Worden de mensen daar ook niet enigszins toe gedwongen? De rente staat laag, dus sparen of investeren in obligaties levert niet veel op. Vastgoed zakt in waarde, waardoor het niet interessant is. Dan vluchten mensen vanzelf in de aandelen, tegen beter weten in.quote:Op woensdag 9 december 2009 16:46 schreef Vandergeld het volgende:
Beleggers zouden hun aandelen nu moeten dumpen, maar dat zullen ze niet doen net als in 2000 en in 2007
Obligaties in Grienkenland schijnen wel leuk uit te betalen...quote:Op woensdag 9 december 2009 16:57 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Worden de mensen daar ook niet enigszins toe gedwongen? De rente staat laag, dus sparen of investeren in obligaties levert niet veel op. Vastgoed zakt in waarde, waardoor het niet interessant is. Dan vluchten mensen vanzelf in de aandelen, tegen beter weten in.
Wat is er mis met een paar procent rente op de bank als prijzen nauwelijks stijgen en volgend jaar hoogstwaarschijnlijk gaan dalen?quote:Op woensdag 9 december 2009 16:57 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Worden de mensen daar ook niet enigszins toe gedwongen? De rente staat laag, dus sparen of investeren in obligaties levert niet veel op. Vastgoed zakt in waarde, waardoor het niet interessant is. Dan vluchten mensen vanzelf in de aandelen, tegen beter weten in.
Helemaal niks, het is zelfs goed omdat de reele rente op een aantal banken zelfs hoger ligt dan een jaar geleden. Het probleem is alleen de menselijke psychologie, we krijgen nog maar 2-3% en vorig jaar nog 4-5%. Hetzelfde geld voor deflatie. Deflatie is eigenlijk goed voor mensen met wat spaargeld en amper schulden of aandelen.quote:Op woensdag 9 december 2009 17:11 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Wat is er mis met een paar procent rente op de bank als prijzen nauwelijks stijgen en volgend jaar hoogstwaarschijnlijk gaan dalen?
Exact, mensen zien het inflatieverschil vaak over het hoofd.quote:Op woensdag 9 december 2009 17:29 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
Helemaal niks, het is zelfs goed omdat de reele rente op een aantal banken zelfs hoger ligt dan een jaar geleden. Het probleem is alleen de menselijke psychologie, we krijgen nog maar 2-3% en vorig jaar nog 4-5%. Hetzelfde geld voor deflatie. Deflatie is eigenlijk goed voor mensen met wat spaargeld en amper schulden of aandelen.
Maar als je het twee jaar geleden vast had gezet, heb je nu beide voordelen (of ben je maanden op je geld aan het wachten...)quote:Op woensdag 9 december 2009 17:31 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Exact, mensen zien het inflatieverschil vaak over het hoofd.
Nicequote:Op woensdag 9 december 2009 18:21 schreef LXIV het volgende:
Vandaag heb ik écht geluk gehad met mijn shorts! Ik had vanwege cursus geen tijd om het te volgen, dus gisteravond voor 14,85 te koop gezet. Net gechecked: verkocht. Hoogste prijs: 14,85!!!!
Op blind geluk dus! Nog nooit eerder meegemaakt!
opletten dan he want je kan het in 1 keer weer kwijt zijnquote:Op woensdag 9 december 2009 18:25 schreef LXIV het volgende:
Dat handelen in opties AEX is veel te verslavend als je 5 winning streaks achtereen maakt!
Hoe uitgebroken? Staat nog op 1.47.. Of was dat de steunlijn, volgens jou?quote:Op woensdag 9 december 2009 20:13 schreef Vandergeld het volgende:
Dollar nu ook definitief uitgebroken lijkt het, Eur/Usd van 1.40 kan er snel komen te staan nu.
Dalende weerstandslijn doorbroken op USD index, en opwaartse steunlijn bij de euro/dollar rond 1.49quote:Op woensdag 9 december 2009 20:31 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Hoe uitgebroken? Staat nog op 1.47.. Of was dat de steunlijn, volgens jou?
Ik verwacht niet dat het zover gaat, eerst maar eens naar 1.00-1.10 en daarna kijken of het nog verder gaat.quote:Op woensdag 9 december 2009 20:41 schreef Lemans24 het volgende:
Als de Dow Jones de EUR/USD blijft volgen, is de euro straks (als de DJ op 1000 staat, zoals je voorspelt), nog maar 15 dollarcent waard...
ING calls al binnen?quote:Op woensdag 9 december 2009 20:46 schreef TeringHenkie het volgende:
Elke zoveel maanden wordt hier precies hetzelfde gepost..ja we gaan nu echt zakken...de economie ziet er echt heel slecht uit nu...nu komt de crash..
We gaan toch wel weer naar de 330
Het is wel interessant om deze voorspellingen te doen op basis van fundamentele analyses. Als de onderbouwing echter voorvloeit uit een steun/weerstandslijn of Elliotwave word ik melancholisch. Begrijp me niet verkeerd, ik sta open voor nieuwe inzichten maar als beweringen worden gedaan zonder enig bewijs dat op basis van TA koersverloop voorspeld kan worden wordt het hier wel een simpele bedoening. Ik stel voor dat we het niveau hooghouden door af en toe ook wat kritische argumenten te posten zonder dat sommige van hun geloof moeten stappen. Deze reeks is de beste op heel FOK en ik zou dat graag in stand willen houden door onze insteek scherp te houdenquote:Op woensdag 9 december 2009 20:46 schreef TeringHenkie het volgende:
Elke zoveel maanden wordt hier precies hetzelfde gepost..ja we gaan nu echt zakken...de economie ziet er echt heel slecht uit nu...nu komt de crash..
wéér?quote:Op woensdag 9 december 2009 20:46 schreef TeringHenkie het volgende:
DAX plaatje VdG klopt dus perfectquote:Op woensdag 9 december 2009 22:01 schreef Arcee het volgende:
WS sluit ondertussen vrijwel op day-high met een klein half procentje in de plus.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |