Het boek is gewoon tien keer beter dan de filmquote:Op woensdag 21 december 2011 13:35 schreef Jivis het volgende:
[..]
Is toch veel leuker om te wachten op de film en daarna het boek te gaan lezen (in verband met het spoilen van het verhaal).
Heb ik met LOTR destijds ook gedaan, beviel me goed. Jackson blijft toch wel redelijk trouw aan de boeken.
Heb t boek niet gelezen, maar vroeger wel zo'n ontzettend gaar Lord of the Rings SNES spelletje gespeeld. Volgens mij was 80% van dat kut spel in de Barrow Downs.quote:Op woensdag 21 december 2011 13:45 schreef Ferdii het volgende:
[..]
Het boek is gewoon tien keer beter dan de filmEn er zit wel degelijk grote verschillen in, veel details zijn weggelaten. Hoewel hij wel zijn best doet om ze erin te houden, erg leuk voorbeeld vond ik dat grimli een haar kreeg van galadriel, had ik niet verwacht dat dat erin gehouden werd
Wat ik echt jammer vond van lord of the rings was dat de barrow downs en het gevecht om de shire zijn weggelaten
Ik ben dan ook bang dat bij de hobbit alle details die het zo leuk maken ook weggelaten worden, zoals het verhaal met Beorn, de riddles in de grot van golem en het gooien van denneappels naar wargs
Het gaat toch al anders worden, want ook Frodo komt terug in de Hobbit. En die komt in het boek toch echt niet voorquote:Op woensdag 21 december 2011 13:45 schreef Ferdii het volgende:
[..]
Het boek is gewoon tien keer beter dan de filmEn er zit wel degelijk grote verschillen in, veel details zijn weggelaten. Hoewel hij wel zijn best doet om ze erin te houden, erg leuk voorbeeld vond ik dat grimli een haar kreeg van galadriel, had ik niet verwacht dat dat erin gehouden werd
Wat ik echt jammer vond van lord of the rings was dat de barrow downs en het gevecht om de shire zijn weggelaten
Ik ben dan ook bang dat bij de hobbit alle details die het zo leuk maken ook weggelaten worden, zoals het verhaal met Beorn, de riddles in de grot van golem en het gooien van denneappels naar wargs
Mwah, ik vind het verhaal van The Lord of the Rings geweldig, maar Tolkien was een armzalig verteller. Hij gebruikte het verhaal van LOTR vaak ook als hulpmiddel om Middle-Earth uit de doeken te doen en luisterde overduidelijk niet naar editors.quote:Op woensdag 21 december 2011 13:45 schreef Ferdii het volgende:
[..]
Eens.quote:Al die pagina's waarin hij landschappen beschrijft, pfoeh. De boeken zijn op sommige punten heel moeizaam doorheen te ploegen en vaak te langdradig. Wat nogmaals niet wegneemt dat ik het verhaal, de personages en de thema's fantastisch vind. Daarom ben ik ook zo ontzettend blij dat er iemand als Peter Jackson opstond, die het verhaal voor veel meer mensen toegankelijk heeft gemaakt. Het is niet voor niets dat de trilogie eerst bekend stond als 'onverfilmbaar'.
Ach welnee.quote:Op woensdag 21 december 2011 09:56 schreef ThaTim het volgende:
Als 9 jarige is het best lastig om dergelijke boeken in het Engels te lezen
Riddles in the dark is natuurlijk iets dat wel móet verfilmd worden (en dat zie je ook wel in de trailer) aangezien dat de obsessie van Gollem verklaart.quote:Op woensdag 21 december 2011 13:45 schreef Ferdii het volgende:
Anders overdrijf je even lichtelijk.quote:Op woensdag 21 december 2011 18:46 schreef Hankster het volgende:
TDKR en de twee Hobbits zijn sowieso de films van het decennium! Nu al
Ik denk dat jij het bij jezelf moet zoeken ja.quote:Op woensdag 21 december 2011 20:56 schreef terdege het volgende:
Ligt het aan mij of zien de decors er ietwat nep uit?
Wat een diepte in de wijde shots zeg. Je kan zien dat het in 3D is gefilmd. En dat in 2D!!!!quote:
Vertrouwd. Dat was het woord wat ik zocht!quote:Op woensdag 21 december 2011 22:18 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Wat een diepte in de wijde shots zeg. Je kan zien dat het in 3D is gefilmd. En dat in 2D!!!!
Kortom, die 3D bril is helemaal niet nodig!!!
Het ziet er fenomenaal en vertrouwd uit. De film komt alleen pas OVER 1 JAAR UITKutzooi.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 21 december 2011 22:45 schreef KrentebolHooft het volgende:
Welk deel van het boek denken jullie dat het eerste deel van de film gaat omvatten?Nee, de slag om Dal en het gevecht tegen Smaug zijn veel grotere onderdelen. Ik denk eerder dat de knip ergens in Mirkwood zal zijn. Bijvoorbeeld als ze door die spinnen gevangen genomen worden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Én een kijkje in de toekomst, hoe de Vierde Era verloopt. Tot aan het moment dat Aragorn sterft en Sam overzee vertrekt.quote:Op woensdag 21 december 2011 09:39 schreef ThaTim het volgende:
Aanhangsels is soort van encyclopedie van In de Ban van de Ringkloep kloep
Dit vermoed ik ook, daar zit ook een spanningsboog waar ze op kunnen teren en de grootste slag is nog niet gestreden op dat moment. Lijkt mij ideaal om daar te knippenquote:Op woensdag 21 december 2011 22:58 schreef Borizzz het volgende:
[..]
Nee, de slag om Dal en het gevecht tegen Smaug zijn veel grotere onderdelen. Ik denk eerder dat de knip ergens in Mirkwood zal zijn. Bijvoorbeeld als ze door die spinnen gevangen genomen worden.
Ja, en daarom dacht ik aan de spinnen. Maar op zich kan het ook de gevangenneming van de dwergen door de boselfen worden.quote:Op woensdag 21 december 2011 23:12 schreef Hungry_Joe het volgende:
Mijn gok is de vlucht uit het Demsterwold, aankomst in Lake Town. Maar dat is dan weer niet echt een cliffhanger.
Maar als de appendix er inderdaad bij betrokken wordt (wat ik wel verwacht), zou die scheidslijn weer verder terug moeten liggen.quote:Op woensdag 21 december 2011 23:14 schreef Borizzz het volgende:
[..]
Ja, en daarom dacht ik aan de spinnen. Maar op zich kan het ook de gevangenneming van de dwergen door de boselfen worden.
Want?quote:Op woensdag 21 december 2011 23:19 schreef Hungry_Joe het volgende:
[..]
Maar als de appendix er inderdaad bij betrokken wordt (wat ik wel verwacht), zou die scheidslijn weer verder terug moeten liggen.
Ik zelf vermoed dat hij het in zoverre doorkruist dat hij Bilbo laat zien die in het Boek aan het schrijven is, dat zou IMHO een mooi einde zijn.quote:Op woensdag 21 december 2011 23:33 schreef Hungry_Joe het volgende:
Omdat er dan meer bij het verhaal betrokken gaat worden, en dan gaat toch eea aan screentime in beslag nemen. Ik weet niet in welke mate Peter Jackson het gaat doorkruisen naar LOTR. Misschien ook wel helemaal niet.
Beorn. Wat een baas is me dat eigenlijk. Ben wel benieuwd hoe men het karakter Bard gaat brengen. In het boek bleef hij toch een beetje onderbelicht.quote:Op woensdag 21 december 2011 23:46 schreef KrentebolHooft het volgende:
Daarna gaan ze geloof ik naar die shapeshifter en de elven?
Ik zie het nu ja, goede kop ervoor ook. Ben erg benieuwd naar hem.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |