Ja zoiets bestaat er inderdaad voor Nederlandse game designers, maar het is nog niet duidelijk of dat precies gaat lukken. We hebben tot nu toe nog niets op de markt gebracht, namelijk.quote:Op vrijdag 4 december 2009 10:22 schreef L3IPO het volgende:
Er bestaat een fonds voor startende ondernemingen, waar je gratis een aantal maanden de beschikking krijgt over kantoorruimte, nutsvoorzieningen en alle hardware die benodigd is.
Ik wilde zeggenquote:Op vrijdag 4 december 2009 10:54 schreef Chinless het volgende:
Even denken, je kan wel 18k neerleggen voor het oprichten van een BV, maar een kantoorpandje huren is dan weer teveel?
BV is al opgezet door een van de leden van het team, die momenteel bij een grote marktleider zit. Die vond dat wel handig en dat gaat nu wel mooi uitkomen.quote:Op vrijdag 4 december 2009 10:54 schreef Chinless het volgende:
Even denken, je kan wel 18k neerleggen voor het oprichten van een BV, maar een kantoorpandje huren is dan weer teveel?
Het woord 'investeerder' zegt je ook niet zoveel?quote:Op vrijdag 4 december 2009 10:59 schreef Bot13 het volgende:
[..]
BV is al opgezet door een van de leden van het team, die momenteel bij een grote marktleider zit. Die vond dat wel handig en dat gaat nu wel mooi uitkomen.
Verder hoeft het natuurlijk geen eenzijdige deal te worden, maar ik ben niet bepaald een handelsmannetje dus heb daar geen zicht op. Maar je kunt me toch niet wijsmaken dat er niks te regelen is als je op jouw voorwaarden een team in 'huis hebt' die een game produceert?
Anti-kraak kan heel tijdelijk zijn, en dan zit je ook nog met nutsvoorzieningen ed, zitten op een bierkrat met je laptop op schoot ontwikkelt ook niet echt lekker lijkt me, dus die bedragen zullen omhoog moeten, zeker als BV/bedrijf zijn er ook nog de arbo-regels etc.quote:Op vrijdag 4 december 2009 11:47 schreef Bot13 het volgende:
Dankjewel voor je reactie mgerben!
Het is zeker niet de hoogste prioriteit, klopt helemaalLeek me echter wel interessant om al vast wat rond te vragen. Er is vast een oplossing ergens te vinden, als we maar een beetje creatief denken. En creatief denken lukt me normaal gesproken wel, maar niet met mijn kennis over dit soort zaken. Die heb ik namelijk niet. Heb geen idee wat wel en niet kan.
Ik ga rondkijken naar anti-kraak en oude panden, dat klinkt als een idee. Betalen van huur voor de ruimte en materiaal is misschien moeilijk te omzeilen, maar we hebben nou eenmaal niet zo veel geld, en 100-200 per maand met z'n allen bij elkaar leggen, ik weet niet of een verhuurder warm loopt van zulke lage bedragen.
Daar heb je een paar vierkante meter voor. Vergis je niet, kantoorruimte is duur.quote:Op vrijdag 4 december 2009 11:47 schreef Bot13 het volgende:
Ik ga rondkijken naar anti-kraak en oude panden, dat klinkt als een idee. Betalen van huur voor de ruimte en materiaal is misschien moeilijk te omzeilen, maar we hebben nou eenmaal niet zo veel geld, en 100-200 per maand met z'n allen bij elkaar leggen, ik weet niet of een verhuurder warm loopt van zulke lage bedragen.
Of de woorden "fictief loon"quote:Op vrijdag 4 december 2009 11:01 schreef Afvoerput het volgende:
[..]
Het woord 'investeerder' zegt je ook niet zoveel?
Als je maar zo weinig hebt lijkt een pand huren me dus geen optie.quote:Op vrijdag 4 december 2009 11:47 schreef Bot13 het volgende:
maar we hebben nou eenmaal niet zo veel geld, en 100-200 per maand met z'n allen bij elkaar leggen, ik weet niet of een verhuurder warm loopt van zulke lage bedragen.
Fictief loon is niet zo'n drama bij een startende, verliesgevende onderneming in mijn ervaring. Vroeger stuurde ik altijd netjes een briefje dat (en met welke onderbouwing) ik niet het gebruikelijk loon wil onttrekken, mijn huidige RA vindt zo'n briefje niet eens nodig. Heb er nooit klachten op terug ontvangen ook.quote:Op vrijdag 4 december 2009 12:43 schreef DonJames het volgende:
[..]
Of de woorden "fictief loon"ik vraag me af of hier ook maar iets van fiscale advisering op is losgelaten, of dat men inderdaad denkt "o, een BV-tje is vast wel makkelijk'
Misschien was ik niet duidelijk, maar mijn punt was juist precies dat 200max per maand zo'n symbolisch bedrag is dat we het beter kunt laten, dan.quote:Op vrijdag 4 december 2009 12:09 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Daar heb je een paar vierkante meter voor. Vergis je niet, kantoorruimte is duur.
Klopt helemaal. We werken met subversion, en assembla. Dat combineert zo'n beetje wel alle punten die je noemde. We hebben daar ook al vrij veel grote projecten mee kunnen stroomlijnen en succesvol af kunnen ronden. Maar dat heeft even niet zoveel met werkruimte vinden te makenquote:Op vrijdag 4 december 2009 15:19 schreef eleusis het volgende:
[..]
Laat je systeembeheerder gewoon een kick ass online samenwerkingsomgeving opzetten met repositories, wiki, issue tracking. Als je dat niet goed krijgt, ga je sowieso falen als developer.
Dit vloeit allemaal voort uit een groots opgezet schoolproject dat we zo ver mogelijk door willen trekken. Uiteraard is het makkelijker om een ruimte te vinden voor 2 man, maar da's verkeerd om denken. Prioriteit is om werkruimte te vinden voor 13 man, niet kost-wat-kost een werkruimte te vinden al moet ik 10 man ontslaan, haha.quote:Op vrijdag 4 december 2009 15:04 schreef HarryP het volgende:
Samen met 12 andere?
Start met maximaal 1 extra persoon. Als het je niet lukt om het met z'n 2-en te doen kun je er beter niet aan beginnen.
Ik zou zelfs in mijn eentje beginnen en de expertise van de rest voor een habbekrats inhurenquote:Op vrijdag 4 december 2009 15:04 schreef HarryP het volgende:
Samen met 12 andere?
Start met maximaal 1 extra persoon. Als het je niet lukt om het met z'n 2-en te doen kun je er beter niet aan beginnen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |