abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 21 december 2011 @ 13:45:21 #251
11102 knep
Mountainfreak
pi_105864622
Die trailer smaakt naar meer, ziet er prima uit! :)
pi_105864638
quote:
2s.gif Op woensdag 21 december 2011 13:35 schreef Jivis het volgende:

[..]

Is toch veel leuker om te wachten op de film en daarna het boek te gaan lezen (in verband met het spoilen van het verhaal).

Heb ik met LOTR destijds ook gedaan, beviel me goed. Jackson blijft toch wel redelijk trouw aan de boeken.
Het boek is gewoon tien keer beter dan de film :P En er zit wel degelijk grote verschillen in, veel details zijn weggelaten. Hoewel hij wel zijn best doet om ze erin te houden, erg leuk voorbeeld vond ik dat grimli een haar kreeg van galadriel, had ik niet verwacht dat dat erin gehouden werd :P Wat ik echt jammer vond van lord of the rings was dat de barrow downs en het gevecht om de shire zijn weggelaten :'(

Ik ben dan ook bang dat bij de hobbit alle details die het zo leuk maken ook weggelaten worden, zoals het verhaal met Beorn, de riddles in de grot van golem en het gooien van denneappels naar wargs :)
hardcoholic
  woensdag 21 december 2011 @ 14:20:28 #253
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_105866341
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 13:45 schreef Ferdii het volgende:

[..]

Het boek is gewoon tien keer beter dan de film :P En er zit wel degelijk grote verschillen in, veel details zijn weggelaten. Hoewel hij wel zijn best doet om ze erin te houden, erg leuk voorbeeld vond ik dat grimli een haar kreeg van galadriel, had ik niet verwacht dat dat erin gehouden werd :P Wat ik echt jammer vond van lord of the rings was dat de barrow downs en het gevecht om de shire zijn weggelaten :'(

Ik ben dan ook bang dat bij de hobbit alle details die het zo leuk maken ook weggelaten worden, zoals het verhaal met Beorn, de riddles in de grot van golem en het gooien van denneappels naar wargs :)
Heb t boek niet gelezen, maar vroeger wel zo'n ontzettend gaar Lord of the Rings SNES spelletje gespeeld. Volgens mij was 80% van dat kut spel in de Barrow Downs.

Dus ja, ik kan me voorstellen dat 't jammer is dat die eruit is
pi_105866375
quote:

[..]

Het gaat toch al anders worden, want ook Frodo komt terug in de Hobbit. En die komt in het boek toch echt niet voor ;)
stupidity has become as common as common sense was before
pi_105866720
quote:

[..]

Mwah, ik vind het verhaal van The Lord of the Rings geweldig, maar Tolkien was een armzalig verteller. Hij gebruikte het verhaal van LOTR vaak ook als hulpmiddel om Middle-Earth uit de doeken te doen en luisterde overduidelijk niet naar editors.

Al die pagina's waarin hij landschappen beschrijft, pfoeh. De boeken zijn op sommige punten heel moeizaam doorheen te ploegen en vaak te langdradig. Wat nogmaals niet wegneemt dat ik het verhaal, de personages en de thema's fantastisch vind. Daarom ben ik ook zo ontzettend blij dat er iemand als Peter Jackson opstond, die het verhaal voor veel meer mensen toegankelijk heeft gemaakt. Het is niet voor niets dat de trilogie eerst bekend stond als 'onverfilmbaar'.

Wat ik hierboven over de LOTR trilogie zeg geldt overigens niet voor The Hobbit, dat is veel meer voor de jeugd geschreven.
Amen.
pi_105866802
quote:
Al die pagina's waarin hij landschappen beschrijft, pfoeh. De boeken zijn op sommige punten heel moeizaam doorheen te ploegen en vaak te langdradig. Wat nogmaals niet wegneemt dat ik het verhaal, de personages en de thema's fantastisch vind. Daarom ben ik ook zo ontzettend blij dat er iemand als Peter Jackson opstond, die het verhaal voor veel meer mensen toegankelijk heeft gemaakt. Het is niet voor niets dat de trilogie eerst bekend stond als 'onverfilmbaar'.
Eens.
pi_105866923
Film van het jaar, sowieso _O_
Nieuw is niet altijd beter.
pi_105867030
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 14:32 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Zeker. Eindelijk weer eens iets leuks om in de bioscoop te zien. :D
pi_105867868
Ik vind de trailer een beetje tam eigenlijk. Kinderlijk ook, wat niet al te verwonderlijk is afgaande op het feit dat Tolkien dit ooit eens voor zijn kinderen schreef.

Ik verwacht voornamelijk een verschil qua beleving die hetzelfde is als destijds met het lezen van TH en LOTR. Hetgeen op zich wel betekent dat Jackson het goed heeft weten te vertalen naar het witte doek.
It's always funny until someone gets hurt...and then it's just hilarious!
Disneyland? Fuck, man, this is better than Disneyland!
pi_105868517
Ziet er goed uit!
Kan nu helemaal niet meer wachten ;(

*boek nog maar eens pakt*
Twiddel
pi_105868976
Ik ben nog steeds geen fan van deze dwergen
Beneath the gold, the bitter steel
pi_105875075
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 14:32 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
  woensdag 21 december 2011 @ 18:27:49 #263
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_105875940
In 1 week tijd de trailers van TDKR én The Hobbit part 1 ... awesome _O_
  woensdag 21 december 2011 @ 18:37:03 #264
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_105876302
quote:
2s.gif Op woensdag 21 december 2011 09:56 schreef ThaTim het volgende:
Als 9 jarige is het best lastig om dergelijke boeken in het Engels te lezen :P

Ach welnee. B-).
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  woensdag 21 december 2011 @ 18:38:50 #265
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_105876372
quote:

Riddles in the dark is natuurlijk iets dat wel móet verfilmd worden (en dat zie je ook wel in de trailer) aangezien dat de obsessie van Gollem verklaart.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
pi_105876504
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 18:03 schreef Leanishibe het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Goede nummer twee dat.
Nieuw is niet altijd beter.
  woensdag 21 december 2011 @ 18:43:38 #267
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_105876557
Riddles in the dark een "detail"? :')
pi_105876641
quote:
14s.gif Op woensdag 21 december 2011 18:42 schreef ikbennieuwopfok het volgende:

[..]

Goede nummer twee dat.
Sowieso 1 van de 2. _O_
  woensdag 21 december 2011 @ 18:46:10 #269
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_105876682
TDKR en de twee Hobbits zijn sowieso de films van het decennium! Nu al :P
pi_105878717
Moeten we echt tot december wachten? ;(
stupidity has become as common as common sense was before
pi_105883317
Ligt het aan mij of zien de decors er ietwat nep uit?
  woensdag 21 december 2011 @ 21:16:25 #272
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_105884539
quote:
11s.gif Op woensdag 21 december 2011 18:46 schreef Hankster het volgende:
TDKR en de twee Hobbits zijn sowieso de films van het decennium! Nu al :P
Anders overdrijf je even lichtelijk. :D.
pi_105884549
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 20:56 schreef terdege het volgende:
Ligt het aan mij of zien de decors er ietwat nep uit?
Ik denk dat jij het bij jezelf moet zoeken ja.
pi_105889617
quote:
Wat een diepte in de wijde shots zeg. Je kan zien dat het in 3D is gefilmd. En dat in 2D!!!!

Kortom, die 3D bril is helemaal niet nodig!!! *O*

Het ziet er fenomenaal en vertrouwd uit. De film komt alleen pas OVER 1 JAAR UIT :'( Kutzooi.
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_105891151
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 22:18 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

Wat een diepte in de wijde shots zeg. Je kan zien dat het in 3D is gefilmd. En dat in 2D!!!!

Kortom, die 3D bril is helemaal niet nodig!!! *O*

Het ziet er fenomenaal en vertrouwd uit. De film komt alleen pas OVER 1 JAAR UIT :'( Kutzooi.
Vertrouwd. Dat was het woord wat ik zocht! :Y Inderdaad, vertrouwd. Midden-Aarde, ik ben blij dat ik je weer zie. O+
pi_105891842
Welk deel van het boek denken jullie dat het eerste deel van de film gaat omvatten?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Admin woensdag 21 december 2011 @ 22:53:25 #277
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_105892424
Deel 1: There.
Deel 2: Back again.

:P

Nee, ik heb geen idee. Het is een jaar of tien geleden dat ik het boek heb gelezen. Ik weet echt niet meer hoe de verdeling in het verhaal is. Maar bedenk je wel dat Jackson er het een en ander bij verzint, en dat speelt ook mee in de verdeling. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_105892597
Oeh, zie ik dit topic nu pas, wat slecht van mij.

Hele gave trailer, The Hobbit er laatst ook maar weer eens bij gepakt om het verhaal door te nemen, maar die lees ik sowieso wel 1 keer per jaar (Ja, ik weet het :')). Ziet er in ieder geval uit als een goede sfeer en lijkt weer een enorm strakke productie zo op het eerste gezicht!
  woensdag 21 december 2011 @ 22:58:16 #279
105018 Borizzz
Thich Nhat Hanh
pi_105892772
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 22:45 schreef KrentebolHooft het volgende:
Welk deel van het boek denken jullie dat het eerste deel van de film gaat omvatten?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee, de slag om Dal en het gevecht tegen Smaug zijn veel grotere onderdelen. Ik denk eerder dat de knip ergens in Mirkwood zal zijn. Bijvoorbeeld als ze door die spinnen gevangen genomen worden.

quote:
2s.gif Op woensdag 21 december 2011 09:39 schreef ThaTim het volgende:
Aanhangsels is soort van encyclopedie van In de Ban van de Ring ;)
Én een kijkje in de toekomst, hoe de Vierde Era verloopt. Tot aan het moment dat Aragorn sterft en Sam overzee vertrekt.
kloep kloep
pi_105892875
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 22:58 schreef Borizzz het volgende:

[..]

Nee, de slag om Dal en het gevecht tegen Smaug zijn veel grotere onderdelen. Ik denk eerder dat de knip ergens in Mirkwood zal zijn. Bijvoorbeeld als ze door die spinnen gevangen genomen worden.
Dit vermoed ik ook, daar zit ook een spanningsboog waar ze op kunnen teren en de grootste slag is nog niet gestreden op dat moment. Lijkt mij ideaal om daar te knippen :)

edit: Eigenlijk zouden ze dit 22-09 uit moeten brengen :9

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 21-12-2011 23:10:36 ]
pi_105893773
253 pagina's tel ik hier... al blijft het de vraag hoe en wat Peter Jackson één en ander gaat brengen uiteraard. De slag van de vijf legers zal ook wel een spektakelstuk worden.

Mijn gok is de vlucht uit het Demsterwold, aankomst in Lake Town. Maar dat is dan weer niet echt een cliffhanger.
  woensdag 21 december 2011 @ 23:14:53 #282
105018 Borizzz
Thich Nhat Hanh
pi_105893995
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 23:12 schreef Hungry_Joe het volgende:

Mijn gok is de vlucht uit het Demsterwold, aankomst in Lake Town. Maar dat is dan weer niet echt een cliffhanger.
Ja, en daarom dacht ik aan de spinnen. Maar op zich kan het ook de gevangenneming van de dwergen door de boselfen worden.
kloep kloep
pi_105894311
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 23:14 schreef Borizzz het volgende:

[..]

Ja, en daarom dacht ik aan de spinnen. Maar op zich kan het ook de gevangenneming van de dwergen door de boselfen worden.
Maar als de appendix er inderdaad bij betrokken wordt (wat ik wel verwacht), zou die scheidslijn weer verder terug moeten liggen.
pi_105894733
Ik gok ook gevangen neming door de bos elfjes :)
hardcoholic
pi_105894773
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 23:19 schreef Hungry_Joe het volgende:

[..]

Maar als de appendix er inderdaad bij betrokken wordt (wat ik wel verwacht), zou die scheidslijn weer verder terug moeten liggen.
Want?
hardcoholic
pi_105895377
Omdat er dan meer bij het verhaal betrokken gaat worden, en dan gaat toch eea aan screentime in beslag nemen. Ik weet niet in welke mate Peter Jackson het gaat doorkruisen naar LOTR. Misschien ook wel helemaal niet.
pi_105895578
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 23:33 schreef Hungry_Joe het volgende:
Omdat er dan meer bij het verhaal betrokken gaat worden, en dan gaat toch eea aan screentime in beslag nemen. Ik weet niet in welke mate Peter Jackson het gaat doorkruisen naar LOTR. Misschien ook wel helemaal niet.
Ik zelf vermoed dat hij het in zoverre doorkruist dat hij Bilbo laat zien die in het Boek aan het schrijven is, dat zou IMHO een mooi einde zijn.
pi_105896344
Ja ik dacht ook eerst mirkwood.
Maar dan als je ff na denkt. Volgens mij is dat deel waar ze vertrekken uit the shire en dan met trollen vechten al langer dan het boek. En dan in de misty mountains kunnen ze het ook erg uitrekken met goblin gevechten. En dan natuurlijk de ontmoeting met smeagol. En dan nog ontsnappen.
Daarna gaan ze geloof ik naar die shapeshifter en de elven? Dat kan er ook nog wel bij.

Maar ja, het probleem is wel dat mirkwood, dale, naar smaug toe, smaug verslaan en het gevecht erna wel heel veel is voor 1 film.

Misschien dat de cliffhanger ligt bij de gevangenname of juist net na de ontsnapping uit mirkwood? Dat ze in die tonnen wegvaren en misschien het shot uitvergroot en je in de verte dale ziet liggen ofzo.
pi_105899878
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 23:46 schreef KrentebolHooft het volgende:

Daarna gaan ze geloof ik naar die shapeshifter en de elven?

Beorn. Wat een baas is me dat eigenlijk. Ben wel benieuwd hoe men het karakter Bard gaat brengen. In het boek bleef hij toch een beetje onderbelicht.
pi_105906596
Ze hebben een redelijk bekend gezicht gecast voor Bard, dus hij zal denk ik niet onderbelicht worden.
I think universal harmony is a pipedream and it may be more productive to focus on more modest goals, like a ban on yodeling.
pi_105908018
jaren geleden dat ik het boek heb gelezen (voor Engels, en das al 10 jaar terug). Nog maar ff teruglezen dit jaar. Trailer ziet er wel mooi uit, ben erg benieuwd!
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
  vrijdag 23 december 2011 @ 09:01:44 #292
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_105952467
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
pi_105953873
Ik mag toch wel hopen dat Beorn ook in de film voorkomt...
  vrijdag 23 december 2011 @ 10:07:47 #294
11102 knep
Mountainfreak
pi_105955064
Nou, er is al 'n Beorn gecast ;)
I think universal harmony is a pipedream and it may be more productive to focus on more modest goals, like a ban on yodeling.
pi_105962110
Beorn was inderdaad typisch een karakter die ze er wellicht uit hadden geknipt.
pi_105964226
Net zoals Tom Bombadil he. Maar als ze bij 1 boek al karakters er uit halen is het wel erg zonde.
pi_105964804
quote:
10s.gif Op vrijdag 23 december 2011 10:50 schreef ThaTim het volgende:
Een Zweed zelfs _O_.
Amen.
pi_105966448
quote:
10s.gif Op vrijdag 23 december 2011 10:50 schreef ThaTim het volgende:
Ik zie het nu ja, goede kop ervoor ook. Ben erg benieuwd naar hem.

Thorin vind ik er ook erg goed uitzien, alleen sommige dwergen vallen qua uiterlijk nog tegen.. beetje te cartoony naar mijn smaak..

Heb er wel ontzettend veel zin in. The Hobbit vind ik qua verhaal ook leuker dan LOTR.
  vrijdag 23 december 2011 @ 20:35:03 #300
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_105976587
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')