Erg knap en snel. Hoe kom je erop? Ik had er nog nooit van gehoord....quote:
Via een vriend van me. Hij is zelf Chinees en vertelde me altijd dat ook de Chinezen een soort Valentijn hebben.quote:Op zaterdag 5 december 2009 19:48 schreef tomtomaat het volgende:
[..]
Erg knap en snel. Hoe kom je erop? Ik had er nog nooit van gehoord....
Ik vergeet dit ook niet meer, maar zal er verder weinig aan hebbenquote:Op zaterdag 5 december 2009 19:52 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Via een vriend van me. Hij is zelf Chinees en vertelde me altijd dat ook de Chinezen een soort Valentijn hebben.
Geen idee. Ik ken alleen de namen Messerschmidt en Stuka als gevechtsvliegtuigen van de Duitsers in WO 2quote:
Aangezien ik niet denk dat iemand nog met juiste type komt, reken ik hem goed.quote:Op zaterdag 5 december 2009 20:14 schreef tomtomaat het volgende:
[..]
Geen idee. Ik ken alleen de namen Messerschmidt en Stuka als gevechtsvliegtuigen van de Duitsers in WO 2
De Heinkel He 178 was overigens de eerste straalvliegtuig.quote:Al in 1939 deed Duitsland experimenten met een straaljager. Toch duurde het nog 5 jaar voordat de ME262 werelds eerste operationele straaljager in gebruik werd genomen. De ME262 een tweemotorige eenpersoons jager die een snelheid van bijna 700 km per uur kon bereiken was in alle opzichten een revolutionair wapen. de bedoeling was dat de ME262 alle BF109 vliegtuigen zou opvolgen. De Me262 was echter zo duur om te produceren dat men tot aan het einde van de oorlog bleef vliegen met de oude BF109. dit vliegtuig bleef tot aan het einde van de oorlog operationeel, de ME262 werd echter zelden gebruikt, maar wel met grote successen. Waren er meer ME262's geweest dan had de oorlog heel anders kunnen aflopen.
Altijd gedacht dat de Gloucester Meteor de eerste straaljager was.quote:Op zaterdag 5 december 2009 20:10 schreef AryaMehr het volgende:
Hint dan maar:
Het is niet zomaar een vliegtuig. Het is de eerste operationele straaljager. Ik wil graag de type horen, of de bijnaam.
Nee, die kwam een aantal jaren later.quote:Op zaterdag 5 december 2009 20:22 schreef Nico_S. het volgende:
[..]
Altijd gedacht dat de Gloucester Meteor de eerste straaljager was.
Bedankt, weer wat geleerd!quote:Op zaterdag 5 december 2009 20:24 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Nee, die kwam een aantal jaren later.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |