abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75256115
LET OP: TS is studente die met de trein gaat. Kun je daar niet mee omgaan? Lees dan vooral niet verder
quote:
In dubbeldekkers van de NS moeten mensen voor een rustige plek binnenkort boven zijn en voor gezelligheid beneden. De NS gaat de treinen zo inrichten dat het onderscheid tussen stiltecoupés en plekken voor gesprekken en ontmoetingen duidelijk zichtbaar wordt. [...] In de 'praatcoupés' beneden komen loungebanken en meer vierzitters. [...] De langwerpige loungebanken die dwars in de cabine worden geplaatst moeten ontmoetingen en gesprekken bevorderen, is het idee.
http://www.nu.nl/binnenla(...)stilte-in-trein.html

De NS wil dus gezelligheid in de trein. Maar ik zit totaal niet te wachten op 'gezellige' onbekenden die een gesprek met je aan gaan knopen op de vroege ochtend. Laat me rustig wakker worden met muziek in m'n oren, en niet met gekwetter van een of ander gezelligheidsdier die zich door een 'gezellige' coupé aangespoord voelt om een goed gesprek te gaan voeren.

"Dan ga je toch boven zitten, zeikwijf"
Ik verwacht dat straks de bovenverdieping het eerst vol zal zitten: alle ochtendhumeurige/slaperige mensen (waaronder ik) gaan boven zitten om de gezelligheidsdieren te ontwijken (die ongetwijfeld trappelend beneden op de loungebanken zitten, klaar om de eerstvolgende persoon die zich in de gezellige coupé waagt lastig te vallen met hun levensverhaal).

"Gooooeeeiesmorges, en waar gaat de weg naartoe vandaag?! Oh hahahah, ik bedoel natuurlijk SPOOR! Want we gaan niet over de weg!!"

Ik weet wel waar ik ga zitten 's ochtends

Edit: Bovendien hebben irritante reltienertjes een excuus om door te gaan met schreeuwen, hard muziek opzetten en herrie maken "want ze zitten toch niet op de stilteverdieping?"

Klacht: mensen die rustig willen reizen worden gedwongen boven te gaan zitten door de NS met hun 'zone voor ontmoeten en gezelligheid'

[ Bericht 4% gewijzigd door Saaaaab op 03-12-2009 19:19:38 ]
Zeik niet. Als ik op FOK! zit ben ik tenminste van de straat.
pi_75256147
Ik ga nooit met de trein!
That moment is a crossroads where everything you want will collide with everything standing in your way.
pi_75256189
Ja, absoluut geen behoefte aan socializen als ik in de trein zit.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_75256201
http://upload.wikimedia.o(...)NMBS_M6_Interior.jpg

Zo zien de dubbeldekkers eruit in België. Het enige nadeel is dat je je hoofd nogal vaak stoot als je boven aan de raamkant zit.
Zit elke dag in vierzits en je bent toch niet verplicht om iets te zeggen.
pi_75256227
Dan neem ik m'n ghettoblaster mee voor in de trein.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  donderdag 3 december 2009 @ 19:07:09 #6
123149 Clupea
Euchromatisch...
pi_75256304
Oh, als we toch bezig zijn: in die nieuwe intercity's zijn de stoelen te hard en staat de airco vaak te hoog. Zelfs nu nog...

Rip Saab btw. 96 rules!
Can a bee be said to be or not to be an entire bee when half the bee is not a bee due to some ancient injury?
pi_75256310
quote:
Op donderdag 3 december 2009 19:04 schreef pagadder het volgende:

Zo zien de dubbeldekkers eruit in België. Het enige nadeel is dat je je hoofd nogal vaak stoot als je boven aan de raamkant zit.
Belgie...
The Pope? How many divisions has he got?
  donderdag 3 december 2009 @ 19:09:29 #8
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_75256373
Terechte understatement van TS.

De NS is het zoveelste bedrijf dat ten prooi valt aan yuppies. Hoe wreed is dat?
  donderdag 3 december 2009 @ 19:10:28 #9
111382 Ofyles2
pi_75256401
quote:

In ieder geval wel met reizigersinformatie. De NS moet daar ook iets aan doen, desnoods programmeer ik het.
pi_75256402
Nu is het maar wachten totdat iemand doordraait en zo'n knaapje met mobieltje op luidspreker-stand door het raam heenknalt
Doe eens lief!
  donderdag 3 december 2009 @ 19:12:21 #11
111382 Ofyles2
pi_75256450
quote:
Op donderdag 3 december 2009 19:10 schreef Prenzlauer het volgende:
Nu is het maar wachten totdat iemand doordraait en zo'n knaapje met mobieltje op luidspreker-stand door het raam heenknalt
Oftewel: de nieuwe dubbeldekkers worden ook een prooi voor tuig, met dank aan de OV-chipkaart.
pi_75256643
quote:
Op donderdag 3 december 2009 19:12 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Oftewel: de nieuwe dubbeldekkers worden ook een prooi voor tuig, met dank aan de OV-chipkaart.
Oh ja, dat hoort ook wel bij de klacht. Even editten.
  donderdag 3 december 2009 @ 19:20:52 #13
78498 classpc
I don't like change
pi_75256710
quote:

Perfect! Somber en nuttig.
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
pi_75256749
quote:
Op donderdag 3 december 2009 19:20 schreef classpc het volgende:

[..]

Perfect! Sober en nuttig.
Ik vind die 'graffiti' rechts op het raam wel een beetje gek in het vlekkeloze 'plaatje'.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_75256915
quote:
Op donderdag 3 december 2009 19:09 schreef Ofyles2 het volgende:
Terechte understatement van TS.

De NS is het zoveelste bedrijf dat ten prooi valt aan yuppies. Hoe wreed is dat?
Mee eens. Ze gaan weer voor de reizigers die hooguit twee keer per jaar met de trein gaan en dan gezellig willen beppen
pi_75257257
quote:
Op donderdag 3 december 2009 19:27 schreef omapietje het volgende:

[..]

Mee eens. Ze gaan weer voor de reizigers die hooguit twee keer per jaar met de trein gaan en dan gezellig willen beppen
Precies. Daar zijn de vierzits al voor
pi_75257280
Terechte klacht, een coupe vol met eenzame mensen die over hun kids en nietszeggende leventje gaan vertellen. Als ik met de trein reis hoort daar een capp bij, een leuk uitzicht iets te lezen en vooral geen vervelende mensen
pi_75257525
quote:
Op donderdag 3 december 2009 19:07 schreef Clupea het volgende:
Oh, als we toch bezig zijn: in die nieuwe intercity's zijn de stoelen te hard en staat de airco vaak te hoog. Zelfs nu nog...

Rip Saab btw. 96 rules!
Inderdaad, die paarse (en rode in die andere intercity's) zitten nog wel ok maar de treinstellen met blauwe bekleding zijn veel te hard

Gelukkig rijden er op traject Den Haag - Venlo nog vaak intercity's met oudere treinstellen met die lichtbruine stoelen, zitten heerlijk
pi_75257734
Maakt niet uit waar ik zit. Als iemand herrie maakt dan sla ik hem op zijn bek
pi_75258022
goede klacht
  donderdag 3 december 2009 @ 20:01:52 #21
240826 Goofisch
Ik meen het niet hoor..
pi_75258099
Mag ik je nu niet aanspreken in de trein ts?
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_75258264
quote:
Op donderdag 3 december 2009 20:01 schreef Goofisch het volgende:
Mag ik je nu niet aanspreken in de trein ts?
IK SLA OP U MUIL
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_75258779
quote:
Op donderdag 3 december 2009 19:45 schreef DennisDeBengel het volgende:

[..]

Inderdaad, die paarse (en rode in die andere intercity's) zitten nog wel ok maar de treinstellen met blauwe bekleding zijn veel te hard

Gelukkig rijden er op traject Den Haag - Venlo nog vaak intercity's met oudere treinstellen met die lichtbruine stoelen, zitten heerlijk
Die blauwe zijn juist ideaal! Vind ze veruit het lekkerst zitten
Bij de treinstellen met rode bekleding zit die prullenbak zo gigantisch vervelend!
A man's got to do what a man's got to do.
pi_75259627
quote:
Op donderdag 3 december 2009 20:20 schreef MJay1 het volgende:

[..]

Bij de treinstellen met rode bekleding zit die prullenbak zo gigantisch vervelend!
En de hoofdsteunen zitten te laag
  donderdag 3 december 2009 @ 20:46:00 #25
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_75259779
quote:
Op donderdag 3 december 2009 20:20 schreef MJay1 het volgende:

[..]

Als je 1.30 lang bent zitten die dingen beter, anders niet.
pi_75272354
Was ik net zo blij dat de treinstellen de laatste jaren vaker 'tweezits-opstellingen' hebben (dus minder in groepjes van vier), gaan ze dít doen. Ja inderdaad, ik ben een van die ongezelligerds die in de bus en trein in de 'autistische mode' schiet, graag wegduikt met m'n oordopjes in, en liever niemand aankijkt. Rust aan m'n hoofd.

Geheid dat, als de nieuwe indeling ingaat, onderaan bijna niemand gaat wil zitten, en bijna iedereen boven. Zoals de TS al aangaf. Voortaan vechten voor je plek, dus.
pi_75287949
Nou, voorruit dan

Klacht is terecht, ik wil 's ochtends geen geforceerde gezelligheid. Daarnaast zat ik net met iemand in de stoptrein ( ) die me een naar haar zeggen helderziende hond wilde verkopen die mij kon beschermen. Dat soort geesteszieke randfiguren zullen daar ook wel gaan zitten.

Ik wil gewoon van A naar B en daarbij wil ik niets hoeven te zeggen. Een goedemorgen tegen de conducteur kan er nog vanaf als zijn snor me aanstaan (of als het een conductrice is) maar meer conversatie hoeft van mij niet.

Verder:
quote:

Zo zien de dubbeldekkers eruit in Bel...
Belgie
quote:
Op donderdag 3 december 2009 19:37 schreef Saaaaab het volgende:

[..]

Precies. Daar zijn de vierzits al voor
Die vierzits zijn anders wel ideaal als je er alleen in zit

Wat ik 's ochtends trouwens redelijk vaak zit. Alle Fok!kers en andere zwakzinnige die daar op het station staan beginnen meteen met de trein mee te rennen als die langs komt. Gevolg: Eerste helft van de trein stampvol. Extra gevolg: achterste coupé helemaal voor mezelf.
quote:
Op donderdag 3 december 2009 19:51 schreef kurk_droog het volgende:
Maakt niet uit waar ik zit. Als iemand herrie maakt dan sla ik hem op zijn bek
Een Fokker die beweert iemand op zijn bek te gaan slaan

Verder nog een subklacht: smeken of iemand op je KLB topic wil reageren en vervolgens ook nog SMSen of hij het toch nog echt wel zal doen, vervolgens het verhaal gaan verdraaien en dan nog gaan eissen dat ik dit weg haal

[ Bericht 0% gewijzigd door BlackLining op 04-12-2009 17:40:01 ]
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_75288035
TS doet HBO
pi_75288520
De gemiddelde FOK!ker wet niet wat socializen is... Misschien moet je dat eerst toelichten, TS..
pi_75289104
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 16:52 schreef Aalbers het volgende:
De gemiddelde FOK!ker wet niet wat socializen is... Misschien moet je dat eerst toelichten, TS..
Verkapte ik-heb-zelf-geen-idee-waar-het-over-gaat-post
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_75293970
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 08:47 schreef female81 het volgende:
Was ik net zo blij dat de treinstellen de laatste jaren vaker 'tweezits-opstellingen' hebben (dus minder in groepjes van vier), gaan ze dít doen. Ja inderdaad, ik ben een van die ongezelligerds die in de bus en trein in de 'autistische mode' schiet, graag wegduikt met m'n oordopjes in, en liever niemand aankijkt. Rust aan m'n hoofd.

