Welk huis?quote:Op maandag 7 december 2009 22:31 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Van de bank of projectontwikkelaar?
Of is je huis al helemaal in eigendom?
Ik zeg niet dat ze gestoord zijn maar het zijn dan wel sukkelsquote:Op maandag 7 december 2009 22:32 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik ken veel mensen die als je hadden leren kennen ongeveer 5% van het geld kwijt waren van wat ze hebben betaald. Denk dat die allemaal gestoord zijn en dat jij het wiel hebt uitgevonden
Aha... je verkoopt het en pacht de grond... Mmm dan heeft de koper er wel vertrouwen in dat zijn belegging waarde vast is.quote:Op maandag 7 december 2009 22:26 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het kan ook als je hypotheek nog niet is afbetaald, maar dan zal je hypotheekhouder wel toestemming moeten geven. Wellicht kan men bv. extra aflossing zodat de hypotheek deels geroyeerd kan worden.
Dalende grondprijs maakt op zich niet uit als het canon al is vastgesteld. Je verkoopt ook iets. Beetje raar om het geld terug te moeten geven als het goed wat is verkocht in waarde daalt...
Ik zal zeggen dat een kenner van Fok ze sukkels vindt. Hun wereld zal vast instortenquote:Op maandag 7 december 2009 22:38 schreef xenobinol het volgende:
Ik zeg niet dat ze gestoord zijn maar het zijn dan wel sukkels![]()
quote:Op maandag 7 december 2009 22:39 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Aha... je verkoopt het en pacht de grond... Mmm dan heeft de koper er wel vertrouwen in dat zijn belegging waarde vast is.
Ik denk het ookquote:Op maandag 7 december 2009 22:45 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ik zal zeggen dat een kenner van Fok ze sukkels vindt. Hun wereld zal vast instorten
Er zit geld zat in de bouw hoor! En zeker in het beunen.quote:Op maandag 7 december 2009 22:57 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik denk het ook![]()
Maar even serieus jij denkt dat de bouwkosten veel hoger zijn? Waarom zie ik dan niet alle werknemers van Xella en Calduran in Lexussen rijden? Waarom slaat de timmerman zijn spijkers niet in het mahoniehouten kozijn en lacht daarbij met een mond vol gouden tanden? De metselaar zie ik niet in zijn driedelig maatpak de stenen wegleggen en de loodgieter lijkt mij geen goudsmid. Waar zit dan toch al dat geld in
Metselen in driedelig maatpak is niet erg handig...quote:Op maandag 7 december 2009 22:57 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik denk het ook![]()
Maar even serieus jij denkt dat de bouwkosten veel hoger zijn? Waarom zie ik dan niet alle werknemers van Xella en Calduran in Lexussen rijden? Waarom slaat de timmerman zijn spijkers niet in het mahoniehouten kozijn en lacht daarbij met een mond vol gouden tanden? De metselaar zie ik niet in zijn driedelig maatpak de stenen wegleggen en de loodgieter lijkt mij geen goudsmid. Waar zit dan toch al dat geld in
Dat niet... maar het staat wel chicquote:Op maandag 7 december 2009 23:17 schreef Halcon het volgende:
[..]
Metselen in driedelig maatpak is niet erg handig...
quote:Op maandag 7 december 2009 23:27 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Dat niet... maar het staat wel chic
Richt een 5-sterren klusbedrijf voor de upper-class op, zou ik zeggen.quote:Op maandag 7 december 2009 23:27 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Dat niet... maar het staat wel chic
Dan maak je dat pak toch van Teflon.quote:
quote:In 2007 is de bouwmarkt behoorlijk overspannen. Dit houdt in dat er krapte op de markt is, waardoor aannemers hogere prijzen kunnen rekenen dan strikt noodzakelijk is. De raming die u via onze site ontvangt kan daardoor lager uitvallen dan de uiteindelijke prijsopgave van een aannemer.
Tja als starter een motor, klassieker en leaseauto willen hebben, daarnaast elke week willen stappen en een dikke telefoon. Dan blijft er inderdaad weinig over om een woning van te betalen.quote:Op maandag 7 december 2009 20:50 schreef BeamofLight het volgende:
Leuk stukje topic wat afgelopen week toevallig perfect aansloot op een praktijksituatie:
Jongere collega, man, 26 jaar thuiswonend riep:
" ik ga effe op funda kijken, wil huisje kopen".
Succes riep ik en ging eea voor hem uitwerken:
2650 * 12,96 * 4,5 = 155.000
Ik vertelde hem nog dat ie niet tot 150.000 moest gaan kijken ivm k.k.
Komt ie tot de conclusie dat er maar liefst 1 huis was in zijn gewenste zoekgemeenten...
Ik reken hem voor:
1750 netto
750 hyporente en aflossing
50 harley
25 klassieker
50 iphone, sms etc
100 ziektekosten
25 telefoon, internet, tv
100 verzekeringen, gemeentelijke belastingen etc.
150 extra bijtelling ivm wens dikkere auto vd zaak
200 stappen
250 boodschappen
![]()
Dus of wijf zoeken of emigreren
Wat een land hè.
Het is dan ook een zoekresultaat gericht op inkomens van 1500-2000 euro. Daarboven gaat het aanbod al snel een andere richting uit. Met 2500 kan je met NHG en koopsubsidie ongeveer 175.000 lenen, dat is een koopprijs van ca 160.000.quote:Op maandag 7 december 2009 21:42 schreef Halcon het volgende:
[..]
De wijken die er qua aantallen bovenuit springen zijn achterbuurten. Ik kan me best indenken dat een net persoon met een inkomen van EUR 2.500,00 bruto per maand niet in deze wijken wil wonen.
jammer dat je geen uitsplitsing krijgt waar al het geld naar toe verdwijnt...quote:Op dinsdag 8 december 2009 00:25 schreef Prutzenberg het volgende:
Ik denk dat LXIV best wel eens gelijk kan hebben met zijn indicatie van de bouwkosten.
Reken zelf maar na.
Voorbeeldje:
Oppervlak woning: 75m2
Aantal slaapkamers: 4
Dakkapel: breedte: 4m
Prijs incl. btw: ¤ 118.600 (en winst aannemer)
En dan de tekst onder de berekening:
[..]
Waarschijnlijk kan het nu nog goedkoper.![]()
nu is als starter (of 26-jarige) 2650 bruto ook niet echt laag. Voor de meesten is het nóg moeilijker om wat te vinden. Moet je ook niet willen, de prijzen in NL zijn bizar.quote:Op dinsdag 8 december 2009 08:28 schreef du_ke het volgende:
[..]
Tja als starter een motor, klassieker en leaseauto willen hebben, daarnaast elke week willen stappen en een dikke telefoon. Dan blijft er inderdaad weinig over om een woning van te betalen.
Het is heel normaal dat je met een modaal inkomen tussen het uitschot gaat wonen.quote:Op maandag 7 december 2009 21:42 schreef Halcon het volgende:
[..]
De wijken die er qua aantallen bovenuit springen zijn achterbuurten. Ik kan me best indenken dat een net persoon met een inkomen van EUR 2.500,00 bruto per maand niet in deze wijken wil wonen.
Van de ondervraagden verwacht 64% stijgende prijzen maar 60% van hen verwacht ook meer gedwongen verkopen.quote:'Huizenprijs zal niet meer dalen'
Uitgegeven: 8 december 2009 10:12
Laatst gewijzigd: 8 december 2009 10:41
ZOETERMEER - Van de Nederlanders verwacht 64 procent dat de prijzen van koopwoningen volgend jaar gelijk zullen blijven of zelfs stijgen. Vorig jaar dacht 67 procent nog dat de prijzen zouden dalen.
© ANP
Dit blijkt uit jaarlijks onderzoek door Maurice de Hond in opdracht van de Nationale Hypotheek Garantie (NHG).
De zorgen over de eigen financiële situatie als gevolg van de kredietcrisis zijn afgenomen, maar mensen zijn er niet gerust op dat anderen niet getroffen zullen worden door de recessie.
Gedwongen
Zo verwacht 60 procent van de mensen dat in de komende paar jaar veel woningen gedwongen verkocht zullen worden, tegenover 30 procent vorig jaar.
Het aantal huishoudens dat van plan is in de komende twaalf maanden binnen Nederland te verhuizen, bleef gelijk: 19 procent. NHG-directeur Karel Schiffer zegt dat de uitkomsten van het onderzoek sporen met het beeld dat de markt van koopwoningen zich de laatste maanden herstelt.
Het gaat om een representatieve steekproef van tweeduizend Nederlanders, aldus Maurice de Hond.
quote:Op dinsdag 8 december 2009 10:32 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Het is heel normaal dat je met een modaal inkomen tussen het uitschot gaat wonen.
Dat hoeft elkaar toch ook niet uit te sluiten? Ligt er maar net aan in welke mate er meer gedwongen verkopen zijn...quote:Op dinsdag 8 december 2009 10:53 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Van de ondervraagden verwacht 64% stijgende prijzen maar 60% van hen verwacht ook meer gedwongen verkopen.
Je slaat de spijker op z'n kop. De markt klopt gewoon niet.quote:Op dinsdag 8 december 2009 11:22 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
![]()
![]()
Ik weet niet wat jou definitie van normaal is maar dat is dus absoluut niet normaal. Het is natuurlijk vreemd dat je met een modaal inkomen je hetzelfde huis kan veroorloven als iemand met een uitkering. Tenzij je in Noord Korea woont, dan is dat inderdaad wel normaal.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |