abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75333952
quote:
Op zondag 6 december 2009 12:06 schreef moussie het volgende:

[..]

De reactie die jij quote ging anders in op de al eerder geopperde misvatting dat dit Veiligheidshuis in plaats van de gevangenisstraf zou komen, waarop jij een pleidooi houdt voor de gevangenisstraf .. terwijl dat dus helemaal niet de issue is, want die gevangenisstraf gaat gewoon door
Niemand met gezond verstand betwist een gevangenisstraf, toch zie dat hier wel voorbij komen.
En al die nazorg (voor slachtoffer en dader) blijft overtrokken, en gaat alleen maar extra geld kosten wat de belastingbetaler mag gaan ophoesten.
Slachtoffers zijn meer gebaat bij een snelle en rechtvaardige vervolging van criminelen. Niet het softe beleid wat we nu hebben.
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
  zondag 6 december 2009 @ 12:37:38 #52
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_75334023
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 17:53 schreef Re het volgende:
och als naderhand blijkt dat de nazorg niet effectief is gebleken dan moet daar gewoon contractueel staan dat ze voor lange tijd uit de maatschappij gehaald worden... of anders sowieso het gevang in als ze er niet aan mee willen werken?
En uiteraard de kosten van de nazorg op de inbreker verhalen.... dat ie er wasknijpers voor mag maken ofzo, kan hij daar de kosten van de nazorg van betalen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_75339259
quote:
Op zondag 6 december 2009 12:34 schreef huhggh het volgende:

[..]

Niemand met gezond verstand betwist een gevangenisstraf, toch zie dat hier wel voorbij komen.
En al die nazorg (voor slachtoffer en dader) blijft overtrokken, en gaat alleen maar extra geld kosten wat de belastingbetaler mag gaan ophoesten.
Slachtoffers zijn meer gebaat bij een snelle en rechtvaardige vervolging van criminelen. Niet het softe beleid wat we nu hebben.
Het is gen nazorg, het is zorg tijdens de gevangenisstraf waardoor recidive voorkomen wordt, en het programma blijkt dus succesvol te zijn, dat blijkt uit de recidive-cijfers van gemeenten die al werken met deze methode.

En slachtoffers zijn nog meer gebaat bij het weten dat deze crimineel hetgeen die jou heeft aangedaan niet nog een keer doet, en misschien zelfs erger, dat het naast die terechte straf geleid heeft tot een verandering van gedrag, dat er toch nog iets goeds voortkomt uit die nare ervaring die jij hebt gehad. Het idee dat die die-hard crimineel na het uitzitten van zijn straf ineens voor je neus staat en wraak gaat nemen omdat het jouw verklaring was die geleid heeft tot een lange gevangenisstraf is namelijk niet zo prettig.
pleased to meet you
pi_75339405
streng straffen en daarnaast een voorstander van alles wat helpt om recidive te voorkomen
Jusqu'ici tout va bien...
  zondag 6 december 2009 @ 15:59:47 #55
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_75339452
Ah, het is dus een vorm van behandeling tijdens de gevangenisstraf...
Net als TBS maar dan niet in een aparte inrichting

Overigens vind ik het van de zotte dat je je als slachtoffer zorgen zou moeten maken over de wraak van de dader, wat mij betreft kan hij dan direct weer terug naar de gevangenis, waar hij nog een keer de dubbele termijn van de eerste opgelegde straf mag uitzitten, zonder strafvermindering of andere privileges
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 6 december 2009 @ 16:00:16 #56
262 Re
Kiss & Swallow
pi_75339468
quote:
Op zondag 6 december 2009 12:37 schreef Leandra het volgende:

[..]

En uiteraard de kosten van de nazorg op de inbreker verhalen.... dat ie er wasknijpers voor mag maken ofzo, kan hij daar de kosten van de nazorg van betalen.
ja dat sowieso, de maatschappij mag best profiteren van zulke profiteurs
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_75339723
Aan de ene kant heb ik liever dat recidivisten nooit meer vrijheid zien, maar dat is helaas niet realistisch in deze gevallen. Dan maar een goede combinatie van repressie, vergelding en preventie.
  Moderator zondag 6 december 2009 @ 16:13:20 #58
249559 crew  Lavenderr
pi_75339775
quote:
Op zondag 6 december 2009 12:37 schreef Leandra het volgende:

[..]

pi_75339851
quote:
Op zondag 6 december 2009 15:59 schreef Leandra het volgende:
Ah, het is dus een vorm van behandeling tijdens de gevangenisstraf...
Net als TBS maar dan niet in een aparte inrichting
tuurlijk ..
quote:
Overigens vind ik het van de zotte dat je je als slachtoffer zorgen zou moeten maken over de wraak van de dader, wat mij betreft kan hij dan direct weer terug naar de gevangenis, waar hij nog een keer de dubbele termijn van de eerste opgelegde straf mag uitzitten, zonder strafvermindering of andere privileges
Die angst is anders heel normaal, daar is niets zots aan .. slachtoffer zijn van een misdrijf gaat je niet in je kouwe kleren zitten. Het zegt alleen niets over de realiteit, of die angst gerechtvaardigd is ..
pleased to meet you
  zondag 6 december 2009 @ 16:21:30 #60
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_75339952
quote:
Op zondag 6 december 2009 16:17 schreef moussie het volgende:
[..]
tuurlijk ..
[..]
Die angst is anders heel normaal, daar is niets zots aan .. slachtoffer zijn van een misdrijf gaat je niet in je kouwe kleren zitten. Het zegt alleen niets over de realiteit, of die angst gerechtvaardigd is ..
Ik weet dat die angst er is, en in een aantal gevallen is die angst ook gerechtvaardigd.
Wat men al heel simpel tegen zou kunnen gaan door op het achteraf bedreigen van degene die aangifte gedaan heeft nog zwaardere straffen te zetten, om te beginnen de dubbele termjin van de eerste straf, maar dan zonder privileges.
Dat criminelen in dit land slachtoffers (achteraf) bedreigen komt vooral omdat ze er mee weg kunnen komen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_75340486
quote:
Op zondag 6 december 2009 16:21 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik weet dat die angst er is, en in een aantal gevallen is die angst ook gerechtvaardigd.
Wat men al heel simpel tegen zou kunnen gaan door op het achteraf bedreigen van degene die aangifte gedaan heeft nog zwaardere straffen te zetten, om te beginnen de dubbele termjin van de eerste straf, maar dan zonder privileges.
Dat criminelen in dit land slachtoffers (achteraf) bedreigen komt vooral omdat ze er mee weg kunnen komen.
Jij hebt het nu over een reële bedreiging na het uitzitten van de gevangenisstraf, dat is een ander verhaal, en ja, die mag wat mij betreft ook weer de bak aan, voor bedreiging, stalking en weet ik wat er nog meer bijkomt.

Maar daar had ik het dus niet over, ik had het over de angst die je anyway hebt, of je nou wel of niet bedreigt bent, in zo'n geval kan, mi dan, zo'n programma je echt wel helpen, dan is het idee dat jij zijn laatste slachtoffer bent en dat de crimineel nu zijn leven heeft gebeterd juist een hulp. Ten eerste hoef je niet bang te zijn dat die jou komt opzoeken en ten tweede is er iets positiefs dat voortkomt uit iets negatiefs, iemand die onderweg was om een draaideurcrimineel te worden heeft zijn leven gebeterd.
pleased to meet you
  zondag 6 december 2009 @ 17:01:22 #62
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_75341140
Het interesseert me werkelijk geen reet of een crimineel mij als laatste slachtoffer gehad heeft en daarna z'n leven gebeterd heeft.... ik kots op al die figuren die het "zo zwaar" hadden, daarom een alchohol, drugs of andere verslaving hebben die ze als excuus voor hun wangedrag gebruiken.
En zodra het leven gebeterd is moeten ze ook nog eens bejubeld worden

Er moet eens wat meer respect komen voor mensen die nooit verzakken in verslavingen en crimineel gedrag, die zich altijd fatsoenlijk gedragen en de maatschappij geen schade berokkenen.
Daar zijn er ook genoeg bij die het zwaar hebben, sommige stukken zwaarder dan dat tuig wat maar een inbraak of beroving pleegt omdat ze te verrot zijn om op een normale manier hun geld te verdienen.

Het vervelende is dat die angst voor wraak vaak terecht is, zeker als het om geweldsdelicten gaat, maar dat justitie daar vaak te weinig aan doet, dus straffen en zorgen dat de reclassering zich eens bezig gaat houden met wat ze moeten doen; mensen na hun straf begeleiden naar een leven zonder criminaliteit, ipv voornamelijk zorgen dat er woonruimte en een uitkering komt.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 6 december 2009 @ 17:03:54 #63
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_75341232
Nazorg met een hongerige leeuw uit zijn kooi!
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_75341259
Een Arabische vorm van nazorg lijkt me wel wat voor dat soort onwaardigen. Gewoon beide handen eraf.
stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness
pi_75341750
2x per dag pepperen, een half jaar lang.
pi_75344949
quote:
Op zondag 6 december 2009 17:01 schreef Leandra het volgende:
Het interesseert me werkelijk geen reet of een crimineel mij als laatste slachtoffer gehad heeft en daarna z'n leven gebeterd heeft.... ik kots op al die figuren die het "zo zwaar" hadden, daarom een alchohol, drugs of andere verslaving hebben die ze als excuus voor hun wangedrag gebruiken.

Er moet eens wat meer respect komen voor mensen die nooit verzakken in verslavingen en crimineel gedrag, die zich altijd fatsoenlijk gedragen en de maatschappij geen schade berokkenen.
Daar zijn er ook genoeg bij die het zwaar hebben, sommige stukken zwaarder dan dat tuig wat maar een inbraak of beroving pleegt omdat ze te verrot zijn om op een normale manier hun geld te verdienen.

Het vervelende is dat die angst voor wraak vaak terecht is, zeker als het om geweldsdelicten gaat, maar dat justitie daar vaak te weinig aan doet, dus straffen en zorgen dat de reclassering zich eens bezig gaat houden met wat ze moeten doen; mensen na hun straf begeleiden naar een leven zonder criminaliteit, ipv voornamelijk zorgen dat er woonruimte en een uitkering komt.
Bingo.
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
pi_75345554
quote:
Op zondag 6 december 2009 17:04 schreef marcb1974 het volgende:
Een Arabische vorm van nazorg lijkt me wel wat voor dat soort onwaardigen. Gewoon beide handen eraf.
Neeeee, niet doen, straks gaan ze de staat nog aanklagen wegens mishandeling. En bovendien gaat dan de zorgpremie weer omhoog omdat ze zonodig proteses willen hebben.

Gewoon in de oceaan dumpen is echt de beste oplossing. Als de haaien eenmaal weten wanneer het voedertijd is dan is alles zo opgeruimd en zie je er niets meer van.
  zondag 6 december 2009 @ 19:46:03 #68
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_75345885
Toch zijn sommige inbrekers best lief. Ik ken er een die altijd netjes een briefje achterlaat, en een rolletje pepermunt.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_75356503
quote:
Op zondag 6 december 2009 17:01 schreef Leandra het volgende:
Bejubeld? Waar haal je dat nou weer vandaan? Ik stel dat je daar als slachtoffer troost en steun in kan vinden .. wat heeft dat met bejubelen te maken?
quote:
En daarvoor ga jij vast iets bedenken dat de mensheid in de loop der tijden nog niet geprobeerd heeft?
Je hebt je nooit afgevraagd hoe het toch komt dat er altijd, no matter what, een percentage van de bevolking crimineel is, in alle lagen van de bevolking? Zelfs al deporteer je alle criminelen, even later is het alsof dat nooit gebeurd is ..
quote:
Nou, you had your wish, dat is dit programma dus, reclassering die zich niet alleen richt op de huisvesting en het inkomen maar in eerste instantie kijkt naar de oorzaken ..
pleased to meet you
  † In Memoriam † maandag 7 december 2009 @ 00:25:29 #70
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_75357057
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 17:14 schreef teknomist het volgende:
Het maakt mij niet uit, of ze nu direct spullen van je jatten of dat het via de belasting gaat is mij om het even.
Carpe Libertatem
  maandag 7 december 2009 @ 14:50:05 #71
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_75372293
Ik zie liever het belastinggeld van dit project gespendeerd worden aan extra knuppels om die gasten stokslagen te geven.
  maandag 7 december 2009 @ 15:17:40 #72
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_75373308
quote:
Op maandag 7 december 2009 00:04 schreef moussie het volgende:
Nou, you had your wish, dat is dit programma dus, reclassering die zich niet alleen richt op de huisvesting en het inkomen maar in eerste instantie kijkt naar de oorzaken ..
Dit programma is dus eigenlijk wat de reclassering al jaren had moeten doen??

Dat is dus wat er zo mis is in NL: een overheidsinstantie verzaakt (big time) omdat de geitenwollesokkencultuur jaren lang de overhand heeft met hun pappen en nathouden methodes en vervolgens komt er een programma om te zorgen dat die overheidsinstantie gaat doen wat ze al jaren hadden moeten doen.

Ik weet niet hoor, maar het klinkt mij heel erg Microsoft in de oren.
We hebben product/instantie X, die moet dat en dat doen, maar doet het niet (FAAL), dus maken we een programma waarmee product/instantie X eindelijk kan gaan doen wat het vanaf het begin had moeten doen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_75378408
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 17:12 schreef Lavenderr het volgende:

Wat vinden jullie van deze 'nazorg'?
Bedacht om de Telegraaf op te naaien.
When it comes to survival..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')