zondag 6 december 2009 11:27 schreef bijderechter het volgende:
Je bent in bezit van een verboden wapen.
Je gebruikt een verboden wapen.
Je pleegt mishandeling.
Alles bij elkaar gaan we denk ik naar een euro of 300-400, misschien nog een voorzichtige schatting.
Ligt eraan. Als het in de wet op wapens en munitie is opgenomen is het gewoon een wapen. Ongeacht de context.quote:Op zondag 6 december 2009 10:53 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Het is sowieso context gebonden of iets een wapen is of niet.
Ga nou niet wijs doen vriend.quote:Op zondag 6 december 2009 10:34 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Daar waar staat dat het lopen met een honkbalknuppel of keukenmes strafbaar is
Ga nou niet wijs doen. Het gaat er om dat het een wapen wordt zodra er geen duidelijke reden is waarom je er mee rond loopt.
Dan is de prijs mooi gestegen, voor een wapen van de 2e categorie, pepperspray dus, (voorhanden hebben), staat nu een max. boete van 7400 euro.quote:Op zondag 6 december 2009 11:39 schreef Kreator het volgende:
Vroeger hingen er altijd van die posters in het politiebureau.
Daar stonden dan wapens op en daaronder: "Verboden wapenbezit? 10.000 gulden!"
Belachelijk. Je moet je als vrouw ook kunnen verdedigen. Je verblindt er alleen iemand mee, meer niet. Een dolk, stanleymes, vlindermes, okay, logisch, Maar peppersprayquote:Op zondag 6 december 2009 11:55 schreef GuitarJJ het volgende:
Pepperspray of traangas
U mag geen busje pepperspray of traangas in uw handtas hebben. Ook niet als het puur bedoeld is voor zelfverdediging. Pepperspray en traangas vallen onder categorie II en zijn verboden. Ze mogen alleen door daartoe bevoegde wapenhandelaren in Nederland worden verkocht aan personen die bevoegd zijn deze wapens voorhanden te hebben.
http://www.justitie.nl/on(...)egorieen/#paragraph2
---
Heb zelf een tijd geleden ook pepperspray voor mijn moeder+zus gekocht. Er loopt wel eens raar volk rond na het uitgaan, toch wat zelfverdediging als er wat gebeurd.
Dus moet je maar met een wapen over straat? Leer dan een degelijke vechtsport.quote:Op zondag 6 december 2009 11:58 schreef Sigmund666 het volgende:
[..]
Belachelijk. Je moet je als vrouw ook kunnen verdedigen. Je verblindt er alleen iemand mee, meer niet. Een dolk, stanleymes, vlindermes, okay, logisch, Maar pepperspray
Maar een wapen richt wel blijvende schade aan, pepperspray nou niet bepaald..quote:Op zondag 6 december 2009 12:19 schreef Koekz het volgende:
[..]
Dus moet je maar met een wapen over straat? Leer dan een degelijke vechtsport.
Volgens jouw beredenering mag je dus ook zomaar met een pistool over straat? Het is dan wel een ander soort wapen maar een wapen is een wapen.
Echt? Wonden genezen toch? Is nou niet echt blijvend.quote:Op zondag 6 december 2009 12:23 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
Maar een wapen richt wel blijvende schade aan, pepperspray nou niet bepaald..
Dat zeg ik nergens. Maar met pepperspray schakel je tijdelijk iemand uit. Je trekt je busje, sprayt in iemands gezicht en loopt gewoon weg. Moet je maar niet zo laf zijn vrouwen aan te randen/ aan te vallen.quote:Op zondag 6 december 2009 12:19 schreef Koekz het volgende:
[..]
Dus moet je maar met een wapen over straat? Leer dan een degelijke vechtsport.
Volgens jouw beredenering mag je dus ook zomaar met een pistool over straat? Het is dan wel een ander soort wapen maar een wapen is een wapen.
Zelfs voor inbrekers slaan met speelgoed honkbalknuppels krijg je al straf in dit landquote:Op zondag 6 december 2009 10:23 schreef Sakura het volgende:
[ afbeelding ]
Daar hebben we lichtknopjes voorquote:Op zondag 6 december 2009 11:42 schreef Koekz het volgende:
[..]
Ga nou niet wijs doen vriend.
Een beveiliger mag wel degelijk met een maglite rondlopen. Simpelweg om het feit dat ze ook op donkere plekken komen in het pand waar ze werken.
Ik heb zelf een 4D Maglite, en ik kan je verzekeren dat als ik je daarmee een mep geef stel je je mening zeker bij.steld.quote:Op zondag 6 december 2009 10:26 schreef Esmerallda17 het volgende:
[..]
met een zaklamp kan je je niet goed verdedigen.
Nee, het is ook niks voor dagelijks gebruik. Het busje is 3 jaar houdbaar, en ik zie het me al over die tijd weggooien omdat het toch niet gebruikt is.quote:Op zondag 6 december 2009 15:29 schreef Palomar het volgende:
Ik zou het zelf niet snel doen, omdat je niet weet hoe je 'belager' gaat reageren als jij met pepperspray gaat spuiten. Het risico lijkt me te groot dat het alleen maar verder gaat escaleren. Kun je beter je auto in de achteruit zetten en gassen
Tsja, om je eigen woorden nogmaals te herhalen: Ga nou niet wijs doenquote:Op zondag 6 december 2009 14:17 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Daar hebben we lichtknopjes voor
Zodra de bewaker met een maglite in zijn handen door een pand loopt waar allemaal mensen lopen en gewoon lampen hangen, dan heeft die bewaker ofwel een bestemming voor die maglite en kan hij deze aantonen, of hij is strafbaar.
Al helemaal als hij ermee naar een melding van een ruzie of vechtpartij gaat.
Daar ben ik het dan wel weer helemaal mee eens.quote:Op zondag 6 december 2009 16:47 schreef JohnLocke het volgende:
Belachelijk dat Nederland hierin zo afwijkt van de rest van de Europa, zegt ook wel iets over de waarde die de Nederlandse politiek aan slachtoffers toekent.
Klopt, en welke daarvan hebben een accu?quote:Op zondag 6 december 2009 16:57 schreef Repeat het volgende:
Sowieso heb je zaklampen die 1/5e van het formaat van een Maglite hebben en veel meer licht geven....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |