Iemand anders ook al Bayonetta binnen?
Ik heb hem dit weekend voor het eerst op Normal uitgespeeld.
Aan het begin vaak genoeg dood gegaan, maar als je het dodge systeem en Witch Time goed in de vingers krijgt en benut dan kunnen weinig Angels je aanraken.
Vooral bepaalde QTE komen zo snel door het beeld dat je vaak de eerste keer deze mist en een instant death aan de broek hebt.
De boss battles zijn de eerste keer ook een beetje puzzelen hoe je ze het beste aan kan pakken, maar als je deze een aantal keer hebt gedaan kun je ook het merendeel van de aanvallen ontwijken.
Soms raak je even het overzicht kwijt, maar door de geluidseffecten hoor je vaak al of er een aanval jouw kant op komt en genoeg tijd krijgt om deze te ontwijken.
Persoonlijk vind ik de soundtrack perfect bij het spel passen en eigenlijk is de hele game een guilty pleasure rit van begin tot het eind.
Ik heb nu de eerste paar Chapters in Hard voltooid en moet zeggen dat het nu echt duidelijk wordt hoe diepgaand de gameplay is.
Je bent de eerste keer zo'n 10-12 uur zoet en daarna kun je bezig met Hard Mode, ranking verbeteren, halo's verzamelen voor nieuwe accessories, outfits of wapens.
Bayonetta zal ik zeker nog een tijd blijven spelen omdat het battle systeem erg vermakelijk is en er altijd ruimte is om je scores weer te verbeteren.
Als je fan bent van de Devil May Cry serie dan moet je Bayonetta zeker een kans geven, want deze verslaat DMC in alle opzichten.