Het leek meer op verkennen.quote:Op vrijdag 4 december 2009 17:13 schreef teknomist het volgende:
Misschien inbrekers die de omgeving in de gaten houden.
* teknomist ziet ook wel eens zo'n figuur rondlopen of -rijden.
Als hij hier binnen staat (terwijl hij huisvredebreuk pleegt, dan zal ik er zeker voor gaan.quote:
Ik ben niet bang maar je moet wel alert zijn en dat vergt de nodige energie die ik beter besteden kan.quote:Op vrijdag 4 december 2009 17:12 schreef o.us het volgende:
Verhuizen lijkt mij de enige oplossing, TS.
*Hapmode*quote:Op vrijdag 4 december 2009 17:14 schreef mirved het volgende:
Een mes en een knuppel in huis in wat voor een achterbuurt woon je? Bovendien lijkt het me niet dat hij gaat inbreken als hij jullie zo duidelijk gezien heeft en andersom.
Ga voorlopig niet naar de wc en als je hem tegenkomt, plas jij in zijn kont.quote:Op vrijdag 4 december 2009 17:15 schreef ManianMan het volgende:
Ik ben niet bang maar je moet wel alert zijn en dat vergt de nodige energie die ik beter besteden kan.
Dat is toch standaard in elk huis aanwezig tenminste bijna iedereen in Roermond heeft wel van die wapens in huisquote:Op vrijdag 4 december 2009 17:14 schreef mirved het volgende:
Een mes en een knuppel in huis in wat voor een achterbuurt woon je? Bovendien lijkt het me niet dat hij gaat inbreken als hij jullie zo duidelijk gezien heeft en andersom.
Hij doet het alleen bij verdachte zaken, hij loopt normaal nooit met een mes rond maar nu heeft hij dat wel gedaan. Misschien werd hij wel overvallen door de beste man.quote:Op vrijdag 4 december 2009 17:15 schreef Koekz het volgende:
Dood normale mensen kunnen met een capuchon oplopen. Misschien was gewoon een rondje lopen.
Het is natuurlijk in zo'n geval (want dit klinkt wel erg verdacht) altijd handig om de politie op de hoogte te stellen. Die surveilleren dan extra als het goed is (weet niet waar je woont maar hier doen we dat.)
Tevens moet je vader misschien eens gepakt worden met dat mes op zak. Mag hij dat eens komen uitleggen en daarna een flinke boete betalen.
Nee, kaal en blank met vest/sweater met capouchon, zwarte jas met een witte streep op de mouwen, donkergroen / bruin ribbroek.quote:
quote:een knuppel langs mijn bed voor het geval dat...
Een Pool dus.quote:Op vrijdag 4 december 2009 17:19 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Nee, kaal en blank met vest/sweater met capouchon, zwarte jas met een witte streep op de mouwen, donkergroen / bruin ribbroek.
Wat hij nu doet is legitiem ja, kijken mag natuurlijk maar als hij vanavond hierbinnen staat dan heeft hij grote kans dat hij het net overleefd.quote:Op vrijdag 4 december 2009 17:20 schreef zwartemarktplaats het volgende:
Dan is er vast een legitieme reden voor wat hij aan het doen is.
Zeker, als iemand onder "bezig is" en mijn ouders en broer zijn aan 't slapen dan loop ik keihard de trap af en roep ik raveille dat terwijl ik de knuppel in mijn hand heb! Raveille is een codewoord hierquote:Op vrijdag 4 december 2009 17:21 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
Helpt dat, een knuppel langs je bed?
En dan wordt je vader overvallen door die kerel. Dat is natuurlijk vreselijk want dat laat een behoorlijk litteken achter op je mentale gezondheid. Maar wat wilde hij dan met een mes? Die overvaller neersteken? Zal even goed uitleggen wat er dan gebeurt:quote:Op vrijdag 4 december 2009 17:19 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Hij doet het alleen bij verdachte zaken, hij loopt normaal nooit met een mes rond maar nu heeft hij dat wel gedaan. Misschien werd hij wel overvallen door de beste man.
[..]
Nee, kaal en blank met vest/sweater met capouchon, zwarte jas met een witte streep op de mouwen, donkergroen / bruin ribbroek.
Sorry, maar dit valt alleen krachtig te onderbouwen met meerdere smileys:quote:Op vrijdag 4 december 2009 17:09 schreef ManianMan het volgende:
Ik stond buiten met mijn vader en de hond, we waren aan het wachten op iemand. Loopt er een man met een capouchon op z'n hoofd langs ons heen. We hadden al zo'n vermoede dat het niet koosjer was. Mijn vader ging met de hond wandelen met natuurlijk een mes op zak. Even later belde hij mij op, hij stond op het grasveldje en keek richting ons woonblok. Daarna liep hij weer voor om, dat zag ik en liep weer rustig achterlangs de straat door. Mijn vader kon hem nog net zien toen hij de straat weer uitliep. Daarna liep hij weer richting ons huis (we waren op dat moment boven aan het kijken). Daarna liep hij weer terug naar het grasveldje. 10 minuten later liep hij een andere richting uit naar de overkant van de straat. Later zagen we hem weer terugkomen en ging hij weer richting het grasveldje.
Ik heb op een blaadje zijn kenmerken op geschreven en nu zit ik met een knuppel langs mijn bed voor het geval dat...
Klacht: vanavond alert moeten zijn tijdens het slapen.omdat zo'n persoon misschien wel 's nachts langs komt.
Daarom noem ik bij de wetgeving die we in Nederland hanteren altijd het woord krom.quote:Op vrijdag 4 december 2009 17:26 schreef Koekz het volgende:
[..]
En dan wordt je vader overvallen door die kerel. Dat is natuurlijk vreselijk want dat laat een behoorlijk litteken achter op je mentale gezondheid. Maar wat wilde hij dan met een mes? Die overvaller neersteken? Zal even goed uitleggen wat er dan gebeurt:
1. Paps ziet verdachte situatie en bewapend zich (bereidt zich dus voor)
2. Overvaller vraagt om geld.
3. Paps steekt overvaller 10 keer (noem maar een getal) in zijn buik, borst en gezicht.
4. Overvaller komt te overlijden.
5. Paps gaat weg voor moord met voorbedachte rade
Alert is het woord, je moet altijd opletten op vreemde gebeurtenissenquote:Op vrijdag 4 december 2009 17:29 schreef mafkees01 het volgende:
[..]
Sorry, maar dit valt alleen krachtig te onderbouwen met meerdere smileys:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()