Geheid dat, als de nieuwe indeling ingaat, onderaan bijna niemand gaat wil zitten, en bijna iedereen boven. Zoals de TS al aangaf. Voortaan vechten voor je plek, dus.
Helemaal mee eens.
Waarom doen ze dan niet gewoon 1 treinstel met van die loungedingen - dan kunnen de gezellige mensen daar instappen, en kan 98% van de rest van de reizigers gewoon relaxed wakker worden!
pi_75295083
En je houdt je bek als je boven gaat zitten ja!!! En als er iemand boven gaat zitten omdat het beneden te druk is en denkt dat ie dan boven z'n mond open mag trekken tegen z'n mattie, dan flikkert ie zichzelf maar door het raam.
Da gao nie nou!
  vrijdag 4 december 2009 @ 20:27:42 #33
111382 Ofyles2
pi_75295905
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 19:40 schreef musicfreakyme het volgende:

[..]

Helemaal mee eens.
Waarom doen ze dan niet gewoon 1 treinstel met van die loungedingen - dan kunnen de gezellige mensen daar instappen, en kan 98% van de rest van de reizigers gewoon relaxed wakker worden!
Helemaal geen loungecoupés. Daar hebben we die stink-Starbucks al voor.
  vrijdag 4 december 2009 @ 20:32:29 #34
241730 Klonterpot
Je geld of je never
pi_75296072
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 20:27 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Helemaal geen loungecoupés. Daar hebben we die stink-Starbucks al voor.
Helemaal juist

Terechte klacht
The remedy is the experience.
pi_75296088
TS, je hebt het niet echt begrepen volgens mij.

Onder; 'Praatzone' zoals nu 85% van elke trein al is. Waar je dus prima rustig kunt zitten, maar ook kakelende huisvrouwen kunt verwachten. Luidruchtige VMBO'ers met hun kutmuziek zijn nog steeds niet welkom
Boven; 'Stiltezone' zoals nu 15% van een trein uit Stiltecoupé's bestaat, maar dan (hopelijk) beter gehandhaafd).

Zoveel verandert er echt niet hoor, sjees
pi_75296633
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 20:32 schreef Ireyon het volgende:
TS, je hebt het niet echt begrepen volgens mij.

Onder; 'Praatzone' zoals nu 85% van elke trein al is. Waar je dus prima rustig kunt zitten, maar ook kakelende huisvrouwen kunt verwachten. Luidruchtige VMBO'ers met hun kutmuziek zijn nog steeds niet welkom
Boven; 'Stiltezone' zoals nu 15% van een trein uit Stiltecoupé's bestaat, maar dan (hopelijk) beter gehandhaafd).

Zoveel verandert er echt niet hoor, sjees
De langwerpige loungebanken die dwars in de cabine worden geplaatst moeten ontmoetingen en gesprekken bevorderen, is het idee.

Alleen dat al
  vrijdag 4 december 2009 @ 20:48:16 #37
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_75296701
Langwerpige loungebanken in de trein. Sodemieter toch op. Breng me aub van A naar B, zonder vertraging als het ff kan en ga dat geneuzel lekker uitvoeren in wachtruimtes ofzo. Stelletje malloten.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_75296848
Op die loungebanken gaan de junks dus liggen met hun luide kutmuziek Verder is het totaal niet efficiënt gebruik van de ruimte in de trein en in de spits zit je dus met heel veel mensen op 1 loungebank, omdat niet duidelijk is aangegeven hoeveel mensen er kunnen zitten (er zijn geen stoelen).

Laat gewoon in de spits lange dubbeldekkers rijden met alleen maar tweezitters om de forensen weg te brengen, dan kunnen overdag die experimentele dingen rijden voor de dagjesmensen
pi_75296921
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 20:46 schreef musicfreakyme het volgende:

[..]

