abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75332104
quote:
Op zondag 6 december 2009 01:33 schreef skattebaut het volgende:

[..]

Kun je hem niet upgraden?
Vast wel, maar dat is zo'n gedoe.
  zondag 6 december 2009 @ 10:36:26 #102
195140 skattebaut
Qur'an:9:5 "Fight an
pi_75332163
quote:
Op zondag 6 december 2009 10:29 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Vast wel, maar dat is zo'n gedoe.
????
Das 1 minuut werk....
Klik/klak klaar!
Qur'an:9:5 "Fight and kill non-muslims wherever you find them, take them captive, harass them, lie in wait and
ambush them using every stratagem of war."
pi_75332185
quote:
Op zondag 6 december 2009 10:36 schreef skattebaut het volgende:

[..]

????
Das 1 minuut werk....
Klik/klak klaar!
Ja, om vervolgens een complete herinstallatie te moeten doen
  zondag 6 december 2009 @ 10:44:35 #104
195140 skattebaut
pi_75332245
Dan heb je wel weer een vers systeem met niet corrupte drivers, wormen spyware etc.
Qur'an:9:5 "Fight and kill non-muslims wherever you find them, take them captive, harass them, lie in wait and
  zondag 6 december 2009 @ 15:51:39 #105
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_75339254
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 11:42 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Wij hebben ook Asus als hoofdmerk.
Toch geloof ik dat HP voornamelijk zo laag staat door de budget modellen die ze verkoopt.
De Business modellen zijn namelijk zeer degelijk en stabiel.
We hebben schoolklassen vol van die dingen uitgeleverd en uitval is minimaal.
Budgetmodellen zijn ook zeer degelijk en stabiel. Waarom denk je dat er meer HP's bij staan? Omdat verhoudingsgewijs veel meer HP's verzekerd worden aangezien ze zo populair zijn op de zakelijke markt. Dit grafiekje zegt helemaal niks als je niks weet over hoeveel laptops er per merk verzekerd worden.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_75339303
Waarom zou de zakelijk markt verzekeren?
  zondag 6 december 2009 @ 15:54:57 #107
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_75339342
quote:
Op zondag 6 december 2009 15:53 schreef Fastmatti het volgende:
Waarom zou de zakelijk markt verzekeren?
Waarom niet?
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_75339370
quote:
Op zondag 6 december 2009 15:54 schreef TC03 het volgende:

[..]

Waarom niet?
Elk risico dat je zelf kunt dragen moet je niet verzekeren.
pi_75342338
quote:
Op zondag 6 december 2009 10:38 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Ja, om vervolgens een complete herinstallatie te moeten doen
Kwestie van een fatsoenlijk besturingssysteem gebruiken waarbij dat niet hoeft bij een hardwareverandering, zeg maar alles behalve Windows
Een dag zonder vlees is een dag niet geleefd
  zaterdag 12 december 2009 @ 03:29:29 #110
195140 skattebaut
pi_75541898
Fok heee,

Ik vond vandaag dit http://www.dailymotion.co(...)oard-level-engi_tech filmpje over BLR repair.

Moet zeggen dat het repareren op die oude kaasplank en de rommel eromheen nu niet bepaald een professionele indruk geven...
Ook niet de lompheid waarmee e.e.a.uit elkaar en in elkaar gezet wordt.
Ook de klappen die het spul mee krijgt zijn niet normaal...

Als ik dat vergelijk met dit filmpje... dan gaat dat laatste er wel professioneler aan toe.
Net schuimrubber matje om op te werken, anti statische kleding...
  zaterdag 12 december 2009 @ 09:14:00 #111
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_75542991
quote:
Op zondag 6 december 2009 17:42 schreef Henno het volgende:

[..]

Kwestie van een fatsoenlijk besturingssysteem gebruiken waarbij dat niet hoeft bij een hardwareverandering, zeg maar alles behalve Windows
Ja hallo. Voor een grotere hdd hoef je dus echt geen herinstallatie te doen!
Gewoon image maken, hdd vervangen, image op nieuwe hdd gooien en gaan met die banaan.

(als je nou in je PC van bv. IDE naar SCSCI of van SATA naar SAS zou gaan... dán zou je in de probleempjes kunnen komen.. maar da's met een laptop vrij lastig )
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_75543037
quote:
Op donderdag 3 december 2009 19:22 schreef skattebaut het volgende:

Dankzij deze bullshit moet ik nu 40 euro verzendkosten betalen en 60 euro onderzoekskosten.
En dat om mijn laptop weer kapot terug te krijgen.

100 euro betalen voor niets? Ik zou zeggen, houd die laptop maar. Ik betaal misschien paar tientjes.
pi_75555587
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 09:22 schreef Space-Chinees het volgende:

[..]

100 euro betalen voor niets? Ik zou zeggen, houd die laptop maar. Ik betaal misschien paar tientjes.
Dat is toch echt een hele normale prijs hoor, en dat weet je als je iets ter reparatie stuurt, verzendkosten en onderzoekskosten.
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
pi_75561134
quote:
Op donderdag 3 december 2009 19:31 schreef skattebaut het volgende:

[..]

Waarom niet???
Dat is alleen maar een plastic plankje met 0,10ct p/st onderdelen erop.
Die kun je er ook nog es af solderen en het kapotte component vervangen voor een werkend onderdeel.

Al die componenten zijn overigens in de reguliere handel verkrijgbaar dus...

Verder koste deze laptop 3 jaar terug nog 2000 euro.
Die wil ik niet zomaar na 3 jaar in de vuilnisbak gooien.

En 500 euro voor een nieuw moederbord vind ik ook nog es veeeeel te duur.
Daar koop je een nieuwe voor tegenwoordig.

succes met het solderen van je moederbord gaat vast en zeker lukken..
wantja.. die dingen worden in de fabriek ook gesoldeerd door een stel aziaatjes met hele kleine handen en goede ogen. echt niet door een op de micrometer (als het niet meer is) nauwkeurig ingestelde machine hoor.

en sowieso veel plezier met het doormeten van elk componentje om te checken welke er nu wel of niet kapot is.

ik heb hier nog een oude p3 processor liggen. wil je daar misschien ook even naar kijken? misschien een paar transistor-tjes die je even kan vervangen.
"Pools are perfect for holding water"
  zaterdag 12 december 2009 @ 22:56:03 #115
195140 skattebaut
pi_75563560
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 21:44 schreef probeer het volgende:

[..]

succes met het solderen van je moederbord gaat vast en zeker lukken..
wantja.. die dingen worden in de fabriek ook gesoldeerd door een stel aziaatjes met hele kleine handen en goede ogen. echt niet door een op de micrometer (als het niet meer is) nauwkeurig ingestelde machine hoor.

en sowieso veel plezier met het doormeten van elk componentje om te checken welke er nu wel of niet kapot is.

ik heb hier nog een oude p3 processor liggen. wil je daar misschien ook even naar kijken? misschien een paar transistor-tjes die je even kan vervangen.
??

Op zo'n moederbord zitten echt wel een hoop te vervangen onderdelen?
Allemaal verschillende grootten van componenten.

Als je toch zichtbaar een schade ziet aan een component, dan is het toch zeker te verkiezen dat component te vervangen dan de print weg te gooien en 500 euro ex inbouw uit te geven?

Maar goed, gooi jij je 2000 euro laptop maar in de container...
pi_75565835
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 22:56 schreef skattebaut het volgende:

[..]

??

Op zo'n moederbord zitten echt wel een hoop te vervangen onderdelen?
Allemaal verschillende grootten van componenten.

Als je toch zichtbaar een schade ziet aan een component, dan is het toch zeker te verkiezen dat component te vervangen dan de print weg te gooien en 500 euro ex inbouw uit te geven?

Maar goed, gooi jij je 2000 euro laptop maar in de container...
nee ik zorg dat een schroevendraaier geen contact maakt met mijn moederbord als er stroom op staat. hell, statische electriciteit is al genoeg om dat ding naar de tering te helpen, er met een schroevendraaier in de buurt komen is gewoonweg dom. en dan denken dat je het zelf wel weer eventjes repareert met de 50watt soldeerbout en wat 10cent onderdeeltjes van de lokale electronicaboer is nog dommer.

dat is.. áls je de juiste componenten al weet te achterhalen, laat staan daadwerkelijk ergens kunnen aanschaffen.

probeer het op tweakers. misschien geloof je me dan wel als ze je keihard uitlachen omdat je van plan bent even je moederbord weer werkend te solderen.

[ Bericht 4% gewijzigd door probeer op 13-12-2009 00:57:56 ]
pi_75581375
't aantal actieve componenten valt wel mee hoor. Northbridge, southbridge. grafische processor. videoram. geheugenslotjes. keyboard controller. hoop USB aansluitingen laadcircuit en daartussenin een zooi printsporen (bussen).
.
  zondag 13 december 2009 @ 16:56:10 #118
195140 skattebaut
pi_75582071
quote:
Op zondag 13 december 2009 00:04 schreef probeer het volgende:

[..]

nee ik zorg dat een schroevendraaier geen contact maakt met mijn moederbord als er stroom op staat. hell, statische electriciteit is al genoeg om dat ding naar de tering te helpen, er met een schroevendraaier in de buurt komen is gewoonweg dom. en dan denken dat je het zelf wel weer eventjes repareert met de 50watt soldeerbout en wat 10cent onderdeeltjes van de lokale electronicaboer is nog dommer.

dat is.. áls je de juiste componenten al weet te achterhalen, laat staan daadwerkelijk ergens kunnen aanschaffen.

probeer het op tweakers. misschien geloof je me dan wel als ze je keihard uitlachen omdat je van plan bent even je moederbord weer werkend te solderen.
Het aanraken van de print is nu eenmaal gebeurd en niet meer om te draaien, noem het dom, ik handelde in een soort stress/panieksituatie en schoot uit.
Jammer dan, gebeurd is gebeurd.

Op de 2e plaats denk ik niet dat ik het zelf wel ff repareer met een 50 watt soldeerbout en 10 cent onderdeeltjes...
Waar haal je deze crap vandaan?

Ik schreef toch dat ik het ding op stuurde naar een reparatiebedrijf??

Je post is zeer ergerlijk om te lezen, compleet de verkeerde conclusies, waarschijnlijk moedwillig om te etteren?

P.s. de componenten kun je stuk voor stuk kopen bij bijv. Farnell http://nl.farnell.com/

Sorry hoor, snap niks van de toon van je bericht.
  zondag 13 december 2009 @ 17:05:51 #119
195140 skattebaut
pi_75582345
quote:
Op zondag 13 december 2009 16:33 schreef Fer het volgende:
't aantal actieve componenten valt wel mee hoor. Northbridge, southbridge. grafische processor. videoram. geheugenslotjes. keyboard controller. hoop USB aansluitingen laadcircuit en daartussenin een zooi printsporen (bussen).
Sommige onderdelen zijn groot genoeg om er zelf af te kunnen solderen en vervangen.
Sommige onderdelen heb je speciale apparatuur voor nodig.

Vooral van belang is kennis van componenten, maar ook skills om ze los te solderen en vervangen.

Zeer interessante link:
SMD solderen. http://www.curiousinventor.com/guides/Surface_Mount_Soldering/101
  zondag 13 december 2009 @ 17:26:14 #120
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_75583100
quote:
Op zondag 13 december 2009 17:05 schreef skattebaut het volgende:

[..]

Sommige onderdelen zijn groot genoeg om er zelf af te kunnen solderen en vervangen.
Sommige onderdelen heb je speciale apparatuur voor nodig.

Vooral van belang is kennis van componenten, maar ook skills om ze los te solderen en vervangen.

Zeer interessante link:
SMD solderen. http://www.curiousinventor.com/guides/Surface_Mount_Soldering/101
Je negeert echter constant dat er nog een factor in het spel is. Je hebt volgens je verhaal een condensator geraakt die nu los zit. Je concludeert dan dat alleen het vervangen van deze de boel wel oplost. Maar je zegt ook kortsluiting te hebben veroorzaakt. Dan kan er veel meer (onzichtbare) schade zijn. Hoe ga je dan meten met een multi level circuitboard en zonder schema? En hoeveel tijd kost dat niet?
Leuk als hobby, maar commercieel gezien geen doen.
-- I guess it stands that If we believe absurdities, we shall commit atrocities.
  zondag 13 december 2009 @ 17:41:40 #121
195140 skattebaut
pi_75583683
quote:
Op zondag 13 december 2009 17:26 schreef Eg_Wel het volgende:

[..]

Je negeert echter constant dat er nog een factor in het spel is. Je hebt volgens je verhaal een condensator geraakt die nu los zit. Je concludeert dan dat alleen het vervangen van deze de boel wel oplost. Maar je zegt ook kortsluiting te hebben veroorzaakt. Dan kan er veel meer (onzichtbare) schade zijn. Hoe ga je dan meten met een multi level circuitboard en zonder schema? En hoeveel tijd kost dat niet?
Leuk als hobby, maar commercieel gezien geen doen.
Wanneer een bedrijf stelt board level repair te doen, dan ga ik ervan uit dat ze voldoende kennis van die boarden hebben om de juiste werking te kunnen herstellen.

Zeker wanneer ik exact aan geef tegen welk component ik de sluiting heb gemaakt moet e.e.a. toch wel te herleiden zijn?
Met de juiste kennis van het bord ter hand?

Anders mag je het naar mijn idee geen reparatiebedrijf noemen.
Noem het dan onderdelenvervangwerkplaats.
Een MB vervangen lukt mezelf ook nog wel. Daar heb ik geen board level repair bedrijf voor nodig.
  zondag 13 december 2009 @ 17:53:19 #122
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_75584018
quote:
Op zondag 13 december 2009 17:41 schreef skattebaut het volgende:

[..]

Wanneer een bedrijf stelt board level repair te doen, dan ga ik ervan uit dat ze voldoende kennis van die boarden hebben om de juiste werking te kunnen herstellen.

Zeker wanneer ik exact aan geef tegen welk component ik de sluiting heb gemaakt moet e.e.a. toch wel te herleiden zijn?
Met de juiste kennis van het bord ter hand?

Anders mag je het naar mijn idee geen reparatiebedrijf noemen.
Noem het dan onderdelenvervangwerkplaats.
Een MB vervangen lukt mezelf ook nog wel. Daar heb ik geen board level repair bedrijf voor nodig.
Dan leef je in het verleden Er zijn nog maar weinig echte "reparatie bedrijven". Met een groot deel van de hedendaagse apparatuur is dat simpelweg niet meer rendabel. Service manuals zijn er meestal niet, en componenten zijn dusdanig van formaat dat met de hand vervangen vrijwel ondoenlijk is geworden. Die tijd is voorbij.
-- I guess it stands that If we believe absurdities, we shall commit atrocities.
  zondag 13 december 2009 @ 18:55:34 #123
195140 skattebaut
pi_75585924
quote:
Op zondag 13 december 2009 17:53 schreef Eg_Wel het volgende:

[..]

Dan leef je in het verleden Er zijn nog maar weinig echte "reparatie bedrijven". Met een groot deel van de hedendaagse apparatuur is dat simpelweg niet meer rendabel. Service manuals zijn er meestal niet, en componenten zijn dusdanig van formaat dat met de hand vervangen vrijwel ondoenlijk is geworden. Die tijd is voorbij.
Is goed, laat mij dan maar in het verleden en verder met rust.
  zondag 13 december 2009 @ 20:16:06 #124
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_75588942
quote:
Op zondag 13 december 2009 18:55 schreef skattebaut het volgende:

[..]

Is goed, laat mij dan maar in het verleden en verder met rust.
Prima! Desalniettemin zou ik graag weten of je toch nog iemand zo gek gekregen hebt om de boel handmatig te repareren. Altijd handig zo'n adresje
pi_75591816
quote:
Op zondag 13 december 2009 17:41 schreef skattebaut het volgende:

[..]

En wat begrijp jij niet aan "board level repair"?

Als ze het nu hadden over component level repair, ok, dan had je heel misschien een case, maar nu begrijp je er gewoon geen drol van. Sowieso dat je stug vol blijft houden ondanks dat je er absoluut geen verstand van hebt dat een componentje vervangen jouw boardje wel weer zou repareren.
Iedereen die ooit maar op component level bezig geweest is met repareren, weet dat als iemand sluiting gemaakt heeft op een multilayer board, reparatie nagenoeg onmogelijk is.
Hoe wil je bijvoorbeeld een doorgebrand spoortje in een multilayer repareren?
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
  zondag 13 december 2009 @ 22:03:31 #126
45722 Dromer
pi_75594709
quote:
Op zondag 13 december 2009 21:12 schreef Sakura het volgende:
De layers uit elkaar halen, spoortje repareren en dan de layers weer op elkaar plakken.
  zondag 13 december 2009 @ 22:09:34 #127
195140 skattebaut
pi_75595055
quote:
Op zondag 13 december 2009 21:12 schreef Sakura het volgende:

[..]

En wat begrijp jij niet aan "board level repair"?

Als ze het nu hadden over component level repair, ok, dan had je heel misschien een case, maar nu begrijp je er gewoon geen drol van. Sowieso dat je stug vol blijft houden ondanks dat je er absoluut geen verstand van hebt dat een componentje vervangen jouw boardje wel weer zou repareren.
Iedereen die ooit maar op component level bezig geweest is met repareren, weet dat als iemand sluiting gemaakt heeft op een multilayer board, reparatie nagenoeg onmogelijk is.
Heel simpel, wat dacht je van een stukje trafodraad van IC X pin? naar IC Y pin?
De verbinding hoeft immers niet perse door het bord zelf te lopen?
Je denkt te moeilijk.
  zondag 13 december 2009 @ 22:09:54 #128
195140 skattebaut
pi_75595079
quote:
Op zondag 13 december 2009 22:03 schreef Dromer het volgende:

[..]

De layers uit elkaar halen, spoortje repareren en dan de layers weer op elkaar plakken.
Zie boven...
pi_75595623
quote:
Op zondag 13 december 2009 22:09 schreef skattebaut het volgende:

[..]

Heel simpel, wat dacht je van een stukje trafodraad van IC X pin? naar IC Y pin?
Je denkt te moeilijk.
hahhhahah, je hebt echt totaal geen idee waar je over praat hé
  zondag 13 december 2009 @ 22:52:50 #130
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_75597404
quote:

[..]

Je denkt te moeilijk.
Sorry, maar jij denkt echt te simpel.
  zondag 13 december 2009 @ 23:28:52 #131
195140 skattebaut
pi_75598809
quote:
Op zondag 13 december 2009 22:18 schreef Sakura het volgende:

[..]

hahhhahah, je hebt echt totaal geen idee waar je over praat hé
? what's the problem? ik heb zo al menig verbrand printspoor omzeild.

Wat werkt daar niet aan op een iets kleinere schaal?
Als je weet welke verbinding ontbreekt, dan kun je die zo op alternatieve wijze opnieuw leggen.

Geef aub je bezwaar even aan i.p.v. zo absurd te reageren..
  zondag 13 december 2009 @ 23:29:13 #132
195140 skattebaut
pi_75598820
quote:
Op zondag 13 december 2009 22:52 schreef Eg_Wel het volgende:

[..]

Sorry, maar jij denkt echt te simpel.
Idem.
  zondag 13 december 2009 @ 23:34:55 #133
195140 skattebaut
pi_75598995
  zondag 13 december 2009 @ 23:36:45 #134
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_75599050
quote:
Op zondag 13 december 2009 23:29 schreef skattebaut het volgende:

[..]

Idem.
Begon dit topic er niet mee dat jij geen bedrijf kunt vinden die voor een volgens jou "normale prijs" iets wil repareren aan je moederbord? Nogmaals, succes er mee..
pi_75599060
quote:
Op zondag 13 december 2009 23:29 schreef skattebaut het volgende:

[..]

Idem.
Ik heb er verder geen verstand van hoor. Maar als het echt allemaal zo simpel is als jij stelt, waarom zijn er dan nauwelijks bedrijven die dit soort reparaties uitvoeren, laat staan tegen een lage prijs?
pi_75599132
Ja joh, leg ook gelijk een paar stukjes trafodraad buitenom je gpu omdat je intern wat banen en transistoren hebt gefried.
.
  zondag 13 december 2009 @ 23:41:38 #137
195140 skattebaut
pi_75599222
quote:
Op zondag 13 december 2009 23:37 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Ik heb er verder geen verstand van hoor. Maar als het echt allemaal zo simpel is als jij stelt, waarom zijn er dan nauwelijks bedrijven die dit soort reparaties uitvoeren, laat staan tegen een lage prijs?
Dat komt omdat de fabrikanten weinig tot geen schema's vrijgeven m.b.t. de opbouw en werking van de borden.
En zonder die info is het dus onmogelijk een probleem op te sporen.
  zondag 13 december 2009 @ 23:47:41 #138
195140 skattebaut
pi_75599369
quote:
Op zondag 13 december 2009 23:38 schreef Fer het volgende:
Ja joh, leg ook gelijk een paar stukjes trafodraad buitenom je gpu omdat je intern wat banen en transistoren hebt gefried.
Nee, ik heb het over de banen die op en in de print lopen.
Wanneer je toch een verbinding mist tussen punt a en b, dan kun je gerust een alternatieve verbinding leggen.
pi_75600579
quote:
Op zondag 13 december 2009 16:56 schreef skattebaut het volgende:

[..]

Het aanraken van de print is nu eenmaal gebeurd en niet meer om te draaien, noem het dom, ik handelde in een soort stress/panieksituatie en schoot uit.
Jammer dan, gebeurd is gebeurd.

Op de 2e plaats denk ik niet dat ik het zelf wel ff repareer met een 50 watt soldeerbout en 10 cent onderdeeltjes...
Waar haal je deze crap vandaan?

Ik schreef toch dat ik het ding op stuurde naar een reparatiebedrijf??

Je post is zeer ergerlijk om te lezen, compleet de verkeerde conclusies, waarschijnlijk moedwillig om te etteren?

P.s. de componenten kun je stuk voor stuk kopen bij bijv. Farnell http://nl.farnell.com/

Sorry hoor, snap niks van de toon van je bericht.
nee. het ergerlijke in dit topic is het gemak waarmee jij ervan uit gaat dit wel even te (laten) fixen, terwijl al meerdere keren gezegd is, dat dit niet te repareren valt. sowieso de enigen met de juiste technische informatie is de fabrikant en ik denk niet dat die zomaar een schema aan derden vrijgeeft. komt nog eens bij dat zeker niet alle onderdelen op farnell te vinden zijn in de juiste specificaties. en eigenlijk iedereen die zon ding wel eens in zijn handen heeft, goed bekijkt, en logisch nadenkt zou moeten beseffen dat deze printplaat net even iets ingewikkelder is dan die van een telefoon of afstandsbediening, en dus al zeker niet zelf, maar ook niet door een reparatiebedrijf van welk soort dan ook, te repareren valt.

duidelijker nu?

je zult inderdaad een nieuw moederbord aan moeten schaffen, ik weet uit ervaring hoe kut het is (en dan was het bij mij nog een desktop pc, waar je misschien een euro of 100-150 kwijt bent aan een highend moederbord). bij een laptop ligt dat inderdaad moeilijker. nog een reden om dat ding niet open te maken als hij aanstaat, of eigenlijk sowieso niet open te maken. maargoed, inderdaad, what done is done, en je zult waarschijnlijk makkelijker en sneller klaar zijn met het kopen van een nieuwe laptop, dan het (laten, wss) vervangen van een moederbord. dat zou ik in een laptop niet graag zelf doen, en ik heb toch genoeg ervaring met het in elkaar zetten van desktops.

samenvatting: you're screwed.
pi_75600679
quote:
Op zondag 13 december 2009 23:47 schreef skattebaut het volgende:

[..]

Nee, ik heb het over de banen die op en in de print lopen.
Wanneer je toch een verbinding mist tussen punt a en b, dan kun je gerust een alternatieve verbinding leggen.
even totaal de weerstand over de verbinding en het voltage dat er door heen moet negerend.. dude, dit is brugklasniveau techniek/natuurkunde hier...

HET KAN NIET.

maar probeer het graag, je krijgt een kratje bier van me, ik kom het persoonlijk brengen, echt waar, als je zelf dat moederbord weer levend krijgt op deze manier.
  maandag 14 december 2009 @ 11:12:12 #141
195140 skattebaut
pi_75606906
quote:
Op maandag 14 december 2009 00:43 schreef probeer het volgende:

[..]

even totaal de weerstand over de verbinding en het voltage dat er door heen moet negerend.. dude, dit is brugklasniveau techniek/natuurkunde hier...

HET KAN NIET.

maar probeer het graag, je krijgt een kratje bier van me, ik kom het persoonlijk brengen, echt waar, als je zelf dat moederbord weer levend krijgt op deze manier.
Houd ik je aan!
  maandag 14 december 2009 @ 11:47:44 #142
45722 Dromer
pi_75608101
quote:

[..]

Zie boven...
lol.. mijn reactie serieus nemen.
pi_75613910
quote:
Op maandag 14 december 2009 00:43 schreef probeer het volgende:

[..]

HET KAN NIET.

En dan heb je het nog niet eens over de afscherming en de storingen die een koperdraadje over je printplaat veroorzaakt.

Ik heb zelf echt vele printplaten gerepareerd met speciaal koperdraad (ben even de naam kwijt, het lijkt idd op transformator wikkeldraad maar heeft een veel sterkere isolatie)
Spoortjes repareren gaat om simpele printplaten met lage frequenties prima. Met multilayer boarden waar ook nog eens zeer hoge frequenties digitaal signaal doorheenloopt is gewoon een absolute no-go.

Maar ok, in denk dat iemand als TS met totaal gebrek aan welke relevante kennis dan ook, veel beter weet dan alle specialisten die al in dit topic aan het woord zijn gekomen wat wel en niet kan
pi_75614435
quote:
Op maandag 14 december 2009 14:58 schreef Sakura het volgende:

[..]

En dan heb je het nog niet eens over de afscherming en de storingen die een koperdraadje over je printplaat veroorzaakt.

Ik heb zelf echt vele printplaten gerepareerd met speciaal koperdraad (ben even de naam kwijt, het lijkt idd op transformator wikkeldraad maar heeft een veel sterkere isolatie)
Spoortjes repareren gaat om simpele printplaten met lage frequenties prima. Met multilayer boarden waar ook nog eens zeer hoge frequenties digitaal signaal doorheenloopt is gewoon een absolute no-go.

Maar ok, in denk dat iemand als TS met totaal gebrek aan welke relevante kennis dan ook, veel beter weet dan alle specialisten die al in dit topic aan het woord zijn gekomen wat wel en niet kan
Joh laat de TS lekker gaan, vernield hij zijn laptop kan hij hier weer verder gaan klagen over zijn laptop
  maandag 14 december 2009 @ 19:36:56 #145
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_75623796
quote:
Op maandag 14 december 2009 15:15 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Joh laat de TS lekker gaan, vernield hij zijn laptop kan hij hier weer verder gaan klagen over zijn laptop
Benieuwd welk OS dan de schuld gaat krijgen.. Windows XP/Vista/7 door een BSOD, of linux door een kernel failure...
  dinsdag 15 december 2009 @ 01:55:42 #146
195140 skattebaut
pi_75638612
quote:

[..]

Hallo,

Ik heb een sluiting gemaakt in het voedingscircuit, niet in het dataverwerkingsgedeelte.
In het voedingsdeel zijn de componenten nog best redelijk qua formaat.
Bovendien is het component waartegen ik sluiting heb gemaakt bekend en is ook te traceren waar de voeding voor dat deel vandaan komt.

Als het in het dataprocessing-gedeelte was geweest, dan had ik het allang op gegeven.
  dinsdag 15 december 2009 @ 01:58:42 #147
195140 skattebaut
pi_75638639
quote:

[..]

Ja, ts is een volslagen idioot.
Gooit gewoon 500 euro op tafel voor een nieuw MB....
  dinsdag 15 december 2009 @ 13:17:20 #148
45722 Dromer
pi_75647777
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 01:58 schreef skattebaut het volgende:

[..]

Als een nieuw mobo 500 euro kost zou het stom zijn om in plaats van dat te vervangen een laptop van 2000 euro weg te gooien.
pi_75648013
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 01:58 schreef skattebaut het volgende:

[..]

Het is dat je het zelf zegt...

Als je direct je verlies had toegegeven dan had het allemaal veel minder gekost.
pi_75657832
quote:

[..]

Waarom niet???
Die kun je er ook nog es af solderen en het kapotte component vervangen voor een werkend onderdeel.

Die laptop van 2000 EUR 3 jaar geleden is nu nog geen 500 EUR waard. Gewoon een nieuwe kopen dus.
pi_75666029
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 01:55 schreef skattebaut het volgende:

[..]

Hallo,

Ik heb een sluiting gemaakt in het voedingscircuit, niet in het dataverwerkingsgedeelte.
In het voedingsdeel zijn de componenten nog best redelijk qua formaat.
Bovendien is het component waartegen ik sluiting heb gemaakt bekend en is ook te traceren waar de voeding voor dat deel vandaan komt.

Als het in het dataprocessing-gedeelte was geweest, dan had ik het allang op gegeven.
Weet je wel zeker dat je niet per ongeluk +12v over de 3,3 of 2,5v voedingslijnen hebt gelegd en zo je wat sram chips gefrituurd hebt? Of weet je eigenlijk wat dipjes veroorzaakt in een schakelvoeding?

De kans dat er een niet te bestellen component stuk is, is redelijk aanwezig en ik zou het de moeite niet vinden om er nog 100 of 200 euro in te steken zonder dat je weet dat weer helemaal goed komt.
.
pi_75693470
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 21:05 schreef Fer het volgende:

[..]

Weet je wel zeker dat je niet per ongeluk +12v over de 3,3 of 2,5v voedingslijnen hebt gelegd en zo je wat sram chips gefrituurd hebt? Of weet je eigenlijk wat dipjes veroorzaakt in een schakelvoeding?

De kans dat er een niet te bestellen component stuk is, is redelijk aanwezig en ik zou het de moeite niet vinden om er nog 100 of 200 euro in te steken zonder dat je weet dat weer helemaal goed komt.
Nee, tuurlijk niet, TS heeft van tevoren heel lief aan zijn laptop gevraagd of zijn laptop de sluiting die hij ging maken alleen maar wou beperken tot het voedingsgedeelte en niet aan alle andere delen die er aan vast zitten.
TS heeft een heel goed luisterend moederboard, dus die heeft zich vast wel alleen beperkt tot de voedingscomponentjes

TS, zet jezelf nou niet zo ongelofelijk voor lul, het is nu wel duidelijk dat je echt absoluut geen flauw idee hebt waarover je praat.
  donderdag 24 december 2009 @ 01:02:43 #153
195140 skattebaut
pi_75998907
quote:
Op woensdag 16 december 2009 16:38 schreef Sakura het volgende:

[..]

Nee, tuurlijk niet, TS heeft van tevoren heel lief aan zijn laptop gevraagd of zijn laptop de sluiting die hij ging maken alleen maar wou beperken tot het voedingsgedeelte en niet aan alle andere delen die er aan vast zitten.
TS heeft een heel goed luisterend moederboard, dus die heeft zich vast wel alleen beperkt tot de voedingscomponentjes

TS, zet jezelf nou niet zo ongelofelijk voor lul, het is nu wel duidelijk dat je echt absoluut geen flauw idee hebt waarover je praat.
Hieronder effe de e-mail tekst die ik vandaag kreeg:
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Uit het onderzoek blijkt dat het moederbord gerepareerd kan worden.

Tevens is de CPU defect. Deze kan worden vervangen voor een CPU Sempron 3000.

Het is niet nodig het keyboard te vervangen deze kan gerepareerd worden, dat werkt dan goed.

En er kan 2 GB aan geheugen in de notebook geplaatst worden.

De kosten voor reparatie bedragen in totaal ¤ 120,- excl btw. Incl 3 maanden garantie. De notebook kan binnen 2 dagen gerepareerd worden.

pi_75999058
quote:

[..]

Waarom niet???

ik weet niet uit welke tijd jouw moederbord is, maar de meeste onderdelen zijn kleiner dan een mier

het zoeken naar het kapotte onderdeel en vervangen is onbegonnen werk

daarnaast is er hele grote kans dat de koperbanen beschadigd zijn, die zitten tot 4 lagen diep op de printplaat, onmogelijk dus om te repareren
  donderdag 24 december 2009 @ 01:21:44 #155
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_75999671
quote:
Op donderdag 24 december 2009 01:07 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

ik weet niet uit welke tijd jouw moederbord is, maar de meeste onderdelen zijn kleiner dan een mier

daarnaast is er hele grote kans dat de koperbanen beschadigd zijn, die zitten tot 4 lagen diep op de printplaat, onmogelijk dus om te repareren
Niets aan de hand joh. Alleen wat schade in het voeding circuit en ohja, cpu deed het ook niet meer.. Is zo vervangen en draaaaaien maaaar....
  donderdag 24 december 2009 @ 01:33:52 #156
195140 skattebaut
pi_76000228
quote:
Op donderdag 24 december 2009 01:07 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

Krijg 3 maanden garantie, waar maak ik me dan druk om?
  donderdag 24 december 2009 @ 01:35:26 #157
195140 skattebaut
pi_76000274
quote:
Op donderdag 24 december 2009 01:21 schreef Eg_Wel het volgende:

[..]

Niets aan de hand joh. Alleen wat schade in het voeding circuit en ohja, cpu deed het ook niet meer.. Is zo vervangen en draaaaaien maaaar....
Processor had ik nog liggen.
Die had ik eerder al gerepareerd met bisonkit.
Waren een paar pootjes van afgebroken.
  donderdag 24 december 2009 @ 02:06:42 #158
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_76001087
quote:
Op donderdag 24 december 2009 01:35 schreef skattebaut het volgende:

[..]

Processor had ik nog liggen.
Die had ik eerder al gerepareerd met bisonkit.
Waren een paar pootjes van afgebroken.
Oh je wordt een grappenmaker als het laat wordt?
  woensdag 13 januari 2010 @ 01:08:38 #159
195140 skattebaut
pi_76749093
Zo, ik heb mijn laptop retour, en hij doet het weer als vanouds.
Het is dus zeker wel mogelijk een laptop op componentniveau te repareren.
Gegroet.
pi_76775764
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 01:08 schreef skattebaut het volgende:
Zo, ik heb mijn laptop retour, en hij doet het weer als vanouds.
Het is dus zeker wel mogelijk een laptop op componentniveau te repareren.
Gegroet.
Tsja, wat bisonkit al niet vermag

Jongen, een laptop is gewoon niet op component nivo te repareren, neem dat nou eens van de rest van de wereld aan.
  donderdag 14 januari 2010 @ 07:13:09 #161
195140 skattebaut
pi_76795431
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 19:55 schreef Sakura het volgende:

[..]

Tsja, wat bisonkit al niet vermag

Jongen, een laptop is gewoon niet op component nivo te repareren, neem dat nou eens van de rest van de wereld aan.
Dan blijf jij lekker bij die gedachte en koop een nieuwe.
pi_76795444
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 07:13 schreef skattebaut het volgende:

[..]

Dan blijf jij lekker bij die gedachte en koop een nieuwe.
Iemand die serieus denkt dat zijn laptop op component nivo gerepareerd is
pi_76796776
quote:
Op donderdag 3 december 2009 19:39 schreef skattebaut het volgende:

[..]

Dus op 3 jaar tijd 2000 euro af schrijven???

666,66 euro op jaarbasis...

Nou, pc gebruik wordt wel heeeeeeeeeel duur zo.

Zeker weten 3 jaar?
Technisch gezien is een PC na 3 jaar afgeschreven ja. "Verouderd".
Echter belastingtechinsch in het bedrijfsleven moet dit tegenwoordig over 5 jaar.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  woensdag 27 januari 2010 @ 20:10:38 #164
195140 skattebaut
pi_77349065
Hij doet 't nog steeds...
pi_77352351
wat is er vervangen? Kun je de bon scannen?
.
  donderdag 28 januari 2010 @ 01:45:02 #166
195140 skattebaut
pi_77363470
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 21:03 schreef Fer het volgende:
wat is er vervangen? Kun je de bon scannen?
Ik heb het keyboard eruit gepakt om te kijken en op de plek waar de afgestoten weerstand of condensator weg was, zit nu een nieuwe gesoldeerd.
Verder is er een component PL2? waartegen ik sluiting gemaakt had vervangen.
Ook is er een nieuwe processor in gekomen.
Keyboard is gereinigd, en het werkgeheugen van 1 naar 2 Gb uitgebreid.

Waarom wil je de bon zien?
pi_77364438
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 01:45 schreef skattebaut het volgende:
Waarom wil je de bon zien?
Waarom kick je dit topic?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_77364760
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 04:50 schreef r_one het volgende:

[..]

Misschien om TS nog even uit te lachen die nog steeds serieus denkt dat zijn laptop op component nivo gerepareerd is
  donderdag 28 januari 2010 @ 11:08:03 #169
45722 Dromer
pi_77369115
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 07:12 schreef Sakura het volgende:

[..]

Misschien om TS nog even uit te lachen die nog steeds serieus denkt dat zijn laptop op component nivo gerepareerd is [ afbeelding ]
Om uit gelachten te worden dus... aangezien hij zelf blijft kicken.
pi_77369271
wat doe je in godsnaam met een schroevendraaier in je laptop als deze aanstaat
  donderdag 28 januari 2010 @ 13:06:13 #171
195140 skattebaut
pi_77373227
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 04:50 schreef r_one het volgende:

[..]

Waarom trol je mij overal en bij elke post?
  donderdag 28 januari 2010 @ 13:06:51 #172
195140 skattebaut
pi_77373254
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 11:12 schreef Salatrel het volgende:
wat doe je in godsnaam met een schroevendraaier in je laptop als deze aanstaat
Dat staat duidelijk omschreven in het topic.
Lezen zou helpen.
  donderdag 28 januari 2010 @ 13:07:27 #173
195140 skattebaut
pi_77373277
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 11:08 schreef Dromer het volgende:

[..]

Om uit gelachten te worden dus... aangezien hij zelf blijft kicken.
Ook hier weer een compleet overbodige reactie.
  donderdag 28 januari 2010 @ 13:08:15 #174
195140 skattebaut
pi_77373315
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 07:12 schreef Sakura het volgende:

[..]

Misschien om TS nog even uit te lachen die nog steeds serieus denkt dat zijn laptop op component nivo gerepareerd is [ afbeelding ]
Hier nog zo'n supertrol topic na topic.
pi_77373584
Ja, doei.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')