Wat is jouw code nu? En wat gaat er niet goed met het omzetten van de pseudo-code die ik gaf?quote:Op donderdag 25 februari 2010 15:31 schreef Burakius het volgende:
Dat vorige is ons trouwens nog steeds niet gelukt. Kun je ons misschien een handje in de juiste richting helpen door toch een stukje van die code te tikken>?
Dan kan ik het wel voorkauwen maar dan begrijp je er gewoon niets van. En dat is niet als belediging bedoeld, maar een constatering. In deze post heb ik het zo goed mogelijk uitgelegd, en als je het dan niet snapt, dan weet ik zo ook niet iets beters.quote:Op donderdag 25 februari 2010 15:53 schreef Burakius het volgende:
We hebben niet eens een begin van een code. Het omzetten etc. lukt ons al niet.
Ik ben niet echt een expert, maar ik denk dat ik het weet:quote:Op donderdag 25 februari 2010 16:54 schreef Luciano23 het volgende:
Ik heb een schakeling en ik vroeg me af hoe ik nu de spanning kon berekenen tussen de rode lijnen. Dus als ik op die plaatsen een snoertje in de schakeling zou zetten.
De schakeling bestaat uit 2 spanningsbronnen van beide 100V. Met R1= 10, R2=100. R3=1.
De bronnen staan verticaal opgesteld in de schakeling. Dus de bovenste - en de onderste + horen bijelkaar en de bovenste + en de onderste -.
[ afbeelding ]
1 2 3 4 5 | | R3 | 0V |
Heb je er wel eens aan gedacht dat die weerstanden altijd een zekere tolerantie hebben?quote:Op zaterdag 27 februari 2010 16:22 schreef Luciano23 het volgende:
Bedankt voor je reactie.
Echter volgens mij klopt het niet helemaal want ik meet een spanning van 1V?
quote:Op maandag 1 maart 2010 14:14 schreef poesemuis het volgende:
als je de trillingstijd van een veer weet bij verschillende gewichtjes, hoe kun je hieruit dan de veerconstante berekenen?
Wat dacht je van het gebruik van een logaritmische schaal?quote:Op maandag 1 maart 2010 15:53 schreef poesemuis het volgende:
als je de trillingstijd van een veer uitzet tegen de massa (gewichtje dat eraan hangt) op ruitjespapier krijg je geen rechte lijn, weet iemand wat ik uit moet zetten tegen de massa om wel een rechte te krijgen? alvast bedankt
is het dan zoiets als log trillingstijd uitgezet tegen log massa?quote:Op maandag 1 maart 2010 15:59 schreef Riparius het volgende:
[..]
Wat dacht je van het gebruik van een logaritmische schaal?
Je hebt:quote:Op maandag 1 maart 2010 16:10 schreef poesemuis het volgende:
[..]
is het dan zoiets als log trillingstijd uitgezet tegen log massa?
Oke, er is dus een rechte lijn op dubbellogaritmisch papier als je log T tegen log m uitzet. Maar is er ook iets wat je tegen m kunt uitzetten om ook op ruitjespapier een rechte te krijgen? Of is het dan gewoon hetzelfde en moet je maar heel erg je best doen om goede assen te krijgen.quote:Op maandag 1 maart 2010 16:23 schreef Riparius het volgende:
[..]
Je hebt:
T = 2π√(m/C)
En dus:
log T = log(2π) + ½∙log m - ½∙log C
Zoals je ziet moet er dus een lineair verband zijn tussen log T en log m, dus als je die twee tegen elkaar uitzet bij je experiment, dan moeten de meetpunten op een rechte lijn komen te liggen. Gebruik hiervoor dubbellogaritmisch grafiekenpapier.
Dat is zeker ook een mogelijkheid.quote:Op maandag 1 maart 2010 16:39 schreef poesemuis het volgende:
misschien T^2 tegen de m uitzetten?
Mannen zijn vierkant, vrouwen rondquote:Op maandag 1 maart 2010 22:04 schreef Warren het volgende:
[ afbeelding ]
Het antwoordenmodel geeft als antwoord:
A (Persoon 8 is niet kleurenblind en heeft dus als genotype XKY. Dochter 9 erft het dominante allel XK van haar vader.)
Nou klopt dit wel, maar waarom neemt het boek aan dat persoon 8 een man is is (en dus XY is?)? Als persoon 8 een vrouw is en 7 een man, dan is 9 een jongetje, en dan is er een andere kansverdeling.
De te titreren stof is meestal rond de 0,1M, dus je kan adhv je standaardstof berekenen hoeveel je ongeveer gaat moeten toevoegen. Dit kan je doen aan de hand van normaliteiten, of gewoon op 't zicht; bv. een alkalihydroxidebase zal steeds 1:1 reageren met azijnzuur, 2:1 met H2SO4 (je moet beide protonen vervangen immers).quote:Op maandag 1 maart 2010 21:40 schreef Pencile het volgende:
Moet morgen scheikunde practicum doen voor een cijfer, o.a. een titratie.
Nu kan ik mij vaag herrinderen dat je van te voren kon bepalen hoeveel van de stof in de buret je ongeveer nodig hebt, zodat je in het begin snel kan en op het einde langzaam.
Hellaas ben ik het vergeten, kan iemand mijn geheugen opfrissen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |