Bij de HEMA was het vandaag 2 halen, 1 betalen voor de chocoladeletters. Tenminste, dat leerde ik zojuist, toen ik er een in mijn handen gedouwd kreeg.quote:
Die zijn echt heel erg lekkerquote:Op zaterdag 5 december 2009 18:25 schreef Yi-Long het volgende:
en 'truffelkruidnoten' (maar geen idee of dat lekker is).
Neuh, jij dacht natuurlijk .. ha 5 december.. nu eens kijken of de sinterklaasartikelen al in de uitverkoop liggen. wellicht dat de voedselbank nog het een en ander voor je heeft klaarliggen.quote:Op zaterdag 5 december 2009 17:51 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
Dat supermarkten al in fucking augustus pepernoten verkopen is tot daar aan toe, maar bij deze conversatie vanmorgen in de supermarkt brak mijn klomp:
- "Pardon mevrouw, waar vind ik de pepernoten en banketletters enzo?"
- "Sinterklaasartikelen meneer? Dat verkopen we maar tot eind november."
Echt.Ligt dat spul al 's zomers in de winkel, en op de dag waarvoor het bedoeld is, is het uit het assortiment.
Je gooit toch ook niet je kerstboom op de avond van 24 december op de brandstapel?quote:Op zaterdag 5 december 2009 20:53 schreef gebrokenglas het volgende:
Wat dacht je dan ? De zomercollectie kleding ligt nu ook al weer in de winkel.
Je vergeet dat winkeliers winst moeten maken om te overleven. Na 5 december valt er weinig winst meer te behalen in de verkoop van Sinterklaasproducten. Bovendien kopen de winkels dit soort dingen een half jaar van tevoren in en dan meestal liever iets te weinig dan iets te veel. Je gaat als winkel niet het risico lopen dat je de helft weg kan gooien of met verlies moet verkopen.quote:Op zaterdag 5 december 2009 21:01 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Je gooit toch ook niet je kerstboom op de avond van 24 december op de brandstapel?
Van iets dat bij een feest hoort verwacht ik op zijn minst dat het op de feestdag zelf (nog) volop aanwezig is. Dat het de dag erna rap uit de schappen verdwijnt lijkt me logisch, maar als je op 5 december zelf al geen pepernoten meer kunt krijgen (en nota bene in augustus wél) is er iets flink mis.
"Vroeger" (lees: jaren '90) losten de winkeliers dat op door overgebleven Sinterklaassnoepgoed op 6 december in de aanbieding te gooien. Er zijn genoeg mensen die na 5 december interesse hebben in dat spul: chocola is chocola, of het nou in een reep zit of in een letter, en of je speculaasdeeg in een molenvormpje drukt of er ronde balletjes van kneedt verandert niets aan de smaak.quote:Op zaterdag 5 december 2009 21:09 schreef Sinceria het volgende:
[..]
Je vergeet dat winkeliers winst moeten maken om te overleven. Na 5 december valt er weinig winst meer te behalen in de verkoop van Sinterklaasproducten. Bovendien kopen de winkels dit soort dingen een half jaar van tevoren in en dan meestal liever iets te weinig dan iets te veel. Je gaat als winkel niet het risico lopen dat je de helft weg kan gooien of met verlies moet verkopen.
Nergens geen last van hoorquote:Op zondag 6 december 2009 00:52 schreef phpmystyle het volgende:
Wees blij. Die gillende kinderen bij de pepernoten telkens
Ik geef ze altijd een draai om de oren. Opvoeden die hapquote:Op zondag 6 december 2009 01:14 schreef STTSJT het volgende:
[..]
