Ik zal even wat posts van mij kopiëren van een ander forum:quote:Wekenlang wordt er aandacht besteed aan de aankomst en het verblijf van Sinterklaas via o.a het Sinterklaasjournaal. Maar geen seconde aan het vertrek.
Na de komst van Sinterklaas zijn kinderen met autisme vaak wekenlang bang en hyper en daarna nog lang de kluts kwijt. Als de goedheiligman niet duidelijk weer vertrekt, blijft dit vaak nog maanden zo.
Ouders van kinderen met autisme hebben hun krachten gebundeld in het comité ‘weg met Sinterklaas’. Ze willen dat de NPS niet alleen verslag doet van de intocht van Sinterklaas, maar ook het vertrek duidelijk in beeld brengt.
Pas dan kunnen kinderen met autisme deze periode afsluiten en keert de rust terug.
Bron: Een vandaag
quote:En waar zijn de ouders in dit geneuzel? Sorry hoor, maar mij is jaren lang duidelijk gemaakt dat de Sint op 5 december gewoon weer vertrekt, en daar hebben mijn vriendinnetjes en ik nooit problemen mee gehad. Ik heb nooit kinderen zien huilen of zich verbaasd zien afvragen waarom Sint opeens weg was. Exact hetzelfde bij m'n oppaskindjes(waarvan er een ook autistisch is) na 5 december is Sint weg, en dat is allemaal prima. Het gaat hier toch niet om iemand die dicht bij staat, het gaat om sinterklaas hoor, iemand die een keer per jaar langs komt om een paar cadeautjes te geven.
quote:Inderdaad, er zijn kinderen die daar wel moeite mee hebben. En dat kan en mag allemaal prima, maar dan heb je ouders die daar mee om moeten leren gaan. Of is het soms ook dat we dadelijk een programma op de tv krijgen voor kinderen die de dood van opa's of oma's ook even gaat verwerken zodat de kinderen daar ook wat beter mee om moeten leren gaan. Het is bullshit dat we voor Sinterklaas, waarvan het voor iedereen gewoon duidelijk is dat (als papa en mama géwoon zeggen dat hij weg is na 5 december) hij ook gewoon echt weg is na 5 december een tv programma krijgen die dat ook nog even gaat benadrukken. Het lijkt me écht niet zo moeilijk om dat als ouder op te vangen. Wat doe je immers als ouder als een van de opa of oma's dood gaat? Lijkt me een stuk erger, en dat hoeft allemaal ook niet op de tv te komen.
Gewoon weer een mooi excuus om het op een zuipen te zetten.quote:Op vrijdag 4 december 2009 15:13 schreef zovty het volgende:
Ach, waarom ook niet? Is toch gezellig?
De reden slaat nergens op, maar boeien.
Nuja, dat is dus het punt. Ik denk dus dat het 'waarom niet' is omdat de ouders dan minder kunnen bijdragen aan de opvoeding van hun kind. Ouders horen hun kinderen te vertellen wanneer zij hun schoen mogen zetten, ouders horen te zeggen dat Sint eigenlijk uit Spanje komt en dus ook weer terug moet. En ouders die dat niet doen, horen eigenlijk achter slot en grendel, want inderdaad daar kan je je kind mee verkloten, als zo'n kind op school dingen hoort ipv dat ouders het vertellen, blegh.quote:Op vrijdag 4 december 2009 15:13 schreef zovty het volgende:
Ach, waarom ook niet? Is toch gezellig?
De reden slaat nergens op, maar boeien.
"maar sinterklaas,ik dacht dat het maar een ijsblokje was!quote:Op vrijdag 4 december 2009 15:19 schreef wise het volgende:
ja leuk als de boot dan zinkt voor de tv met 150.000 kinders
Mja, maar het gaat wel om autistische kindjes he (en autisme heb je in verschillende gradaties)quote:Op vrijdag 4 december 2009 15:15 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Nuja, dat is dus het punt. Ik denk dus dat het 'waarom niet' is omdat de ouders dan minder kunnen bijdragen aan de opvoeding van hun kind. Ouders horen hun kinderen te vertellen wanneer zij hun schoen mogen zetten, ouders horen te zeggen dat Sint eigenlijk uit Spanje komt en dus ook weer terug moet. En ouders die dat niet doen, horen eigenlijk achter slot en grendel, want inderdaad daar kan je je kind mee verkloten, als zo'n kind op school dingen hoort ipv dat ouders het vertellen, blegh.
die kinderen waren er vroeger toch ook of zijn de ouders nu gewoon achterlijker?quote:Op vrijdag 4 december 2009 15:54 schreef zovty het volgende:
[..]
Mja, maar het gaat wel om autistische kindjes he (en autisme heb je in verschillende gradaties)
Ik vind elke reden om een feestje te organiseren eigenlijk wel een goede.
Dat is, hoewel het een stomme vraag lijkt, een hele goede vraag.quote:Op vrijdag 4 december 2009 15:56 schreef Misan het volgende:
[..]
die kinderen waren er vroeger toch ook of zijn de ouders nu gewoon achterlijker?
Wees welkom in de echte wereld, zeg dat maar eens tegen die kinderen. Godmiljaar, dat meen je toch niet. Vroeger was er geen uittocht en daar is de wereld ook niet slechter van geworden. Dat ge-autisme en dyslexie tegenwoordig.quote:Op vrijdag 4 december 2009 18:00 schreef Hondenfluitje het volgende:
Ik werk zelf met gehandicapten met allerlei verschillende beperkingen en gedragsproblemen. Sommigen hebben autisme.
Die mensen geloven allemaal niet in Sinterklaas, maar zo gauw ze er 1 zien bestaat 'ie ineens wel. Ook als er bijvoorbeeld gewoon iemand met een zelfgemaakte mijter voorbijloopt en je overduidelijk ziet dat dit geen 'echte' Sinterklaas is.
Voor deze mensen is het een hele drukke periode en als hij dan ineens weg is snappen ze daar helemaal niks van. Pas na een paar weken is dit weer over omdat ze Sinterklaas dan simpelweg weer vergeten zijn.
Maar voor deze mensen is het gewoon hardstikke moeilijk om te begrijpen dat hij weg is en dat hij niet bestaat. Normaal geloven ze niet, maar zo gauw ze er 1 zien bestaat hij wel weer.
Ik vind het dan ook goed als er uittocht zou komen, dit hoeft maximaal 15 minuten te duren, als ze maar zien dat hij weggaat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |