abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75299838
Nog 30 minuten en dan is het weekend.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 4 december 2009 @ 22:04:57 #277
862 Arcee
Look closer
pi_75299947
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 22:01 schreef sitting_elfling het volgende:
Je PM box is overigens vol
Shit, is het weer zo ver?

Probeer nog 'es?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  vrijdag 4 december 2009 @ 22:08:18 #278
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_75300054
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 21:49 schreef SeLang het volgende:

[..]

Een shortpositie kost geld. Stel dat het pas over 5 jaar gebeurt, dan ben je 5 jaar lang dividend aan het betalen. Ik ben alleen geinteresseerd in investeringen die een positieve cashflow opleveren. Een bankrekening levert een positieve cashflow op, net als een long positie in aandelen.
BIj gewone opties hoef je toch geen dividend te betalen. Alleen druppelt de tijdswaarde er langzaam uit.

Je zou ook ongedekte calls kunnen schrijven. Dan werkt de tijd in jouw voordeel.
The End Times are wild
pi_75300104
Lol, de teller blijft denk ik vandaag steken op 19 trades.
Zit er over na te denken om short te gaan overnight.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  zaterdag 5 december 2009 @ 01:28:56 #280
78918 SeLang
Black swans matter
pi_75305468
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 22:08 schreef LXIV het volgende:

[..]

BIj gewone opties hoef je toch geen dividend te betalen. Alleen druppelt de tijdswaarde er langzaam uit.

Je zou ook ongedekte calls kunnen schrijven. Dan werkt de tijd in jouw voordeel.
In principe geeft een long positie in een gespreide aandelenportefeuille op zeer lange termijn altijd een positief rendement omdat de onderliggende bedrijven winst maken. De waardering waarop je koopt legt je toekomstige rendement vast. Koop je veel te duur (zoals nu), dan zal je op zeer lange termijn geen goed rendement halen, maar ook geen negatief rendement. Hieruit volgt dat een negatieve positie in aandelen op zeer lange termijn altijd verliesgevend is. Wil een negatieve positie in aandelen toch winstgevend zijn, dan zul je aannames moeten doen over de termijn waarbinnen dat gebeurt. En dat is speculatie. We weten allemaal hoelang de markt overgewaardeerd kan blijven. (btw: je moet eigenlijk tov de rente kijken, dus een negatieve positie in aandelen aangaan als de earningsyield lager is dan de reele rente die je kunt krijgen. Maar dat is voorlopig niet aan de orde).

Het kopen van een putoptie is een pure speculatie. Je doet een gok op een termijn waarop er iets gebeurt en op een uitoefenprijs. Bij expiratie boven de uitoefenprijs ben je AL je geld kwijt. Kortom, voor mij niet aan de orde. Het kan een leuke trade zijn maar het heeft geen plaats in mijn lange termijn strategie. (althans niet op deze manier)

Andere mogelijkheid is een call schrijven. Ook dat is een pure speculatie. Expiratie op een hogere koers levert een negatieve cashflow op terwijl je er niks voor terug krijgt. Ook niet aan de orde dus.

[ Bericht 2% gewijzigd door SeLang op 05-12-2009 01:38:45 ]
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zaterdag 5 december 2009 @ 01:51:02 #281
78918 SeLang
Black swans matter
pi_75305740
quote:
Wall Street hoger na uitbundige start
4 december 2009, 22:18 | ANP

NEW YORK (ANP) - Wall Street opende uitbundig, toen bekend werd dat de werkloosheid in de VS vorige maand gedaald is, maar de koersstijgingen brokkelden in de uren daarna af.

De stijgende dollar gooide roet in het eten, evenals een toenemende vrees dat de centrale bank de rente eerder zal verhogen dan tot dusver werd verwacht. Het leidde tot lagere grondstofprijzen en dat zette een domper op veel koersen. Zo noteerde Alcoa flink lager. Ook benzinemaatschappijen stonden onder druk bij lagere olieprijzen. Daar stond tegenover dat onder meer banken en huizenbouwers hun aandelen zagen stijgen.
Het scenario waar ik zelf dus ernstig rekening mee hou in de komende jaren is stagnatie (double dip) EN hogere (lange) rente (vanwege de enorme stijging van overheidstekorten). Dat zou the perfect storm kunnen worden.
Mijn reisverslagen
pi_75305882
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 01:51 schreef SeLang het volgende:

[..]

Het scenario waar ik zelf dus ernstig rekening mee hou in de komende jaren is stagnatie (double dip) EN hogere (lange) rente (vanwege de enorme stijging van overheidstekorten). Dat zou the perfect storm kunnen worden.
In the middle of the rimboe .. heftig op zoek naar een internetcafe
  zaterdag 5 december 2009 @ 02:12:22 #283
78918 SeLang
Black swans matter
pi_75305901
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 02:10 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

In the middle of the rimboe .. heftig op zoek naar een internetcafe
Doe dat nou niet
Het duurt trouwens nog wel even denk ik.
Mijn reisverslagen
pi_75306149
Hoe de fuck offsetten de marketmakers het risico in die dagopties? Hebben ze niet heel veel last van slippage bij dat soort dingen?
pi_75307144
Verhoging van de rente? Het zou tijd worden. Dat hadden ze een paar jaar geleden moeten doen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_75307336
kijk 4600% is natuurlijk leuk, maar a je moet precies op dat moment van je opties af willen en B zijn er uberhaupt wel kopers voor?
National Suicide: How Washington is Destroying the American Dream
  zaterdag 5 december 2009 @ 10:36:53 #287
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_75308484
Het grappige is dat deze optieserie afgelopen vrijdag precies om 1600 uur expireerde. Ze werden toen dus rechtstreeks omgezet in cash!
The End Times are wild
  zaterdag 5 december 2009 @ 11:27:32 #288
78918 SeLang
Black swans matter
pi_75309397
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 07:24 schreef Lyrebird het volgende:
Verhoging van de rente? Het zou tijd worden. Dat hadden ze een paar jaar geleden moeten doen.
Ik denk niet zozeer dat "ze" de rente gaan verhogen maar gewoon dat de yields in de obligatiemarkten gaan stijgen voor langere maturities. Niet als gevolg van een of andere policy of als gevolg van inflatie maar door opnieuw inprijzen van risico en door het simpele feit dat overheden plotseling zoveel meer geld gaan lenen dat die markten inzakken onder het gewicht daarvan (=hogere yield).
Mijn reisverslagen
pi_75310073
The perfect storm voor overheidsschulden zou een hoge deflatie zijn van een aantal jaren, waardoor de risico-opslag verborgen blijft. Wel een enorme hoge reele rente. Overheden kunnen dan nominaal gezien goedkoop lenen en er is een grote vlucht naar staatsobligaties, vanwege ineenzakkende beurzen, commoditys en vastgoed. Als overheden door het nominaal goedkope leenbedrag zouden blijven lenen, word de schuld relatief steeds groter, maar kan het zo zijn dat de risico-opslag door de hoge deflatie verborgen blijft. Als de deflatie dan begint weg te kabbelen komt de risico-opslag naar voren. Ook trekt geld dan weer richting andere beleggingsopbjecten. Hierdoor zou de nominale en reele rente werkelijk exploderen. Lijkt me echter geen realistisch scenario, omdat ik niet verwacht dat overheden zo dom zullen zijn als er hevige deflatie komt. Het zou wel de optimale doom zijn.
pi_75310314
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 11:27 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik denk niet zozeer dat "ze" de rente gaan verhogen maar gewoon dat de yields in de obligatiemarkten gaan stijgen voor langere maturities. Niet als gevolg van een of andere policy of als gevolg van inflatie maar door opnieuw inprijzen van risico en door het simpele feit dat overheden plotseling zoveel meer geld gaan lenen dat die markten inzakken onder het gewicht daarvan (=hogere yield).
Klopt, maar ik stelde dat "ze" de rente al veel langer hadden moeten verhogen, en met "ze" bedoel ik dan bijvoorbeeld de FED. Die had de macht om de rente te verhogen, wat MI in het begin een pijnlijk operatie zou zijn geweest, maar op de langere termijn een gezonde patient. Nu blijven we maar kwakkelen totdat het koudvuur uit zichzelf aan onze benen begint te vreten (een verhoogde rente door de markt).
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  zaterdag 5 december 2009 @ 22:53:18 #291
78918 SeLang
Black swans matter
pi_75326052
Even een subtiele spam actie, want ik zag dit ook pas vandaag:
Kiva FOK-team #6 Microkredieten - Voorbij de $20.000!

Het Fok!-team staat nu 94-ste op de wereldranglijst
Mijn reisverslagen
pi_75326304
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 22:53 schreef SeLang het volgende:

Die drive van goed je best doen en hoog staan op lijstjes zal je waarschijnlijk nooit verleren right ?
Ik zal eens kijken of ik daar ook wat aan kan doen,

voor de rest is het gewoon nog 24 uur en 57 minuten wachten tot de handel weer open gaat ..
pi_75326553
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 22:53 schreef SeLang het volgende:

Je doet ook meteen mee met 71 loans!

Die site lijkt trouwens op het equivalent van de inmiddels vergane Boober site. Alleen is het waarschijnlijker dat de ontvangende zijde niet je geld verbrast aan dure LCD-schermen en beertenders.

Anyway, leuk initiatief!
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
  zaterdag 5 december 2009 @ 23:52:28 #294
78918 SeLang
Black swans matter
pi_75327403
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 23:14 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Je doet ook meteen mee met 71 76 81 loans!
Het is belangrijk om een gespreid portfolio te hebben

[ Bericht 1% gewijzigd door SeLang op 06-12-2009 00:39:15 ]
Mijn reisverslagen
pi_75327859
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 23:52 schreef SeLang het volgende:

Het is belangrijk om een gespreid portfolio te hebben
Portfolio Distribution:

male 13.2%

zondag 6 december 2009 @ 00:15:44 #296
78918 SeLang
Black swans matter
pi_75327911
quote:
Op zondag 6 december 2009 00:13 schreef dvr het volgende:

[..]

Portfolio Distribution:

male 13.2%

Mijn reisverslagen
  † In Memoriam † zondag 6 december 2009 @ 00:24:02 #297
230491 Zith
pls tip
pi_75328118
Dat SeLang van vrouwen hield wisten we al
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_75329407
het is bewezen dat vrouwen verantwoordelijker met geld omgaan, en consequenter leningen terugbetalen
pi_75329638
quote:
Op zondag 6 december 2009 01:28 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
het is bewezen dat vrouwen verantwoordelijker met geld omgaan, en consequenter leningen terugbetalen
En niet aan de drank raken, en netjes bij hun kinderen en business in de buurt blijven. Ik zit daarom 100% long women.
  zondag 6 december 2009 @ 01:50:55 #300
78918 SeLang
Black swans matter
pi_75329741
Zeg dvr, ga je nog wat maple leaves uitlenen aan een varkensboertje in Togo?
Mijn reisverslagen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')