Neukte ie zichzelfquote:Op zaterdag 5 december 2009 16:16 schreef Niels1568 het volgende:
Ga waterslakken kweken, bij een project op school zat er eens 1 slakje in ons aquarium, week later waren het er zo'n 20.
Of zij was al zwanger, maar ik zou hier niet durven te ontkennen dat waterslakken zichzelf zonder partner kunnen voortplanten, al lijkt het me sterk. Daarvoor was ik toch te weinig aanwezig bij bio (quote:
quote:Op zaterdag 5 december 2009 16:14 schreef luciferist het volgende:
En nu moet ik steeds wormen kopen ):
Link naar het leedvermaak?quote:Op zaterdag 5 december 2009 16:42 schreef Niels1568 het volgende:
Ik meende trouwens dat waterslakken ook als voedsel dienen voor bepaalde vissen? Toen ik research deed naar die beestjes kwam ik op aquarium fora trouwens allemaal gefrustreerde mensen tegen die hun prijs-aquarium weg hadden moeten doen omdat ze de waterslakken maar niet weg kregen
Is al meer dan een jaar geleden, dat heb ik allemaal niet meer paraat.quote:
Daar heb ik ooit een bakje voor ingericht, ik kijk er nooit naar om, alles getimerd enzo..quote:Op zaterdag 5 december 2009 18:05 schreef trovey het volgende:
Probeer het eens met vuurgarnalen, makkelijkst te kweken zoetwatergarnaal ooit..mensen geven ze gratis weg omdat ze ze niet kwijt kunnen..kweekresultaat bij mij....0%
check, check en voedsel 1x in per dag..quote:Op zaterdag 5 december 2009 17:17 schreef Vetklep het volgende:
Zorg voor een goede kwaliteit water.
Juiste temperatuur: rond de 25 graden.
Zorg voor een filter = water circulatie = vissen vinden dat wel fijn. + water schoon.
Geef ze voldoende eten = 2 maal per dag de rest van de dag mogen ze gaan foerageren.
Dit zijn enkele tips.
Mijn guppies zwemmen standaard op kamertemperatuurquote:Op zaterdag 5 december 2009 20:17 schreef admiraal_anaal het volgende:
Bij mij deden ze extra hun best als ik van 26 graden ineens bij waterverversing naar 19 graden ging. Door de temperatuurafname gingen ze ineens kweken
Hoef je hier ook niet te hebben hoor.quote:Op zaterdag 5 december 2009 16:21 schreef Niels1568 het volgende:
Daarvoor was ik toch te weinig aanwezig bij bio ()
oh please.....quote:Op zaterdag 5 december 2009 19:43 schreef ehqo. het volgende:
Je moet ze af en toe knuffelen, het zijn dieren met gevoelens en behoeften!
Mjah, ja én nee. Ik vind het wel iets hebben als iemand een gigantisch aquarium heeft met eigen gekweekte vissen. Maar dat ben ikquote:Op zaterdag 5 december 2009 20:49 schreef Agiath het volgende:
Het blijft toch wel 1 van de meest kansloze hobby's, vissen en vissen kweken
Ik had er 30....diverse leeftijdsgroepen(dus van volwassen tot zeer jonge dieren, zelfs zwangere vrouwtjes), alles nagekeken om de bak zo in te richten dat de voorplanting perfect zou zijn....resultaat 0,0quote:Op zaterdag 5 december 2009 19:41 schreef luciferist het volgende:
[..]
Daar heb ik ooit een bakje voor ingericht, ik kijk er nooit naar om, alles getimerd enzo..
De bak houd zich perfect in stand, de lamp zorgt voor plantengroei en sterfte, garnalen eten dit op, bevruchten de bodem en de circel is weer rond.. ong 500 stuks gehad in 25 liter bak..
edit: met minder dan 10 stuks op elkaar is er geen kweek mogelijk XD stomme groepsdieren :p
Ja dat kan idd, alleen zaten ze bij mij bij andere tropische vissen op die temperatuur. En bekend is dat als de temperatuur ineens daalt (of dat nou van 26-19 is of van 20-15) dat vissen gaan parenquote:Op zaterdag 5 december 2009 20:22 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Mijn guppies zwemmen standaard op kamertemperatuur
2 Botia's en je hebt nooit meer last van slakkenquote:Op zaterdag 5 december 2009 16:42 schreef Niels1568 het volgende:
Ik meende trouwens dat waterslakken ook als voedsel dienen voor bepaalde vissen? Toen ik research deed naar die beestjes kwam ik op aquarium fora trouwens allemaal gefrustreerde mensen tegen die hun prijs-aquarium weg hadden moeten doen omdat ze de waterslakken maar niet weg kregen
Botia is een vis die slakken eet of zo?quote:Op zondag 6 december 2009 08:13 schreef FCZwolleZuid het volgende:
[..]
2 Botia's en je hebt nooit meer last van slakken
vet! Verklaart idd waarom ik altijd meer babyguppen heb nadat ik die bak heb verschoondquote:Op zondag 6 december 2009 08:01 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Ja dat kan idd, alleen zaten ze bij mij bij andere tropische vissen op die temperatuur. En bekend is dat als de temperatuur ineens daalt (of dat nou van 26-19 is of van 20-15) dat vissen gaan paren
Ja. Je kan ook kogelvissen in je bak doen maar die kunnen heel groot worden.quote:Op zondag 6 december 2009 12:26 schreef Niels1568 het volgende:
[..]
Botia is een vis die slakken eet of zo?
dat wou ik net zeggen,ik dacht zal ik het doen heeft iemand al gedaanquote:Op zaterdag 5 december 2009 16:17 schreef Ascendancy het volgende:
Je moet natuurlijk wel af en toe in hun kom klaarkomen.
Duh.
Albinoguppen, dat zijn toch guppen die al 5 dagen dood zijn?quote:Op zondag 6 december 2009 14:05 schreef tennisracket het volgende:
Levendbarenden in het algemeen planten zich nog sneller als konijnen voort.
Zwaartdragers, plaatjes, het kan allemaal![]()
Alleen is een combinatie mij ook nog nooit gelukt
Ik vond het zelf altijd wel leuk om een beetje selectief te zijn qua guppen, kan je leuke kleurencombinaties krijgen.
Ik had ooit een AlbinoDie leven niet lang zeg ik je.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |