Vandaag wandel ik rond 10:07 het Frans lokaal binnen. Ik pak rustig mijn boeken en ga zitten. Als er enige rumoer ontstaat bij 2 medeleerlingen besluit ik een rondje door te klas te lopen... Als ik weer terug naar mijn plek wil lopen zie ik tot mijn grote verbazing dat er op de kast, die dicht bij mijn stoel staat, een videocamera staat. Ik pak de camera en kijk in de lens. Dan draai ik hem om en zie ik dat die aan het opnemen is. Uit alle macht probeer ik de camera te laten stopen met opnemen, dit lukt niet. Dan is de rumoer met de 2 medeleerlingen over en begint de les. Toen zat ik dus nog steeds met die camera in mijn hand. Ik vertel het hele verhaal aan mijn vriend naast mij. Wanneer de leraar begint met op het bord schrijven beginnen wij te kloten met de camera. Opeens krijg ik een geniaal idee, ik vertel het aan de gene naast mij: "Ik neem hem mee naar huis, niemand heeft het toch hoor." We kloten nog wat met het ding om en zoomen op wat mensen in en filmen de klas een beetje.
Nee, stop niet... lees door!
Dan heb ik pas door dat de camera nog steeds opneemt en dus alles heeft opgenomen wat we hebben gezegd en gefilmd. We proberen het filmpje uit alle macht te wissen maar tevergeefs, dit lukt niet. Dan gaat de camera opeens uit. De leraar heeft niks door. We moesten hem weer op die kast proberen te krijgen. Dus loop ik met een smoes naar de leraar zodat ze even niet op die hoek waar de kast staat. De gene naast mij deponeert de camera weer op de kast. Ik ga weer zitten en na 5 minuten steekt ik mijn hand op en vraag ik waarom er een camera ons staat te filmen, deze staat dan dus uit en omgekeerd op de kast. De leraar antwoordt dat hij graag zijn studenten opneemt om te zien of ze wel eens wat doen. Bah!
Klacht 1: Gefilmd worden zonder het te vragen
Klacht 2: Het filmpje niet kunnen wissen waar opstaat dat ik zeg dat ik hem mee naar huis wil nemen.
Edit: typefouten weggehaald.