De langwerpige loungebanken die dwars in de cabine worden geplaatst moeten ontmoetingen en gesprekken bevorderen, is het idee.

Alleen dat al
Ik kan de concepten zo snel niet terugvinden, maar het gaat hier om banken waar straks hooguit 3 mensen op passen. Ze worden geplaatst in de hoek direct bij de deur, waar normaal toch geen stoel past. 't Is gewoon een slimme opvulling, door de NS in een mooi lulverhaaltje verpakt
pi_75297216
Concepten nog steeds niet gevonden, dan maar de saaie tekeningen;

Wel 4 (vier!!) keer een vis-à-vis opstelling in de praatzone, zijn ze helemaal gek geworden Dat zijn er maar liefs 0.2 keer zo veel als momenteel

En zoals je kunt zien, stellen die loungebanken dus ook geen zak voor. Doorlopen mensen, zo boeiend is 't niet
  vrijdag 4 december 2009 @ 21:05:28 #41
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_75297340
Zit jij in het projectgroepje ofzo?

Enfin, ik blijf het gewoon een stom plan vinden. Zie het al helemaal voor me, dat je als je zo'n coupé binnenkomt, al de eerste foto's van kleinkinderen om je oren krijgt van praatzieke oma's.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_75297544
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 21:05 schreef XcUZ_Me het volgende:
Zit jij in het projectgroepje ofzo?

Enfin, ik blijf het gewoon een stom plan vinden. Zie het al helemaal voor me, dat je als je zo'n coupé binnenkomt, al de eerste foto's van kleinkinderen om je oren krijgt van praatzieke oma's.
Neuh, ik probeer jullie alleen gerust te stellen met je paranoïde rampscenario's
  vrijdag 4 december 2009 @ 21:10:45 #43
241730 Klonterpot
Je geld of je never
pi_75297545
Zit je in een lege coupé, op een vierzitsbank. Komt er zo'n 'gezellig' persoon NAAST je zitten omdat het anders zo ongezellig is een uur lang
The remedy is the experience.
pi_75297887
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 21:10 schreef Klonterpot het volgende:
Zit je in een lege coupé, op een vierzitsbank. Komt er zo'n 'gezellig' persoon NAAST je zitten omdat het anders zo ongezellig is een uur lang
Bloedirritant, sociale druk zorgt ervoor dat je wel moet praten. Dat is opzich niet erg, maar als je door hebt dat het geen leuk/boeiend gesprek gaat worden kan je ook niet weg

Zat wel een keer bij een jongen uit Spanje die ook in een lege coupe tegenover mij ging zitten. Dat zijn dan natuurlijk de leukere gesprekken, ging naar Amsterdam Zuid om 1 van z'n oude middelbare schoolvriendjes te bezoeken die een goede baan had in zakendistrict daat.
Met praatzieke moeders heb je dat natuurlijk niet
  vrijdag 4 december 2009 @ 21:19:42 #45
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_75297940
Ghegh! Ghegh! Ik dacht het spoor ligt er al, dus die trein zal zo wel komen! Ghegh!
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
  vrijdag 4 december 2009 @ 21:22:38 #46
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_75298069
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 21:19 schreef Bowlingbal het volgende:
Ghegh! Ghegh! Ik dacht het spoor ligt er al, dus die trein zal zo wel komen! Ghegh!
  vrijdag 4 december 2009 @ 21:28:59 #47
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_75298334
quote:
Op donderdag 3 december 2009 19:02 schreef Saaaaab het volgende:
LET OP: TS is studente die met de trein gaat. Kun je daar niet mee omgaan? Lees dan vooral niet verder
Hier stopte ik met lezen
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_75301316
Ik denk dat het allemaal wel meevalt met het 'doemscenario' dat de TS schetst. In de spits is het toch altijd druk, dus gaat iedereen gewoon ergens zitten en voor zich uit staren.
Die 'gezellige' situaties heb je meer op de rustige momenten, zoals in het weekend en de vakantieperiodes. Dan kun je alsnog wel bovenin gaan zitten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')