Nergens geen last van hoor
dat jij er gillend bij staat en ondertussen die kinderen op de kop geeft
Ochja, we zijn allemaal wel zo geweestquote:Op zondag 6 december 2009 01:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik geef ze altijd een draai om de oren. Opvoeden die hap
Ik ben júíst ingeinteresseerd in sinterklaas snoep na sinterklaar, omdat het dan indd goedkoper is en veel dingen gewoon lekker zijn, een voorraadje peper- en kruidnoten is nooit weg.quote:Op zondag 6 december 2009 00:46 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
"Vroeger" (lees: jaren '90) losten de winkeliers dat op door overgebleven Sinterklaassnoepgoed op 6 december in de aanbieding te gooien. Er zijn genoeg mensen die na 5 december interesse hebben in dat spul: chocola is chocola, of het nou in een reep zit of in een letter, en of je speculaasdeeg in een molenvormpje drukt of er ronde balletjes van kneedt verandert niets aan de smaak.
Jups, en dan maken ze er dus verlies op en het verandert de sfeer van de winkel die dan al in een kerstthema is ingericht. Hierdoor kopen mensen ook weer minder kerst-artikelen. Daar kun je iets tegen hebben maar de meeste winkeliers lijden het liefst gewoon zo min mogelijk verlies. Daarnaast voorkom je ermee dat mensen expres pas na Sinterklaas komen kopen omdat dan alles in de aanbieding is.quote:Op zondag 6 december 2009 00:46 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
"Vroeger" (lees: jaren '90) losten de winkeliers dat op door overgebleven Sinterklaassnoepgoed op 6 december in de aanbieding te gooien. Er zijn genoeg mensen die na 5 december interesse hebben in dat spul: chocola is chocola, of het nou in een reep zit of in een letter, en of je speculaasdeeg in een molenvormpje drukt of er ronde balletjes van kneedt verandert niets aan de smaak.
Dus je koopt een complete voorraad waar je de rest van het jaar tot na Sinterklaas zoet mee bent?quote:Op zondag 6 december 2009 11:04 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Ik ben júíst ingeinteresseerd in sinterklaas snoep na sinterklaar, omdat het dan indd goedkoper is en veel dingen gewoon lekker zijn, een voorraadje peper- en kruidnoten is nooit weg.
Hahaha :pquote:Op zondag 6 december 2009 18:39 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Dat klopt![]()
Ik wilde gisteren nog wat pepernoten kopen, ze hadden wel chocoladeletters, marsepein en andere zooi, maar geen pepernoten![]()
Nou dan niet he...
Ik ga niet voor een zak pepernoten naar "een paar dorpen verderop."quote:Op zondag 6 december 2009 19:27 schreef STTSJT het volgende:
[..]
Hahaha :p
Kijk anders eens bij een supermarkt een paar dorpen verder op. Misschien dat ze daar nog wel wat hebben
Dacht dat je een complete voorraad wou makenquote:Op zondag 6 december 2009 20:35 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ik ga niet voor een zak pepernoten naar "een paar dorpen verderop."
Ja, volgend jaar koop ik gewoon 5 zakken pepernoten.quote:Op zondag 6 december 2009 20:37 schreef STTSJT het volgende:
[..]
Dacht dat je een complete voorraad wou maken
(Kan je als nog doe) En dan kan je t rustig doen
Als je ze dicht houdt welquote:Op zondag 6 december 2009 20:37 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ja, volgend jaar koop ik gewoon 5 zakken pepernoten.
Die kan je toch 2 jaar bewaren ofzo...
Ik heb een uitstekende beheersing !quote:Op zondag 6 december 2009 20:47 schreef STTSJT het volgende:
[..]
Als je ze dicht houdt wel
Maar denk niet dat ze het zo lang volhouden bij jou![]()
Denk dat ze binnen 2 maanden al op zijn
Dus? Je kan ze "per ongeluk" laten vallen en dan zijn ze op eens openquote:Op zondag 6 december 2009 20:48 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ik heb een uitstekend uithoudingsvermogen !
Ja, onhandig ben ik dan weer wel.. daar heb je gelijk in.quote:Op zondag 6 december 2009 20:51 schreef STTSJT het volgende:
[..]
Dus? Je kan ze "per ongeluk" laten vallen en dan zijn ze op eens open
Jammer dan leuk geprobeerd maar ik heb je door
Spreekje zo wel weer ff weer verder kijken op sbs6
He he hequote:Op zondag 6 december 2009 20:56 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ja, onhandig ben ik dan weer wel.. daar heb je gelijk in.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |