Dat werkt, maar uiteindelijk helpt het ook om gewoon schijt te hebben, de écht sociaal onwenselijke dingen even buiten beschouwing te laten (verslavingen, stoornissen, neiging om niks weg te kunnen gooien en je kamer in een pakhuis te veranderen), en niet moeilijk te doen over de rest.quote:Op donderdag 3 december 2009 16:22 schreef Mikkie het volgende:
Mijn ervaring is, en dat is ook die van veel mensen in mn omgeving, dat je vooral NIET jezelf moet zijn maar zo sociaal wenselijk moet antwoorden. Probeer binnen twee minuten de groep te peilen en handel daar de overige tien minuten naar. Dikke kans dat ze erin trappen, het leren kennen gebeurt toch pas als je er een tijdje woont.
Utrecht doet gelukkig niet aan reistijdvoorrangquote:Op donderdag 3 december 2009 15:17 schreef motorbloempje het volgende:
1:45 met OV? Trein?
Vanaf een uur reistijd heb je meestal reistijdvoorrang
waarom niet en waarom 'gelukkig' niet?quote:Op zondag 6 december 2009 21:36 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
Utrecht doet gelukkig niet aan reistijdvoorrang
Ik weet niet of reistijdvoorrang gelijk staat aan plaatsing, maar reisafstand is nooit een doorslaggevende reden. Al kom je uit Groningen voor een hospiteeravond, als je niet er tussen past ga je maar drie uur terug reizen.quote:Op zondag 6 december 2009 22:30 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
waarom niet en waarom 'gelukkig' niet?
Reisafstand zorgt ervoor dat je een keuze moet maken uit mensen die van ver komen, en aangezien er een enorm tekort is aan kamers heb je nog steeds ruim de keuze.quote:Op maandag 7 december 2009 12:06 schreef Nosh het volgende:
[..]
Ik weet niet of reistijdvoorrang gelijk staat aan plaatsing, maar reisafstand is nooit een doorslaggevende reden. Al kom je uit Groningen voor een hospiteeravond, als je niet er tussen past ga je maar drie uur terug reizen.
ik heb het dan ook over de SSHU, niet over particulierquote:Op maandag 7 december 2009 12:06 schreef Nosh het volgende:
[..]
Ik weet niet of reistijdvoorrang gelijk staat aan plaatsing, maar reisafstand is nooit een doorslaggevende reden. Al kom je uit Groningen voor een hospiteeravond, als je niet er tussen past ga je maar drie uur terug reizen.
Omdat het een oneerlijk systeem is. Iedereen die een kamer zoekt heeft in Utrecht gelijke kansen, of je nou al in de stad woont of in Leeuwarden woont. Je moet jezelf gewoon op tijd inschrijven.quote:Op zondag 6 december 2009 22:30 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
waarom niet en waarom 'gelukkig' niet?
SSHU heeft ook een hospiteersysteem.quote:Op maandag 7 december 2009 12:24 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ik heb het dan ook over de SSHU, niet over particulier
Jij wel jaquote:Op maandag 7 december 2009 14:01 schreef boudemaniak het volgende:
Woensdag is onze kijkavondIk heb er zin in
voel me ook altijd superkansloos als je jezelf gaat zitten ophemelenquote:Op maandag 7 december 2009 15:05 schreef Gamer_V het volgende:
Afijn, hospiteertips, ik ging vorige week hospiteren in Zeist en zat daar tegelijk met een gast die in zijn verhaaltje vertelde dat hij veel van schoonmaken hield maar als nadeel dat hij veel van delegeren hield. In theorie best, je vertelt iets wat het huis graag zou willen en wat negatiefs over jezelf om eerlijk over te komen. Maar dan moet het wel geloofwaardig overkomen, want dit voelde zo wanhopig. Als antwoord op "Zouden jullie hier willen komen wonen?" "Ja, ik wil". Oké, ik ben ook wanhopig voor een kamer, maar alsjeblieft
Waarom zou je in Zeist willen wonenquote:Op maandag 7 december 2009 15:05 schreef Gamer_V het volgende:
Afijn, hospiteertips, ik ging vorige week hospiteren in Zeist en zat daar tegelijk met een gast die in zijn verhaaltje vertelde dat hij veel van schoonmaken hield maar als nadeel dat hij veel van delegeren hield. In theorie best, je vertelt iets wat het huis graag zou willen en wat negatiefs over jezelf om eerlijk over te komen. Maar dan moet het wel geloofwaardig overkomen, want dit voelde zo wanhopig. Als antwoord op "Zouden jullie hier willen komen wonen?" "Ja, ik wil". Oké, ik ben ook wanhopig voor een kamer, maar alsjeblieft
Ik zou gewoon op de cambridgelaan gaan wonen, prima wonen, zitten overigens meerdere informatiekundigenquote:Op woensdag 9 december 2009 00:54 schreef Gamer_V het volgende:
Ik was ook niet van plan om nog verder te hospiteren om Zeist, onder andere om die reden. Maarja. Elders lukt niet altijd even goed qua wachttijd. Heb tijdens de UIT-week elke avond dronken naar Zeist teruggefietst en dat was wel erg grappig overigens
Ik ging een keer ergens hospiteren en er zaten welgeteld twee huisgenoten van de tien in de huiskamer te luisteren. Meid die alles opschreef zat er compleet gedesinteresseerd bij en zat te zeggen dat mijn opleiding haar niks interesseerde.Sommige huizen wil je ook gewoon niet wonen, dus goede tip, zeg nooit ja tegen een kuthuis, hoe graag je ook ergens wilt wonen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |