abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 5 december 2009 @ 15:03:34 #1
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_75314629
Wat is dat de laatste jaren in aanloop naar grote voetbaltoernooien(EK of WK). Iedereen met een mening over voetbal lijkt bij voorbaat al onzeker over de kansen om een goed resultaat neer te zetten.

Voor het EK van 2008 werd je doodgegooid met het "de poule des doods" en ging iedereen er bij voorbaat maar vanuit dat Nederland weggespeeld zou worden door al die moeilijke landen.

Maar ook bij de nieuwe loting (waarbij we geen echt bijzonder lastige landen tegen hebben) buitelen types als Frank de Boer en Bert van Marwijk over elkaar heen om te roepen hoe moeilijk onze tegenstanders wel niet zijn en hoe lastig het elftal het wel niet gaat krijgen.

Waarom niet gewoon een zelfverzekerde houding hebben en meedoen met het idee dat we gewoon van iedereen zouden kunnen winnen (en dat is ook zeker niet onmogelijk, of het ook lukt is een tweede natuurlijk). Gewoon de mentaliteit van "Wij willen die andere voetballanden gewoon eens een poepje laten ruiken" in plaats van "oh shit wat zijn die tegenstanders moeilik, huillie huillie"
pi_75314665
TS is bang voor Denemarken, Kameroen en Japan.

Noord-Korea, dáár moeten we bang voor zijn.

[ Bericht 96% gewijzigd door o.us op 05-12-2009 15:05:28 ]
Feyenoord Rotterdam
pi_75314671
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 15:04 schreef o.us het volgende:
fipo
Nederland vliegt eruuut!
Op woensdag 22 december 2010 01:17 schreef MYV het volgende:
TS, mag ik jou moffenhoertje zijn?
pi_75314675
Omdat je dan voor lul staat als je niet door gaat
  zaterdag 5 december 2009 @ 15:06:17 #5
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_75314698
Ze proberen een eventuele favorietenrol te voorkomen, om zo de druk minder te houden. Simpel, maar wel een lachwekkende vertoning. "Poule des doods"
heitieh
pi_75314699
Ik ben van pindavlees
  † In Memoriam † zaterdag 5 december 2009 @ 15:07:14 #7
230491 Zith
pls tip
pi_75314723
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 15:06 schreef Flappekz het volgende:
[ afbeelding ]
Dat las ik vroeger
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  zaterdag 5 december 2009 @ 15:10:44 #8
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_75314804
Zo slecht vind ik die landen niet.
Italie en Frankrijk zijn qua naam heel 'groot', maar voetballen eigenlijk de laatste jaren al ontzettend zwak en kut. Engeland ook, hoewel het de laatste tijd weer wat beter gaat.

Kameroen speelt 'thuis', dus gewend aan het klimaat en het voedsel enzo. en Japan heeft gewoon prima stappen gemaakt de laatste jaren en is inmiddels gewoon een prima team, met individueel technisch goede spelers, die met de juiste tactiek en coach best ver zouden kunnen komen.

Denemarken is altijd een beetje afwachten wat ze gaan doen. Dat is net als Zweden een beetje 'saai', met op zich goede spelers met veel internationale ervaring, maar bij het nationale elftal is het vaak niet zo heel bijzonder.

Natuurlijk moet Oranje van al die teams KUNNEN winnen, maar het is lastiger dan je op eerste gezicht zou denken. Sterker nog, ik denk dat je beter af zou zijn geweest tegen de wat 'indrukwekkendere' landen.
pi_75314806
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 15:07 schreef Zith het volgende:

[..]

Dat las ik vroeger
Ik las vroeger de Okki en de Taptoe.
Feyenoord Rotterdam
pi_75314982
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 15:10 schreef o.us het volgende:

[..]

Ik las vroeger de Okki en de Taptoe.
ik ook, en de BoBo en de HelloYou
Ik ben van pindavlees
  zaterdag 5 december 2009 @ 15:24:52 #11
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_75315144
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 15:10 schreef Yi-Long het volgende:
Italie en Frankrijk zijn qua naam heel 'groot', maar voetballen eigenlijk de laatste jaren al ontzettend zwak en kut. Engeland ook, hoewel het de laatste tijd weer wat beter gaat.

Kameroen speelt 'thuis', dus gewend aan het klimaat en het voedsel enzo. en Japan heeft gewoon prima stappen gemaakt de laatste jaren en is inmiddels gewoon een prima team, met individueel technisch goede spelers, die met de juiste tactiek en coach best ver zouden kunnen komen.

Denemarken is altijd een beetje afwachten wat ze gaan doen. Dat is net als Zweden een beetje 'saai', met op zich goede spelers met veel internationale ervaring, maar bij het nationale elftal is het vaak niet zo heel bijzonder.

Natuurlijk moet Oranje van al die teams KUNNEN winnen, maar het is lastiger dan je op eerste gezicht zou denken. Sterker nog, ik denk dat je beter af zou zijn geweest tegen de wat 'indrukwekkendere' landen.
Je wint niets met je vingers in je neus.

Maar dat gehuil over dat het allemaal zo moeilijk en zwaar is kan wat mij betreft echt achterwege blijven. Gewoon zelfverzekerd de strijd in en hun best doen die voetballers zonder gezeik. Er is geen land waar we echt kansloos tegen zijn. Dat wil niet zeggen dat we absoluut alles winnen. Maar er ik zie geen reden om zo zielig te gaan doen. Gewoon "Hoppa, we gaan er tegenaan"
  zaterdag 5 december 2009 @ 15:26:12 #12
102533 Gizmo112
Dat meen je niet
pi_75315180
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 15:10 schreef Yi-Long het volgende:

Gelul, een groot aantal internationals van Kameroen speelt in Europa, en teams nemen toch hun eigen eten (en koks zelfs) mee.

Nederland is niet voor niets groepshoofd, doelstelling moet gewoon het kampioenschap zijn.
Tot zover de kwaliteitspost
  zaterdag 5 december 2009 @ 15:34:57 #13
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_75315397
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 15:05 schreef Pieter-utd het volgende:
Omdat je dan voor lul staat als je niet door gaat
Precies, dan valt het altijd mee.
Maar het blijft een laffe instelling.
  zaterdag 5 december 2009 @ 15:46:58 #14
75043 Hexagon