Shit, is het weer zo ver?quote:
BIj gewone opties hoef je toch geen dividend te betalen. Alleen druppelt de tijdswaarde er langzaam uit.quote:Op vrijdag 4 december 2009 21:49 schreef SeLang het volgende:
[..]
Een shortpositie kost geld. Stel dat het pas over 5 jaar gebeurt, dan ben je 5 jaar lang dividend aan het betalen. Ik ben alleen geinteresseerd in investeringen die een positieve cashflow opleveren. Een bankrekening levert een positieve cashflow op, net als een long positie in aandelen.
In principe geeft een long positie in een gespreide aandelenportefeuille op zeer lange termijn altijd een positief rendement omdat de onderliggende bedrijven winst maken. De waardering waarop je koopt legt je toekomstige rendement vast. Koop je veel te duur (zoals nu), dan zal je op zeer lange termijn geen goed rendement halen, maar ook geen negatief rendement. Hieruit volgt dat een negatieve positie in aandelen op zeer lange termijn altijd verliesgevend is. Wil een negatieve positie in aandelen toch winstgevend zijn, dan zul je aannames moeten doen over de termijn waarbinnen dat gebeurt. En dat is speculatie. We weten allemaal hoelang de markt overgewaardeerd kan blijven. (btw: je moet eigenlijk tov de rente kijken, dus een negatieve positie in aandelen aangaan als de earningsyield lager is dan de reele rente die je kunt krijgen. Maar dat is voorlopig niet aan de orde).quote:Op vrijdag 4 december 2009 22:08 schreef LXIV het volgende:
[..]
BIj gewone opties hoef je toch geen dividend te betalen. Alleen druppelt de tijdswaarde er langzaam uit.
Je zou ook ongedekte calls kunnen schrijven. Dan werkt de tijd in jouw voordeel.
Het scenario waar ik zelf dus ernstig rekening mee hou in de komende jaren is stagnatie (double dip) EN hogere (lange) rente (vanwege de enorme stijging van overheidstekorten). Dat zou the perfect storm kunnen worden.quote:Wall Street hoger na uitbundige start
4 december 2009, 22:18 | ANP
NEW YORK (ANP) - Wall Street opende uitbundig, toen bekend werd dat de werkloosheid in de VS vorige maand gedaald is, maar de koersstijgingen brokkelden in de uren daarna af.
De stijgende dollar gooide roet in het eten, evenals een toenemende vrees dat de centrale bank de rente eerder zal verhogen dan tot dusver werd verwacht. Het leidde tot lagere grondstofprijzen en dat zette een domper op veel koersen. Zo noteerde Alcoa flink lager. Ook benzinemaatschappijen stonden onder druk bij lagere olieprijzen. Daar stond tegenover dat onder meer banken en huizenbouwers hun aandelen zagen stijgen.
In the middle of the rimboequote:Op zaterdag 5 december 2009 01:51 schreef SeLang het volgende:
[..]
Het scenario waar ik zelf dus ernstig rekening mee hou in de komende jaren is stagnatie (double dip) EN hogere (lange) rente (vanwege de enorme stijging van overheidstekorten). Dat zou the perfect storm kunnen worden.
Doe dat nou nietquote:Op zaterdag 5 december 2009 02:10 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
In the middle of the rimboe.. heftig op zoek naar een internetcafe
Ik denk niet zozeer dat "ze" de rente gaan verhogen maar gewoon dat de yields in de obligatiemarkten gaan stijgen voor langere maturities. Niet als gevolg van een of andere policy of als gevolg van inflatie maar door opnieuw inprijzen van risico en door het simpele feit dat overheden plotseling zoveel meer geld gaan lenen dat die markten inzakken onder het gewicht daarvan (=hogere yield).quote:Op zaterdag 5 december 2009 07:24 schreef Lyrebird het volgende:
Verhoging van de rente? Het zou tijd worden. Dat hadden ze een paar jaar geleden moeten doen.
Klopt, maar ik stelde dat "ze" de rente al veel langer hadden moeten verhogen, en met "ze" bedoel ik dan bijvoorbeeld de FED. Die had de macht om de rente te verhogen, wat MI in het begin een pijnlijk operatie zou zijn geweest, maar op de langere termijn een gezonde patient. Nu blijven we maar kwakkelen totdat het koudvuur uit zichzelf aan onze benen begint te vreten (een verhoogde rente door de markt).quote:Op zaterdag 5 december 2009 11:27 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik denk niet zozeer dat "ze" de rente gaan verhogen maar gewoon dat de yields in de obligatiemarkten gaan stijgen voor langere maturities. Niet als gevolg van een of andere policy of als gevolg van inflatie maar door opnieuw inprijzen van risico en door het simpele feit dat overheden plotseling zoveel meer geld gaan lenen dat die markten inzakken onder het gewicht daarvan (=hogere yield).
Die drive van goed je best doen en hoog staan op lijstjes zal je waarschijnlijk nooit verleren rightquote:Op zaterdag 5 december 2009 22:53 schreef SeLang het volgende:
Even een subtiele spam actie, want ik zag dit ook pas vandaag:
Kiva FOK-team #6 Microkredieten - Voorbij de $20.000!
Het Fok!-team staat nu 94-ste op de wereldranglijst
Je doet ook meteen mee met 71 loans!quote:Op zaterdag 5 december 2009 22:53 schreef SeLang het volgende:
Even een subtiele spam actie, want ik zag dit ook pas vandaag:
Kiva FOK-team #6 Microkredieten - Voorbij de $20.000!
Het Fok!-team staat nu 94-ste op de wereldranglijst
Het is belangrijk om een gespreid portfolio te hebbenquote:Op zaterdag 5 december 2009 23:14 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Je doet ook meteen mee met 71 76 81 loans!![]()
Portfolio Distribution:quote:Op zaterdag 5 december 2009 23:52 schreef SeLang het volgende:
Het is belangrijk om een gespreid portfolio te hebben
quote:Op zondag 6 december 2009 00:13 schreef dvr het volgende:
[..]
Portfolio Distribution:
male 13.2%
En niet aan de drank raken, en netjes bij hun kinderen en business in de buurt blijven. Ik zit daarom 100% long women.quote:Op zondag 6 december 2009 01:28 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
het is bewezen dat vrouwen verantwoordelijker met geld omgaan, en consequenter leningen terugbetalen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |